توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات
.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج؛حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز درخطبه های نماز جمعه 29مرداد ضمن دعوت خود و مومنین به رعایت تقوای الهی با تاکید برآیه شریفه  وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا یَضِلُّ عَلَیْهَا ۚ وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ۗ وَمَا کُنَّا مُعَذِّبِینَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا «15»اظهارداشت:.هر کس هدایت یافت ، فقط به سود خودش هدایت مى‏یابد و هر کس گمراه شد ، فقط به زیان خودش گمراه مى‏شود . و هیچ بردارنده بار گناهى بار گناه دیگرى را به دوش نمى‏گیرد؛ و ما بدون اینکه پیامبرى را [براى هدایت واتمام حجت به سوى مردم] بفرستیم ، عذاب کننده [آنان] نبودیم ب

وی افزود: وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ۚ وَإِنْ تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلَىٰ حِمْلِهَا لَا یُحْمَلْ مِنْهُ شَیْءٌ وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۗ إِنَّمَا تُنْذِرُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَیْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ ۚ وَمَنْ تَزَکَّىٰ فَإِنَّمَا یَتَزَکَّىٰ لِنَفْسِهِ ۚ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِیرُ«18»

و هیچ سنگین بارى بار گناه دیگرى را برنمى‏دارد ، و اگر سنگین بارى دعوت کند که از بارش بردارند ، چیزى از بار گناهش برداشته نمى‏شود ، گرچه [دعوت شونده] از نزدیکان و خویشان باشد . تو فقط کسانى را بیم مى‏دهى که در نهان از پروردگارشان مى‏ترسند و نماز را برپا مى‏دارند ؛ و هر کس [از آلودگى‏ها] پاک شود به سود خود پاک مى‏شود ، و بازگشت فقط به سوى خداست .

وی در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به سالروزبزرگداشت علامه مجلسی صاحب کتاب گرانسنگ بحارالانوار بیان داشت: لامه مجلسی از میان شاخه‌های علوم اسلامی بیش از همه به حدیث‌نگاری علاقه داشت و به اخباریان نزدیک بود. مشهورترین کتاب او، مجموعه پرحجم حدیثی به نام بحارالانوار است که نقش بارزی در احیای جایگاه حدیث در منظومه معرفت دینی داشت. او با تربیت شاگردان و آثار پر تعداد خود که بسیاری از آنها را به زبان فارسی و برای استفاده عموم مردم نگاشت، بر فرهنگ شیعی و روش‌های علمی علمای پس از خود تاثیر گذاشت.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه به روز  آتش‌سوزى مسجدالاقصى به‌دست صهیونیست‌ها (1969 م)روز جهانى مسجد گفت:  به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهاى اسلامى در اجلاس تهران، روز جهانى مسجد ۳۱مردادماه برابر با ۲۱ اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصى توسط رژیم صهیونیستى اسرائیل، برگزار مى‌شود.

مسجد الاقصى مکانى است که از زمان تولد اسلام مهم‌ترین جایگاه براى تمامى عرصه‌هاى مذهبى، اعتقادى، اجتماعى، فرهنگى و حتى جهادى بوده و نقش مهمى نیز در شکل‌گیرى انقلاب اسلامى ایران داشته است. کسانى‌که براى اشغال سرزمین موعود پا به پاره تن اسلام نهادند، خوب مى‌دانستند که براى شکستن غرور یک امت باید مقدساتشان را هدف بگیرند و به‌همین‌دلیل به‌ سراغ اولین قبله آخرین دین الهى رفته و مسجدالاقصى را به آتش کشیدند تا به خیال خود یکى از مقدس‌ترین نمادهاى دین اسلام و معراجگاه پیامبر آن‌را تحقیر کرده باشند. اما آن‌ها صاحب این خانه و اهلش را نمى‌شناختند و شاید فکرش را هم نمى‌کردند که روزى شعله‌هاى این آتش به جانشان بیافتد و همچون مس گداخته از درون نابودشان کند. خانه‌ها و شهرک‌ها ساختند تا جایشان را در این زمین غصبى محکم کنند، اما نمى‌دانستند که مثال این خانه‌ها مثال خانه عنکبوت است، یعنى سست‌ترین خانه‌ها.

از روز جهانى قدس که بگذریم، ۳۱مرداد نیز روزى براى یادآورى یکى از داشته‌هاى بزرگترین دین الهى است ودر این روز در ایران اسلامى مثل همیشه جنایت‌هاى صهیونیسم جهانى بازگو و تشریح مى‌شود و از نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامى سخن گفته شده و از خدمتگزاران مساجد تجلیل مى‌شود.

حکیمی فر ادامه داد: مسجد نخستین نهاد اجتماعى‌

پیامبر اکرم(ص) پس از هجرت و ورود به شهر مدینه، در نخستین گام در راستاى تحقق حاکمیت خویش، اقدام به تأسیس نهادى اجتماعى دینى نمود که مسجد نام داشت. پایه‌هاى حکومت اسلامى در زمان رسول خدا(ص) در این مکان بنیان نهاده و اصول و مبانى دین اسلام، از این پایگاه مقدس به مردم جهان عرضه شد. پیامبر با این‌کار خویش، ادبیات سیاسى جدیدى را پایه‌گذارى کرد؛ ادبیاتى که در آن حکومت‌کننده «امام» و حکومت‌شونده «امت» و مقرّ حاکمیت «مسجد» بود.

از آن‌جا که یکتاپرستى در سرلوحه برنامه پیامبر اکرم (ص) قرار داشت، آن‌حضرت لازم دید پیش از هر کارى، دست به ساختن مکانى براى پرستش و بندگى بزند تا مسلمانان در آن‌جا، در مواقع نماز به ذکر خدا و یاد حق بپردازند. لازم بود ایشان مرکزى به‌وجود آورد که اعضاى امت اسلامى، افزون بر حضور روزانه در نمازهاى جماعت، در هر هفته در روز معینى، در آن‌جا دور هم گرد آیند و در مصالح اسلام و مسلمانان به مشورت بپردازند و علاوه بر اجتماع روزانه، در هر سال مسلمانان در آن‌جا دوبار نماز عید بگزارند. بر این اساس، در محله «قبا»، مسجدى به همین نام ساخته شد و سال به سال بر وسعت آن افزوده گردید. هم‌چنین در کنار مسجد، سرپناهى براى بینوایان و مهاجران تهى‌دست ساخته شد.

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: کارکرد علمى و فرهنگى مساجد

یکى از کارکردهاى مسجد در صدر اسلام، ارایه آموزش‌هاى لازم به مسلمانان بود. به نقل یکى از تاریخ‌نگاران، در صدر اسلام مسجد تنها مرکز پرستش نبود، بلکه تمام معارف و احکام اسلامى، اعم از آموزشى و پرورشى در آنجا گفته مى‌شد. همه‌گونه تعلیمات دینى و علمى، حتى امور مربوط به خواندن و نوشتن در آنجا انجام مى‌گرفت. تا آغاز قرن چهارم اسلامى، غالبا مساجد در غیر اوقات نماز، حکم مدارس را داشت و بعدها مراکز آموزشى صورت خاصى به خود گرفت و بسیارى از بزرگان علم و دانش، دانش‌آموختگان حلقه تدریس‌هایى هستند که در مساجد برگزار مى‌شد. جلسات آموزشى در زمان پیامبر، در مسجد «مدینه»، به قدرى جالب بودکه نمایندگان غیرمسلمان، از دیدن این منظره سخت تکان خوردند و از کوشش مسلمانان در فرا گرفتن احکام و معارف، انگشت تعجب به دندان گرفتند.

*    اهتمام پیامبر(ص) به آموزش مسلمانان در مساجد

پیامبر گرامى اسلام(ص)، براى ایجاد بستر فرهنگى مناسب و تقویت بنیه علمى مسلمانان، به آموزش آن‌ها در مساجد پرداخت و با کوشش فراوان و نیز ایجاد فضاى معنوى، مردم را براى یادگیرى‌ترغیب فرمود. آن‌حضرت در جمله‌اى خطاب به مردم مدینه فرمود: «هر کس به مسجد من بیاید و هدفى جز فراگیرى دانش یا آموختن به دیگرى نداشته باشد، به‌سان مجاهدى است که در راه خدا به جهاد مى‌پردازد

نیز از ده نفر از یاران پیامبر(ص) نقل شده است که: ما در مسجد قُبا درس مى‌خواندیم، چون پیامبر بیرون مى‌رفت، فرمود: «آنچه مى‌خواهید بدانید، فرا گیرید، ولى خداوند شما را جز در به کار بستن آنچه فرا گرفته‌اید، پاداش نمى‌دهد

حکیمی فرگفت: کارکرد اجتماعى مساجد

مساجد در زمان پیامبر اسلام، سهم به‌سزایى در ایجاد عدالت اجتماعى و شکسته شدن نظام‌هاى طبقاتى و اخلاق اشرافى‌گرى و مرزبندى‌هاى کاذب خون و نسب و ثروت داشت و سبب جایگزین شدن فرهنگ برابرى و برادرى در محیط مساجد شد. پیامبر اکرم (ص) نیز هرگاه در مسجد با مؤمنان نشست و برخاست داشتند، این امر را به دقت رعایت مى‌فرمودند و حتى درنگاه کردن نیز مساواتى را براى همه قائل بودند.

کارکرد سیاسى مساجد

در کنار کارکرد دینى، وسیع‌ترین کارکرد مساجد در صدر اسلام، کارکرد سیاسى آن‌ها بود، به‌طورى‌که مسجد رسما یک نهاد سیاسى در جامعه به‌شمار مى‌رفت. صدور فرمان‌هاى حکومتى، اعلام برنامه‌هاى حکومت، پذیرش سفیران کشورها و اقوام دیگر، انتشار و ابلاغ اخبار مهمى چون اخبار جنگ، برپایى محافل مشورتى، بیعت کردن، انتصاب کارگزاران و سفیران و نیز استیضاح کارگزاران، از کارکردهاى سیاسى مهم آن زمان بود که همگى در مسجد صورت‌ می‌گرفت. شواهد تاریخى بیانگر این است که در صدر اسلام، مسجد به‌عنوان نهادى حکومتى تلقى مى‌شد. از این‌رو، یک فرد واحد، هم زمامدار بود و هم مدیر اجرایى و یک ساختمان، هم مسجد بود و هم مرکز اصلى مسایل دینى و سیاسى.

*     مسجد، روشن‌ترین مفهوم دینى‌

براى وحدت عالم اسلام چند چیز مشترک وجود دارد، قرآن، خدا، کعبه و مسجد از مشترکات تمام مسلمانان است و هیچ مسلمانى پیدا نخواهد شد که در ذهن او مسجد مفهوم تارى داشته باشد و در واقع مسجد روشن‌ترین مفهوم در مفاهیم دینى است و هر مسلمانى با مسجد آشناست، مسجد یکى از مشترکات تمام مسلمانان دنیاست. بنابراین مسجد یکى از حلقه‌هاى ارتباطى مسلمانان است و اگر بخواهیم مسلمانان را تشویق کنیم به یک مکان واحد، آن مکان واحد غیر از مسجد جاى دیگرى نیست.

مسجد پایگاه دولت کریمه مهدویت‌

با توجه به تحولات فرهنگى، سیاسى و اجتماعى جهان در عصر نوین، بایسته است که مساجد با همدلى و سخت‌کوشى مسلمانان و به‌صورت شبکه‌اى، کارکردهاى ذیل را ایفا کنند که از مهم‌ترین آن‌ها مساجد به‌عنوان پایگاه دولت مهدویت مى‌باشد.

نظریه فراگیر توسعه و جهانى شدن، کلیه مسائل فرهنگى، سیاسى و اقتصادى جهان را تحت‌الشعاع قرار داده است و مهم‌ترین دغدغه اندیشمندان و آزادىخواهان و صاحبان فکر است.

تفاوت‌هاى عمده‌اى بین دو نظریه (جهانى شدن) و (دولت کریمه جهانى) وجود دارد که مهم‌ترین چالش‌هاى آن در مباحث کلان و خرد فرهنگى و نوع استقبال مردم از آن است.

دولت کریمه جهانى از برنامه‌هاى خداوند است که به نیازهاى فطرى و مادى و معنوى انسان آگاه است. در حقیقت دولت کریمه جهانى، پاسخ به یک نیاز اساسى فطرى انسان است که در طول تاریخ بشریت بى‌پاسخ مانده است. بیدارى فطرت و بازگشت به گوهر وجودى انسان، شناخت خواسته‌هاى مشروع، تفکیک رفاه حقیقى و دروغین، بازیابى مسیر سعادت و شناسایى رهبران شایسته، نیازمند دانش و آگاهى است. لذا شایسته است این دانش و بینش و گرایش از مکانى برخاسته شود که خداوند با فرمان بنا و احداث آن، همگان را به‌سوى آن فراخوانده است. این مکان مقدس جایى جز مسجد نمى‌تواند باشد.

جایگاه مسجد درانقلاب بحرین‌

پرونده مساجدى که نیروهاى رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود در ماههاى مارس و آوریل سال ۲۰۱۱ میلادى تخریب کردند، همچنان باز است و بدون رسیدگى به همه جوانب شرعى، حقوقى و قانونى، این پرونده هرگز مختومه نخواهد شد. به مناسبت فرا رسیدن پنجمین سالروز این جنایت نیروهاى رژیم سعودى و آل‌خلیفه، علماى بحرین اعلام کردند که این جنایت سابقه‌اى خطرناک در تاریخ مسلمانان است، زیرا مقدسات مسلمانان در یک کشور اسلامى اصیل در معرض تجاوزى خطرناک قرار گرفته و مؤمنان باید از این مساجد دفاع کنند.

پس سالروز جنایت رژیم سعودى و آل‌خلیفه فرا رسیده است و بناى برخى از مساجد ویران‌شده دیگر اصلا وجود ندارد. برخى از مساجد نیز در محلى غیر از مکان شرعى و اصلى خودشان ساخته شده‌اند. برخى از مساجد ویران‌شده نیز با تلاش خود مردم ساخته شده است و برخى نیز به پارک بازى کودکان تبدیل شده است و این در حالى است که مقامات بحرین اجازه ورود به برخى دیگر از این مساجد را نمى‌دهند. علماى بحرین، رژیم آل‌خلیفه را مسؤول بازسازى این مساجد وخواهان محاکمه عاملان جنایت تخریب آن دانستند. شهروندان بحرینى براى فراموش نشدن این جنایت، هر شنبه فعالیتهایى مثل برگزارى نمازهاى جماعت در مکان تعدادى از مساجد ویران‌شده انجام مى‌دهند. بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ شاهد انقلاب مردمى علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادى، برقرارى عدالت و رفع تبعیض و روى کار آمدن نظامى منتخب در کشورشان هستند.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با تبریک هفته دولت بیان داشت: خدمت؛ با مدیریت جهادى‌ ماندگار خواهد بود.ما آمده‌ایم خدمت کنیم به مردم و هیچ‌چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند. همه ما باید نگاه بسیجی داشته باشیم چرا که بسیج در عرصه‌های مختلف احساس مسئولیت می‌کند.

 در زمینه خدمت، کار را باید جهادى کرد؛ جهادى به‌معناى بى‌قانونى نیست. کار جهادى یعنى از موانع عبورکردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمانها را فراموش‌نکردن، جهت را فراموش‌نکردن، شوق به کار؛ مدیر اسلامی به سراغ مردم می‌رود و با شناسایی مشکلاتشان برای آن راه حل پیدا می‌کند.   مدیریت جهادی تصمیم‌گیری برای حمایت از تولید و توانایی‌ها و بنیه علمی داخلی و همچنین نظارت بر بازار و فعالیت‌ها و حفظ دستاوردها، ساماندهی نهادهای اقتصادی و تقویت ثروت ملی، ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه، انعطاف‌پذیری و سرعت عمل و رفع نواقص و کمبودها، اعتماد به نفس و خودباوری است.  مدیریت جهادی نقشهراه و راهبردی استراتژیکبرای رعایت اصول انسانی در تصمیم‌گیری‌ها، مراقبت در مقابل نفوذ و رسوخ عوامل و دست‌های ناپاک در عرصه فرهنگ، پرهیز از تحقیر ارزش‌های اسلامی و الگویی برآمده از دل انقلاب اسلامی، با تکیه بر مؤلفه‌های ایرانی ـ اسلامی است. مدیریت جهادی موجب تلاش بی‌‌وقفه برای به دست آوردن رضایت خداوند و موجب گره‌گشایی در مسائل اقتصادی و فرهنگی و قطع وابستگی به خارج می‌شود. مدیریت جهادی مدیریت منطبق بر عقلانیت، اعتدال و تدبیر و در کنار آن محبت و گذشت و رعایت شایسته‌سالاری است . مدیریت جهادی در اقتصاد آینده‌نگری و تکامل‌گرایی، خستگی‌ناپذیری در عرصه کار و تولید و کاهش هزینه‌های اضافه و جلوگیری از ریخت ‌و پاش‌های غیرضروری، ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و گروهی و دشمن‌شناسی و تنگ کردن عرصه بر دشمنان است.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه  دولتمردان نسبت  به وعده های خود به مردم عمل کنند اظهارداشت: از استاندار محترم. فرماندار و مسئولین عزیز شهرستان و استان درخواست رسیدگی به مشکلات شهرهای کوچک هستیم.

🇮🇷استقرار نمایندگی ادارات در توپ آغاج از ضروریات است مسئولین محترم زیربط اقدام عاجل صورت گیرد.

🇮🇷🌷امیدوارم طرح های خوبی را مسئولین  در هفته دولت برای مردم افتتاح نمایند. 

#ارتقا منطقه سیلتان به بخش قطعا در رفع مشکلات مردم تاثیرگذار خواهد بود.

وضعیت جاده ای توپ آغاج به بیانلو نیاز فوری به رسیدگی دارد.

چرا کسی بعد از گذشت یک و نیم سال از تخریب بیت المال و ازبین بردن تابلوهای ورودی توپ آغاج و روستاهای حومه پیگیر نیست. چه کسی متولی حفظ و نگه داری تابلوهای راه ها و جاده هاست ؟

🇮🇷🌷روز پزشک را حضور پزشک متعهد و پرتلاش و همچنین کادر درمانی درمانگاه شهر و به همه جامعه پزشکی کشور تبریک می گویم.

🇮🇷🌷نکاتی را جهت رسیدگی و پیگیری مسئولان شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص وضعیت موجود درمانگاه توپ آغاج عرض می کنم.

همانطوری که مستحضرید جمعیت توپ آغاج رو به افزایش بوده و به نظر می رسد استقرار پزشک ثابت در درمانگاه را ضروری می کند بعضا مراجعه کنندگان بصورت ارژانسی کار درمانی پیدا می کنند.

امیدوارم نظام سلامت شهر را در نظر بگیرند.

🇮🇷🌷یکی از دغدغه های مردم منطقه بودن یک دستگاه آمبولانس در محیط درمانگاه برای مراجعات ارژانسی به آن است که البته نبود آمبولانس تا اکنون برای رساندن بیماران به مرکز درمانی نیز خود مشکل افزوده است. 

البته بنا به اظهارات ریاست محترم شبکه بهداشت شهرستان بیجار آمبولانس بعد از مدتها به نام درمانگاه شهر توپ آغاج آمده حالا چرا در تحویلش کوتاهی صورت می گیرد خود جای سئوال دارد. که امیدوارم  مسولان امر بهداشت و درمان پاسخی به مردم بدهند.

ایجاد آزمایشگاه ا ز دیگر خواسته های مردم منطقه سیلتان است. که واقعا قشر مستضعف مشکل دارند.  در هر صورت مسئولین بدانند فرصت های خدمت کوتاه هست باید با جدیت کار و تلاش کرد.

🇮🇷🌷  مسئولان شهرستان و استان به ورزشکاران عرصه رقابت های ملی توجه کنند.

ورزشکارانی همچون علی راستگو افتخاراتی را برای استان و شهرستان بدست آوردند می طلبد عزیزان در نهاد های ورزشی اهتمام بیشتری به قهرمان پروری داشته باشند .

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۳۰
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی