توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج: حجت الاسلام حکمت حکیمی فرامام جمعه توپ آغاج ظهرامروز21اسفندماه در مسجدصاحب الزمان عج اظهارداشت:

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره س  افزود: حضرت زهرا(س) با بینش سیاسی عمیق خویش، که عامل رفتارهای سیاسی ایشان می‌باشد، از بعد نظری به ترسیم جهان‌بینی توحیدی و از بعد عملی به ‌ترسیم ایدئولوژی سیاسی شیعه پرداخته‌اند. رفتارهای حضرت(س) حکایت از اعتقاد به وحدانیت خداوند دارند که سراسر وجود ایشان را پر کرده و مرکز ثقل همه رفتارهای‌ ایشان می‌باشند. سیاست اگرچه در نظر حضرت زهرا(س) هدف نیست، اما قدرت و حکومت وسیله‌ای است برای رسیدن به هدفی بالاتر که همان قرب الی الله و سعادت انسان و جامعه می‌باشد. از این‌رو، در این‌راه تلاش می‌کنند و جان شریف خویش را در راه این اهداف فدا می‌سازند. بنابراین، با یک نگاه کلی، می‌توان پی برد که رفتارهای سیاسی حضرت زهرا(س) کنش‌های عقلانی مبتنی بر ارزش می‌باشند و بر اساس آگاهی‌ها، باورها و ارزش‌های ‌توحیدی صورت گرفته‌اند و اگر این مبارزات مستمر نبودند، امروز شیعه دارای ایدئولوژی اعتراض و مقاومت و مبارزه نبود و سر تسلیم در مقابل هر ظلمی فرود می‌آورد اما حضرت زهرا(س) به‌عنوان بنیانگذار مکتب «اعتراض» در شیعه، نسبت به بدعت و تفسیر غلط، راه روشنی برای عموم شیعیان ‌ترسیم نمود. از سوی دیگر، با ترسیم الگوی «مشارکت سیاسی» برای زنان، به آن‌ها می‌آموزند که یک زن مسلمان با آگاهی و اعتقاد و ایمان، حق دارد در سرنوشت خود و جامعه خویش سهیم باشد و اسلام هیچ‌گاه برای حضور او در صحنه سیاست محدودیتی قایل نمی‌شود، مگر حجاب و پای‌بندی به ارزش‌های توحیدی/

سه عنصر اصلی را می‌توان در ساختار بینش فرد مؤثر دانست: ارزش‌ها، باورها و آگاهی‌ها. ارزش‌ها ملاک‌های مرجحه‌ای هستند که موجب می‌شوند انسان یک گونه از نمود و حالتِ حقیقی را نسبت به حالت دیگر آن‌ترجیح دهد، برای مثال، حضرت زهرا(س) حمایت از ولایت عظما را به‌عنوان حقیقتی در نظر داشتند و از این‌رو، جان خود را برای اثبات این حقیقت نثار کردند. به عبارت دیگر، ایشان شهادت در راه ولایت را بر زندگی مادی‌ ترجیح دادند.
منظور از «باورها» نیز ایمان و اعتقادی است که ما نسبت به وجهی از واقعیت داریم، به‌گونه‌ای‌که آن‌را حقیقتی‌آزمون شده و دانسته تلقّی می‌کنیم. حضرت زهرا(س) به این باور رسیده بودند که تنها راه نجات و سعادت انسان‌ها، تمسّک به دامان ولایت و امامت است و هر راهی جز این‌راه، انحراف و سقوط در فتنه می‌باشد.
آخرین عامل مؤثر در ساختار بینش، عنصر «آگاهی و شناخت» است، قطع نظر از این‌که منشأ آگاهی‌ها چیست. آگاهی عنصری کلیدی در شکل‌دهی به نظام ادراکی و ایجاد تغییر در آن می‌باشد.

منشأ آگاهی‌های حضرت زهرا(س) وحی الهی می‌باشد که این مسأله از دو طریق امکان‌پذیر شده است: علاوه بر این‌که ایشان در دامن کامل‌ترین انسان‌های روی زمین‌ تربیت شده‌اند (از طریق پدر، به اطلاعات و آگاهی‌هایی‌ رسیده‌اند که دیگران از آن‌ها بی‌نصیب هستند)، از سوی دیگر، با توجه به احادیث وارد شده، پس از رحلت پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) از طریق جبرئیل، آگاهی‌هایی را کسب می‌نمودند. به عبارت دیگر، حضرت زهرا(س) نیز مورد خطاب وحی قرار می‌گرفتند. باید توجه نمود که حضرت، آگاهی عمیقی ‌نسبت به مسائل روز داشتند.

تبیین امامت به‌عنوان سازمان سیاسی اجتماعی‌     حضرت زهرا(س) در بخش فلسفه احکام، در واقع فلسفه و ضرورت امامت و سازمان سیاسی اسلام را مطرح می‌کنند؛ آنجا که می‌فرمایند: «و طاعتُنا نظاما لِلملّة و امامتُنا اَمانا من الفُرقة»؛ یعنی اطاعت از ما اهل بیت نظم‌دهنده ملت و امامت برای ایجاد وحدت و دوری از تفرقه و پراکندگی است.

رفتار سیاسی در قالب گریه و وصیت سیاسی‌    یکی از پنج نفری که در دنیا بسیار گریسته‌اند، حضرت زهرا(س) می‌باشند که این مسأله نشان از عمیق بودن درد و رنج ایشان دارد. حضرت در بیان احوال خود، در پاسخ امّ السلمه فرمودند: «در میان انبوه غم و گرفتاری هستم: از دست دادن پیامبر و مورد ستم قرار گرفتن وصی او
این سخن به‌خوبی نمایانگر این مطلب است که ناراحتی ایشان بیشتر به‌خاطر سرنوشت مسلمانان بوده تا وضعیت روحی خویش؛ چراکه می‌فرمایند: من نگران از دست دادن پیامبرم هستم، نه پدرم و نگران مورد ستم واقع شدن وصی او هستم، نه شوهرم. یا در جواب دختر طلحه، که در یکی از روزهای غم‌بار پس از وفات رسول خدا(ص) خدمت حضرت فاطمه(س) رسید و از گریه‌های جانکاه آن‌حضرت سخت نگران شد و علت را پرسید، حضرت فاطمه(س) در جواب فرمودند: «ای دختر طلحه! آیا از مصیبت و رویداد تلخی می‌پرسی که در همه‌جا انتشار یافته است؟

آتما منی ای وفالی زهرا          ای باغ فدک مارالی زهرا

گلچین اجل منیم باغیمدان         دَردی سنی ای یارالی زهرا

ویلان بالالارون گوز یاشلی قالوبلار    سن قبره گئیدندن گُل تک سارالوبلار

زهرا نه باشی بلالیام من              سن گئیتدون ئورک یارالیام من

بو درده ئولونجه آغلارام من       (دلداریم ئولوب عزالیام من )...»

خطبه دوم

اَللّـهُمَّ وَصَلِّ عَلى عَلیٍّ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَوَصِیِّ رَسُولِ رَبِّ الْعالَمینَ، عَبْدِکَ وَوَلیِّکَ، وَاَخی رَسُولِکَ، وَحُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ، وَآیَتِکَ الْکُبْرى، وَالنَّبأِ الْعَظیمِ، وَصَلِّ  عَلَى الصِّدّیقَةِ الطّاهِرَةِ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمینَ، وَصَلِّ عَلى سِبْطَیِ الرَّحْمَةِ وَاِمامَیِ الْهُدى، الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَّنَةِ، وَصَلِّ عَلى اَئِمَّةِ الْمُسْلِمینَ، عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَمُحَمَّدِ ابْنِ عَلِیٍّ، وَجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد، وَمُوسَى بْنِ جَعْفَر، وَعَلِیِّ بْنِ مُوسى، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، وَعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّد، وَالْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍّ، وَالْخَلَفِ الْهادی الْمَهْدِیِّ، حُجَجِکَ عَلى عِبادِکَ، وَاُمَنائِکَ فی بِلادِکَ صَلَاةً کَثیرَةً دائِمَةً اَللّـهُمَّ  وَصَلِّ عَلى وَلِىِّ اَمْرِکَ الْقائِمِ الْمُؤَمَّلِ، وَالْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ، وَحُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ الْمُقَرَّبینَ، وَاَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ یا رَبَّ الْعالَمینَ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْهُ الدّاعِیَ اِلى کِتابِکَ، وَالْقائِمَ بِدینِکَ، اِسْتَخْلِفْهُ فی الاَْرْضِ کَما اسْتَخْلَفْتَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِ، مَکِّنْ لَهُ دینَهُ الَّذی ارْتَضَیْتَهُ لَهُ، اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، اَللّـهُمَّ اَعِزَّهُ وَاَعْزِزْ بِهِ، وَانْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزیزاً، وَاْفتَحْ لَهُ فَتْحاً یَسیراً، وَاجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْکَ سُلْطاناً نَصیراً، اَللّـهُمَّ اَظْهِرْ بِهِ دینَکَ، وَسُنَّةَ نَبِیِّکَ، حَتّى لا یَسْتَخْفِیَ بِشَىْء مِنَ الْحَقِّ، مَخافَةَ اَحَد مِنَ الْخَلْقِ اَللّـهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فی دَوْلَة کَریمَة تُعِزُّ بِهَا الإسلام وَاَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ، وَالْقادَةِ اِلى سَبیلِکَ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ،


جایگاه ایثارگری و شهادت در نظام اسلامی

** آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اول ماست. در قبال شهدا همه موظفیم‌.» (مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای‌) سال 1342، هنوز بهارش را به پایان نرسانده بود که بذرهای انقلابی بزرگ در دل تاریخ کاشته شد. قیام پانزده خرداد با رهبریِ هوشیارانه امام خمینی(ره)، نخستین ندای اسلام‌خواهی و آزادی‌طلبی را فریاد کرد. در این ‌گذار، ایثاگرانی جان برکف، خود را برای به ثمر نشستن این بذر پرثمر فدا کردند. امام خمینی رحمه الله، رهبر بیداردل و آگاه انقلاب، از همان نخستین گام، گروهی از روحانیان را مأمورکرد تا به خانواده‌های شهیدان قیام پانزده خرداد رسیدگی و از آنان حمایت و دلجویی کنند.نگاه امام عزیز ما به ملت، نگاهی سراسر فروتنی بود. ایشان خود را خدمتگزار ملت ایران و انقلابی را که خود رهبری‌ کرده بود، مرهون فداکاری‌های این ملت می‌دانست. به‌همین‌دلیل، همواره حمایت از قشرهای گوناگون ملت را سرلوحه برنامه‌های خویش داشت. یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، تأسیس بنیادی برای پاسداری از مقام شهیدان و حمایت از خانواده‌های آنان بود. مکتب شهادت وایثار، نیازبشر امروزی‌    فرهنگ ملت ما، فرهنگ شهادت است. ملت ما، شهادت را نه پایان زندگی، که اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه عروج روح آدمی می‌داند. شهادت برای ملت مسلمان ایران، یعنی انتخاب خدا به‌جای خود، یعنی فدا کردن خود و رسیدن به خدا، یعنی سودمندترین معامله در بازار دنیا، معامله جسم خاکی در برابر رضایت الهی و یعنی رها کردن دنیای گذرا و رسیدن به بقا و جاودانگی. این باوری است که ملت ژرف‌نگر و حقیقت‌بین ایران در درون خود یافته است و همین باور متعالی است که رمز پیروزی ایران اسلامی در برابر همه ابرقدرت‌های جهان به‌شمار می‌آید. ملت و دولت ایران، برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خویش، مدیون شهیدان فداکار و جان بر کفی است که در راه به ثمر رسیدن این انقلاب، از جان خویش گذشتند. روز بزرگداشت شهدا، روز بزرگداشت این باور ملکوتی و فرهنگ پایدار شهادت است. بنابراین برهمه مسؤولان، مقامات، آحاد جامعه، به‌ویژه نسل جوان و آینده‌سازان نظام اسلامی و حکومت امام زمان(ع) و حتی سایر انسان‌های دنیا لازم است با الگو قراردادن سیره و روش شهدا و سایر ایثارگران نه تنها درحفظ این امانت بزرگ کوشا باشند، بلکه تمام تلاش خود را صرف گسترش این مکتب الهی‌ و انسان‌ساز نمایند.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به رزمایش موشکی اقتدار ولایت گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند؛ «فَالجنُودُ بِأذْنِ الله حُصون الرَّعیة، وَ زَینُ الؤُلاة، وَعزُّ الدّینِ و سُبُلُ الاَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعیة الّا بِهِم»؛ سپاهیان به فرمان خدا، پناهگاه استوار رعیت و زینت و وقار زمامداران و شکوه دین و راه‌های ‌تحقق امنیت کشورند، امور مردم جز با سپاهیان استوار نگردد.
مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای: «ما آمادگی‌های خود را برای مقابله با استکبار، همیشه حفظ می‌کنیم، همین حالا هم آماده هستیم، ما قصد تجاوز به هیچ‌کس را نداشتیم، باز هم نداریم؛ اما آماده‌ایم که برای مقابله با تجاوز هر کس که باشد، اقدام کنیم
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بازوی قدرتمند ولایت، پاسدار حفظ دستاوردهای نظام و کارگزار اصلی استقرار امنیت داخلی و مرزهای کشورند. تقویت بنیه معرفت دینی و سیاسی به همراه فراگیری فنون پیشرفته و لازم نظامی در کنار دستیابی به فن‌آوری تولید تجهیزات مدرن نظامی، از مجموعه نیروهای مسلح بنیان مرصوصی پدید می‌آید که مقتدرانه حافظ استقلال، تمامیت ارضی، امنیت داخلی کشور می‌شود. پس از دفاع مقدس مهم‌ترین عامل بازدارندگی تهاجم نظامی دشمنان به کشور جمهوری اسلامی ایران، صلابت و استواری و توانمندی‌ نیروهای مسلح است.

حکیمی فر تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با تشکیل هسته‌های اولیه در عملیات‌های مختلف همچون «فتح المبین» و «بیت المقدس» و... نقش فعالی داشت و با همکاری ارتش و نیروهای مردمی، باعث آزادسازی هزاران کیلومتر مربع از دست متجاوزان بعثی شد و کارنامه قابل قبولی در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاشت‌.
دانشمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون سردار سرلشکر شهید «حسن تهرانی مقدم» نقش مهمی در افزایش توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند و اولین جرقه‌های قدرت موشکی دوران دفاع مقدس به‌ دست این دانشمند فرهیخته و به فرموده رهبر معظم انقلاب «دانشمند پارسا» رقم خورد و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رأس بنیه موشکی منطقه غرب آسیاست.
در حوزه موشکی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرچمدار قدرت موشکی ایران است که با داشتن انواع موشک‌ها با برد تا 2 هزار کیلومتر، توانمندی بالایی را در منطقه نشان داده است. موشک‌های کلاس «زلزال»، «فاتح 110 »، «خلیج فارس»، «قدر، شهاب 3، سجیل، قیام، هرمز1و2و.... نیروی هوافضای سپاه را در راس بنیه موشکی‌غرب آسیا قرار داده است که البته این‌قدرت موشکی بدون هیچ وقفه‌ای به کار خود ادامه می‌دهد.

حکیمی فر با بیان اینکه این رزمایش  لرزه براندام قدرت های پوشالی منطقه و استکبار جهانی انداخته تاکیدکرد: انتشار اخبار مربوط به آزمایش موشکهای دوربرد ایران اسلامی و توانایی کشورمان در هدف قرار دادن رژیم اشغالگر قدس در صورت ارتکاب هرگونه حماقت، سبب وحشت این رژیم شده است. برگزاری رزمایش موشکی جمهوری‌ اسلامی ایران در بحبوحه تلاش غرب برای اعمال فشار به ایران، موجی از نگرانی را در بین صهیونیستها و سایر دشمنان انقلاب را به‌راه انداخته است/ این رزمایش با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ی وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی» و به‌منظور نشان دادن قدرت بازدارندگی و آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، در چند مرحله در نقاط مختلف کشور، با شلیک موشک‌های بالستیک آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: جنایات سعودی‌ها آنقدر وحشیانه و بی‌رحمانه است که صدای همه نهادهای بین‌المللی و حتی اروپایی را درآورده و پس از ماه‌ها، اکنون مجبور به محکوم کردن آن شدند.   سعودی‌ها در وحشیگری و اقدامات جنایتکارانه حتی روی صهیونیستها را هم سفید کردند.   درخواست از همه دستگاه‌های بین‌المللی و حقوق بشری و مدعیان انسان‌دوستی برای فشار جهت شکستن محاصره اقتصادی، هوایی، دریای و زمینی مردم مظلوم یمن درخواست از مسؤولین کشورمان ایران برای گشودن راهی برای جمع‌آوری و ارسال کمکهای مردمی به مردم یمن.‌  تأکید بر مظلومیت مردم یمن و ضرورت حمایت همه‌جانبه از مظلومین طبق مبانی دینی و آرمانهای انقلابی و اسلامی/ رسول اکرم :  وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛  هر کسی فریاد و استغاثه انسانی را بشنود  که مسلمانان را به یاری وکمک می طلبد  و به یاری او نرود، مسلمان نیست.

همصدایی و همنوایی آل سعود با رژیم صهیونیستی                         در تروریست معرفی کردن حزب‌الله لبنان‌                 شورای وزیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، چهارشنبه دوازدهم اسفندماه در بیانیه پایانی سی و سومین نشست خود در تونس، حزب‌الله لبنان را یک گروه «تروریستی» خواند. عربستان سعودی و همپیمانان آن پس از شکست همه طرح‌های توطئه‌آمیز منطقه‌ای در سوریه، عراق، یمن و نقش بر آب شدن رویاهای آن‌ها، درصدد انتقام‌گیری از محور مقاومت ضد صهیونیستی و تکفیری هستند و در این‌راستا نوک سرنیزه خود را به‌سوی حزب‌الله هدف قرار داده‌اند. اقدام شورای همکاری خلیج فارس در قرار دادن حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی در چارچوب پشتیبانی از تروریسم صهیونیستی و تکفیری است /  این مسأله را نشان‌دهنده تحقق شروط صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط با برخی از کشورهای عضو این شورا به‌ویژه عربستان و امارات برشمرده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۱
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی