توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه شهر توپ  آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهرامروز 22آبان ماه که در مسجدصاحب الزمان عج برگزار شد پیرو مباحث اخلاقی گذشته،  با اشاره به اصلاح باطن و عمل به قوانین اسلامی اظهارداشت:انسان،محورقوانین اسلامی است،به این معنا که صرف نظراز اینکه همه قوانین اسلامی دارای علل و فلسفه های واقعی و نفس الامری هستند،برمحورقدرت و منفعت و سامانیابی زندگی انسان نیز استوارگشته اند.

وی افزود:همه قوانینی که از سوی خداوند متعال برای انسان تکلیف شده سودمند هستندو هر آن چیزی که برای انسان ممنوع گشته انجام دادنش موجب خسارت و ضررو زیان است.

خطیب جمعه توپ آغاج،عبادت را برترین عمل انسان توصیف کردو گفت: در میان عبادات نمازبویژه نماز جماعت ارزشمندترین است،همین عبادت بایدبارعایت حال نمازگزاران انجام یابدو توان و نشاط ضعیف ترین مامومان نیز رعایت گردد.

حکیمی فر با اشاره به آیه ... لانکلف نفسا الا وسعها1...ادامه داد: مقصود از محور در قوانین اسلامی این است که احکام  و حقوق و قوانین فقهی،با رعایت حال انسان و برای سعادت و تعالی او وضع شده و برمحورامکانات و قدرت او استوارگشته است و در صورت نبود امکانات و ناتوانی انسان یا احتمال ضرر و زیان آن احکام تغییر می کند وحرمت حرام و وجوب واجب برداشته می شود و حال و قدرت وامکانات انسان ملاک قرار می گیرد.

وی افزود: خداوند می خواهد کار(دین و عبادت و تربیت تعالی) را برای شما آسان گیردنمی خواهد سخت بگیرد، همانگونه فرمود:یرید الله بکم الیسر ولایرید بکم العسر...2.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره کلام سید الشهدا گفت: امام حسین (علیه السلام) فرمودند: إنَّ الله جَلَّ ذِکرُهُ ما خَلَقَ العِبادَ اِلّا لِیَعرِفوهُ، فَاِذا عَرَفوهُ عَبَدوهُ؛ خداوند متعال بندگان را نیافرید، مگر آنکه او را بشناسند. پس هرگاه خدا را بشناسند، او را عبادت می کنند3.فلسفه ی خلقت انسان در قرآن کریم، عبادت و بندگی خداوند به شمار آمده است(1).

حکیمی فر با بیان اینکه ؛  «خداپرستی جز در سایه ی خداشناسی میسّر نیست» بیان داشت:آفرینش انسانها بر اساس فطرت توحیدی و با رهنمودهای وحی و انبیا و در سایه ادراکهای عقلی، انسان را به شناختِ آفریدگار هستی بخش رهنمون می شود. اگر بشر، ندای فطرت را بشنود و دعوت انبیا را گوش کند و بپذیرد و در زندگی عقل را راهنمای خویش قرار دهد، هم از «معرفت» برخوردار می شود، هم از «محبت خدا» و هم از «عبادت پروردگار».

وی تصریح کرد: خداپرستی، هدف خلقت است. معرفت خدا، زمینه ساز پرستش اوست. اگر بخواهیم بشریت، در بستر خداپرستی قرار گیرد و از رهگذر عبادت، به کمال بشری راه یابد، راهی جز افزودن معرفت او نسبت به خدای متعال و نعمتهایش و حکمت و تدبیر او در عالم و هدفداری خلقت نیست4. وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ‌ (ذاریات، 56)

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند؟

فرزند و عیال و خانمان را چه کند؟

دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی

دیوانه تو هر دو جهان را چه کند؟

خطبه دوم

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دوم سخنان خود با اشاره به معارفه امام جمعه شهرحسن آبادیاسوکند اظهارداشت: امرتبلیغ یکی از ضرورتهای منطقه و شهرستان بیجار است، تعامل مسئولین شهرستان در جهت شعارسال مقام معظم رهبری با محوریت همدلی و همزبانی دولت و ملت به یقین برای حضور عزیزان مبلغین و مروجین دین در منطقه تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: نهادامامت جمعه و برپایی فریضه جمعه از نعمات الهی  و نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرهای شهرستان بیجار است، الحمدالله شهر حسن آباد هم امروز با معارفه دومین امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام خلیلی در این شهر قطعا موجب خیر و برکات دینی و معنوی برای اهالی حسن  آباد خواهد بود.

وی ضمن دعوت از طلاب و فضلای فارغ التحصیل قم برای تبلیغ در این شهرستان خاطرنشان کرد: دشمنان از خلا حضور روحانیون و مبلغین دینی در منطقه نهایت بهره برداری  را جهت دین زدایی  و شبهه افکنی انجام می دهند، شهرها و روستاهای این منطقه حقیقتا نیازمند حضور همه عزیزان هستند.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به سالروز ورود کاروان حسینی به شام خاطرنشان کرد: سید بن طاوس در مورد این واقعه می نویسد: «وقتی اسرای کربلا نزدیک شهر دمشق رسیدند، ام کلثوم نزد شمر بن ذی الجوشن رفت و گفت: ما را از دروازه ای  ببر که تماشاچیان کمتر حضور داشته باشند و به سپاه بگو این سرها را از محمل ها دورتر ببرند تا نگاه مردم کمتر به ما بیفتد. اما شمر در اثر خباثت و پلیدی که داشت، دستور داد سرها را بالای نیزه ها زدند و در میان محمل ها قرار دادند و آنان را از میان تماشاچیان عبور دادند».

به نظر حسن بن علی الطبری، اهل بیت را سه روز پشت دروازه شام نگه داشتند، شهر را زیور بستند، به گونه ای که چشمی ندیده بود. سپس پانصد هزار نفر از مردم شام از زن و مرد با دف و طبل و بوق و دهل از خانه هایشان بیرون آمدند، در حالی که جامه نو پوشیده بودند و خود را آراسته بودند، به دیدن اسرا رفتند. آن روز بیرون شهر، محشری به پا شد. مردم میان هم موج می زدند. چون روز برآمد سرها را به شهر وارد کردند و هنگام ظهر با رنج فراوان از ازدحام جمعیت به در خانه (قصر) یزید بن معاویه رسیدند.

شیخ عباس قمی می نویسد: «اسرای کربلا را پس از ورود به دمشق در پله کان مسجد (محلی که توقف گاه اسیران بود) نگه داشتند.»

سرها و اسرا وارد شام شدند، سر حسین(ع) را بر رمح بلندی زده بودند و خولی آن رمح را می کشید و به آواز بلند می گفت: «منم آن کسی که دشمنان یزید را کشتم و به  خون آغشتم.»

ام کلثوم با چشم گریان گفت: «ای دشمن خدا فخر می کنی به کشتن کسی که جبرئیل گهواره جنبان او بوده و میکائیل ذکر خواب گوینده و اسرافیل به  دوش کشنده و اسمش در عرش خدا نوشته، جدش خاتم الانبیاء بوده و مادرش فاطمه زهراء است و پدرش قاتل مشرکین است».

پشت سرها اسیران وارد شدند، پیشاپیش آن ها زین العابدین(ع) بود.

پس از این که کاروان اسرا را وارد شام کردند، روانه مسجد جامع شهر شدند و در مسجد منتظر ماندند تا اجازه ورود به مجلس یزید را بگیرند. در این هنگام مروان بن حکم به مسجد آمد و از حادثه کربلا پرسید، برای او شرح دادند و او چیزی نگفت و رفت! بعد از او یحیی بن حکم وارد مسجد شد و او نیز از جریان کربلا جویا شد، برای او نیز ماجرا را نقل کردند، او از جای برخاست در حالی که می گفت: به خدا سوگند در روز قیامت از دیدار محمد محروم و از شفاعت او دور خواهید ماند و من از این پس با شما یکدل نباشم و در هیچ امری شما را همراهی نخواهم کرد!

+  اقامت اسرا در خرابه ای در شام

پس از آن که سپاه یزید اسرا را به شهر شام وارد کردند، کثرت جمعیت و ازدحام تماشاچیان به قدری بود که راه نمی دادند سرها و اسرا را سریع حرکت دهند. هرچه خواستند اسرا را از دروازه ساعات داخل کنند انبوه جمعیت مانع شد و این امر ممکن نگردید لذا بالاجبار ایشان را از دروازه نودِر وارد کردند، ظهر بود که آن ها را به مسجد جامع شهر رساندند و از آنجا به طرف دارالاماره یزید انتقال دادند. مقدار سه ساعت آن ها را درب دارالاماره نگاه داشتند و به همین جهت آنجا را باب الساعات نامیدند. آن روز اهل بیت را به مجلس یزید وارد نکرده اند بلکه ایشان را در خرابه ای اسکان دادند و روز بعد آن ها را به مجلس یزید وارد کردند. علامه مجلسی می نویسد: «حلبی از حضرت جعفر صادق(ع) روایت می کند: چون زین العابدین(ع) را با اهل بیتش به شام بردند، اسرا به یکدیگر می گفتند ما را بدین منزل ویرانه جای داده اند که خانه بر سر ما فرود آید، پاسبانان که رفت وآمد به آن خانه می کردند به یکدیگر می گفتند: این ها از سقف شکسته می ترسند مبادا بر سرشان خراب شود و خبر ندارند که فردا چون به حضور امیر رسند حکم به  قتل ایشان می نماید.»

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به اشتباهی که در برنامه فتیله در هفته گذشته  رخ داده اظهارداشت: در پی پخش یکی از برنامه های طنز «فیتیله» از سیمای جمهوری اسلامی ایران که بخش هایی از آن به زبان آذری اجرا شده بود، جمعی از خواهران و برادران آذری زبان کشورمان در چند شهر دست به تظاهرات زده و برنامه مورد اشاره را اهانت به هموطنان آذری زبان تلقی کرده اند.

پخش این آیتم تصویری در حالی رنجش خاطر برخی هموطنان آذری را به همراه داشت که رسانه ملی نیز با انتشار بیانیه ای، نه تنها از آذری زبانان کشورمان دلجویی کرد که نسبت به توقف پخش این مجموعه تلویزیونی دستور داد.

عوامل این برنامه از کارگردان و بازیگر گرفته تا تهیه کننده نیز در گفت وگوهای جداگانه از این اشتباه اظهار تأسف کرده و بر سهوی بودن آن تأکید کرده اند.

همه این ها در حالی است که توجه توأم با احترام به اقوام و قومیت های ایرانی، یک اصل پذیرفته شده در بین سیاستگذاران، مدیران و برنامه سازان رسانه ملی بوده و هست.

حکیمی فر ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حرمت توهین و تمسخرلهجه و یا اقوام ایرانی گفت: اگرچه بی دقتی تهیه کنندگان این برنامه قابل دفاع نیست و انتظار آن بود و از این پس نیز هست که در ساخت این گونه برنامه های طنز، از هرگونه اهانت احتمالی هم خودداری شود ولی اکنون که این بی دقتی و خطا اتفاق افتاده است، چاره کار چیست؟ مسؤولان صدا و سیما رسما به خاطر پخش این برنامه از خواهران و برادران آذری زبان کشورمان عذرخواهی کرده اند و در همان حال، ادامه برنامه «فیتیله» را به همین علت متوقف ساخته اند و ضمن توبیخ دست اندرکاران تهیه برنامه یادشده، برخی از آنان را نیز از مسؤولیت برکنار کرده اند و اکنون این پرسش منطقی در میان است که مسؤولان صدا و سیما در واکنش به ماجرای مورد اشاره باید چه اقدام دیگری انجام می داده اند که نداده اند؟.

وی ضمن دعوت همه هموطنان آذری زبان به آرامش تاکید کرد: نگاه به  ترکیب جمعیتی میهن اسلامی، به وضوح حکایت از این واقعیت دارد که در پهنه ایران اسلامی، هیچ مرزی - تأکید می شود که هیچ مرزی- میان اقوام مختلف حاضر در پهنه ایران اسلامی وجود ندارد.همه یکدل و یکصدا در پشت سر ولایت فقیه برای پیشبرد اهداف اسلام در حرکتیم. لذا باید دقت شود که خدای ناکرده برخی تجمعات موجب دلخشوی دشمنان نظام چه در داخل و چه خارج از ایران اسلامی نشود.

وی در ادامه ضمن تقدیر ازسربازان غیور سپاه پاسداران در جهت کشف و دستگیری نفوذی های امریکایی ها در غالب خبرنگاربیان داشت: خیلی باید مراقب بود، نباید گذاشت نفوذ دشمن بصورت نرم در غالب ،  توریست،عکاس،خبرنگار درکشورباب شود. ما از نیروهای ارزشمند و سربازان ولایت سپاه پاسداری در جهت شناسایی شبکه جاسوسی غرب تشکر می کنیم . آروزی موفقیت برای همه عزیزان داریم.

امام جمعه توپ آغاج درپایان با اشاره به خطرات  نفوذ خاطرنشان کرد: نباید از آن هرگز غفلت کرد:

1. رصد دقیق راهبردها و تاکتیکهای دشمن، به ویژه در حوزه تعامل و فشار و نفوذ برای استحاله و جدی گرفتن فتنه ها و دشمنی های دشمنان نظام و ملت ایران که متأسفانه برخی هنوز تهاجمات و دشمنی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را یک توهم فرض می کنند و لذاست که دشمن را به طمع بیشتر وامی دارند.

2. آنچه شرایط پسابرجام و پیگیری قاطع هیأت نظارت بر اجرای برجام اقتضاء می کند، آرامش تحت سایه وحدت ملی است که ما را در فرایند پیگیریهای برجام موفق می نماید. لذا پرهیز از هرگونه تنش و یا مسائلی که با روح شعار سال (همدلی و همزبانی) سازگاری ندارد، به مصلحت نظام و منافع ملی نمی باشد. به همین خاطر در خصوص اقدام شایسته و قابل تقدیر سپاه همیشه سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر کشف و زدن شبکه های جاسوسی که در سطح ملی با پوشش رسانه و فعالیتهای مطبوعاتی صورت می گرفت، از مسؤولان طراز بالای کشور انتظار می رفت در شرایطی که مردم با مشکلات گوناگون مواجه هستند و همواره با امید به آینده ای بهتر، وعده های داده شده برخی مسؤولان دولتی را به انتظار نشسته اند، با رعایت منافع ملی، از هرگونه مواضع و سخنان تحریک آمیز که بیشتر باعث سوءاستفاده بدخواهان و اهالی فتنه قرار می گیرد، پرهیز نمایند و اگر در موضوعاتی اختلاف نظری هست، به دور از هیاهوهای مطبوعاتی و یا طرح در جلسات عمومی، از مجاری قانونی پیگیری نمایند زیرا وحدت و امنیت ملی چیزی نیست که به سادگی به دست آمده باشد تا به راحتی نیز بتوان آن را به ثمن بخس، چوب حراج زد.

3. طبق فرمایش امام خامنه ای(مدظله العالی) استحکام درونی نظامی، مهم ترین پایه در مقابله با توطئه های دشمن است و قطعاً در حل معضلات داخلی به ویژه در باب آسیب های اجتماعی که دغدغه جدی حضرت ایشان است، کارساز می باشد.

4. در زمانی که رایحه بهشتی شهدای مدافع حرم در این روزها فضای جامعه اسلامی ما را عطرآگین ساخته است، شهدایی که در شأن و منزلتشان همین بس که مقام معظم رهبری می فرمایند این شهیدان در نزد خدای متعال دارای 2 اجر هستند یکی اجر هجرت فی سبیل الله و دیگری اجر شهید؛ بر همه ماست که در راستای منویات مقام منیع ولایت و اصول مکتب امام و آرمانهای شهدای عزیز انقلاب اسلامی و در جهت مصالح ملی، توطئه های دشمنان را به ویژه در حوزه های سیاسی و فرهنگی با جدیت رصد کرده و در صورت لزوم به مقابله با آن بپردازیم..

انتهای پیام

/بلال محبی 

 

 



1 سوره اعراف 14 و سوره انعام 152

2 سوره بقره 185

3 علل اشرائع، ص 9

4 حکمت های حسینی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسین علیه السلام)، جواد محدثی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ دوم(1390)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۲
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی