توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش ستادبرگزاری نماز جمعه توپ آغاج، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز1آبان در خطبه های نمازجمعه ضمن عرض تسلیت تاسوعای حسینی اظهارداشت: ر قرآن کریم هم به مردان و هم به زنان در مورد مراقبت از چشم هشدار داده شده است:

قال اللّه تعالى : ((قل للمؤمنین یغضّوا من ابصارهم))نور۳۰  به مومنان بگو چشمهای خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند.   ((قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن))نور۳۱   به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را از نگاه هوس آلود فرو گیرند

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های ابالفضل العباس ع گفت: امام حسین (ع) نیز با دیدن بدن غرقه به خون او، بهوسیله جملهای کوتاه، تفسیری بلند از شجاعت عباس ارائه میدهد و در سروده ای منسوب به خود می فرماید:

«اَلیَومَ نَامَتْ اَعْیُنٌ بِکَ لَمْ تَنَمْ

َ تَسَهَّدَتْ أُخْری فَعَزَّ مَنَامُهَا؛

چشم هایی که دیشب از ترس تو نخوابیده بودند، امشب به خواب خواهند رفت».

درخشش او در جنگ های گوناگون به ویژه کربلا، یادآور نبردهای پیروزمندانه علی (ع) است. او با سه تن از شجاعانِ دشمن، به نام های «مارد بن صدیف»، «صفوان بن ابطح» و «عبداللّه بن عقبه غَنَوی» قهرمانانه می جنگد و آنها را به هلاکت رسانده و یا فراری می نماید.5 در این باره سروده اند:

«عَبَسْت وُجوهُ القَومِ خَوْفَ الموْتِ       وَ الْعَباسُ (ع) فیهم ضاحِکٌ یَتَبَسَّمٌ           لَوْلا القَضا لَمَحَا الوُجوُدَ بِسَیْفِهِ

وَ اللَّهُ یَقْضی ما یَشاءُ وَ یُحْکِمُ؛6      چهره دشمن از ترس مرگ در هم کشیده شده بود، در حالی که عباس (ع) در میان آنان خندان بود و لبخند به چهره داشت. اگر قضای الهی نبود، هستی را با شمشیرش نابود می کرد، اما هر آن چه پروردگار بخواهد و فرمان دهد، همان خواهد شد».

خطیب جمعه توپ آغاج توجه به تهذیب نفس در کناردانش آموزی بیان داشت: دانش و بینش؛حضرت عباس (ع) در عرصه دانایی و معرفت، شخصیت برجسته ای است. او وجودی سرشار از درک پاک و عمیقی است که از منشأ علم الهی حضرت علی (ع) سرچشمه گرفته و جریان یافته است. در باره دانش او گفته شده است:

«وَ قَدْ کانَ مِن فُقَهاءِ أَوْلادِ الائمّه؛ عباس (ع)، از جمله فرزندان دانشمند امامان علیهم السلام است.

امام جمعه توپ  آغاج خاطرنشان کرد: السّلامُ علیکَ ایُّها العبدُ الصّالحُ المطیعُ للهِ وَ لِرسولهِ و لِأمیرِلمؤمنینَ وَ الحسنِ و الحسینِ صلّی اللهُ علیهم وسلم؛در زیارتنامه حضرت عباس(ع) میخوانیم؛ السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله ولرسوله ولأمیرالمؤمنین والحسن والحسین صلی الله علیهم وسلّم.

بشر اگر بخواهد به کمالات انسانی وبه عزتی که مخصوص خدا ورسول ومومنان هست دست یابد،راهی جز اطاعت وبندگی خدای متعال که سرچشمه تمامی خوبی ها وپاکی ها وزیبایی ها هست،ندارد.شما اگر بخواهید یک کوزه آبی را برداشت کنید چاره ای جز رجوع به منشأ آن ندارید.لذا اگر در حضرت عباس بن علی خصوصیات و ویژگی هایی هم هست،قطعاً از راه عبودیت وبندگی حاصل شده است واگر از رسول وامیر المومنین وحسن ومخصوصاًحسین(ع)اطاعت وحمایت می کند به خاطرعبودیت خداست،مثل حواریون حضرت عیسی(ع)، وقتی که حضرت عیسی از ایشان پرسید من انصاری؟ همه گفتند: نحن انصار الله.چرا که درروایت منقوله از مصباح الزائرین ابن طاووس در مورد زیارت حضرت آمده:...فنعم الصابر المجاهد المحامی الناصر والاخ الدافع عن اخیه/

حکیمی فر با اشاره  به ولایتمداری حضرت عباس بیان داشت: ولایت مداری صفتی نیست که با صرف ادعای آن،بتوان صاحب این صفت شد بلکه از جمله خصوصیت هایی است که باید در مقام عمل هم اثبات شود.تاریخ گواه این است که حضرت عباس در تمامی مراحل زندگی خصوصاًصحنه های متعدد وسخت کربلا،پا به پای سید الشهداء ودر اطاعت او بوده است وتمام فکر ودل مشغولی اش این بود که امام خود را راضی کند.

وی ادامه داد: ولایت پذیری در اصل، به معنای ایجاد توازن در پذیرش سرپرستی و دوستی پیشوایان دینی و بیزاری از دشمنان آنهاست. حضرت عباس(علیه السلام) که باور و اعتقادش، تمام تلاشها و موضعگیریهای او را در مسیر ولایت قرار داده است، بهترین اسوه ولایتپذیری است؛ چون خط سیاسی او پیوسته بر اطاعت از امام و مخالفت رفتاری و گفتاری با دشمنان امام استوار بود. او، این ویژگی را تا لحظه شهادت زنده نگه داشت که بهترین گواه بر این سخن، تقاضای دشمن برای جدا شدن او از صف هواداران ولایت و رد کردن آن از سوی حضرت عباس(علیهالسلام) بود. در عصر تاسوعا، دشمن کوشید با استفاده از روابط قومی و قبیلهای، حضرت اباالفضل(علیهالسلام) را از لشگر حسینیان جدا سازد. به همین منظور، شمر بن ذی الجوشن که نسبت خانوادگی با امالبنین (علیهاالسلام) داشت، به خیمه حضرت عباس(علیهالسلام) نزدیک شد و فریاد زد:این بنو اختنا،این العباس واخوته؟ «خواهرزادههای ما کجایند؟»( اصول کافی، کلینی، انتشارات اسوه، قم، 1372، چاپ 2، ج 4، ص 120)شمر از قبیله بنی کلاب بود و در عرب رسم بود که دختران قبیله خود را خواهر میگفتند. شمر پا را فراتر نهاد و برای رسیدن به مقصود خود به حضرت عباس(علیهالسلام) اماننامه تسلیم کرد. دشمن که برق شمشیر و توفان دستان حضرت اباالفضل(علیهالسلام) در دفاع از ولایت را در جنگهای پیشین دیده بود، میخواست با این حربه پوسیده، شکست را بر سپاه امام تحمیل کند.رفتار حضرت عباس(علیهالسلام) در این مورد گویای دفاع راستین او از حریم ولایت و برائت از دشمنان است. او بدون کوچکترین توجه به مناسبات قبیلهای و قومگراییها، فریاد کشید و گفت:تبت یداک ولعن ما جئنابه من امانک یا عدو الله.أتأمرنا ان نترک اخانا وسیدنا الحسین بن فاطمه وندخل فی طاعة اللعناء واولاد اللعناء «دستهایت بریده باد! خداوند تو و اماننامهات را لعنت کند. آیا به ما امان میدهی، در حالی که پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، امام حسین(علیهالسلام)، امان ندارد؟ به ما امر میکنی که به اطاعت این نفرین شدگان الهی و فرزندان ملعون و پلید آنان در آییم؟»( اعلام الوری، باعلام الهدی، امین الاسلام فضل به الحسن الطبرسی، ص 237)

رئیس ستاد احیای توپ آغاج با اشاره به صفت باب الحواحج عباس  تصریح کرد:  بعد از توجه به سه خصوصیت عبودیت ،ولایت مداری و وفاداری آنحضرت ،براحتی وجه باب الحوائج بودن ایشان برایمان قابل درک است بلکه گمان می رود به مضمون روایت انا مدینة العلم وعلی بابها، حضرت علی(ع) باب نبوت است که هرکه بخواهد به شهر نبوت قلعه محکم نبوت محمدی وارد شود باید از باب قبول ولایت امیر المومنین(ع)وارد شود وبدون قبول ولایت اورا به قلعه نبوت راهی نیست،همچنین حضرت ابوالفضل(ع) باب ولایت است که هرکس بخواهد به شهر ولایت علی(ع) وآل علی(ع) وارد شود باید از در دوستی ابوالفضل(ع) وارد شود وبدون دوستی آن جناب به دوستی آل محمد(ص) راهی نیست؛چرا که شدت علاقه آنها به آنجناب از مطاوی اخبار،مکشوف است کسی را که سیدالشهداء(ع) بفرماید:بنفسی انت یعنی ابالفضل(ع)،جان من فدای تو باد.

وکلام صدیقه طاهره چنانکه روایت دارد:فردای قیامت پیامبراکرم(ص)می فرماید:فاطمه(س) برای شفاعت امت،امروز چه آوردی؟عرض می کند:یا ابتا بس است برای شفاعت امت،دو دست بریده فرزندم ابوالفضل(ع) . وهمچنین امیرالمومنین(ع) دست ها را می بوسید وگریه می کرد.  پس کسی را که ائمه معصومین(ع) آنقدر به او علاقمند می باشند آیا نمی توان گفت دوستی او باب ولایت آنهاست ودوستی آن جناب باب قبول ولایت آنهاست.ولازمه دوستی ابوالفضل(ع)تأسی به آن جناب است در اطاعت آل محمد(ص) وحمایت از ایشان. تاآنجا که فرمود:  والله ان قطعتموا یمینی     إنی احامی ابداً عن دین      وعن رسول وامام صادق یقین. ای ماه بنی هاشم خورشید لقاء عباس               ای نور دل حیدر شمع شهداء عباس                                                         

از درد و غم ایام  ما رو بتو آوردیم                   دست من مسکین گیر از بهرخداعباس

خطبه دوم

حجت الاسلام  حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با بیان بیان اینکه بصیرت و داشتن بینش بلند انسان را سعادتمندمی کند بیان داشت: بصیرت موجب می شود تا آدمی از سعادت دنیا و آخرت برخوردار باشد،مقام رهبری دررابطه با برخورد با دشمن دیرین نظام جمهوری اسلامی ایران«دولت ایالت آمریکا در قضیه ی هسته ای و نه در هیچ مسأله ی دیگری، در برابر ایران، رویکردی جز خصومت و اخلال، در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند»شکی نیست که هر کس از شعار «مرگ بر آمریکا» اظهار ناراحتی و نگرانی کند و عامداً یا سهواً خیانت های  آمریکا به ایران را به فراموشی بسپارد، سعی در بزک کردن چهره خبیث این دشمن دیرین انقلاب نماید و آن را دوست جلوه دهد، جاده صاف کن همان هدف نهایی دشمن یعنی، «کنار گذاشتن تفکر انقلابی» است.

در نتیجه این تفکر بود که برخی کشورهای انقلابی «قدرت خود را از دست دادند» و در جامعه جهانی - که با مقدمات فرهنگی و سیاسی مقدمات آن را فراهم کردند- هضم شدند. این خواب آشفته و رویای شوم هیچگاه در ایران اسلامی تعبیر نخواهد شد و بی شک مردم غیور کشورمان همچون گذشته با هوشیاری و بصیرت اجازه نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی غرب به ارکان انقلاب را به هیچ روی نخواهند داد.

وی با اشاره به نامه رهبری به رئیس جمهور خاطرنشان کرد:نظام جمهوری اسلامی در مورد برجام گام های صادقانه خود را از همان ابتدا برداشت، و هم اکنون این طرف مقابل است که صداقت خود را برای اجرایی کردن برجام و عمل به توافق های موجود  تحریم ها را بردارند «از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریم های ظالمانه اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرایی شدن آن در برجام به بعد از اقدام های ایران موکول گردیده، لازم است تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف های مقابل، تدارک شود که ازجمله ی آن، اعلام کتبی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه ی اروپا مبنی بر لغو تحریم ها است. در اعلام اتحادیه ی اروپا و رئیس جمهور آمریکا باید تصریح شود که این تحریم ها به کلی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این که ساختار تحریم ها باقی خواهد ماند، به منزله ی نقض برجام است»«وجود پیچیدگی ها و ابهام ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریبکاری در طرف مقابل به ویژه آمریکا، ایجاب می کند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،  تشکیل شود. ترکیب و وظائف این هیئت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود.»

حکیمی فر در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی ،او را هدیه امام اسلام برای برپایی حکومت اسلامی بود گفت: فقیه مجاهد، آیت الله سیّدمصطفی خمینی شخصیتی بود که به رغم آوازه بلندش در تاریخ انقلاب اسلامی هنوز ناشناخته است؛ بزرگمردی که فقه و اجتهاد را در میدان جهاد و هجرت محک زده بود و به حقّ پیشقراولیِ شهیدان انقلاب زیبنده نام اوست. او مصطفای امام و انقلاب اسلامی است. حاج آقا مصطفی با کوله باری از علوم و معارف نابی که در مکتب پدر و دیگر بزرگان حوزه آموخته بود، مسیر دشوار مبارزه را پا به پای امام طی کرده بود. شهادتش تندر خروش و فریاد و قیام را در سال 56 در سرتاسر ایران و بلکه جهان اسلام، به جنبش درآورد.

*رئیس ستاداحیای توپ آغاج درادامه با اشاره به روز سازمان ملل این سازمان را یک  سازمان مربوط به امریکا دانست و گفت: سازمان ملل یعنی امریکا  و امریکا یعنی سازمان ملل، بطوری دو اصل متناقض  عضویت دائم و حق وتو برای کشور ها ی قلدور پیش آوردند.

امام جمعه توپ آغاج یادآور شد:سکوت مجامع  بین  المللی و خود سازمان ملل در قبال جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و زنان و سالخوردگان شرم  آور است.

حکیمی فر تاکید کرد: جهان کنونی  از وجود این سازمان بهره مند نخواهد شد مگر اینکه این سازمان تغییر ماهوی در خود ایجاد  کند و این تغییر توسط کشورهای دیگر باید اتفاق بیفتد.کشتار مردم بیگناه یمن زیرپوشش سازمان بین الملل صورت می گیرد درواقع سازمان ملل خود به نوعی در فجایع اخیر کشورهای منطقه دخیل بوده زیرا این سازمان هیچگاه ماهیت خود را نتوانست حفظ کند زیرا بعنوان یکی از ادارات جزء زیر دست امریکا عمل  کرده است.

حکیمی فردر بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه، ملت مسلمان ایران خاطره تلخ حوادث منا وشهادت بیش از هفت هزارمسلمان را به فراموشی نخواهند سپرد تاکید کرد:سید سالار شهیدان درکلامی خطاب به لشکر عمربن سعد فرمودند: إن لَم یَکُن لَکُم دینٌ و کُنتُم لاتَخافونَ المَعادَ فَکونوا اَحراراً فِی دُنیاکُم؛ اگر دین ندارید و از قیامت نمی ترسید، لااقل در دنیای خود آزاده باشید، ما هم به سعودی ها ههین کلام سید و سرور سالارشهیدان را می گوییم،  اگر دین ندارید،به معاد معتقد نیستید حدالاقل آزادمرد باشید خیلی از خانواده ها هنوز بلاتکلیف هستند باید تکلیف حجاجشان مشخص شود .

وی تاکید کرد:باید اداراه حرمیین شرفین از چنگال آل سعود در آمده و بدست خود مسلمین اداره شود

امام جمعه توپ آغاج همچنین ضمن هشداربه استحاله فرهننگی و اعتقادی اظهارداشت: متاسفانه استحاله اعتقادات و فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور توسط برخی خود فروخته های پیاده نظام دشمن قسم خورده ملت آغاز شده باید مراقب بود«استکبار برای پیش برد این  راهبرد به صورت موازی به یک روش خاص و نیز یک «جریان سیاسی ویژه» در کشور نیازمند است و اساساً بدون این مؤلفه ها، پیگیری و عملیاتی کردن سایر راهبردها ازجمله نفوذ اقتصادی و امنیتی در کشور ممکن نیست. آنچه که ایالات متحده برای مدیریت و به سرانجام رساندن آن بارها آزموده است، ایجاد «دو قطبی» با محوریت معاش و توسعه از یک سو و پارامترهای امنیت و قدرت ملی کشور است. شکل دادن به این دو قطبی اما کار ساده ای نیست و غرب به رهبری آمریکا در صدد است علاوه بر اقدامات میدانی مانند تهدید نظامی، اعمال فشار، تحریم و محدودیت، دست به دامن جریانی شود که مشتاقانه در انتظار گوشه چشم غرب است.

حکیمی فربیان داشت: یکی از اهداف مهم دشمن ؛  در دوره پساتوافق و به دنبال رویای تضعیف روحیه انقلابی گری پیگیری می شود، عبارت است از تحت الشعاع قرار دادن نفوذ ایران در منطقه در مرحله اول و حذف محور مقاومت. شکی نیست که راهکار اساسی تقویت محور مقاومت از رهگذر مبارزه با نفوذ غرب و سیاست های منطقه ای آنان قابل تحقق است. جبهه مقاومت در یمن، لبنان، عراق و لبنان این روزها با دو دشمن در تقابل است؛ اول، تروریسم تکفیری و دوم، رژیم صهیونیستی که هر دوی آن ها از سوی غرب مورد حمایت و پشتیبانی هستند. حمایت از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی، تعهد و آرمان همیشگی و غیرقابل تغییر غرب است و اگر تاکنون از پیاده کردن توطئه های خود در ایران با استفاده از این دو ابزار ناکام مانده اند، عاملی جز جوشش روح انقلابی گری مانع و رادع آنان نبوده است.

وی استحاله نظام دینی را از خواسته های دشمن دانست و گفت: هر مکتبی برای سعادت و تکامل انسان برنامه ای از نظر عقیده، اخلاق و عمل ارائه می دهد. وقتی جامعه ای بر اساس آرمان های الهی شکل گرفته باشد امّا بر اساس افکار و ایدئولوژی های مادّی و غیرمذهبی اداره شود، بی تردید ضربات و شکست های جبران ناپذیری را متحمّل خواهد شد که به آن ها عوامل آسیب زا در حوزه دین گفته می شود که در مسیر خود ابتدا «استحاله» و یا نابودی آن مرام و مکتب و یا نظام را موجب خواهد شد. منظور از آسیب های  دینی، عوامل و متغیرّهایی است که موجب می شود دین از محتوای حقیقی خود فاصله بگیرد و دچار انحراف و بی راهه گردد و حاکمیت حقیقی خود را از دست دهد.

امام جمعه توپ آغاج تاکید کرد: مبارزه رو در رو با اسلام؛ که از راه کارهای دشمنان مسلمین این کار را با تقویت تروریست های تکفیری و رژیم صهیونیسیتی انجام می دهد. نفوذ در حکومت اسلامی برای استحاله؛ ازجمله عواملی که منجر به فروپاشی جامعه الهی انسانی می شود، شکسته شدن وحدت و یکپارچگی دین داران در فضای شبهه و تردید است، از منظر امام حسین(ع) حفظ وحدت بهترین شیوه برای سرافرازی جامعه مسلمین و تبیین اسلام ناب محمّدی است.

وی خطاب  به جوانان و مردم متدین توپ آغاج گفت: شما مردم متدین قدر خودتان را بدانید ؛ باا اعتقاد کامل قدم به راهی گذاشتید که سعادت ودنیوی و اخروی در آن است.

حکیمی فر تصریح کرد: در عصر سیدالشهدا(ع) وضع اسلام، مسلمانان و حکومت به حدی آشفته و غیر قابل پذیرش شده بود که وظیفه هر مسلمانی، اظهار مخالفت و جلوگیری از آن انحراف و سقوط بود. امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آیین محمّدی و اسلام ناب را به جهانیان معرفی نماید و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی آسیب زدایی کند.

وی گفت: ازجمله آسیب هایی که می تواند فرهنگ یک جامعه را مورد تهاجم قرار دهد و شالوده آن را تخریب نماید، شکسته شدن حریم هاست که این امر موجب بی اعتمادی و تزلزل در باورها می شود. امویان پس از نفوذ در دستگاه های  اجرایی، اقتصادی و سیاسی جهان اسلام، عملیات استحاله را آغاز کردند. یکی از مهم ترین روش های استحاله آنان شکستن حرمت احکام اسلامی از طریق رواج فساد اخلاقی، اقتصادی، اداری و تحریک احساسات مسلمانان بود. سرور عاشوراییان بر این نکته تأکید می کند و می فرماید: «این قوم بنی امیّه، طاعت و سرسپردگی شیطان را پذیرفته اند و از طاعت خدای رحمان سربرتافته اند، در زمین فساد کرده اند، حدود الهی را تعطیل نموده میگساری  می کنند و اموال فقیران و محرومان را به خود اختصاص می دهند و من از هر کس دیگر به یاری دین و عزّت بخشیدن به شریعت خدا و جهاد در راه او شایسته تر هستم. باشد که سخن خداوند برترین سخنان است.»

امام جمعه توپ آغاج اجتماع عظیم روزعاشورا توسط مردم شریف توپ آغاج را نشانه اعتقاد راسخ به سیدالشهدا ذکر کردوگفت: شما جوانان عزیز، همانطوری که برنامه  بسیار معنوی بدون  ریایی حسن و حسین به اثبات رساندید که می توان عزاداری کرد بدون اینکه ابزارالات  اضافی بوده باشد.

حکیمی فر شعور و شور را در کنارهم دانست و گفت: عقلانیت و شور و همراه شعور موجب مانایی عزاداری بدون استحاله خواهد بود.

اقامه عزای سید الشهدا باید بدون هرگونه انحراف و کج اندیشی و اضافه کردن خرافات برگزار گردد و هرگونه خرافه گرایی در عزاداری سید الشهدا موجب وهن سید الشهدا بوده و از نظر شرعی اشکال دارد .

انتهای پیام

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۱
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی