توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات
 

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج؛حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهرامروز(9بهمن) در خطبه های نماز جمعه شهر توپ آغاج اظهارداشت: حب دنیا راس کل خطیئه کاستن کارآیی عقل🚫حقیقت تقوى‏

قرآن بزرگترین امتیاز را براى تقوى قرار داده و آن را تنها معیار سنجش ارزش انسانها مى‏شمرد : إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات 14)
در جاى دیگر تقوى را بهترین زاد و توشه شمرده، مى‏گوید: وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوى‏ (بقره- 197).
و در جاى دیگر لباس تقوى را بهترین لباس براى انسان مى‏شمرد وَ لِباسُ التَّقْوى‏ ذلِکَ خَیْرٌ (اعراف- 26).
و در آیات متعددى یکى از نخستین اصول دعوت انبیاء را تقوى ذکر کرده، و بالآخره در جاى دیگر اهمیت این موضوع را تا آن حد بالا برده که خدا را اهل تقوى مى‏شمرد، و مى‏گوید: هُوَ أَهْلُ التَّقْوى‏ وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ (مدثر- 56).
اکنون باید دید حقیقت تقوى این سرمایه بزرگ معنوى و این بزرگترین افتخار انسان با اینهمه امتیازات چیست؟
قرآن اشاراتى دارد که پرده از روى حقیقت تقوى بر مى‏دارد: در آیات متعددى جاى تقوى را قلب مى‏شمرد، از جمله مى‏فرماید:
أُولئِکَ الَّذِینَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ لِلتَّقْوى‏: آنها که صداى خود را در برابر رسول خدا ص پائین مى‏آورند و رعایت ادب مى‏کنند کسانى هستند که خداوند قلوبشان را براى پذیرش تقوى آزموده است (حجرات- 3).
قرآن، تقوى را نقطه مقابل فجور ذکر کرده، چنان که در آیه 8 سوره شمس مى‏خوانیم: فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها: خداوند انسان را آفرید و راه فجور و تقوى را به او نشان داد.

🍀حضرت علی(ع)   نیز می‌فرماید: «مَنْ أَطْلَقَ طَرْفَهُ جَلَبَ حَتْفَهُ؛  هر که چشم خود را رها سازد، مرگ خود را فرا خواند.» 

یکی از پیامدهای منفی گناه شهوت‏رانی و چشم‏چرانی، زائل‏کردن عقل و کم‏کردن کارآیی عقل انسان است؛

🍀حضرت امام کاظم (ع)  می‌فرماید: چیز را بر سه چیز مسلّط کند، به از بین بردن عقلش کمک کرده است:

کسی که با آرزوهای طولانی،‌ نور اندیشه‌اش را به تاریکی کشاند؛

کسی که با حر‏‏ف های نسنجیده و زیادی، نکات دقیق حکمتش را محو می‌کند وکسی که با شهوات و هواهای نفسانی، چراغ عبرت‌پذیر خود را خاموش می‌سازد، چنین فردی، به ویرانی عقل و درایت خویش کمک کرده است و بدین وسیله دین و دنیای خود را تباه می‌کند.»

وی افزود : از جمله مراقبت های فردی، چشم‌پوشی از نامحرم است؛ چه بی واسطه یا با واسطه؛ زیرا ناهنجاری های جنسی از همین نقطه آغاز می شود.

سخنان حضرت امیر مؤمنان علی در این باره بسیار مهم است. ایشان می فرمایند: «نِعْمَ صَارِفُ الشَّهَوَاتِ غَضُّ الْأبْصَارِ؛  فرو بستن چشم ها بازدارنده خوبی از امیال شهوی [و خواسته‌ها] است.» 

همچنین می فرمایند: «غَضُّ الطَّرْفِ مِنْ کَمَالِ الظَّرفِ؛ فرو بستن چشم، ناشی  از کمال [و تعالی] ظرفیت [آدمی] است.»

حضرت در احادیث دیگری چشم‌پوشی را‏ بالاترین عبادت، نهایت ‏‏‏مروّت و مردانگی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ، راحتی دل و نجات از نابودی می‏داند.

خطیب جمعه توپ آغاج ادامه داد: حضرت علی (ع) :🍃🍂 همراه می خواهی خدا  🍃🍂دنیا می خواهی عبرت از گذشتگان

🍃🍂 رفیق می خواهی نویسندگان عمل  🍃🍂کسب می خواهی عبادت خداوند 🍃🍂 مونس می خواهی قرآن 🍃🍂موعظه می خواهی مرگ و اگر مرگ کفایت نکرد آتش جهنم کفایت می کند. 

خطبه دوم

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برتشویق و ترغیب جوانان به نمازاظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مختصر خود به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، ضمن تقدیر از زحمات عالم بزرگوار و مجاهد جناب حجت الاسلام آقای قرائتی، ضمن تأکید بر نکاتی که در پیام سال گذشته خود بیان داشته بودند، بر مسأله احساس مسؤولیت همگانی درترویج نماز تأکید کردند و خاطر نشان ساختند که باترویج نماز و رهنمون ساختن جامعه به سوی نماز متعالی و مورد نظر اسلام، بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی جامعه کاسته خواهد شد چراکه نماز به عنوان یک عامل معنوی مؤثر می تواند بخشهای فراوانی از معضلات و آسیب های  اجتماعی را اصلاح نماید. ایشان از مسؤولان و همگان خواستند که ضمن احساس مسؤولیت برای  ترویج نماز، هدف خود را متعالی انتخاب کنند و تلاش کنند که حتی یک نفر از جوانان ملت ایران نیز در نماز سهل انگاری  نکند چراکه نماز به عنوان یک راه و یکی از بهترین راه ها می تواند در سلامت معنوی و روحی مردم جامعه اثر جدی داشته باشد.

وی افزود: الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ آَتَوُا الزَّکَاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ (الحج:41)

تلاش برای اقامه نماز از دغدغه های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و گام های خوبی نیز در این رابطه برداشته شده است.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کردسخن امروز من تأکید بر احساس مسؤولیت همگانی است. توقع و انتظار این جانب آن است که همه به ویژه مسؤولان دستگاهها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت این مسأله را به درستی دریابند و گام در راه عمل نهند. همه بدانند که یکی از مؤثرترین راهها برای کاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز استبه این که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل انگاری نکند، همت گماریداین یکی از بهترین راهها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ما استبه این که همگان فرا بگیرند و عادت کنند که نماز را با خشوع و حضور قلب به جا آورند، همت گمارید. این ها همه کارهای ممکنی است که با عزم راسخ و کار مداوم شما دست اندرکاران، محقّق خواهد شد.

خطیب جمعه توپ آغاج دربخش دیگرسخنان خود با اشاره به رزمایش ولایت94ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کردقدرت نظامی جمهوری اسلامی  بازدارندگی داشته و امنیت و سبات را برای دوستان ورعب و وحشت را دردل دشمنان ایجاد کرده است .

حکیمی فردرادامه با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به اروپا اظهارداشت: مسأله برجام حادثه بزرگ و مهمّی بود که مسؤولان کشور خصوصا دولتمردان برای آن زحمت زیادی کشیدند

تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت و زحمات فراوانی که مسؤولان امر در این باره کشیده اند و خصوصا زحماتی که مسؤولان اجرایی کشور برای این کار متقبل شده اند، نشان از آن دارد که معظم له از همگان می خواهند که بزرگی و اهمیت این کار را درک کنند.

خطیب جمعه توپ آغاج بیان داشت: در مسأله برجام همه خواسته های ایران اسلامی برآورده نشده است

اما در عین حال رهبر معظم انقلاب خاطرنشان ساخته اند که باید توجه داشت که در برجام همه خواسته های بر حق و به جای ملت ایران محقق نشده است و آنچه رخ داده است، شامل همه حقوق ملت ایران نیست. این نیز امری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عده ای به بهانه برجام، به دنبال بزک کردن چهره منحوس آمریکا هستند که این امری خطرناک است

مسأله خطرناکی که در این میان وجود دارد این است که عده ای دنبال بزک کردن چهره منحوس و کریه آمریکا هستند و به بهانه برجام به دنبال فریب دادن افکار عمومی ایرانیان و دوست جلوه دادن استکبار جهانی هستند. این خطری  است که باید نسبت به آن متوجه بود. به تعبیر معظم له: «یک عدّه ای دارند این جور وانمود می کنند که کأنّه این دستاوردهایی که حالا مثلاً پیدا شد، آمریکا یک لطفی کرد به ما که این تحریمها را مثلاً برداشت؛ این جور نیست. یک عدّه ای از این فرصت می خواهند استفاده کنند، باز چهره ی منحوس استکبار را بزک کنند؛ این خیلی خطرناک است.»

حکیمی فربا تاکید برتوجه دلتمردان به تولید داخل و خروج از رکود واقعی نه با شعار تاکید کرد: ارها تذکّر داده ام که مشکل اقتصاد کشور و معیشت مردم و سفره های مردم با برداشتن تحریمها حل نخواهد شد، مدیریّت لازم است

 نکته بسیار مهم در این اوضاع، این تذکر معظم له بود که: «یک نکته ی دیگری که من بارها تذکّر داده ام این است که حالا که تحریمها برداشته شد، آیا مشکل اقتصاد کشور و معیشت مردم و سفره های مردم با برداشتن تحریمها حل خواهد شد؟ نه، مدیریّت لازم است، برنامه لازم است. من، هم در زمان این دولت، هم در زمان دولت قبل که بخشی از تحریمهای مهم تازه شروع شده بود و بخشی هم در انتظار زمان بود که شروع بشود، گفتم که مشکلات اقتصادی کشور ممکن است بیست درصد، سی درصد، چهل درصد مربوط باشد به تحریمها امّا بقیّه مربوط به مدیریّت ما است؛ ما باید مدیریّت کنیم، ما بایستی درست عمل کنیم و راه عمل هم اقتصاد مقاومتی است.»

مسؤولین دولتی هوشیار باشند که قرارداد با هیئتهای تجاری و صنعتی و اقتصادیِ بیگانه، به صنعت داخل، به کار داخل، به کشاورزی داخل لطمه نزند

«الان هم که هیئات می آیند و می روند، مسؤولین دولتی هوشیار باشند؛ این جور نباشد که قرارداد بستن با هیئتهای تجاری  و صنعتی و اقتصادیِ بیگانه ای که می آیند و می روند، به صنعت داخل، به کار داخل، به کشاورزی داخل لطمه بزند. ما البتّه به مسؤولین محترم هم این را در جلسات خصوصی گفته ایم که مراقبت باید بکنند. یعنی باید کشور روی  پای خودش بِایستد.»

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه «از احترام همگانی به تصمیم های شورای نگهبان تا پیگیری اعتراض های احتمالی از مجاری قانونی» بیان داشت: انتخابات هفتم اسفند از منظرهای مختلف دارای اهمیت است؛ هم نوع آرایش و بلوک بندی های جریانات سیاسی و اعلام مواضع بازیگران داخلی و هم حساسیت و اظهار نظرات بازیگران خارجی که طیفی از تبلیغات روانی  برای تقلیل مشارکت مردمی تا مداخله در امور انتخابات به نفع تفکر و گروه خاص را شامل می شود.

منظر دیگری که می تواند اهمیت این دوره از انتخابات را با توجه به اتفاقات پس از انتخابات سال 88 به نمایش درآورده و حتی ضروری جلوه دهد، میزان پایبندی نامزدها، حامیان آن ها، جریانات سیاسی و همه عوامل اجرایی و نظارتی به «مرّ قانون» است.

خطیب جمعه توپ آغاج خاطرنشان کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی، مظهر مشارکت سیاسی ملت برای اداره امور کشور است. طبق اصل ششم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران اداره کشور متکی به آرای عمومی است. مردم ایران طبق این اصل، مسؤولان اداره کننده کشور را به صورت مستقیم برمی گزینند. در هفتم اسفندماه، دو انتخابات مهم به صورت همزمان برگزار می شود. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که هر یک از این دو مجلس، نقش مهمی در اداره کشور دارد. در تمامی کشورهایی که دارای نظام انتخاباتی هستند و مردم به انتخاب مسؤولان دست می زنند؛ انتخابات دارای مجموعه ای از قوانین و مقررات است. شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و هم چنین کیفیت برگزاری انتخابات، از مهم ترین مسائل هر انتخابات است.

وی ادامه  داد: کشور با جبهه استکبار و نظام سلطه به صورت همه جانبه درگیر است. در این شرایط، برگزاری انتخابات به هوشمندی بیشتری نیاز دارد. نباید فراموش کرد که شش سال پیش، آمریکایی ها به همراه متحدان خود، توانستند کودتای مخملی در بستر انتخابات دهم ریاست جمهوری به راه اندازند. هر چند این کودتا با عنایات الهی، درایت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم ناکام ماند و فتنه عمیق 88 شکست خورد؛ لکن امروز دشمنان با تلاش برای پیاده سازی پروژه نفوذ، به انتخابات دو مجلس شورا و خبرگان در انتخابات هفتم اسفندماه چشم دوخته اند. آنان به دنبال تأثیرگذاری بر کمّ و کیف انتخابات در ایران هستند. آنان به دنبال مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مختصاتی هستند که بتوانند بر اعضای آن و تصمیمات این دو مجلس، به اقتضای منافع خود اثر بگذارند. در چنین شرایطی، این نهاد شورای نگهبان است که برای خنثی سازی توطئه دشمن از طریق نفوذ، باید امر احراز صلاحیت ها را با دقت و جدیت بیشتری دنبال کند.

خطیب جمعه توپ آغاج بیان داشت: کار شورای نگهبان سخت خواهد بود؛ زیرا همان جریانی که در سال 88 با برنامه ریزی قبلی و بر اساس طرح کودتای  مخملی آمریکا، کشور را دچار فتنه و آشوب کرد، اکنون فعال شده و می خواهد از طریق انتخابات به قدرت بازگردد.

این جریان برای انتخابات هفتم اسفند، نقشه و برنامه دارد و می خواهد با فروریختن سد نظارت استصوابی شورای  نگهبان از یک سو و با عملیات روانی و تبلیغات رسانه ای مبتنی  بر تحلیل های غلط از سوی دیگر، به هر دو مجلس نفوذ کند. همسویی این جریان با غرب، سبب شده تا کشورهای غربی و رسانه های آن ها، به طریق مختلف به کمک این جریان آمده تا شاید بتوانند بر رفتار انتخاباتی مردم ایران به نفع این جریان اثر بگذارند. این جریان با داشتن یک تحلیل از مردم ایران از منظر جامعه شناختی، به دنبال مظلوم نمایی و گرفتن ژست طرفداری از حقوق مردم با هدف جلب آرای عمومی است.

اساساً شورای نگهبان در موضوع تأیید یا رد صلاحیت ها، جریانی و جناحی بررسی نمی کند که نتیجه اش، تأیید یا رد یک جریان باشد. شورای نگهبان، تک تک افراد را بر اساس قانون بررسی وضعیت می کند. این ظلم به شورای نگهبان است که افرادی یا جریان هایی برای دوقطبی سازی جامعه و ایجاد موج سیاسی به نفع جریان خود، به دروغ پردازی روی آورده تا در انتخابات به نتیجه موردنظر برسند. رعایت اخلاق سیاسی از سوی تمامی مسؤولان، نخبگان و رسانه ها در انتخابات مورد انتظار مردم است. اگر این اخلاق سیاسی در سال 88 رعایت می شد و شورای  نگهبان و دیگر دست اندرکاران انتخابات، با دروغ پردازی های بزرگی چون ادعای تقلب، به عدم امانتداری  متهم نمیشدند، کشور آن خسارت های بزرگ را متحمل نمی شد. امروز باید مراقب باشیم با تکرار همان بداخلاقی های مبتنی  بر منفعت طلبی حزبی و باندی، کشور را به شکل دیگری دچار خسارت نکنیم. باید همگان به تصمیمات شورای نگهبان گردن نهند و اگر اعتراضی هست از مجاری قانونی دنبال کرده و از ایجاد جنجال و تنش در جامعه برای موج سواری پرهیز کنند.

حکیمی فربا اشاره به  نکته های انتخاباتی تاکید کرد: انتخابات به طور عام ، در تفکّر اسلامی، از یک سو حق مردم است و از دیگر سو وظیفه آنان، حضور در صحنه و شرکت در رأی گیری حق مردم و وظیفه ای فراگیر و همگانی است. عقل و اندیشه حکم می کند که هیچ کس نسبت به سرنوشت خویش بی تفاوت نباشد و عقل و فطرت و عدالت خواهی ایجاب می کند که شایسته ترین فرد در جایگاه خدمت و کرسی ریاست امت اسلامی قرار گیرد. راه تشخیص صالح ترین ها، عکس و فیلم زیباتر و تبلیغات بیشتر نیست؛ استواری در ایمان، سابقه جهاد، نشاط و کارایی، صلابت در پاسداری از ارزش ها، و تقوا و عدالت محوری و ایثار و فداکاری و دانش و آگاهی، ترازوی ارزیابی انسان هاست.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۹
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی