توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

بیجار در کلام رهبری

 

 

عنوان:  بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم بیجار
تاریخ:  28/2/1388

بسم اللَّه الرّحمن الّرحیم

والحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا أبى القاسم المصطفى محمد و    على اله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین سیّما بقیّة اللَّه فى الأرضین

 بسیار خوشوقتم که در جمع پر محبت و پر شور مردم دلاور شهرستان بیجار و گروس با آن سوابق تاریخى، با آن افتخارات بزرگ، امروز حضور پیدا کردم. مردم بیجار علاوه بر افتخارات تاریخى شان، در دوران معاصر در حوادث گوناگون انقلاب، در جنگ تحمیلى و دفاع مقدس از مرزهاى کشور جوهر درخشان خود را نشان دادند. مرد و زنشان، پیر و جوانشان، حتّى نوجوانانشان در این میدان آن چنان شهامتى از خود نشان دادند که یقیناً از یاد نخواهد رفت. همین الان در گلزار شهیدان، بر سر مزار مقدس چندین شهید دانش آموز که از یک مدرسه بایکدیگر به میدان جهاد رفتند و شربت شهادت نوشیدند، بودیم و مزار این عزیزان را زیارت کردیم. اینها نشانه هاى بزرگى است؛ درباره ى یک مردم، درباره ى یک قوم، درباره ى یک شهر. تاریخ روى اینها قضاوت میکند. آن دوران گذشت که سعىِ مرکزنشینان و قدرتمندان بر این بود که شهرهاى دوردست و اقوام گوناگون کشور را ندیده بگیرندامروز در نظام جمهورى اسلامى ایران هر فرد ایرانى در هر نقطه ى این کشور عظیم و پهناور به عنوان یک فرد داراى ارزش مستقلى است. مجموعه ى این ارزشها، مجموعه ى این شخصیتهاى مستقل، مجموعه ى این اراده ها و محبتها، ملت بزرگ ایران را تشکیل میدهد؛ ملتى که در دوران معاصر توانسته است على رغم خواست قدرتهاى مستکبر جهانى، حضور خود، اراده ى خود، تأثیر خود را بر مخالفان و بر معاندان تحمیل کند. ایستادگى ملت ایران که امروز یک ایستادگى مثال زدنى است و سرمشق بسیارى از ملتهاست، ناشى از ایستادگى یکایک آحاد کشور، ناشى از جوهر تابناک شخصیت در همه ى اقوام کشور و در همه ى شهرها و گوشه و کنارهاى این کشور بزرگ است.
 آنچه در مورد شهر بیجار جلب توجه میکند، این است که این مردم با محبت اهل بیت - چه شیعه و چه سنى، بخصوص شیعیان که پیرومکتب اهل بیت هستند - توانسته اند از آزمایشهاى بزرگى سربلند بیرون بیایند. این مردم عزیز در مرزدارى کشور اسلامى امتحان خود را بخوبى دادند؛ نمره ى قبولى گرفتندمردم کردستان در همه ى اقطار این استان، از جمله در شهر بیجار که مرکز تشیع است، شیعه و سنى با یکدیگر و در کنار یکدیگر زندگى میکنند و یک نمونه اى از همبستگى اسلامى و وحدت اسلامى را نشان میدهند. اینها در خور تقدیر است. ما در مطالعات خود، در بررسى هاى خود، نه فقط در این برهه، بلکه از گذشته، توجه کردیم که در دوران طاغوت به این منطقه با نگاه منفى نگاه شده است. مردم این منطقه را بیگانه دانستند، مورد بى اعتنائى قرار دادند؛ از اول انقلاب به همین جهت به دستور امام بزرگوار (رضوان اللَّه تعالى علیه) اولین گروه عمران، به عنوان دفتر عمران کردستان، به این منطقه آمدند تا مشغول خدمت رسانى شوند، تا مشکلات متراکم شده ى از دوران قبل را بر طرف کنند. البته ناامنى هائى که دشمنان انقلاب در برهه اى از زمان به وجود آوردند،فرصتها را گرفت، عقب افتادگى هائى در این خدمت رسانى ها به وجود آورد، اما جوانان دلیر میهن اسلامى - چه جوانان جهاد سازندگى، چه دلاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، چه مردان نیرومند ارتش و نیروى انتظامى - به پشتیبانى شما مردم توانستند در این استان و در این منطقه کارهائى را انجام دهند. البته در عین حال عقب افتادگى ها کم نیست. امام جمعه ى محترم، به بعضى از درخواستها اشاره کردند. خوشبختانه دولت خدمتگزار در جلسات خود - از جمله در جلسه اى که دو روز قبل در سنندج تشکیل دادند - به مسائل رسیدگى کردند و در خصوص منطقه ى بیجار، تصمیم هاى خوبى گرفتند؛ به ما هم گزارش کردند؛ ما هم تأکید کردیم آنها را دنبال گیرى و پیگیرى کنند و ان شاءاللَّه پیگیرى خواهند کرد. به همت شما مردم، با کمک شما مردم ان شاءاللَّه دولت خدمتگزار بتواند کارهاى بزرگى را که براى این مردم، براى این منطقه، براى شما عزیزان در نظر دارد، انجام دهد.

 من یک نکته را که درباره ى مسائل کلى کشور و انقلاب است، اما بخصوصِ ناظر به مسائل بیجار هم هست، عرض میکنم. و آن این است که ملت ایران این حرکت عظیمى را که موجب حیرت بینندگان جهانى شد، به کمک سه عنصر اساسى انجام داد: یکى اتحاد؛ یکى، حضور و یکى آگاهى. ملت ایران با اتحاد خود، با حضور خود، با آگاهى خود این گام بلند را برداشت و تمدنى جدید، حرکتى جدید، جریانى نو در اندیشه ى سیاسى دنیا به وجود آورد. ملتهاى مسلمان احساس هویت کردند، شخصیت پیدا کردند. احساس کردند میتوانند عقب افتادگى هایشان را که بر امت اسلامى تحمیل شده بود، جبران کنند. لذا شما مى بینید حرکت ملت ایران بر روى ملتهاى مسلمان - از شمال آفریقا تا شرق آسیا - اثر گذاشت، ملتها را بیدار کرد. در قضیه ى فلسطین، در قضیه ى لبنان، در مسائل عراق و افغانستان جا به جا و قدم به قدم، تأثیر نفَس شما ملت ایران محسوس است. این کار بزرگ به برکت این سه عنصر بود:

 اتحاد ملى. دلها به هم نزدیک شد، حنجره ها یک فریاد را به گوش همه رساندند، مردم سراسر کشور از اقوام مختلف، با مذاهب مختلف،دنبال جمهورى اسلامى و برافراشته شدن پرچم اسلام با یکدیگر هم دست و هم پیمان و هم سخن شدند. این یکپارچگى در آغاز انقلاب توانست آن چنان فشارى بر دشمن وارد بیاورد که کمر رژیم طاغوت را بشکند. بعد از آن هم تا امروز در آزمونهاى گوناگون، همین وحدتملت ایران بوده است که سخن آخر را به گوش دشمنان رسانده است و دشمن را از اینکه بتواند در صفوف ملت ایران رخنه کند، مأیوس کرده است. این وحدت را باید حفظ کرد.

 اینکه من در سنندج گفتم، این جا هم تکرار میکنم، برادران مسلمان وحدت اسلامى را بر افتراق مذاهب شیعه و سنى ترجیح دهند و نگذارند اختلاف مذهبى به اختلاف مشى و روش و جهتگیرى منتهى شود، به خاطر این است. وحدت اقوام ایرانى، وحدت مذاهباسلامى، وحدت جریانهاى گوناگون سیاسى، تضمین کننده ى ابهت کشور است. این جا هم من به همه توصیه میکنم. آن جائى که اکثریت با برادران اهل سنت است، این توصیه ى ما بود. این جا هم که اکثریت با برادران شیعه است، باز این، توصیه ى ماست: با یکدیگربرادر باشید، با یکدیگر هم راه و هم دست باشید، به یکدیگر کمک کنید. این نکته ى اول.

 نکته ى دوم، حضور. حضور مردم در صحنه ها توانست دشمن را مأیوس کند. اگر مردم در این سى سال در انتخاباتها شرکت نمیکردند، در راهپیمائى هاى بیست و دو بهمن و روز قدس شرکت نمیکردند، در مراسم گوناگون، حضور خودشان و این حجم عظیم ملت ایران را به رخ دشمن نمیکشیدند، مسلماً هیبت ملت ایران، آنچنان که امروز هست، نمیبود. این حضور را حفظ کنید.
 اینکه ما در همه ى انتخاباتها تأکید میکنیم که مردم در صحنه ها حاضر باشند و در صحنه هاى گوناگون حضور داشته باشند، به خاطر این است. این حضور فقط در عرصه ى سیاست نیست، فقط در انتخابات نیست؛ در عرصه هاى سازندگى، در عرصه ى اقتصادى، مردم حضور داشته باشند. همانطور که گفتم، این سخن مربوط به همه ى ملت ایران است، اما در خصوص بیجار هم این مسأله معنا پیدا میکند و مصداق دارد. مردم بیجار شهر خودشان، بیابانهاى سرسبز و خرم خودشان، منطقه ى بسیار پر برکت خودشان را قدر بدانند. اینى که شنیده میشود مردم بعضاً از این شهرستان به نقاط دوردست مهاجرت میکنند، این برخلاف حضور است؛ حضور اقتصادى. باشید، بمانید، اینجا را آباد کنیدگذشت آن دورانى که دولتها نمیخواستند نگاه به مناطق دوردست بکنند. خوشبختانه دولت خدمتگزار نگاه به اقصى نقاط کشور میکند و مسائل اقصى نقاط کشور را مورد توجه قرار میدهد. من مى بینم، مشاهده میکنم، از نزدیک ناظر هستم، مى بینم نسبت به مسائل شهرستانها و استانها چطور دقت دارند. نسبت به همین بیجار، آن روز من دیدم مسئولانِ دولتى، مشکلات این منطقه و این شهرستان را بدرستى متوجهند؛ مسئله ى کمبود آب، مسئله ى سرازیر شدن سدها به سمت استانهاى دیگر و محروم ماندن اینجا از آب را توجه دارند و اینها چیزهائى است که مسئولین استان به اینها توجه دارند، در فکر علاج جوئى نسبت به این مسائل هستند؛ دنبال اینند که این مسائل را حل کنند. این خیلى مغتنم است که مسئولین کشور به فکر مناطق گوناگون کشور - ولو آن جاهائى که از مرکز دور است، ولو آن جاهائى که براى بسیارى از مردم کشور ناشناخته است - باشند. این خیلى مغتنم است، خیلى خوب است. مردم خود منطقه باید همکارى کنند. همکارى کنید، حضور داشته باشیداین حضور، یکى از مهمترین مسائلى است که براى ادامه ى حرکت عظیم ملت ایران در سطح کشور و در اینجا و در سطح استان، مطرح است. شهر خودتان، دیار خودتان، آب و خاک پر برکت و زیبا و پر طراوت و سر سبز خودتان را قدر بدانید، مغتنم بشمارید، از آنها بهره ببرید. مسئولین هم کمک کنند، دست به دست هم بدهید. این هم مسئله ى حضور است.

 مسئله ى آگاهى، یعنى آن سومین عنصر، نقش بسیار مهمى دارد. مثل نقش اتحاد و وحدت و مثل نقش حضور در صحنه. ملت ایران نشان دادند ملت آگاهى هستند. اگر آگاهى ملت ایران نبود، آن دولتهاى متزلزل و بى اعتقاد به انقلاب در سالهاى اول انقلاب، یقیناًسرنوشت بدى را براى این کشور رقم میزدند. آنهائى که خودشان صریحاً میگفتند به انقلاب عقیده ندارند، آنهائى که میگفتند از آمریکا میترسند - صریحاً این را میگفتند - آنهائى که نشان میدادند که متمایل به نرمش و تذلل و تواضع در مقابل قدرتهاى بزرگند، اگر بنا بود در رأس کار بمانند، امروز ملت ما مسیر و وضع دیگرى داشت و از این عزت، از این پیشرفت، از این ابهت جهانى براى ملت ایران خبرى نبود. امام بزرگوار ما محکم ایستاد و مردم به خاطر آگاهى، به برکت آگاهى شان پشت سر امام ایستادند. این آگاهى به مردم کمک کرد.

 من میخواهم عرض کنم عزیزان من! این آگاهى همیشه لازم است. امروز هم لازم است، فردا هم لازم است. نسل جوان ما خوشبختانه امروز یک نسل غالب در سرتاسر کشور است. جوانها بهوش باشند، بیدار باشند. معیارها مشخص است. در انتخابات، این آگاهى باید اثر کند؛ در بیان خواسته هاى ملت این آگاهى باید تأثیر بگذارد؛ در حضور گوناگون، در مسائل مختلف، این آگاهى بایستى اثر بگذارد. ملت ایران در انتخابهاى خود - معیارهاى انتخابات را من آن روز عرض کردم، این هم مکمل آنهاست - توجه کند؛ کسانى با رأى ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروى ملت ایران را ببرند. کسانى سر کار نیایند که بخواهند با تملق گوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستکبر، به خیال خودشان بخواهند براى خودشان موقعیتى در سطح بین المللى دست و پا کنند. اینها براى ملت ایران ارزشى ندارد. کسانى سر کار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به وسیله ى آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان، از اصولشان، از ارزشهاى انقلابى شان دور کنند. ملت باید آگاه باشد. اگر کسانى بر سر کار بیایند که در مراکز گوناگون سیاسى یا اقتصادى به جاى اینکه به فکر ادامه ى راه امام و ارزشها و اصول ترسیم شده ى به وسیله ى امام باشند، به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربى و فلان مستکبر بین المللى باشند، براى ملت ایران مصیبت خواهد بود. این آگاهى براى ملت لازم است.

 بنابراین امروز هم، مثل این سى سال گذشته، ملت ایران احتیاج به این سه عنصر دارد: عنصر اتحاد، عنصر حضور در عرصه هاى مختلف و عنصر آگاهى. اگر ملت این سه چیز را که همه از برکات ایمان باللَّه و از برکات تعالیم قرآن است، داشته باشد، من به شما عرض بکنم، هم دنیا خواهد داشت، هم آخرت. ملت به برکت ایمان خود، به برکت اعتقاد خود، به برکت تمسک خود به ذیل عنایت نبى مکرم و اهل بیت عصمت و تعالیم قرآن و اهل بیت خواهد توانست هم دنیاى خود را از آنچه که هست، بمراتب بهتر کند و هم رضاى الهى را کسب کند. این، خط کلى ماست.
 من در این سفر کردستان، خدا را شاکر هستم که با اینکه اطلاعات زیادى از این منطقه از پیش، به طور شنیدارى و خواندنى داشتم، اما مطالب زیادتر و حقائق بیشترى از این مردم عزیز، از شما مردم خونگرم و با محبت و وفادار و شجاع و نجیب، پیدا کردم و حقائق بیشترى به دست آوردم. امیدوارم ان شاءاللَّه مسئولین کشور قدر شما مردم خوب و نجیب و مؤمن و وفادار را بدانند. شما هم قدر این مسئولین خدمتگزار را بدانید. با این اتحاد و همدستى ملت و مسئولان است که ایران عزیز ما خواهد توانست به آن اهدافى که اسلام انقلابى و اسلام ناب ترسیم کرده است، خود را برساند.

 پروردگارا ! تو را به محمد و آل محمد سوگند میدهیم رحمت خود، برکات خود، فضل خود، توفیق خود را بر این مردم فرو ببار. پروردگارا ! روح مطهر این مرجع بزرگوار،(1) این فقیه عارف را، که حقیقتاً رحلت او ما را داغدار کرد، با اولیائش محشور کن. پروردگارا ! به محمد و آل محمد ما را هم توفیق خودسازى و وارستگى و معرفت کامل عنایت بفرما.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته