توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج؛حجت الاسلام حکیمی فرامام جمعه توپ آغاج درخطبه های ظهرامروز26شهریورکه درمسجد صاحب الزمان عج برگزار شدضمن تبریک دهه امامت و ولایت  اظهارداشت: کسی که تقوای الهی داشته باشدهشت پیام مهم  درزندگی دنیا و آخرت نصیبش خواهد شد.

وی افزود: امام على علیه‌‏السلام فرمودند: همانا تـقـواى خــدا داروى درد قـلب‏هـاى شماست و بیـنا کننده کورى دلها‏‌یتان و شـفابخش بیمارى جسم‌هایتان و برطرف کننده تـباهى سیـنه‌‏هایتان. و پاک کننده آلودگى جانـ‏هایتان و روشـنى بخش ضعف چشم‏‌هایتان و فرو نشاننده‌ تـرس و اضطراب دل‏‌هایتان و زداینده سـیاهى ظُلمتتان. علی بن ابی طالب علیه‌‏السلام : إنَّ تَقوَى اللّه دَواءُ دَاءِ قُلوبِکُم،وبَصَرُ عَمى أفئدتِکُم، وشِفاءُ مَرَضِ أجسادِکُم ، وصَلاحُ فَسادِ صُدورِکُم، وطَهورُ دَنَسِ أنفُسِکُم، وجَلاءُ عَشا أبصارِکُم، وأمنُ فَزَعِ جَأشِکُم، وضِیاءُ سَوادِ ظُلمَتِکُم.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با بیان اینکه؛تمسک به ولایت على(ع)؛ تبعیت از روش، هدف و حکومت‌دارى ایشان است بیان داشت:امام راحل بنیان گذار انقلاب اسلامی فرمودند؛زنده نگه‌داشتن این عید، نه براى این است که چراغانى بشود و قصیده‌خوانى بشود و مداحى بشود، این‌ها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى که حضرت امیر(ع) در این حکومت پیش گرفته است، باید روش ملت‌ها و دست‌اندرکاران باشد.

مدیرحوزه علمیه بیجار تصریح کرد:بنیان گذار انقلاب در کلامی دیگر تاکیدمی کنند؛ تمسک به ولایت حضرت امیر(ع) تبعیت از مقاصد او است. باید کسانى‌که مدعى هستند که ما شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‌چیز، از او تبعیت داشته باشند.

حکیمی فربا بیان اینکه؛حاکمیت خداپسند، محور وحدت امت اسلامى‌ است گفت: با همه اختلافاتى که در تعریف جامعه از سوى جامعه‌شناسان روى داده است، ضابطه «حکومت واحد و استقلال سیاسى» براى وحدت یک جامعه، با ارزش و معتبر تلقى شده است.

از آن‌جایی‌که قرآن کریم این حکومت و استقلال سیاسى را از آن پیامبران خدا مى‌داند، همواره حاکمان زر و زور و تزویر با آنان به مقابله برخاسته‌اند. در عصر نبوى(ص) مخالفت قریش و مشرکان عربستان و در عصر علوى، مخالفت معاویه و اصحاب جمل و نهروان و در عصر حسنین - علیهما السلام - مخالفت زمامداران و سیاست‌بازان اموى با دین و اسلام، تضعیف دین را به همراه داشت.
معاویه و خلفایى به‌سان او با تکیه بر خلافت اسلامى، سلطنت استبدادى خویش را پیش مى‌بردند و چون توان آن‌را نداشتند که با صراحت با دین اسلام به مقابله برخیزند، با منع تدوین حدیث و سب اهل بیت عصمت و طهارت به مخالفت با اسلام پرداختند. حال آن‌که ولاء اهل بیت از سوى پیامبر(ص) سفارش شده بود و این خاص مکتب تشیع نبود و بزرگان اهل سنت نیز به آن اشاره کرده‌اند. چنان‌که امام شافعى گوید: «یا آل بیت رسول الله حبکم فرض من الله فى القرآن انزله یکفیکم من عظیم الفخر انکم من لم‌یصل علیکم لا صلاة له»؛ «اى اهل بیت رسول خدا(ص) دوستى شما فریضه‌اى است از جانب خداوند که در قرآن آن‌را فرود آورده است. از فخر بزرگ، شما را این بس که درود بر شما جزء نماز است و هر کس بر شما درود نفرستد نمازش باطل مى‌گردد». هم‌چنین فخر رازى از زمخشرى نقل مى‌کند که پیامبر خدا(ص) فرمود: «من مات على حب آل محمد مات شهیدا، الا و من مات على حب آل محمد مات مغفورا له، و من مات على حب آل محمد مات تائبا، الا و من مات على حب آل محمد مات مؤمنا مستکمل الایمان...»؛ «هر کس که بر دوستى آل محمد مرد، شهید مرده است، هر کى که بر دوستى آل محمد مرد، آمرزیده مرده است، هر کس بر دوستى آل محمد مرد، مؤمن و کامل ایمان مرده است...» روش تضعیف دین براى از بین بردن حقوق پیامبران الهى خاص عصر رسول اکرم(ص) و حضرت امیرالمؤمنین على(ع) نبود بلکه همواره حاکمان مستبد و ستم‌پیشه با این روش به حکومت خود استمرار بخشیده‌اند.

مدیرحوزه علمیه بیجاربا بیان اینکه ولایت فقیه، تحقق غدیر در غیبت تصریح کرد:‌ حضرت امام خمینى(ره) با ژرف‌نگرى خاص به تدریس حکومت اسلامى پرداخته و منصب ولایت فقیه را که در امتداد فلسفه امامت جاى دارد عنوان نموده و این اصل را که از اصول به فروع تنزل کرده بود، به جایگاه خود بازمى‌گرداند. پس از انقلاب اسلامى ولایت فقیه در جامعه به‌صورت فراگیر در جهان شیعه و حوزه‌هاى علمیه مطرح مى‌شود. مردم به پیروى از رهبر و امام خویش با انقلاب اسلامى، فرزند على(ع) را به حکومت برمىگزینند و مدینه فاضله قرآنى و شهر آرمانى غدیر بعد از گذشت سالیانى طولانى عینیت مى‌یابد. حضرت امام(ره) با الهام از بینش قرآنى و پیام غدیر، ولایت فقیه را این‌گونه بیان مى‌دارند: «تمام برنامه‌هایى که در زمینه زمامدارى جامعه و شؤون و لوازم آن جهت رفع نیازهاى مردم به اجرا درمى‌آید، باید بر اساس قوانین الهى باشد. این اصل کلى حتى در مورد اطاعت از زمامداران و متصدیان امر حکومت نیز جارى و سارى است و نیز مى‌فرماید: « ولایتى که در حدیث غدیر است به‌معناى حکومت است نه به‌معناى مقام معنوى... مسأله مسأله حکومت است. مسأله مسأله سیاست است. خداى تبارک و تعالى این حکومت را و این سیاست را امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند. چنان‌چه خود رسول خدا سیاست داشت احکام اسلامى، اعم از قوانین اقتصادى و سیاسى و حقوقى تا روز قیامت باقى و لازم‌الاجرا است. هیچ‌یک از احکام الهى نسخ نشده و از بین نرفته است. این بقا و دوام همیشگى احکام، نظامى را ایجاب مى‌کند که اعتبار و سیادت این احکام را تضمین کرده، عهده‌دار اجراى آن‌ها شود، چه اجراى احکام الهى جز از رهگذر برپایى حکومت اسلامى امکان‌پذیر نیست. در غیر این‌صورت، جامعه مسلما به‌سوى هرج و مرج رفته، اختلال و بى‌نظمى بر همه امور آن مستولى خواهد شد. علاوه بر آن حفظ مرزهاى کشور اسلامى از هجوم بیگانگان و جلوگیرى از تسلط تجاوزگران بر آن، عقلاً و شرعاً واجب است. تحقیق این امر نیز، جز با تشکیل حکومت اسلامى میسر نیست و بین زمان حضور و غیبت امام فرقى نمى‌کند.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکیمی فربا اشاره به دیدار مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مرکز آمار ایران با رهبرمعظم انقلاب و تاکید معظم له مبنی براینکه«همه مردم عزیز در طرح سرشماری شرکت و اطلاعات دقیق را بیان کنند» گفت: رهبری معظم انقلاب در این دیدارتاکیدکردند؛ همه مردم عزیز باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه با ارائه آمار دقیق می توان به خدمات دهی بهتر دست پیدا کرد بیان داشت:همانطوری که رهبری عزیز انقلاب تاکید کردند«متأسفانه کشور از لحاظ آمارگیری عقب است و حتی برخی مسئولان از حقایق و آمارهای واقعی در بعضی بخشها مطلع نیستند».

خطیب جمعه توپ آغاج؛تولید با توان داخلی متکی بر اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: رهنمود مقام معظم رهبری راهگاشت و راه علاج حقیقیِ مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است و اگر تمام راههای دنیا هم به روی ما باز شود اما اقتصاد کشور درون‌زا نباشد، در نهایت این معادله، معادله‌ای شکست‌خورده است. لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، وجود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت تولید داخل و بنگاههای تولیدی و نیازهای آنهاست.

مدیرحوزه علمیه بیجاردر بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه؛  آمارپایین  ازدواج و رشد نرخ مجردین با سنین بالای 30سال ازعوامل مهم پیری جامعه است گفت: متاسفانه خیلی از خانواده ها چوب بی مسئولیتی و عدم آینده نگری برخی مسئولان را با شعار فرزند کمترزندگی بهتر را خورده اند . در حالی که همین موجب رشد پیری در جامعه شده است.

حکیمی فر با بیان اینکه با ارائه تسهیلات آسان و پرداخت به موقع وام های ازدواج انگیزه ازدواج را بین دختران و پسران ایجاد کرد.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به انقلابی ماندن مسئولان تاکید کرد و بیان داشت: یکى از مطالبات اصلى رهبر معظم انقلاب که در سالهاى اخیر بارها و بارها روى آن تأکید شده است، انقلابى بودن و انقلابى ماندن مسؤولان و نهادهاى انقلاب اسلامى است. این مطالبه رهبر معظم انقلاب به معنى پایبندى به اصول انقلاب اسلامى و تداوم حرکت در مسیرى است که امام راحل عظیم الشان تعیین کردند. یکى از خطرات جدى پیش روى انقلاب اسلامى این است که مسؤولان سابق نظام اسلامى دچار استحاله و حرکت‌هاى مخالف اصول انقلاب بشوند و یا با خسته شدن از روند انقلاب و زحمات حرکت انقلابى، به تن‌پرورى و رفاه‌طلبى روى آورند و خواهان ذبح کردن آرمان‌هاى انقلاب در راستاى دنیاطلبى خود شوند. این خطر در سالهاى کنونى که برخى از افراد در سالهاى نهایى عمر خود از آرمان‌هاى انقلاب فاصله گرفته و یا تصور مى‌کنند که با نزدیک شدن به پایان عمر آن‌ها، عمر انقلاب نیز به پایان رسیده است، خطر بزرگترى است. از همین جهت است که رهبر معظم انقلاب به‌صراحت متذکر مى‌شوند که انقلابى‌گرى مختص پیر‌ها نیست و نیز معیارها و ملاک‌هایى دارد که باید با آن ملاک‌ها و معیارها، انقلاب اسلامى و پایبندى به آن شناخته شود.

انقلابى بودن یعنى تداوم راه امام‌ انقلاب اسلامى ایران به رهبری حضرت امام خمینى(ره) آغاز شد ولى این انقلاب به پایان نرسیده و تداوم آن منوط به تداوم حرکت انقلابى ملت مسلمان ایران و حفظ آرمان‌ها و معیارهاى انقلابى بودن است. از همین‌روست که یکى از مطالبات اصلى رهبر معظم انقلاب که در سالهاى اخیر بارها و بارها روى آن تأکید شده است، انقلابى بودن و انقلابى ماندن مسؤولان و نهادهاى انقلاب اسلامى است.

    استحاله انقلابیون سابق ممکن است‌ این مطالبه رهبر معظم انقلاب به معنى پایبندى به اصول انقلاب اسلامى و تداوم حرکت در مسیرى است که امام راحل عظیم الشان تعیین کردند. یکى از خطرات جدى پیش روى انقلاب اسلامى این است که مسؤولان سابق نظام اسلامى دچار استحاله و حرکت‌هاى مخالف اصول انقلاب بشوند و یا با خسته شدن از روند انقلاب و زحمات حرکت انقلابى، به تن‌پرورى و رفاه‌طلبى روى آورند و خواهان ذبح کردن آرمان‌هاى انقلاب در راستاى دنیاطلبى خود شوند. این استحاله یا خستگى و خمودگى البته خاص عده اندکى است که فکر مى‌کنند چون خودشان خسته شده‌اند، مردم از انقلاب خسته شده‌اند و چون خود آن‌ها از انقلاب فاصله گرفته‌اند، تصور مى‌کنند که مردم نیز از انقلاب فاصله گرفته‌اند.

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگرسخنان خود ضمن گرامیداشت رشادت ها و دلاورمردی های هشت سال دفاع مقدس بیان داشت:  در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثى عراق با تصمیم و طرح قبلى و با هدف برانداختن نظام نوپاى جمهورى اسلامى، جنگى تمام‌عیار را علیه ایران اسلامى آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌هاى تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثى به خاک ایران را اعلام کرد. جنگى نابرابر در شرایطى به ایران اسلامى تحمیل شد که از جانب استکبار جهانى به‌ویژه آمریکا تحت فشار شدیدى قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح‌هاى وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوى تبلیغاتى و ایجاد درگیرى‌هاى نظامى در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهاى نظامى نیز به‌خاطر تبعات قهرى انقلاب، هنوز مراحل بازسازى و ساماندهى را به‌طور کامل پشت سر ننهاده بودند. آمریکا براى به سازش کشاندن جمهورى اسلامى و در نهایت تسلیم آن‌ها، حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌هاى سیاسى، نظامى، اقتصادى و... از رژیم بعثى عراق به اجرا گذاشت. از سوى دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان یعنى شوروى که متحد عراق محسوب مى‌شد، خصومتش را با نظام اسلامى که شعار نه شرقى و نه غربى را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروى، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش نمود. ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلى و خارجى ایران، فتح یک هفته‌اى تهران را در سر مى‌پرورانید، در روزهاى نخست تجاوز، بدون مانعى جدى در مرزها تا دروازه‌هاى اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطى امام خمینى(ره) به خروش آمد و نداى ملکوتی‌اش دل‌هاى شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهورى اسلامى نمود؛ به‌طوری‌که، نیروهاى مردمى بدون امکانات و تجهیزات و حتى آموزش‌هاى نظامى به مقاومت پرداختند. علی‌رغم کارشکنى‌هاى رییس جمهور وقت بنى‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابى ایران شکل گرفت و نیروهاى جوان و شهادت‌طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شکل‌گیرى اتحاد و انسجام در میان نیروهاى انقلابى و طرد نیروهاى وابسته، حماسه‌اى مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامى‌ بى‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسى که برکات و دستاوردهاى‌ بى‌نهایتى را براى ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌هاى نظام اسلامى را تا مدت‌ها مستحکم نمود. به مناسبت بزرگ‌داشت این همه مجاهدت و ایثار هرسال ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه به‌عنوان هفته دفاع مقدس نامگذارى شده است.

تمثیل، روشى براى بیان مطلب مهم قرآن کریم دربردارنده معارف عالى الهى است که با روشهاى بیانى گوناگون در اختیار بشر قرار گرفته است. ازجمله روشهاى رایج قرآنى، استفاده از زبان تمثیل است. استفاده از تمثیل و تشبیه در سخن، در رساندن مطالب و درک بهتر و سریع‌تر کمک مى‌کند. در بیان مطالب علمى و عقلى، مثل و تشبیه بهترین وسیله براى تفهیم مطالب است. ازجمله تمثیلهاى زیباى قرآنى، تمثیل به «شجره ملعونه» مى‌باشد. خداوند مى‌فرماید: «وَ اِذْ قُلْنَا لَکَ إنَّ رَبَّکَ أحاطَ بِالنَّاسِ وَ مَا جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتى أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِى الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیانا کَبِیرا» (خداوند در این آیه، شجره ملعونه را در قرآن مایه فتنه و امتحان مردم قرار داده است.)    شجره ملعونه چیست؟‌ شجره کلمه‌اى مفرد و داراى جمعهاى متعددى چون: الشَّجَر، الشَّجرات و الاشجار مى‌باشد. الشجر از مجموعه گیاهان، بر نباتى اطلاق مى‌گردد که بر ساقى قرار گیرد عبارت «فلانٌ من شجرة مبارکة»؛ یعنى او از اصل مبارکى است. از کتب تفسیر و روایى، احادیثى در تأیید اطلاق شجره ملعونه به بنى‌امیه نقل شده است. در تفسیر نمونه آمده است: جمعى از مفسران شیعه و هم‌چنین اهل تسنن نقل کرده‌اند، رؤیایى که در ابتداى آیه ذکر شده است، اشاره به همان ماجراى معروف پیامبر(ص) دارد که خواب دیدند میمون‌هایى از منبر ایشان بالا و پایین مى‌روند و پیامبر بعد از این خواب، بسیار غمگین شدند به‌طورى‌که کمتر مى‌خندیدند. این خواب را بسیارى از برجستگان اهل سنت چون خطیب بغدادى، ترمذى، ابن جریر، طبرانى، بیهقى، ابن مردویه و علماى شیعه چون شیخ کلینى نقل کرده‌اند. بر همین اساس، مفسران سنى و شیعه (مانند قرطبى از مفسران معروف اهل سنت در تفسیر الجامع، فخر رازى در تقسیر کبیر و...) این خواب را، دلالت بر روى کار آمدن خاندان بنى‌امیه، بعد از رحلت پیامبر گرفته‌اند که بااعمال خود، موجب فتنه درجهان اسلام شدند وتاریخ اسلام را ازمسیر اصلى خود منحرف کردند.
*    
خط انحرافى شجره ملعونه‌ در بخشى از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ى ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است، اشاره به ماجراى رؤیایى دارد که پیامبر دیده‌اند. در آیه‌ى ۶۰ سوره‌ى اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِى أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِى الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً»

سؤال آن است که این شجره‌ى ملعونه چیست که خداوند آن‌را وسیله‌اى براى آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آن‌که در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌اى به چشم نمى‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخى از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ى زقوم است و به آیه‌ى ۶۲ سوره‌ى صافات اشاره مى‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ» اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره مى‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.
به‌همین علت برخى از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ى «شجره» را نباید به‌معناى تحت‌اللفظى آن یعنى «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتواى آیه مى‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگرى بوده است. شبیه چنین موضوعى در آیات ۲۴و۲۶ سوره ابراهیم نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ى طیبه» و «شجره‌ى خبیثه» براى توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِى السَّمَاءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ به کار بردن عبارت شجره ملعونه براى آل‌سعود در پیام حج رهبر انقلاب، بیانگر همان خط منحرفى است که در جهان اسلام به‌وجود آمده که با رفتار و گفتار خود، موجبات فتنه در بین مسلمین را ایجاد کرده‌اند. همکارى و هماهنگى با شرورترین دشمنان مسلمانان یعنى آمریکا و رژیم صهیونیستى، پشتیبانى مالى و لجستیکى از گروهک‌هاى تروریستى چون داعش و القاعده، کشتار مردم ‌بى‌گناه یمن و بى‌کفایتى در ماجراى منا که موجب شهادت بیش از۶۰۰۰ حاجى از سراسر جهان اسلام شد، از نمونه‌هاى ملعونه بودن این خاندان است‌.    تزلزل ریشه‌هاى درخت ملعونه‌  دوم مهرماه ۱۳۹۴ و در روز عید سعید قربان فاجعه‌اى انسانى در مناسک حج رخ داد که زخم‌هاى عدیده آن هنوز التیام نیافته است. در این فاجعه غمبار که به «فاجعه منا» معروف شد، هزاران حاجى مسلمان، لبیک‌گویان به آسمان پر کشیدند که در میان آن‌ها، نزدیک به ۵۰۰ تن از شهدا از حجاج ایرانى بودند. بررسى‌ها نشان مى‌دهد این فاجعه، مرگبارترین حادثه در تاریخ حج ابراهیمى است. با گذشت یک سال از این فاجعه دهشتناک، رژیم آل‌سعود به‌عنوان حاکم مسلط بر حجاز، مسؤولیت این فاجعه را نپذیرفته و از هرگونه پاسخگویى به جهان اسلام مى‌گریزد اما امت اسلامى، به‌خصوص خانواده شهداى منا، فهرستى بلندبالا از پرسش‌ها و ابهامات را در ذهن خود دارند و طرح و واکاوى در هر یک به کیفرخواستى سنگین علیه این رژیم ننگین و مسؤولیت‌ناپذیر تبدیل خواهد شد. بدون‌شک هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامى به این شجره خبیثه ملعونه مى‌تواند متزلزل‌کننده پایه‌هاى حکومت وهابى آل‌سعود باشد، چراکه این رژیم فاسد دست نشانده آمریکا و صهیونیست و حکام غربى است و از خود هیچ‌گونه اراده‌اى در تصمیم‌گیرى‌هاى سیاسى و اجتماعى ندارد و این بیانات صریح رهبرى جمهورى اسلامى ایران در واقع اتمام حجتى آشکار با این حکومت ملعون است که به غلط خادمین حرمین شریفین را با خود به یدک مى‌کشد، در حالى‌که به هیچ عنوان چنین لیاقتى در این خاندان منحوس و طاغوتى آل‌سعود براى این امر مقدس وجود ندارد.  رژیم آل‌سعود خوب مى‌داند که در هیچ میدانى با جمهورى اسلامى هماورد نیست و نمى‌تواند در برابر اقتدار بى‌چون و چراى ما در منطقه قد علم کند، از طرفى هم از این موضوع به‌شدت در هراس است که مبادا تفکر ناب انقلابى جمهورى اسلامى به داخل خاک عربستان نفوذ کند و سبب شود این رژیم از درون با چالش جدى و اساسى روبه‌رو شود، به‌همین‌دلیل هم امسال با کارشکنى خود کارى کردند که مانع از حضور کشورمان در مناسک حج شوند. با تاملى در هشدار جدى و صریح مقام معظم رهبرى درمى‌یابیم که عمر این شجره ملعونه خبیثه رو به زوال است و رژیم آل‌سعود رژیمى بسیار پوچ و تو خالى است و تمام امید این رژیم به حمایت و پشتیبانى غرب گرم است و از خود هیچى ندارند، از همین‌رو مى‌توان گفت که سخنان حکیمانه و به‌موقع امام خامنه‌اى زلزله‌اى سهمگین بود که بر جان این رژیم افتاد و آنان را به ترس و وحشت انداخت.

بخش توپ آغاج؛

حجت الاسلام حکیمی فربا بیان اینکه مردم توپ آغاج مردمان زحمتکش و تلاش گر در عرصه های اجتماعی هستند بیان داشت: تنها راه موفقیت و پیشرفت یک مجموعه در گرو داشتن اتحاد و همدلی و همبستگی است .

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی در این مدت باقی مانده از دوران خدمت گذاری به این مردم تمام هم و غم خود را برای پی گیری های مطالبات مردم باشند تاکید کرد: در بخش های مختلف رسیدگی به مشکلات مردم ،اعضای شورا می توانند ورود پیداکنند بعنوان نمایندگان مردم از مسئولان مطالبه نمایند .

حکیمی فرخاطرنشان کرد: پی گیری تسریع انتقال آب و تحویل آب و فاضلاب روستایی به شهری که خود معضلی برای مردم تبدیل شده است .

وی در ادامه با اشاره به وضعیت هیئت امنای مسجد و حسینیه نیز تذکراتی را بیان داشت.

خطیب جمعه توپ آغاج همچنین به جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات شایسته ای که شما مردم تا کنون انجام داده اید کمک به افراد مستضعف جامعه بوده است .

حکیمی فر پرداخت به موقع زکات را از جمله موارد دانست و تاکید کرد: الحمدالله پیشنیه دیندار شما مردم جای بحث نیست باز هم می توانید با کمک های خود دل تعدادی از دانش آموزان را شاد کنید و خوشحال سازید .

وی در پایان به جذب نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: کادرسازی و جذب نیروهای ولایی و ارزشی در هرنقطه ای از میهن اسلامی ایران می تواند آرامش دشمنان این مرز و بوم را برهم زند.

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۶
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی