توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در سالروز ولادت سر سعادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) که با حضورمسئولین شهرستان در مسجدامام صاحب الزمان عج شهر توپ آغاج برگزارشد اظهارداشت: قرآن، سراسر دعوت به وحدت است و سفارشات پیامبر گرامی(ص) بر ایجاد الفت و اتحاد در جامعه اسلامی و تأکید آن بزرگوار بر جماعت در فرائضی نظیر؛ نماز، حج و جهاد و... بیانگر اهمیت اتحاد مسلمین می باشد، چانکه می فرمود: «الجماعه رحمه و الفراقه عذاب».

سیره ی عملی آن بزرگوار در روابط حسنه میان مسلمین، ایجاد عهد اخوت بین مهاجرین و انصار، تلاش برای انس و الفت و حتی اهتمام به تنظیم صفوف نماز جماعت ازجمله عنایت آن بزرگوار به وحدت و جماعت می باشد. امیر المومنین علی(ع) نیز همین گفتار و کردار پیامبر گرامی اسلام را در جامعه مسلمین دنبال می نمود و می فرمود: «هیچ کس به مانند من به هم بستگی و وحدت امت محمد(ص) حریص نیست.» ایشان برهم زننده وحدت را مستحق بدترین عذابها می داند: «از پراکندگی بپرهیزید و آگاه باشید که هرکس مردم را به این شعار تفرقه و جدایی دعوت کند، او را بکشید هرچند زیر عمامه من باشد» و نیز تأکید می نماید که «مبادا در دین دورویی ورزید که همبستگی در راه حق گرچه کراهت داشته باشید، از پراکندگی در راه باطل گرچه مورد علاقه شما باشد، بهتر است؛ زیرا خداوند سبحان نه به گذشتگان و نه به آیندگان چیزی را با تفرقه عطا نفرموده است.» (نهج البلاغه، خطبه 127)

وی افزود: در امتداد همین راه حضرت زهرا(س) در خطبه خود می فرماید: «امامت برای حفظ نظام و تبدیل افتراق مسلمین به اتحاد است.» سیره ی عملی و نظری سایر امامان معصوم(ع) نیز نشان می دهد در استمرار روش جد بزرگوارشان، اهتمام فوق العاده ای به حفظ وحدت مسلمین داشته و جهت تحقق آن از خودگذشتگی های فراوان می نمودند.

خطیب جمعه توپ آغاج ادامه داد: سیاری از فقهای بزرگ جهان اسلام نیز با تقلید از سیره معصومین(ع) منادی اتحاد و وحدت مسلمین بودند اما در میان متاخرین نام سید جمال الدین اسدآبادی مشهورتر از دیگران می باشد چنان چه استاد شهید مرحوم مطهری می گوید: «ظاهرا ندای اتحاد اسلام در برابر غرب را اولین بار سید جمال بلند نمود.»

از دیگر فقهای اسلامی که برای اتحاد جهان اسلام اهمیت زیادی قائل بودند آیت الله شیخ محمدحسین آل کاشف الغطاء می باشد که با اعلام حرمت اختلاف، می فرمود: «اگر مسلمانان همدست بودند این همه ممالک بزرگ را از دست نمی دادند و هفت دولت بزرگ در برابر ملتی کوچک شکست نمی خوردند.»

اگرچه نام علمای دیگری چون شیخ محمد شلتوت و آیت الله العظمی بروجردی در زمره منادیان وحدت جهان اسلام دیده می شود اما در طول تاریخ اسلام شخصیتی چون حضرت امام خمینی(ره) به عنوان پیشتاز اتحاد امت اسلام نظیر نداشته است. آن بزرگوار با معرفی وحدت به عنوان رمز پیروزی، راز پیروزی خود را عملا در همین واژه قرار داد و تأکید فرمود: «باید همه این رمز را بفهمیم که وحدت کلمه رمز پیروزی است و این رمز را از دست ندهیم.» که در غیر این صورت نظام اسلامی آسیب پذیر خواهد شد. لذا «از امور مهمه ای که بر همه ما واجب است، دفاع از اسلام، دفاع از جمهوری اسلامی است و آن بستگی دارد به وحدت.»

حکیمی فردر ادامه با مهم دانستن وحدت ملی بیان داشت: وحدت ملی

در عرصه سیاسی

از شاخصه ها و ویژگی های برجسته در مکتب حضرت امام(ره) مسأله وحدت است به طوری که ایشان در سخنان و رهنمودهای خود بارها و بارها به این مهم تأکید داشتند و ازجمله استراتژی های مهم در برابر دشمنان را وحدت کلمه می دانستند. از آغاز مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) به مسأله وحدت پافشاری داشتند، ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی می فرمایند: «رمز پیروزی شما، ایمان و وحدت کلمه بود.» بعد از تحقق نظام جمهوری اسلامی نیز در همه مشکلات، بردن ها و توطئه ها، باز ایشان نسبت به وحدت کلمه اصرار داشتند و تذکر همیشگی ایشان وحدت کلمه بود و ثمرات این وحدت بین اقشار مختلف مردم و مسؤولان، باعث شد تا نظام جمهوری اسلامی در برابر همه مشکلات و سختی ها ایستادگی کند و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.

امام خامنه ای نیز فرمودند: «همدلی و همزبانی که ما امسال و اول سال بر آن تأکید کردیم و مکرر بعد از آن تکرار کردیم، بر همین مبنا استوار است؛ در داخل کشور خواهران و برادران از اقوام مختلف، از مذاهب گوناگون در کنار هم ید واحده تشکیل دهند. همچنانی که بحمدالله تا امروز بوده است. نگذارند دشمن نفوذ کند در قلمرو دنیای اسلام. برادران سنی و شیعه در کنار هم بدانند که دشمنی دارد اصل موجودیت اسلام را تهدید می کند. این یکی از خطوط اساسی است.»

البته فتنه گران و برخی حامیان فتنه 88 بدون عذرخواهی از مردم بابت خیانت و جنایتشان در این فتنه، این روزها سخن از وحدت ملی می گویند!!! که با آنچه مردم و رهبری می گویند از اساس متفاوت است. طرح مباحثی چون آشتی ملی و وحدت ملی از سوی برخی جریان های خاص برای حمایت از فتنه گران است. طرح آشتی ملی یا وحدت ملی تنها در صورتی کاربرد دارد که یک کشور با اختلاف ملی مواجه باشد، در کشور ما، همه مردم با یکدیگر متحد هستند و حول محور ولایت فقیه عمل می کنند. کسانی که در سال 88 علیه نظام اسلامی کودتا کردند؛ از دایره خودی ها خارج هستند و به هیچ عنوان مورد پذیرش ملت ایران قرار نخواهند گرفت چراکه علیه منافع ملی و اصل نظام کودتا کردند. اگر قرار بود، مردم ایران با فتنه گران و براندازان وحدت کنند، از ابتدا برای پیروزی انقلاب اسلامی  اقدام نمی کردند و برای حفظ انقلاب جوانان خود را به جبهه نمی فرستادند. برای پیروزی انقلاب اسلامی، خون های پاکی ریخته شده است که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، فتنه 88 را رقم زد و برخی نیز در زمین دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی ایران ورود کردند. کسانی که به دنبال ایجاد دولت وحدت ملی هستند از فعالان فتنه 88 بودند، به دنبال بازگشت آرام به عرصه سیاسی نظام هستند اما در نزد مردم جایگاهی ندارند.

دشمن شناسی و دشمن ستیزی: امام خمینی(ره) علاوه بر تشویق ملت و دولت به تحکیم وحدت در مقابل بیگانگان و دشمنان نظام، به ریشه ها و عوامل ایجاد تفرقه و جدایی در میان ملت اشاره می کردند. ایشان دشمن شناسی و شناخت بیگانگان را به عنوان عامل اصلی تفرقه بین مردم مسلمان ایران و توجه به تلاش قدرتهای بزرگ برای تأمین استعماری خود را موجب تحقق وحدت ملی برمی شمردند.

مقابله با منفعت جویی های قدرت های بزرگ در کشورهای اسلامی: امام خمینی(ره) معتقد بودند که وحدت درونی در جامعه اسلامی ایران با تحقق وحدت بیرونی بین ممالک اسلامی ارتباط و تداوم دارد. ایشان می فرمودند: من خوشبختم که جمهوری اسلامی بعضی فرصت ها را به ما و ملت ما نصیب می کند و از آن فرصت ها، ملاقات با قشرهای مختلف و مذاهب مخلف و دین های مختلف است و ما همه در تحت لوای آن مجتمع هستیم. ایران مال همه است و توحید مذهب همه است، مبدأ و معاد ایده همه است و ما این مشترکات را داریم، ملت واحده هستیم و لازم است که در مسائل ایران همه در صحنه باشیم. همه با هم ید واحده باشیم.... با هم تشریک مساعی کنیم، در این که یک راه پیدا کنیم برای جلوگیری از ستم در تمام قشرهای انسان های دنیا.

ممانعت از نفوذ بیگانگان در امور داخلی کشور: امام خمینی(ره) کارکرد وحدت کلمه بین مردم را همبستگی برای مقاله با دشمنان و شکست ابرقدرتها می دانستند. ایشان می فرمایند «هیچ قدرتی نمی تواند بر یک ملتی که همراه هم هستند و با هم هستند، هیچ قدرتی  نمی تواند با او مقابله کند.»

* اصول مبانی وفاق و وحدت ملی

1. ولایت فقیه؛ 2. آزادی و استقلال (استقلال مکتب، مذهب، فکر، روش، استقلال اجتماعی، فرهنگی و سیاسی)؛ 3. مبارزه با ظلم و ستم (ستیز با ستمگران و حمایت از مستضعفان)؛ 4. تکیه بر مردم (اصلی که بر اساس آن حضرت امام مردم را صاحب اختیار و ولی نعمت این انقلاب می دانستند)؛ 5. دفاع از نظام جمهوری اسلامی (اصل امنیت و اقتدار ملی، اصلی که امام از آن به نام ودیعه الهی یاد فرمود)؛ 6. وفاق و وحدت ملی (وحدت اقشار، گروهها و جناحها) برای نیل به امنیت و اقتدار ملی و سربلندی در صحنه بین الملل؛ غفلت از تک تک مبانی  فوق، کاستیهایی را به دنبال خواهد داشت و هر یک از این اصول به لحاظ جایگاه ویژه ای که دارند، تکامل و پیشرفت همه جانبه نظام را رقم خواهند زد.

مشارکت  حداکثری در انتخابات  وحدت و همدلی  ملت ایران است که دشمن در صدد تضعیف نظام است.

خطیب جمعه توپ آغاج در پایان با تشکر از تلاش های صورت گرفته در تسریع شبکه مخابرات بیان داشت:الحمدالله با تلاش ها و پی گیری های مستمر آنتن دهی همراه اول و راه اندازی دکل های  بی تی اس مخابرات در شهر  انجام شد/.

حکیمی فر با بیان اینکه  صبر و حوصله مردم در شهر روستاهای همچون توپ آغاج برای تبدیل گام به گام شهری  ستودنی است چرا که  در همین توپ آغاج خبری از  نمایندگی های  ادارات  دیده نمی شود و مردم باید برای انجام امورات اداری خود به بیجار مراجعه کنند .

امام جمعه توپ آغاج ادامه داد:هرچند تلاش های  فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس برای تسریع در کارها قابل تقدیر است ولی باید بپذیریم که توپ آغاج هنوز در اول راه است مردم عزیز نیز باید همت و تلاش خودشان را برای  تقویت اقتصاد درونی و مقاومتی  با تولیدات کشاورزی و دامداری  افزایش دهند .

حکیمی فر در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان  کرد: ازفرماندار محترم شهرستان بیجار درخواست می کنیم که انشالله در پایان سال جلسه شورای  اداری را در شهر توپ آغاج برگزار کنند تا انشالله  مسئولین  محترم ادارات مختلف با از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و تصمیماتی برای  شهر اخذ بشود .

انتهای پیام 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی