توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش ستادبرگزاری نماز جمعه شهر توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهرامروز15آبان در خطبه های نماز جمعه شهر توپ آغاج که در مسجد صاحب الزمان این شهر برگزار شدبا اشاره به آیاتی از قرآن کریم؛ مقبولیت اعمال انسان را در گروه اصلاح باطن ذکر کرد و اظهارداشت: انسان باید از درون و در باطن انسان باشد،و انسانی بیندیشد،تا همه رفتار ها و مجموعه بازده اجتماعی و فردی او،صورتی درست و انسانی و الهی به خودبگیرد. إِلاَّ الَّذِینَ تَابُواْ وَأَصْلَحُواْ وَاعْتَصَمُواْ بِاللّهِ وَأَخْلَصُواْ دِینَهُمْ لِلّهِ فَأُوْلَـئِکَ مَعَ الْمُؤْمِنِینَ وَسَوْفَ یُؤْتِ اللّهُ الْمُؤْمِنِینَ أَجْرًا عَظِیمًا1مگر کسانى که توبه کردند و [عمل خود را] اصلاح نمودند و به خدا تمسّک جستند و دین خود را براى خدا خالص گردانیدند که [در نتیجه‏] آنان با مؤمنان خواهند بود، و به زودى خدا مؤمنان را پاداشى بزرگ خواهد بخشید.

وی افزود:اگر تربیت انسان از درون آغازشود،باورها و معیارهای فکری و روانی او نیز تصحیح می گردد، تربیت و سامان دهی به  ااعمال صوری و رفتارظاهری بدون اصلاح نیت و اندیشه،کارسازنیست و تربیت پایداری را پدید نمی آورد زیرا که برخاسته از درون نیست بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِندَ رَبِّهِ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ2 آرى، هر کس که خود را با تمام وجود، به خدا تسلیم کند و نیکوکار باشد، پس مزد وى پیش پروردگار اوست، و بیمى بر آنان نیست، و غمگین نخواهند شد.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد:اصالت و کیفیت رفتارها نیز بر اصلاح باطن و درون استوار است،چه بسیاررفتارهای که در ظاهرشایسته و انسانی است لیکن با انگیزه های خودخواهانه و ناانسانی  صورت می گیرد مانند خدمت به خلق خدا، اگربا انگیزه شهرت و دست یابی به پایگاه اجتماعی برتر صورت گیرد فرق این عمل با خدمت به خلق صادقانه انسانی –الهی- تنها در نیت ودرون انسان بستگی دارد.

حکیمی فر بااشاره به روایتی از نبی مکرم ص اسلام گفت: یقول الرسول الأعظم (ص): "إن أعلى منازل الإیمان درجة واحدة من بلغ إلیها فقد فاز و ظفر و هو أن ینتهی بسریرته فی الصلاح إلى أن لا یبالی بها إذا َظهَرَت و لا یخافَ عُقابَها إذا استَتَرت"3 پیلامبر ص فرمودند: بی گمان بالاترین درجات ایمان یک درجه است،هرکس به آن درجه دست یافت،به یقین رستگار گردیده و پیروز شده است ؛ ان درجه و مرتبه این است که درونش (وکارهای پوشیده اش) را چنان اصلاح کند که نزد همه آشکارگردد باکی نداشته باشد و هرگاه پوشیده بماند از کیفر آن بیمی به دل راه ندهد.

وی ادامه داد: النبی ص فیما رواه الامام الصادق ع عن آبائه ع مَن سائَتُه سیئتُهُ وسرّتُهُ حَسَنَتُه فهو مومن 4 پیامبر ص به روایت امام صادق ع از پدرانش ع : هرکس از گناه خود رنج برد واز کارهای نیک خود شادگردد،اهل ایمان است.

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: حقیقتا اگر در جامعه نیز افراد با نیت خدای کارهای خودشان را انجام دهند، دیگر هیچ گاه شاه بزهکاری، کم کاری و هرنوع فعالیت غیر اخلاقی ئو انسانی نخواهیم بود ، بطوری که اگر افرادی دچار کجی اندیشی در رفتار و اندیشه خود هستندباید مورد تذکر واقع شده تا  سوء استفتاده از بیت المال نباشند.

خطبه دوم

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگرسخنان خود از حضور بی نظیر مردمم ولایتمدارتوپ آغاج در راهپیمایی یوم الله 13آبان خاطرنشان کرد: 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی در سال 1394 از خصوصیات خاص خود برخوردار بود، زیرا در مقطعی روز مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد،  که گروه هایی در کشور سعی در بزک کردن چهره استکبار دارند و تلاش می کنند که منکر دشمنی استکبار جهانی و آمریکای جهان خوار با ایران اسلامی و انقلاب اسلامی شوند.

حکیمی فرادامه داد: در حالی که برخی از ساده لوحان به بهانه های مختلف منکر اهمیت مبارزه با آمریکا شده و برخی دیگر شعار مرگ بر آمریکا را تقبیح می کردند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت بر جایگاه مهم بصیرت در شرایط کنونی تأکید می کنند و با بیان تجربیات تاریخی ملت ایران نشان می دهند که مبارزه ملت ایران با آمریکا، اقدامی منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی مهمی است که نمی توان از آن ها غفلت کرد.

وی با اشاره به مهمترین پیام های راهپیمایی 13آبان بیان داشت: پیام روشن سیزدهم آبان با توجه به شرایط امروز جهان و منطقه و ایران اسلامی این است که آمریکا اگر از منطقه و کشورهای اسلامی پایش را بیرون بگذارد و در طمع نفوذ در ایران و کشورهای منطقه نباشد، همه جا امن خواهد بود.

همه شما مسلمانان بدانید و آلگاه باشید : عامل اصلی ناامنی ها و اختلافهای شکننده قومی و مذهبی، آمریکا و دولتهای متکبر هم پیمانش همچون انگلیس و فرانسه است. تا دیروز اجازه پیشرفت ملت های مسلمان و مظلوم را با دخالتها و نفوذهای مرموزشان نمی دادند و اکنون اجازه نفس کشیدن در فضای امن و آرام را؛ راستی کجای دنیای اسلام است که اکنون از امنیت و آرامش برخوردار باشد؟ البته ایران اسلامی هم به برکت مقاومت و حماسه دلیرمردانی که این روزها در دفاع از حریم حرم اهل بیت (در سوریه و عراق) جانفشانی می کنند به فضل الهی از ثبات و امنیت فراگیر و معجزه گونی برخوردار می باشد و این نیست مگر ثمره مجاهدتها و مقاومتها خود ملت شریف ایران در این سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی.

رئیس ستاداحیای امربه معروف و نهی ازمنکرتوپ آغاج گفت: راستی آمریکا در کدامین کشور منطقه به بهانه کنترل ناامنی ها وارد شد و در نتیجه امنیت را به ارمغان آورده است؟ آیا عراق، افغانستان، بهترین نمونه و شاهد نیست؟ آیا حضور آمریکا در این کشورها جز تشدید و گسترش دامنه ناامنی نتیجه ای دیگر داشته است؟

نمونه روشن دیگر دخالتهای آمریکا، در موضوع سوریه است که جز با هدف کُندکردن حرکت جدید و اثرگذار ائتلاف واقعی علیه تروریسم با همکاری چهار کشور روسیه، ایران، عراق و سوریه، تفسیر نمی گردد. سوریه ای که حدود پنج سال است در آتش فتنه تروریسم می سوزد، علی رغم همه مصیبت ها جز ایران اسلامی و جوهره مقاومت اسلامی را در کنار خویش ندیده است و بلکه با حمایتهای همه جانبه آمریکا و اسرائیل و کشورهای وابسته ای همچون عربستان و ترکیه، تقویت جبهه تروریسم را شاهد بوده است، اکنون که می رود با دخالت برخی کشورهایی همچون روسیه که خطر تروریسم دست پرورده غرب و آمریکا را بیش از همه درک نموده است، شیشه عمر تروریسم در سوریه شکسته و با اقتدار خط مقاومت همه سرزمینهای اشغالی توسط تروریستهای وارداتی و عوامل وهابی وابسته به آمریکا و صهیونیزم را آزاد و به آغوش دولت و ملت سوریه برگرداند، آمریکائیها به یاد دولت و ملت سوریه افتاده و سراسیمه در تکاپوی اجلاس بی نتیجه وین برآمدند. قطعاً استراتژی آمریکا کُند کردن حرکت ائتلاف واقعی علیه تروریسم است که به  یاری خدا بعد از پاکسازی سوریه از لوث وجود این جرثومه های فساد و تباهی، عراق و دیگر نقاط متأثر از توطئه ها و نقشه های شوم تجزیه طلبانه آمریکا نیز پاکسازی خواهد شد و آنگاه مردم این دیار اعم از شیعه و سنی در کنار هم، امنیت پایدار را باری دیگر تجربه خواهند نمود.

حجت الاسلام حکیمی فربا اشاره به دیدار مسئولان وزارت خارجه با رهبر عزیز  انقلاب اسلامی و دستورات معظم له در این خصوص گفت: دستور صریح و روشن رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وزارت خارجه چنین است: با «استحکام و اقتدار و افتخار»، ادامه اصول انقلابی و راهبردهای ثابت سیاست خارجی را تکرار کنید تا بیگانگان و دنباله های داخلی آنان، به تغییر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دلخوش نکنند.

 به نظر می رسد که این دستور صریح و روشن، نیازمند هیچ توضیحی نیست بلکه نیازمند آن است که به همین روشنی و صراحت از سوی مسؤولان وزارت خارجه و دیگر دست اندرکاران سیاست خارجی کشور اجرا شود.

الزامات ناشی از پایبندی به اصول و راهبردهای سیاست خارجی در بیان رهبر معظم انقلاب:

 الف: تاکتیکها در خدمت مبانی باشد، نه این که به اسم تاکتیک، بر ضد اصول عمل شود.

 ب: «اعتماد به نفس، صراحت و استحکام در مواجهه با عوامل مخالف و موانع».

 ج: هنر دیپلماسی این است که ایده ها و مواضع را طوری بیان کند که تأثیرگذار باشد.

 د: توسعه مستمر روابط با همسایگان، کشورهای اسلامی و کشورهای افریقایی.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری تعدادی از سانتریفیوژها بدون دریافت تضمین از سوی غربی ها به اعتراض نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: اقدام عجیب سازمان انرژی اتمی در جمع آوری سانتریفیوژهای نطنز با اعتراض مجلس مواجه شد. 213 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به رئیس جمهور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای، اعلام کردند: انتظار است در راستای اجرای قانون و دفاع از منافع ملت ایران، شروط تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب در دستورالعمل شان درباره اجرای برجام به صورت کامل رعایت شود.

در بخشی از این نامه آمده است: از دولت انتظار می رود در راستای اجرای قانون و دفاع از منافع ملت بزرگ ایران، شروط تأمین کننده منافع ملت را به صورت کامل رعایت کند به ویژه علاوه بر تشکیل هیاتی با سه ویژگی قوی، آگاه و هوشمند جهت نظارت بر اجرای برجام که در بند نهم دستورالعمل مقام معظم رهبری بدان اشاره شده است، قبل از اعلام رسمی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپایی معطوف به لغو کامل تحریم های مالی و اقتصادی، نباید هیچ اقدام عملی در اجرای برجام صورت گیرد.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: بنابراین، شایسته است دولت مردان کشور مقتدر ایران اسلامی، به ویژه تیم خستگی ناپذیر هسته ای در اجرای مراحل مختلف توافق برجام، نهایت سعی و کوشش خود را معطوف به مصالح و منافع ملی نمایند و از هرگونه حرکت شتاب زده ای که می تواند برای منافع ملی و انقلاب مشکل ساز باشد، امتناع ورزند.

از سویی دیگر با ایستادگی مثال زدنی کشور طی مدت 36 سال انقلاب و هم چنین در طول مذاکرات برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی نه تنها هیچ گونه امتیازی را به دشمنان ندهند، بلکه با توجه به بروز شواهد و قرائن زیادی از نشانه های سقوط و اضمحلال نظام سلطه به خصوص کشور جنایتکار آمریکا با موضع گیری های مناسب و در شأن انقلاب اسلامی و درایت دیپلماسی، زمینه های فروپاشی صهیونیزم بین الملل و دنیای غرب را بیش از پیش رقم بزنند.

حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام سجادع در روز یکشنبه 17آّان 25محرم و چگونگی تبدیل تهیدیدها به فرصت اظهارداشت: در شرایط بعد از واقعه اسلام برانداز شهادت امام حسین(ع) که علی القاعده امکانی برای مبارزه به نظر نمی آمد، امام سجاد با درک عمیق شرایط کلیت جامعه که از ورود فرهنگ های مغایر با دین و رفاه زدگی که از فتوحات و کشورگشایی ها ناشی می گردید و نیز شرایط ویژه حاکم بر اهل بیت(ع) که نتیجه قهری کربلا بود، از راههای به خصوصی مبارزه با طواغیت را آغاز و علمداری نمود.

دعا در قالب صحیفه و سایر ادعیه با مضامین  تربیتی - اجتماعی و حتی سیاسی در کنار زنده نگهداشتن واقعه عاشورا و نیز مبارزه با علمای درباری و حمایت در حد امکان از قیام مختار و نقش آفرینی در جلوگیری از زیانهای بیشتر در غائله حره، اشکالی متنوع از مبارزات حضرت را در بر می گرفت.

وی افزود: از آن جا که شهادت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت برای حکومت اموی بسیار گران تمام شده و مشروعیت آن را زیر سؤال برده بود و برای آن که فاجعه فراموش نشود، امام با گریه بر شهیدان و زنده نگه داشتن خاطره ی آنان، مبارزه ی منفی خویش را ادامه می داد.

روزی خدمت گزار آن حضرت عرض کرد: آیا غم و اندوه شما تمام نمی شود؟ حضرت فرمود: وای بر تو! یعقوب پیامبر که فقط یکی از دوازده پسرش ناپدید شده بود، در فراق او آن قدر گریست که چشمانش نابینا شد و از شدت اندوه، کمرش خم شد، در حالی که پسرش زنده بود و کاملا از یافتن او ناامید نگشته بود؛ ولی من ناظر کشته شدن پدرم، برادرم، عمویم و هفده نفر از بستگانم بودم که پیکرهایشان در اطرافم نقش زمین شده بود، پس چگونه ممکن است غم و اندوه من پایان یابد؟!

امام جمعه توپ آغاج گفت: عنوان صحیفه، دعا و نیایش است اما از موضوعات مبارزاتی و سیاسی تهی نیست. موارد زیر بر درستی این سخن گواهی می دهد:

دعای چهل و هشتم صحیفه

حضرت در این دعا به صراحت از مسایل زیر که جنبه سیاسی دارد یاد می کند:

الف) مقام خلافت مخصوص خلفا و اصفیای الهی است.

ب) مقام خلافت مورد یورش و غصب قرار گرفته است.

ج) احکام خدا تبدیل گشته و کتاب خدا مورد غفلت قرار گرفته است.

د) واجبات الهی تحریف شده است.

ه‍) سنت پیامبر(ص) متروک گشته است.

دعای چهل و هفتم

در زمانی که اهل بیت(ع) در فشار به سر می بردند و امیرمومنان(ع) بر فراز منبرها لعن می شد، حضرت در دعای چهل و هفتم (دعای روز عرفه) به مسایل مهم زیر اشاره می کند:

الف) مقام امارت و رهبری از آن اهل بیت(ع) است.

ب) ائمه(ع) از هر پلیدی پیراسته و شایسته وساطت بین خالق و خلق اند.

ج) دین به وسیله امام منصوب از سوی خداوند تقویت می شود.

د) خدا اطاعت از ائمه را واجب ساخته است.

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود خواستارمحاکمه سران آل سعود در دادگاه های بین المللی شد و خاطرنشان کرد: 40 روز از آن روز طولانی که انگار پایانی نداشت، می گذرد، روزی که نه تنها داغ از دست دادن نزدیک به 450 زائر هموطنمان را روی سینه مان گذاشت بلکه غم کشته شدن حدود 6 تا 7 هزارحاجی مظلوم از سرتاسر دنیای  اسلام نیز بر دل هایمان نشست. حج امسال را بی گمان باید «غم انگیزترین حج تاریخ اسلام» خواند. از مجموع جان باختگان ایرانی فاجعه منا تاکنون پیکر 400 زائر ایرانی به کشور انتقال یافته و اخیرا پیکرهای 3 زائر ایرانی  از مجموع 36 زائر مفقود ایرانی فاجعه منا شناسایی شده است. درست است که حج تمام شده، اما فاجعه منا تمام نشده است. همچنان که کربلا تمام نشده است. حتما باید هر کسی به هر نحوی در جهان اسلام درباره این مسأله طرح مسأله کند. در دیدار اخیر مسؤولان حج با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر دو موضوع، پیگیری امور حقوقی آسیب دیدگان شامل جان باختگان، مجروحان و زائرانی که اطلاعی از آن ها در دست نیست و هم چنین زنده نگاهداشتن این فاجعه تلخ تأکید فرمودند. به گفته رهبر عزیزمان «این مسأله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولت های غربی و سازمان های مدعی حقوق بشر باشند.» احتمال عمدی بودن این حادثه قابل بررسی است و قرائنی ازجمله مسدودکردن راه ها برای عبور شاهزاده سعودی، بی تفاوتی ماموران در کمک به حجاج، استقرار نرده در کناره راه ها که موجب جلوگیری از فرار حجاج از معرکه شده است، وجود دارد و هم چنین اختلاف سیاسی آل سعود بر سر قدرت، دخالت نظامی آن ها در یمن و بحرین و هم چنین حمایت آن ها از تروریست های داعش، می تواند ما را به نظریه عمدی بودن حادثه سوق دهد. مسؤولان آل سعود تلاش می کنند با فعالیت در فضای مجازی از کنار این حادثه به راحتی گذشته و آن را به گردن دیگران انداخته و با سلب مسؤولیت از خود، حجاج ایرانی را متهم کنند در حالیکه آن ها باید مسؤولیت این حادثه را بپذیرند. آن ها حتی  حاضر نیستند دیه جان باختگان منا را با کمال بی شرمی و وقاحت پرداخت کنند. آل سعود نه تنها در این رابطه کوتاهی کرده بلکه آن قدر سرگرم تجاوز و جنایت در حق مردم بی دفاع یمن و فرستادن نیرو به آن کشور است که وظایف اصلی خود یعنی میزبانی با عزت و کامل از زائران بیت الله الحرام را فراموش کرده است که در این شرایط بهتر است اداره حرمین شریفین را به جهان اسلام واگذارد تا همه با هم، چاره ای بیندیشند و امنیت را به حرم امن الهی  بازگردانند. اصرار سعودی ها در دفن فوری و البته جمعی اجساد مجهول الهویه نیز مشکوک است؛ وقتی می توان با وجود سردخانه های مجهز، اجساد را تا زمان بیشتری نگهداری کرد و همان طور که اعلام شد، به وسیله انگشت نگاری از اجساد و تطبیق آن ها با انگشت نگاری های هنگام ورود به عربستان، هویت تعداد زیادی از این اجساد را تعیین کرد، چرا سعودی ها از این کار خودداری کرده اند و بر دفن فوری آن ها اصرار می کنند؟

انتهای پیام

خبرنگار : بلال محبی 

 



1 سوره نساء 146

2 سوره بقره 112

3 المجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار، ج 68، ص 369، دار الإحیاء التراث العربی، بیروت، الطبعة الثانیة، 1403 ق.

4 امالی صدوق /176-177

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۵
ابراهیم آدمین

نظرات  (۱)

دیشب بازی فرانسه و آلمان رو دید صدای انفجار آمد..........
.بله اینهم سرای حامیان تروریست ، اینجا ایران است ، ما در فاصله چند کیلومتری داعش هستیم و جرات چپ نگاه کردن به خاک ما رو ندارن ، قدر امنیتی که جمهوری اسلامی و خون شهدا فراهم کردن بدونید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی