توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به بهانه سالگرد اشغال عراق توسط آمریکا
مقام معظم رهبری(مدظله العالی):
ایجاد اختلاف و نفوذ؛
اساس نقشه دشمن در سیطره کامل بر منطقه‌

* نقشه اساسی استکبار؛ سیطره کامل‌

خاورمیانه، منطقه ثروتمندی است. طمع بلعیدن آن، این‌ها را آرام و راحت نمی‌گذارد، قصدشان بلعیدن این منطقه است.(10) امروز نقشه اساسی استکبار برای دنیای اسلام، سیطره کامل است. طرح خاورمیانه بزرگی که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند، عبارت اخرای ایجاد کشور بزرگی است به نام خاورمیانه؛ با مرکزیت رژیم صهیونیستی. همه دولتهایی که در این کشورها هستند، باید به دولتهای دست‌نشانده اسرائیل تبدیل شوند. معنای خاورمیانه بزرگ این است که ما یک عرصه عظیم بشری را در اختیار اسرائیل بگذاریم تا در آن، سرمایه‌گذاری و تولید ارزان کند و بر فربهی خود بیفزاید و اگر افسانه نیل تا فرات را با شیوه نظامی نتوانست محقق کند، با شیوه اقتصادی، سیاسی، پولی و فنی آن‌را تأمین کند. آمریکا - و به یک معنا باید گفت غرب - این‌را می‌خواهد.(11)
* پایه و اساس نقشه دشمن در منطقه‌
نقشه این دشمن در این منطقه عمدتاً بر دو پایه استوار است - البتّه شعب زیادی دارد، لکن عمده این دوتا است - یکی عبارت است از ایجاد اختلاف، دوّمی عبارت است از نفوذ. این، اساس نقشه دشمن در این منطقه است.
1. ایجاد اختلاف‌
اختلاف بین دولتها و بعد اختلاف بین ملّتها، که خطرناک‌تر از اختلاف دولتها، اختلاف ملّتها است، یعنی دلهای ملّتها را نسبت به یکدیگر چرکین کنند و عصبیّت بیافرینند؛ با نامهای مختلف؛ حالا یک‌وقت مسأله پان‌ایرانیسم و پان‌عربیسم و پان‌ترکیسم و این حرفها بود، یک روز هم مسأله سنّی و شیعه و تکفیر و مانند این‌ها است؛ به هر عنوانی که بتوانند، ایجاد اختلاف کنند.
این گروه‌های تکفیری که مشاهده می‌کنید، همه ساخته دست این‌ها هستند. امروز خود آمریکایی‌ها دارند اعتراف می‌کنند که داعش را آنها به‌وجود آوردند، اعتراف می‌کنند که آن جبهه النّصره را آنها به‌وجود آوردند، تکفیری‌ها را آنها به‌وجود آوردند. جماعتهای هتّاک و جرّار و جبّار را این‌ها درست کردند و به جان امّت اسلامی انداختند و این‌را به‌عنوان جنگ مذهبی وانمود می‌کنند.
2. نفوذ در کشورهای منطقه‌
نقشه دوّم دشمن، نفوذ است؛ می‌خواهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای این منطقه، یک نفوذی به‌وجود بیاورند که تا ده‌ها سال ادامه داشته باشد. امروز آمریکا آبروی گذشته را در این منطقه ندارد؛ می‌خواهند این‌را بازسازی کنند. در کشور ما هم قصدشان همین است؛ در ایران هم نیّتشان این است. در منطقه هم همین‌جور؛ در منطقه هم آنها می‌خواهند نفوذ ایجاد کنند؛ حضور برای خودشان دست‌وپا کنند و اهداف خودشان را در منطقه دنبال کنند.(12)
* اقسام نفوذ
نفوذ که ما می‌گوییم، حالا بعضیها واکنش نشان می‌دهند؛ آقا! مسأله نفوذ جناحی شد، استفاده جناحی کردند؛ من به این حرفها کاری ندارم. خب، استفاده جناحی نکنند، بحث بیهوده درباره نفوذ نکنند، اسم نفوذ را بدون محتوای لازم مطرح نکنند؛ این‌ها را ما کاری نداریم، ولی هر حرفی زده می‌شود، هر کار جدّی (می‌شود)، از اصل واقعیّت نفوذ غفلت نشود؛ غفلت نکنیم که دشمن درصدد نفوذ است.
حالا من نفوذ را مقداری تشریح می‌کنم که نفوذ چیست و چگونه است؛ از اصل قضیّه غفلت نکنیم. جناحها همدیگر را متّهم نکنند؛ این بگوید آقا شما که گفتی مقصودت این بود، آن بگوید نه، شما که گفتی، مقصودت این بود؛ خیلی خب، حالا مقصود هرچه بود. بالاخره واقعیّت فراموش نشود؛ دشمن دارد برای نفوذ طرّاحی می‌کند.
نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است.
1. نفوذ فردی و موردی‌
نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک مسؤولی هستید؛ یک نفر را با چهره آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در مجموعه شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است، در حالی‌که او دوست نیست؛ تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ گاهی جاسوسی است که این کمترینش است، یعنی کم‌اهمّیّت‌ترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض می‌کند. شما یک مدیری هستید، یک مسؤولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، می‌توانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگرچنان‌چه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می‌آید کاری می‌کند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید، یعنی تصمیم‌سازی. در همه دستگاه‌ها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاههای سیاسی نیست، دستگاههای روحانی و دینی و مانند این‌ها هم همیشه وجود داشته.
2. نفوذ جریانی‌
منتها از این خطرناکتر، نفوذ جریانی است. نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ به وسیله پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن می‌شود.
عمده‌ترین وسیله دو چیز (است)؛ یکی پول، یکی هم جاذبه‌های جنسی. افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان.
آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاهها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر می‌کند، یعنی کاری کنند که شما همانجوری نگاه کنی به مسأله که یک آمریکایی نگاه می‌کند، البتّه یک سیاستمدار آمریکایی، به مردم آمریکا کاری ندارد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون این‌که لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار می‌کنی؛ هدف این است، هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی.(13)
* دامنه هدف آماج نفوذ
آماج نفوذ هم چه کسانی هستند؟ عمدتاً نخبگان، عمدتاً افراد مؤثّر، عمدتاً تصمیم‌گیران یا تصمیم‌سازان، این‌ها آماج نفوذند؛ این‌ها هستند که سعی می‌شود روی این‌ها نفوذ انجام بگیرد؛ بنابراین نفوذ خطر است.(14)
1. مسؤولان‌
یکی از آماجهای این نفوذ مسؤولانند؛ آماج دوّم مردمند. مسؤولان آماج این نفوذند؛ برای چه؟ هدف چیست؟ هدف این است که محاسبات مسؤولان را عوض کنند و تغییر بدهند، یعنی مسؤول جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که با ملاحظه هزینه و فایده، احساس کند که باید این اقدام را بکند، این اقدام را نکند؛ نفوذ برای این است، به این نتیجه برسد که فلان رابطه را قطع کند، فلان رابطه را ایجاد کند؛ نفوذ برای این است که این محاسبات در ذهن مسؤولین عوض بشود. آن‌وقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسؤولین و اراده مسؤولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند؛ نه، مسؤول کشور همان تصمیمی را می‌گیرد که او می‌خواهد.(15)
2. ملت‌
آماج دوّم مردمند. باورهای مردم باید عوض بشود؛ باور به اسلام، باور به انقلاب، باور به اسلام سیاسی، باور به این‌که اسلام غیر از کارهای شخصی وظایف عمومی هم دارد، حکومت هم دارد، جامعه‌سازی هم دارد، تمدّن‌سازی هم دارد؛ باور به نفی این‌ها (جایگزین شود). این‌ها باید از ذهن مردم زدوده بشود، عکسش در ذهن مردم جا بگیرد.
(می‌خواهند) باور به استقلال را عوض کنند. یکی از چیزهایی که نفوذ در باورهای مردم هدف قرار می‌گیرد، این است که خیانتهای غرب را فراموش کنند.(16)
* راههای نفوذ
الان هم شروع کرده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند برای نفوذ؛ انواع و اقسام طُرق را - من محاسبه می‌کردم با خودم، دیدم شاید حدود ده راه مهم را - برای نفوذ در کشور پیدا کرده‌اند و دارند عمل می‌کنند؛ همین حالا دارند عمل می‌کنند.
1. علمی‌
یکی‌اش راه علمی است؛ از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، ارتباط با دانشمندان، ارتباط با استاد، ارتباط با دانشجو - کنفرانس‌های به‌ظاهر علمی؛ (ولی) در باطن برای نفوذ - افراد امنیّتی را اینجا می‌فرستند؛ این یکی از راه‌ها (است).
2. فرهنگی و هنری‌
یکی از راه‌ها، راه‌های فرهنگی و هنری است. مأمور مستقیم دستگاه‌های امنیّتی را به‌عنوان یک فرد صاحب‌هنر برای جشنواره موسیقی معیّن می‌کنند که بفرستند که البتّه خوشبختانه وزارت اطّلاعات فهمید، زودتر جلویش را گرفت که این آدم، صددرصد سیاسی و امنیّتی است؛ به‌عنوان (فرد) هنری اینجا می‌فرستند. خب، برای چه می‌فرستند؟
3. اقتصادی‌
نفوذ اقتصادی یکی (از راه‌های) دیگر است.
انواع و اقسام گوناگون، راه‌های نفوذ دارند؛ ما بایستی مراقب باشیم، باید مواظب باشیم.(17)
* مکمل نفوذ؛ تخطئه اصالتها و ارزشها
مکمّل این نفوذ هم کارهای حاشیه‌ای است؛ یکی از چیزهایی که مکمّل این نفوذ است، تخطئه کسانی است که بر اصالتها، بر نگاه درست، بر ارزشها پای می‌فشارند؛ این مکمّل نفوذ است. نمی‌خواهم بگویم آن کسانی که بسیج را تخطئه می‌کنند، متّهم می‌کنند به افراطی‌گری و تندی و چه و چه، آگاهانه دارند با نفوذگران همکاری می‌کنند؛ همراهی می‌کنند؛ بنده این ادّعا را نمی‌کنم، خبر ندارم، امّا واقع قضیّه این است که این کمک است. این‌هایی که در بخشهای مختلف، با زبانهای مختلف، بسیج را متّهم می‌کنند به تندروی، به افراطی‌گری و چه و چه و چه، دارند در واقع نفوذ را تکمیل می‌کنند؛ پروژه نفوذ به‌وسیله این‌ها دارد تکمیل می‌شود.(18)
***
فرازهایی از فرمایشات رهبر حکیم انقلاب:
1) 29/11/1393
2) 21/12/1393
3) 20/10/1393
4) 17/10/1393
5) 4/6/1394
6) 29/11/1393
7) 1/1/1394
8) 4/6/1394
9) همان
10) 12/2/1383
11) 17/1/1384
12) 26/5/1394
13) 4/9/1394
14) همان‌
15) 20/12/1394
16) همان‌
17) همان‌
18) همان‌

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۹
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی