۰۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۰۲
امام جمعه توپ آغاج:تقویت گروهای تروریستی تکفیری داعش ازعملکردهای امریکا و انگلیس است
به گزارش دفتر امام جمعه شهر توپ آغاج حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در شب ولادت امام علی ع در جمع مردم متدین دهستان خورخوره که در مسجد امام علی ع برگزار شد ضمن تبریک روز پدر اظهارداشت: فضایل و مناقب امیرالؤمنین به حدی است که هیچکس را یارای انکار آن نیست. همه در رابطه با عظمت و بزرگی علی (علیه السلام) سر تعظیم فرود آوردهاند.
وی با اشاره به
روایاتی از بزرگان اهل سنت در رابطه با فضیلت
و منقبت امیرالمومنین علیه السلام اظهارداشت: ابن ابیالحدید در یک نقلی بیان می
کند«فضایل و مناقب علی (علیه السلام) آنقدر روشن و مشهور است، که سخن گفتن از آن
عیب محسوب میشود».[1]
امام جمعه شهرتوپ
آغاج با اشاره به روایاتی از کتاب های صحیح بخاری و صحیح مسلم از مهمترین کتب در نزد
اهل سنت بیان داشت: صحیح بخاری، بخشی از کتاب خود را به فضایل علی (علیه السلام)
اختصاص داده و نام آن را «بَابُ مَنَاقِبِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ القُرَشِیِّ
الهَاشِمِیِّ أَبِی الحَسَنِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ» قرار داده است. بخاری در این
بخش از کتاب، به 8 روایت در فضیلت و منقبت علی (علیه السلام) اشاره میکند.[2] و
همچنین صحیح مسلم یکی دیگر از کتب
معتبراهل سنت نیز بخشی از کتابش را با نام
«باب مِنْ فَضَائِلِ عَلِىِّ بْنِ أَبِى طَالِبٍ رضى الله عنه» اختصاص به فضایل و
مناقب امام علی داده و 13 روایت در منقبت علی (علیه السلام) نقل کرده است.[3] رئیس
ستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به روایاتی در منقبت امیرالمومنین
از نبی مکرم اسلام از کتب صحیحین خاطرنشان کرد:1- حدیث منزلت؛ پیامبر (صلی الله
علیه و آله) در شان و منزلت علی (علیه السلام) فرمود: «أَنْتَ مِنِّى بِمَنْزِلَةِ
هَارُونَ مِنْ مُوسَى إِلاَّ أَنَّهُ لاَ نَبِىَّ بَعْدِى.[4] تو در نزد من مانند
هارون برای موسی هستی، جز اینکه بعد از من پیامبری نیست». این روایت تصریح دارد
که بعد از پیامبر(صلی الله علیه و آله) مقام خلافت برای علی (علیه السلام) است، زیرا در این روایت علی
(علیه السلام) به هارون تشبیه شده است و همه میدانند که هارون دارای مقام نبوت و خلافت
بود. 2- حدیث همسانی با پیامبر؛ پیامبر(صلی الله علیه و آله) به علی (علیه السلام) فرمود: «أَنْتَ مِنِّی وَأَنَا
مِنْکَ.[5] تو از من هستی و من از تو هستم». این روایت پیامبر و علی را جان یکدیگر معرفی میکند، زیرا فقط علی
(علیه السلام) همشأن و همردیف پیامبر (صلی الله علیه و آله) است و به فرموده
حضرت: «یَا عَلِیُّ مَا عَرَفَ اللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَیْرِی وَ غَیْرُکَ وَ
مَا عَرَفَکَ حَقَّ مَعْرِفَتِکَ غَیْرُ اللَّهِ وَ غَیْرِی.[6] ای علی! کسی خداوند
متعال را غیر از من و تو به حقیت ذاتش نشناخت، و تو را غیر از خدا و من آنگونه که
شایسته توست، نشناخت.»3 - حدیث رأیت؛ این حدیث را پیامبر (صلی الله علیه و آله) در
غزوه خیبر بیان فرمودند، وقتی که قلعه خیبر در محاصره مسلمین قرار گرفت، برخی از
اصحاب بزرگ به همراه سربازانی برای فتح خیبر پیشقدم شدند، ولی در نهایت هیچکدام
نتوانستند از دیوارهای بزرگ خیبر عبور و قلعه را فتح کنند. وقتی رسول خدا (صلی
الله علیه و آله) این صحنه را مشاهده کرد، فرمود: «لأُعْطِیَنَّ هَذِهِ الرَّایَةَ
رَجُلاً یَفْتَحُ اللَّهُ عَلَى یَدَیْهِ یُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیُحِبُّهُ
اللَّهُ وَرَسُولُه.[7] فردا پرچم را بهدست مردی خواهم داد که خداوند خیبر را بهدست
او فتح خواهد کرد. او فردی است که خدا و پیامبر را دوست دارد و خدا و پیامبر نیز
او را دوست دارند». فردای آن روز همه منتظر بودند تا ببینند پیامبر (صلی الله علیه
و آله) پرچم را بهدست چه کسی خواهد داد، حضرت فرمود: علی را بگویید بیاید، عرض
کردند: یا رسول الله! علی (علیه السلام) مریض است، چشمهایش درد میکند، حضرت
مقداری از آب دهان مبارک را به چشم علی (علیه السلام) مالیدند و حضرت شفا پیدا کرد.
سپس پرچم را به او دادند، حضرت علی (علیه السلام) به سمت خیبر رفتند و درب خیبر را
از جا کنده و قلعه را فتح کردند.
حجت الاسلام حکیمی فر
در ادامه با بیان اینکه اسلام محور اتحاد امت رسول خدا ص است تاکید کرد:دشمنان
اسلام که در راس آنها امریکا،انگلیس و اسرائیل قراردارند اولویت برنامه های که
امروز دارند تفرقه افکنی بین مسلمانان است .
وی بیان داشت:تقویت
گروهای تروریستی داعش و جبه النصره و طالبان وکشتار مردم بی گناه یمن ،عراق و
سوریه توسط عوامل جنایتکار و دست
نشاندگانشان در منطقه از اقدامات و عملکردهای اختلاف افکنانه دشمنان است.
امام جمعه توپ آغاج
با بیان اینکه شیعه انگلیسی و سنی امریکایی
هردو مردود و مزدور مستکبرین هستند تصریح کرد: امت واحد اسلامی همه باید در مقابل دشمنان اسلام قرآن با تمسک
به رسول گرامی اسلامی و اهل بیت علیهم السلام ایستادگی کرد.
پینوشت:
[1]. ابن أبی الحدید، شرح نهج البلاغة: ج۱ ص۱۶،
دار إحیاء الکتب العربیة، ۱۳۷۸ ه.ق.
[2]. بخاری، صحیح بخاری، دارطوق النجاه،1422ق، ج5، ص18-21
[3]. مسلم بن حجاج، صحیح مسلم، دارالجیل، بیروت، بی تا، ج7، ص119-123
[4]. صحیح مسلم، دارالجیل، بیروت، بی تا، ج7، ص119،120؛ صحیح بخاری، دارطوق
النجاه،1422ق، ج5، ص19
[5]. صحیح بخاری، دارطوق النجاه،1422ق، ج5، ص18
[6]. مجلسی، روضه المتقین، موسسه فرهنگی اسلامی کوشانبور، قم:1406،ج11، ص38، به
نقل از مناقب ابن شهر آشوب، ج3،ص267
[7]. صحیح مسلم، دارالجیل، بیروت، بی تا ،ج7، ص121؛ صحیح بخاری، دارطوق
النجاه،1422ق، ج5، ص18
۹۵/۰۲/۰۲