توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه شهر توپ آغاج حجت الاسلام حکمت حکیمی فر درخطبه های 31اردیبهشت نماز جمعه شهر توپ آغاج که درمسجد صاحب الزمان عج برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: منتظرانی که آرزوی یاوری امام مهدی(ع) احیاگر دین اسلام را دارند، لازم است خود را به این صفت آراسته کرده و زمینه را برای ظهور آن منجی عالم فراهم کنند

امام خمینی(ره) در این‌خصوص می‌فرماید: همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان‌شاءالله تهیه شود.

مقام معظم رهبری می‌فرماید: ما آن‌وقتی می‌توانیم حقیقتاً منتظر به‌حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود (ارواحنا فداه) زمینه باید آماده بشود و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است. همان‌طور که عرض کردم، فرموده‌اند: «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» این تمحیص و این امتحان بزرگ که مریدان و شیعیان ولی عصر (ارواحنا فداه) با آن مواجه هستند همان امتحان تلاش برای حاکمیت اسلام است. برای حاکمیت اسلام باید کوشش کنید، ملت بزرگ ما این یک قدم را برداشتند

وی با بیان اینکه وظایف ما برای فرج حضرت‌ حجت چیست تصریح کرد:

ظهور بزرگ منجی بشریت، امری مسلّم است و بی‌هیچ تردیدی واقع خواهد شد. آنچه مهم است این‌که آیا ظهور، تعجیل‌پذیر است یا خیر؟ و آیا ما وظیفه‌ای برای زمینه‌سازی آن داریم؟ظهور حضرت حجت، مانند وقوع قیامت به اراده خداوند است و انسان‌ها خواه دوست آن‌حضرت باشند یا دشمن، هیچ نقشی در آن ندارند؛ باید نظاره‌گر بود تا اراده الهی بدان تعلق بگیرد و ظهور محقق گردد. باید به وظایفی که در زمان غیبت بر دوش ما گذاشته شده و از ما خواسته شده، عمل کنیم تا در ظهور و قیام حضرت حجت(ع) شتاب لازم پدید آید.

«لَوْلا شیعَتُنا اتَّفَقُوا...»( متن توقیع شریف به این صورت است: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّه  لِطاعَتِةِ ـ عَلَى اجْتِماعٍ مِنَ القُلُوبِ فِى الوَفاءِ بِالعَهْدِ عَلَیْهِمْ، لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقائِنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُم بِنا.»؛ اگر شیعیان ما ـ که خداوند آنان را به اطاعت از خود موفق گرداند ـ دل هایشان بر وفاى به پیمانى که بدان موظف هستند، اتفاق مى کردند، قطعا توفیق ملاقات با ما براى آنان به عقب نمى افتاد، و قطعا سعادت مشاهده ى ما، بر اساس معرفت دقیقى و صداقت دل، به زودى براى آنان حاصل مى شد.) اگر شیعیان ما اتّفاق مى کردند... یعنى دعاى حقیقى و جامع شرایط عدّه اى از اهل خیر و صلاح براى فرج به حدّى برسد که مستجاب شود. با توجه به ان توقیع شریف این نکات بدست می آید .

1.    دوری از حضرت، ثمره کارهای ناپسند دوستان و شیعیان است؛ «فما یحبسنا عنهم الا ما یتصل بنا مما نکرهه».

2.    طولانی‌شدن غیبت، نتیجه عدم همدلی شیعیان است؛ «و لو ان اشیاعنا و فقهم الله علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم، لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا»

3.   همدلی شیعیان در وفای به عهد آن‌حضرت‌ می‌تواند عاملی برای تعجیل در ظهور باشد؛ «لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا».

آری در میان علل غیبت، تنها بی‌توجهی و بی‌وفایی شیعیان، قابل تغییر است که آن‌را هم می‌توان در قالب وظیفه دعا و انتظار فرج که پس از این در دیدگاه چهارم بدان خواهیم پرداخت، درمان و در ایجاد زمینه ظهور گامی برداشت.

پر واضح است که انتظار بر دو قسم است:

انتظار تکوینی‌

انتظار تشریعی‌

در انتظار تکوینی، منتظر بودن بیش‌تر به شکل منفی و همراه با سستی صورت می‌گیرد اما انتظار تشریعی، پویا و همراه با علم و عمل است. مؤید این سخن، کلام امام سجّاد (ع) است که می‌فرماید: «المنتظرون لظهوره افضل اهل کل زمان، لان الله تعالی ذکره، اعطاهم من العقول و الافهام و المعرفة ما صارت به الغیبة عند هم بمنزلة المشاهدة و جعلهم فی ذلک الزمان بمنزلة المجاهدین بین یدی رسول الله(ص) بالسیف، اولئک المخصلون حقا و شیعتنا صدقا و الدعاة الی دین الله سرا و جهرا».

منتظر واقعی در بعد علمی، آن‌چنان معرفتی دارد که غیبت برای او همانند مشاهده است؛ یعنی در شناخت امام زمان خود، شک و تردید ندارد و در بعد عملی آشکارا و نهان به دعوت و تبلیغ مشغول است.

اگر منتظر منفی، دست بر دست می‌گذارد و به بهانه این‌که کاری از ما ساخته نیست و کاری برای زمینه‌سازی ظهور نمی‌کند، منتظر مثبت، شب و روز بر علم و معرفت و عمل خود می‌افزاید، خود را آماده ظهور می‌نماید و تلاش دارد تا خود را از سنخ منتظر کند.

چکیده سخن آن‌که در انتظار مثبت، ایمان به غیب، گرایش به عدالت، تنفر از ظلم، اعتراف به حق و دعوت به خیر و صلاح نهفته است.

عمده‌ترین وظیفه هواخواهان برای زمینه‌سازی امر ظهور و تعجیل در فرج عبارت است از:

1.    دعا با شرائط ویژه؛ «و اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج، فان ذلک فرجکم»

2.    ایمان و تقوا؛ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ وَلَـکِن کَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ.

3.    دوری از گناه؛  فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ إِلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نَکْرَهُهُ وَلا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ؛ 

4.    تقرب؛ «و قالوا آمنا به و انی لهم التناوش من مکان بعید»

5.    نومیدی؛ «ان هذا الامر لایأتیکم الا بعد ایاس» و «فانه انما یجییء الفرج علی الیأس و قد کان الذین من قبلکم اصبر منکم».

6.    انتظار واقعی؛ «اذا افتقدوا حجة الله فلم‌یظهر لهم و حجب عنهم فلم‌یعلموا بمکانه فعندها فلیتوقعوا الفرج صباحا و مساءً.

7.    دعوت به دین خدا؛ «المنتظرون لظهوره... اولئک المخلصون حقا و شیعتنا صدقا و الدعاة الی دین الله سرا و جهرا»

8.    همدل شدن دوستان؛ «و لو ان اشیاعنا و فقهم الله علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم، لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا»

9.    سازماندهی و آماده شدن‌

10.    تشکیل حکومت تمهیدی‌

خطبه  دوم

بخش ویژه دیدار رهبری

حجت الاسلام حکیمی فربا اشاره به بیانات بسیار مهم: رهبر معظم انقلاب در جمع شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اهمیت و جایگاه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایجاد وحدت و رساندن پیام اسلام ناب به مؤمنان جهان اسلام و  تبیین دشمنی آمریکا به‌عنوان طاغوت اعظم و شیطان بزرگ با اسلام و امت اسلامی و لزوم توجه به این امر توسط همه دلسوزان جهان اسلام و به‌خصوص مسؤولان ایران.

وی با بیان اینکه 14پیام سرنوشت ساز برای امت اسلامی بیان داشتند تصریح کرد:   آمریکا طاغوت اعظم و شیطان بزرگ است و دشمن اصلی اسلام می‌باشد.

2.   وظیفه علمای اسلام روشن‌گری و جهاد تبیینی است.

3.   قران محور وحدت امت اسلامی است.

4.   سیاست مستکبران، ایجاد اختلاف و درگیری میان امت اسلامی است.

5.   یکی از برکات جلسات قرآنی، انسِ قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن است.

6.   اگر مسلمانان قدرت داشته باشند، قدرتهای طاغوتی قادر به ظلم نیستند و موضوع فلسطین فراموش نخواهد شد.

7.   قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.

8.   ایمان و پایداری ملت ایران و ایستادگی آنان در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا عامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

9.   دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد.

10.   تاکنون نه وعده های طواغیت توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است.

11.   ظهور گروههای تروریستی تکفیری در منطقه و ایجاد جنگ و اختلاف میان مسلمانان به نیابت از دشمنان، نتیجه گمراهی و فقدان روشنگری است.

12.   وظیفه جلسات قرآنی، تبیین حقایق اسلامی برای امت است.

13.   کسانی که از کشورهای مختلف به این محافل می‌آیند، باید ملت‌های خود را ارشاد و آگاه کنند.

14.   تردیدی وجود ندارد که «جبهه کفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

***اهمیت و جایگاه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایجاد وحدت و رساندن پیام اسلام ناب به مؤمنان جهان اسلام

قرآن کریم عامل وحدت مسلمین است و قاریان قرآن از صدر اسلام تا کنون همواره مورد احترام امت بوده‌اند. روایات مکرر رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم در بزرگداشت مقام قاریان قرآن و حاملان آن باعث شده است که همیشه قاریان قرآن مورد احترام مردم باشند اما این احترام و جایگاه، وظیفه‌ای سنگین را نیز بر عهده قاریان قرآن می‌گذارد. قاریان قرآن باید حامل پیام قرآن باشند. حافظان قرآن نیز باید حافظ پیام قرآن باشند. صرف قرائت قرآن به صوت حسن و یا حفظ ظواهر الفاظ آن نمی‌تواند مقصود نهایی از انس با قرآن و عمل به آن‌را تأمین کند و از این‌رو حاملان و قاریان قرآن باید مروجان عمل به قرآن نیز باشند و مشخص است که روشن‌گری نسبت به دشمنان دین و کسانی که مسلمین را به جان هم انداخته و باعث کشتار مسلمانان می‌شوند، از وظایف اقشار قرآنی است.

در صدر اسلام نیز قاریان موظف به کمک به امت در شناخت راه حق از باطل بودند و ازجمله مواردی که شاهد آن هستیم که امت از قاریان قرآن توقع دارد راه صحیح را به آنها نشان دهد، تحولات دوران حکومت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است که در آن از قراء‌ خواسته شده بود که در میان گروه‌های سیاسی مختلف، راه حق را به مردم معرفی کنند.

دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه تهران که طی آن معظم له به تبیین سه مسؤولیت مهم روحانیت پرداختند، ازجمله موارد مهم و نیازمند تحلیل در هفته‌ای که گذشت است. رهبر معظم انقلاب در این دیدار خاطرنشان کردند که این تداوم حضور روحانیون و مردم است که استمرار حرکت انقلاب را ممکن کرده است. متن حاضر در دو بخش، ابتدا به بیان اصلی‌ترین محورهای بیانات رهبری در این دیدار می‌پردازد و سپس در بخش دوم به تبیین و تحلیل یکی از مهم‌ترین محورهای این بیانات می‌پردازد. در بخش دوم این متن به حضور و فعالیت دینی در عرصه مجاز پرداخته شده است و در آن بیان شده است که روحانیت به‌عنوان مبلغ دین و کسانی‌که دین را به‌عنوان یک امر زنده اجتماعی می‌دانند، نباید از شناخت و درک فضای مجازی غافل و نسبت به آن ناآگاه باشند. حضور فعال و مؤثر و هدفمند در عرصه مجازی امری لازم و ضروری است اما در عین آن‌که نباید در شناخت و مواجهه با فضای مجازی کوتاهی شود، نباید در این عرصه دچار افراط شویم. افراط در این عرصه هنگامی است که افرادی بدون توجه به نیازهای واقعی و بدون دقت نظر در خطرات، به مواجهه شیفته‌گونه و استفاده بی‌محابا از فضای مجازی دعوت کنند و تصور کنند که فضای مجازی صرفاً یک عرصه فرصت‌محور و بی‌خطر است و تصور کنند که الزاماً باید مبلغ عرصه مجازی و دعوت‌کننده به آن باشند. هم‌چنین باید توجه کرد که مهم بودن فضای مجازی و توجه به آن به این معنی نیست که از فعالیت‌های دینی حضوری و واقعی و چهره به چهره و رو‌در‌رو غفلت کنیم و یا آن‌را کم‌فایده بدانیم. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که حال که امکانات عرصه مجازی امکان دستری ظاهری به هزاران نفر و یا گاه مخاطبان انبوه را فراهم ساخته است، دیگر نباید تبلیغ رودررو و حضوری و سنتی را جدی گرفت. این تصوری غلط و آسیب‌زاست.

1.    طلاب ارزش‌ها و مسؤولیت‌های طلبگی را قدر بدانند.

2.    اگر همه تخصص‌ها باشد اما جامعه دینی نباشد، دچار خسران دنیوی و اخروی می‌شود.

3.    عرصه فضای مجازی عرصه مهم و تأثیرگذاری است که طلاب باید آن‌را عرصه جهاد بدانند.

4.    روحانیون باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.

5.    اسلام ارتجاعی، متعصب، بدون فهم حقایق معنوی و دچار جمود در ظواهر، نمود واقعی تفکرات انحرافی است.

6.    «اسلام التقاطی» و «اسلام آمریکایی» نیز مشغول مقابله با «اسلام ناب» هستند.

7.    درک اسلام ناب و متکی بر کتاب و سنت، با ابزار خرد و اندیشه اسلامی، وظیفه مهم روحانیون است.

8.    راه انبیاء، ترویج تفکر اصیل اسلام ناب است و روحانیون ادامه‌دهنده‌ی همین راه سعادت‌بخش یعنی هدایت دینی مردم هستند.

9.    باید با استدلال صحیح، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشید و به مسیر صحیح بکشانید.

10. «هدایت سیاسی» دیگر وظیفه مهم علما و روحانیون است. علت تأکید مکرر بر ضرورت انقلابی بودن حوزه‌های علمیه این است که استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکان‌پذیر نیست‌.

11. مشروطیت و نهضت ملی به‌علت استمرار نیافتن حضور روحانیت، به اهداف خود نرسید اما هنر امام خمینی(ره) این بود که نگذاشت دشمن، حضور روحانیت را در حرکت عظیم انقلاب و پس از آن متوقف کند چراکه در غیر این‌صورت، نه انقلاب پیروز می‌شد و نه جمهوری اسلامی به حرکت خود ادامه می‌داد.

12. آمریکایی‌ها از اول انقلاب نیز مانند امروز در صدد حذف روحانیت از حرکت عمومی ملت ایران بوده‌اند تا در مرحله بعد، حضور مردم در صحنه از بین برود و سپس انقلاب به شکست بینجامد اما تاکنون موفق به تحقق این هدف نشده‌اند و به فضل الهی نخواهند شد.

13. در زلزله بیداری اسلامی هم، «دین»، مردم را به میدان کشاند اما چون دستگاههای دینی در آن کشورها متفرّق هستند، این‌کار استمرار نیافت و بیداری به نتیجه لازم نرسید، اما در جمهوری اسلامی، تداوم حضور علما و روحانیون و در نتیجه حضور مردم در عرصه‌ها، استمرار حرکت انقلاب را ممکن کرده است.

14. سومین وظیفه مهم روحانیت «حضور هدایتگر و نیز میدانی در عرصه خدمات اجتماعی» است. حضور طلاب در خدمات‌رسانی به مردم، مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، کمک به مردم هنگام حوادث و دیگر عرصه‌ها، نیروهای مردمی را نیز به صحنه می‌آورد و منشأ خدمات خواهد شد.

15. طلاب «درس خواندن خوب و تهذیب نفس» را وجهه خود قرار دهند.

16. «مراقبت از این‌که حوزه‌های علمیه از شیوه‌ی طلبگی به شیوه‌ی دانشگاهی گرایش پیدا نکنند»، «طرح آموزش اخلاق در حوزه‌ها» و «منطقه‌ای کردن گزینش و جذب طلاب»، از مسؤولیت مدیران حوزه‌ها است که باید پس از بررسی‌های لازم در خصوص این موضوعات تصمیم‌گیری کنند.

در حال حاضر نیز قاریان و حاملان قرآن باید وظیفه حمل و حفظ پیام قرآن و مقابله با دشمنان را وظیفه خود بدانند و از ظرفیت فرهنگی و سیاسی و اجتماعی این امر مهم به بهترین وجهی در راه خدمت به دین استفاده کنند. اگر گردهم‌آیی سالانه اقشار قرآنی جهان اسلام بدون توجه به پیام استکبار‌ستیزی و ظلم‌ستیزی قرآن باشد و حاملان ظواهر کلام وحی کنار هم جمع شوند ولی از توطئه‌هایی که علیه قرآن می‌شود و تلاش‌هایی که برای صدمه به امت قرآنی صورت می‌گیرد سخنی گفته نشود، حقیقتا حق چنین جلسه‌ای ادا نشده است.

 

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین  با اشاره سالروز  سوم خرداد فتح  خرمشهر گفت: ضرت امام خمینی(ره): «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است. خرمشهر شهر لاله‌های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد

سوم خردادماه، در حقیقت به‌عنوان یکی از ایام‌الله فراموش‌نشدنی و خاطره‌آفرین در تاریخ‌ گران‌بار انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است. آفرینندگان حماسه پیروزی خرمشهر، نه در حد آزادکنندگان و فاتحان یک شهر، بلکه به‌عنوان فاتحان قلب‌های مشتاق مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان مطرح‌اند. پس از گذشت سالیان طولانی از این حماسه پیروزی‌آفرین، درمی‌یابیم که در روز سوم خردادماه، نه فقط خرمشهر آزاد شد و به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت بلکه رؤیای خودفروختگان و دشمنان اسلام نقش بر آب شده و اندیشه تسلط بر ایران، به زباله‌دان تاریخ پیوست.

با فتح خرمشهر، دنیا به ایمان، قدرت، صلابت، عزم، شجاعت، عشق و ایثار رزمندگان اسلام، آفرین گفت و استکبار چون برگ بید به خود لرزید. خرمشهر با تاریخی خون‌بار و حماسه‌ای جاوید، نماد رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و مردمی است که خاطرات کم‌نظیر آنان، برای همیشه به‌عنوان برگ زرینی در قلب تاریخ ثبت شده است. این شهر که به‌خاطر شهادت تعداد زیادی از عزیزترین فرزندان این کشور، به «خونین شهر» لقب گرفته است، مظهر مقاومتی است که آیندگان همواره از آن به نیکی یاد خواهند کرد

بی‌تردید فتح خرمشهر، از دو جهت بسیار حایز اهمیت بود.نخست این‌که، با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله‌های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آوردند؛ دوم این‌که این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند. آنان پیش از این می‌پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران، جایگزین رژیم دست‌نشانده سابق و ژاندارم منطقه که با انقلاب اسلامی از میان رفته بود، گردد تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود، اما پس از فتح خرمشهر نه تنها اندیشه تصرف ایران غیرممکن شد؛ بلکه‌ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت و آن‌ها راوادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۳۱
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی