توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات
۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۱۰

انتظارات از نیروهاى مسلح‌

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: کسی که تقوا، طهارت و پاکدامنی را از دست دهد، علم و معرفتی که از راه های سه گانه سمع، عقل و شهود حاصل می گردد را هرگز بدست نخواهد آورد.
رئیس ستاداحیای امربه معروف و نهی ازمنکرتوپ آغاج اعتکاف را راهی برای کسب معرفت الهی عنوان کرد و گفت: اعتکاف در سیره رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم  هر از چند گاهی به دور از غوفای مکه و سر و صدای مردم و هیاهوی بت پرستان، خود را به غار حراء می رسانید و به پرستش معبود حقیقی مشغول می شد.
حضرت امیرمومنان علی علیه السلام در این باره می فرمایند:
«و لَقَد کان یُجاوِرُ فی کُلِّ سَنَةٍ بِحِراءَ فَأرَاهُ وَلا یَرَاهُ غَیری؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در هر سال مدتی را در غار حرا می گذراند. پس تنها من او را مشاهده می کردم و کسی جز من او را نمی دید.»
اعتکاف ابرار به نقل از نهج البلاغه خطبه 192
در شبی از شبها در حالی که محمد صلی الله علیه و آله وسلم  معتکف کوی دوست بود، صدایی شنید. آری جبرئیل از آسمانها جواب همه پرسشهای پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم  را در دفتری از نور به زمین آورده بود؛ دفتری که نسخه شفا بخش همه در دهای بشری بود. یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدیً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ57
 "ای انسان براستی موعظه ایی از سوی پرودگارتان برای شما آمده و آن شفای دردهای شما و هادی و رحمتی برای عالمیان است. (یونس:57)"
پس از بعثت و بعد از هجرت، پیامبر فرصتی دوباره می یابد تا به اعتکاف روی آورد و خلوتی با خدای خود داشته باشد. این بار اعتکاف را در مسجد النبی پی می گیرد.
حکیمی فرسعادت و شقاوت انسان ها را در رعایت و انجام و عدم انجام  اوامر الهی دانست و بر آن تاکید کرد.
خطبه دوم؛
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر درخطبه دوم نیز ضمن دعوت خود و مومنین به رعایت تقوای الهی؛ با تبریک ایام خجسته ولادت امام جواد و علی علیهم السلام اظهارداشت: اعجاز و کرامات به اذن خداوند حکیم از  نشانه های ائمه معصومین (علیهم السلام) است. جلوه معجزات و کرامات ائمه اطهار(علیه السلام) از آغاز دوره امامت امام جواد(علیه السلام) به بعد در زندگی و سیره معصومین (علیهم السلام) از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ چرا که محدودیت شدید ائمه در این دوره از سوی مخالفین و ظهور فرقه ها و نحله های گوناگون موجب گشت تا امام جواد (علیه السلام) و ائمه پس از او برای اثبات حقانیت و امامت خویش بیش از ائمه قبل، از قدرتی که خداوند سبحان در این خصوص به آنها عطا کرده بود استفاده کنند. 
وی خواندن شهادتین در روز سوم تولد را کرامات و معجزات این امام همام ذکر کرد و گفت:  حکیمه خاتون، دختر امام موسی کاظم(علیه السلام) و خواهر امام رضا(علیه السلام) درباره ولادت برادرزاده‌اش می‌گوید: پس از آن‌که نوزاد را در جامه‌های مطهر پیچیده بودیم و حضرت رضا(علیه السلام) او را از ما گرفت، در گهواره گذاشت و به من سپرد و فرمود: از این گهواره جدا مشو! چون روز سوم ولادت فرا رسید، امام جواد(علیه السلام) دیده حقیقت بین خویش را به آسمان گشود و به سوی راست و چپ نظر کرد و به زبان فصیح ندا داد: «أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ و أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ»، چون این حالت غریب را از آن نور دیده مشاهده کردم، به خدمت حضرت رضا(علیه السلام) شرفیاب شدم و آنچه دیده و شنیده بودم را به خدمت حضرت عرض کردم، حضرت فرمود: «پس از این عجایب بسیار را بیش از آنچه مشاهده کردی، مشاهده خواهی کرد1.
امام جواد (علیه السلام) نخستین امامى بود که در خردسالى به منصب امامت رسید (1)، آن حضرت مناظرات و بحث و گفتگوهایى داشته است که برخى از آنها بسیار پر سر و صدا و هیجان‏ انگیز و جالب بوده است. علت اصلى پیدایش این مناظرات این بود که از یک طرف، امامت او به خاطر کمى سن براى بسیارى از شیعیان کاملاً ثابت نشده بود (گرچه بزرگان و دانایان شیعه بر اساس عقیده شیعه هیچ شک و تردیدى در این زمینه نداشتند) ازینرو براى اطمینان خاطر و به عنوان آزمایش، سؤالات فراوانى از آن حضرت مى‏ کردند. مناضره با یحیى بن اکثم ؛حکم شکار در حالات گوناگون توسط مُحْرِم
تمسک به حضرت؛ در اجرای عدالت‌
گرچه ما و بشر به تمام معنا نمی‌توانیم آن عدالت اجتماعی و عدالت حقیقی را که حضرت امیر(ع) قدرت بر پیاده‌کردنش داشت، پیاده کنیم، لکن حالا هم ما باید به یک مقدار کمی که قدرت داریم، تمسک کنیم. تمسک به مقام ولایت، یکی از معانی‌اش این است که ما ظِلّ آن مقام ولایت باشیم. مقام ولایت که مقام تولیت امور بر مسلمین و مقام حکومت بر مسلمین است، این است که چنان‌چه حکومت تشکیل شد، حکومت تمسکش به ولایت امیرالمؤمنین(ع) این است که آن عدالتی که امیرالمؤمنین(ع) اجرا می‌کرد، این هم به اندازه قدرت خودش اجرا کند. به مجرد این‌که ما بگوییم ما متمسک هستیم به امیرالمؤمنین(ع)، این کافی نیست، این تمسک نیست اصلش. وقتی که حکومت الگو قرار داد امیرالمؤمنین سلام الله علیه را در اجرای حکومتش، در اجرای چیزهایی که باید اجرا بکند، اگر او را الگو قرار داد، این تمسک کرده است به ولایت امیرالمؤمنین(ع).
چنان‌چه او الگو نباشد یا این‌که تخلفات حاصل بشود از آن الگوی بزرگ، هزار مرتبه هم روزی بگوید «خدا ما را از متمسکین قرار داده است»، جز یک کذبی چیزی نیست.(صحیفه امام، ج 18، صص 153 - 154)
حکیمی فرتاکیدکرد:  احکام و تکالیف آیین مقدس اسلام در ابعاد و زمینه‌های گوناگونی قابل بررسی و الگوبرداری است؛ از این‌رو علاوه بر احکام فردی و جنبه‌های اخلاقی، برای اداره هرچه بهتر جامعه از بعد سیاسی و اقتصادی و... نیز راهکارهای عملی و نظری قابل توجهی را ارائه می‌نماید که الگوها و راهبردهای کلان اسلامی‌ را می‌توان در سیره‌ی پیامبر اکرم(ص) و پیشوایان معصوم(ع) جستجو نمود. سیره عملی امام علی(ع) که خود در رأس حکومت جامعه‌ اسلامی بوده و به مدیریت آن پرداخته، مورد بررسی وتحلیل قرار می‌گیرد، بنابراین با مطالعه و تدبر در سیره اقتصادی و مدیریتی می‌توان سیاست‌ها و راهبردهای آن‌حضرت‌ در اداره جامعه را در دو بخش نظری از قبیل: تبیین الگوی جامع اخلاق کارگزاران همچون‌ خدامحوری، امانت‌داری، قانون‌مداری و نیز در بخش عملی از قبیل: تقسیم عادلانه بیت‌المال، بستر‌سازی تولید و اشتغال، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و نیز تقویت سیستم‌های نظارتی، محور جستجو قرار داد.
امام جمعه توپ آغاج سیره علوی را الگوی اقتصاد مقاومتی‌ دانست بیان داشت: این چرخه ارزشی در زندگی امام علی(ع) کاملاً مشهود و بارز است؛ چنان‌که امیرالمومنین(ع) به‌سختی‌کار کرده، قنات و چاه حفر می‌کردند و نخلستان‌ها را آبیاری می‌نمودند، حتی زمانی‌که چاه مورد بهره‌برداری‌ قرار نگرفته بود، وقف‌نامه آن‌را برای مردم و محرومان امضا می‌کردند.
از سویی حضرت بسیار کم‌مصرف بودند، چنان‌که در تاریخ خوانده‌ایم ایشان در شب قبل از ضربت خوردن که مهمان دختر بزرگوارشان بودند، وقتی دو نوع طعام بر سر سفره دیدند، خطاب به دخترشان فرمودند: کجا دیده‌ای‌ پدرت دو نوع خورش در سفره‌اش باشد لذا حضرت قبول نکرده و تنها با نان و نمک افطار نمودند.

حکیمی فر با بیان اینکه  صرفه جویی موجب تقویت بنیه های اقتصادی خانواده ها می شود بیان داشت: اگر بتوانیم و یاد بگیریم  و فرهنگ سازی نماییم  که صرفه جویی و تبعیت از  فرامین  قرآن در هدایت و رعایت حکم الهی                                                                                                                                                    
توانمندى نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى در استحکام بخشى کشور
** جوانان متعهد انقلابى که با یارى خدا و رهبرى امام خمینى رحمه الله توانستند پس از سال‌ها مبارزه، رژیم پهلوى را سرنگون کنند، باید براى حفظ و تداوم این نهضت، از انقلاب و دستاوردهاى آن محافظت مى‌کردند. بنابراین، از همان ابتداى پیروزى انقلاب، علاوه بروجود نیروهاى متعهد و انقلابى در ارتش و ژاندارمرى، هسته‌هاى امنیتى حافظ انقلاب نیز به‌وجود آمد. یکى از آن‌ها نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود که با هدایت امام خمینى رحمه الله در اردیبهشت سال 1358 تشکیل شد. شوراى انقلاب با تأسیس شوراى فرماندهى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، گامى اساسى در راه سازمان‌دهى این نهاد برداشت
. 29 فروردین روز ارتش، روز خنثى‌سازى جریان‌هاى نفوذى‌
از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروى هوایى ارتش با امام خمینى(ره) ارتشى‌ها با سرعت بیشترى به انقلاب اسلامى پیوستند و پس از پیروزى انقلاب اسلامى، از همان اولین روز، کار خود را براى دفاع از انقلاب اسلامى ایران شروع کردند. اولین درگیرى و ناآرامى در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهاى شوروى (سابق) توسط گروهک‌هاى چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختارى منطقه آغاز شد که با اعزام یگانى از کارکنان داوطلب نیروى زمینى ارتش سرکوب شد. ارتش به‌سراغ کنترل ناآرامى‌هاى سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربى رفت. همزمان جنگ روانى علیه ارتش در داخل و خارج کشور به‌راه افتاده بود و به‌دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروى ضد مردمى و عامل امپریالیسم معرفى کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه مى‌داد و بایستى منحل مى‌شد و جاى خود را با یک ارتش خلقى یا بى‌طبقه توحیدى عوض مى کرد.
دفاع از انقلاب، علت شکل‌گیرى سپاه‌
از مهم‌ترین نیازهاى انقلاب اسلامى پس از پیروزى، پیش‌گیرى از فعالیت ناجوانمردانه ضدانقلاب در داخل و خنثى‌سازى توطئه‌هاى خارجى بود. در آن زمان، دستگاه دفاعى و امنیتى بازمانده از دوره پهلوى، به پاک‌سازى و بازسازى نیاز داشت. بر اساس همین نیاز، کمیته‌هاى انقلاب اسلامى با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به‌صورت خودجوش تشکیل شد. دولت موقت ابتدا تلاش داشت این نیروها را زیر سلطه خویش درآورد ولى این تلاش با مخالفت افراد متعهد این تشکیلات روبه‌رو شد. در نهایت، این نهاد تازه‌تأسیس، زیر نظر حضرت امام قرار گرفت. ایشان هم در دوم اردیبهشت سال 1358، به‌صورت رسمى، فرمان تشکیل این نیرو را زیر نظر شوراى انقلاب صادر کرد.
درباره انتخاب نامى که نشان‌دهنده روح حاکم بر این نهاد باشد، بحث‌هاى فراوانى پدید آمد و در نهایت، این نهاد عنوان «سپاه پاسداران انقلاب اسلامى» به خود گرفت.
*    با ایمان به یارى خدا، روحیه انقلابى و شهادت‌طلبى، مى‌توان به همه توانمندیها رسید
سپاه پاسداران هنگامى تولد یافت که انقلاب اسلامى با انواع توطئه‌ها و شرارت‌هاى داخلى گروهک‌ها روبه‌رو بود. مقابله با این آفت‌ها، براى نهادى که هنوز آمادگى دفاعى لازم را به‌دست نیاورده بود، بدون یارى الهى، حمایت و رهبرى حضرت امام خمینى رحمه الله، روحیه انقلابى و شهادت‌طلبى پاسداران و برخوردارى از حمایت ملت ممکن نبود.
با گذشت زمان، توان مقابله سپاه با حوادث افزایش یافت و در برخورد با ترورها، آشوب‌ها، درگیرى‌ها و... فعالانه شرکت کرد. سپاه پاسداران با توجه به ضرورت، در عرصه‌هاى انتظامى، امنیتى و نظامى و حتى عرصه‌هاى مختلف سازندگى نیز فعال گردید، به‌طورى‌که امروزه بنابر اعتراف همه موافقان و مخالفان سپاه و انقلاب، سپاه یکى از قدرتمندترین نیروهاى نظامى جهان مى‌باشد.
انتظارات از نیروهاى مسلح‌
1-     با توجه به این‌که تهدیدات از سوى دشمنان انقلاب هر روز شدت بیشترى به خود مى گیرد، لازم است نیروهاى مسلح، ارزشمدار و رسالت‌محور توانمندى‌هاى خود را هرچه بیشتر روزآمدتر کنند و از هیچ‌گونه جنگ روانى و تبلیغات دورغین بدخواهان داخلى و خارجى نهراسند و در راستاى تقویت بنیه دفاعى کشور در همه عرصه فعالیت داشته باشند.
2-     انقلاب اسلامى، نظامى مبتنى بر مکتب و معنویت است. به‌اصطلاح علما، علت مبقیه هر پدیده‌اى علت محدثه آن نیز مى باشد. براى استمرار و پیشروندگى انقلاب، همه آحاد جامعه و به‌ویژه نیروهاى مسلح باید در تعمیق و ارتقاء امور معنوى و بصیرت دینى و سیاسى خودکوشاتر باشند تا در مواقع لزوم، بهتر بتوانند ازکیان اسلام و انقلاب دفاع کنند.
3-     نیروهاى مسلح، به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به‌دلیل برخوردارى از نیروهای پاک و مخلص بسیجى، توانایى مقابله با هجمه رسانه‌اى دشمنان داخلى و خارجى را دارند، لازم است مسؤولان مربوطه در این مسأله برنامه‌ریزى مناسبى داشته باشند.
4-     نیروهاى مسلح ما توانمندى گفتمان‌سازى معنویت در جامعه اسلامى و ارتقاء معنویت در جهان اسلام را دارند، لازم است تمامى مسؤولان و دستگاه‌هاى دولتى و غیردولتى در این‌راستا اقدامات مورد نیاز و هماهنگى و همکارى را داشته باشند.
5-     همچنان که از ابتداى انقلاب، نیروهاى مسلح در تولید قدرت براى انقلاب نقش بى‌بدلیلى را ایفا کرده‌اند، لازم است این روند، رشد فزاینده‌ترى به خود گرفته و در تولید قدرت نرم و مرجعیت فکرى و سیاسى نیز اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به هوای پاک گفت:خانواده و همه شهروندان اگر در تفکیک زباله ها دقت نمایند  هم کمک به پرسنل شهرداری کرده اند  و هم اینکه محیط زیست را  حفظ کرده اند.

حکیمی فر تاکید کرد:متاسفانه عدم رعایت اصول بهداشت موجب خسارات  جبران ناپذیربه محیط زیست پیرامون خود کرده ایم .
1  منتهی الامال، ج2، ص572و573 / المناقب، ج4، ص394 / بحار النوار، ج48، ص316 و ج50 ص10/ الانوار البهیه، ص250 / حلیة الابرار، ج4، ص524 / الثاقب فی المناقب، ص504 / مدینة المعاجز، ج7، ص260

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۷
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی