توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش ستادنمازجمعه شهرتوپ آغاج حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهر امروز در خطبه های نمازجمعه توپ آغاج ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سروروسالارشهیدان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهارداشت:سید وسالارشهیدان در پیامی  در منزل بیضه خطاب به سپاهیان حر ایراد فرمود. می فرمایند: ایها الناس ! ان رسول الله صل الله علیه و آله وسلم قال: من راءی سلطانا جائرا مستحلا لحرام الله ناکثا هده مخالفا لسنة رسول الله یعمل فی عباد الله بالاثم و العدوان فلم یغیر علیه بفعل و لا قول کان حقا علی الله ان یدخله مدخله.

مردم ! پیامبر خدا فرمود هر کس سلطان جائر و زورگویی را ببیند که حرام خدا را حلال نموده و پیمان او را در هم شکسته، با سنت پیامبر مخالفت می ورزد، در میان بندگان خدا راه گناه و مخالفت با قانون الهی را در پیش می گیرد و با چنین فردی با عمل و گفتارش مخالفت نکند، بر خداوند است که چنین فرد ساکت را به محل همان طغیانگر، آتش جهنم داخل کند.

وی افزود: اعتبروا ایها الناس بما وعظ الله به اولیاء من سوء ثنانه علی الاخبار اذ یقول: لو لاینهاهم الربانیون و الاخبار عن قولهم الاثم... و قال: لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل - الی قوله - لبئس ما کانوا یفعلون.

ای مردم! از پندی که خدا به اولیا و دوستانش به صورت نکوهش از علمای یهود داده، عبرت بگیرید، آنجا که می فرماید: چرا دانشمندان نصاری علمای یهود، آنان را از سخنان گناه آمیز و خوردن مال حرام، نهی نمی کنند. و باز می فرماید: از بنی اسرائیل آن عده که کافر شدند، مورد لعن و نفرین قرار گرفتند؛ زیرا آنان همدیگر را از اعمال زشتی که انجام  دادند، نهی نمی کردند و چه بدکاری که مرتکب می شدند.

این فراز و فرازهای نه گانه از فرازهای خطبه مفصل و تاریخی حسین بن علی(ع) است که دوسال قبل از مرگ معاویه، در سرزمین منی آن را ایراد فرموده است.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: و انما عاب الله ذلک علیهم لانهم کانوا یرون من الظلمة الذین بین اظهر هم المنکر و الفساد فلاینهونهم عن ذلک رغبة فیما کانوا ینالون منهم و رهبة مما یحذرون والله یقول: فلاتخشوا الناس و اخشون و قال: و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر....

در حقیقت خدا سکوت آنان را از این جهت عیب می شمارد که آنان با چشم خود می دیدند که ستمکاران به زشتکاری و فساد پرداخته اند و باز منعشان نمی کردند و این سکوت به خاطر علاقه به چیزهایی بود که از آن دریافت می کردند و به خاطر ترسی بود که از آزار و تعقیب آنان به دل راه می دادند، در حالی که خداوند می فرماید: از مردم نترسید و از من بترسید. و می فرماید: مردان و زنان مومن، ولی یار و یاور یکدیگرند، همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکیمی فربا اشاره به دوم محرم سال 61 و ورود سید الشهدا به کربلا استکبار ستیزی و احیای اوامرالهی بزرگترین هدف امام حسین ع دانست و اظهارداشت: از صدر اسلام تاکنون دوخط، راحت طلب ها و انسان های مبارز و جهادگر وجود داشته است؛ اشخاص راحت طلب تمام همت خود را برای لقمه نانی می کنند که راحت دستشان بیاید بخورند و عبادت کنند، بطوری که در حرکت سید الشهدا افراد ی بودند که برای حرکت امام حسین ؛ راحت طلبی ر می خواستند و بارها خواستندمانع سیدالشهدا بشوند.

وی تکلیف انسان ها راحت طلب را تنها به اقامه نماز متکی دانست و گفت: این گونه افراد براین باورو گمان هستند که تنها بخوانند و راحت را بر هر چیزی مقدم می داشته اند، تکلیف را این می دانستند که نمازی بخوانند و روزه ای بگیرند و بنشینند در منزلشان به ذکر و فکر این نوع حرکات درجامعه نگاه کنند چنان چه یک اشخاص انحرافی هم باشند، غیبت بکنند.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج بیان داشت:حرکت سید الشهدا حرکت مبارزه و قیام برعلیه انحرافاتی بود که اصل دین را مورد خدشه واقع می ساخت .

حکیمی فر افزود: تلاش گسترده امام حسین علیه السلام در راستای تبیین حقایق برای مردم زمان خویش و تمامی اعصار، که گاه در شکل گفتگو با سرکردگان دشمن و مخالفت با حضرت انجام می شد.

وی با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح روز سه شنبه، جزئیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح برجام را به تصویب رساندند.

امام جمعه توپ آغاج بر لزوم تاکید بر منویات رهبرعزیز انقلاب  اظهارداشت: آنچه که وظیفه امروز ما است و نباید به عنوان یک دستورالعمل دینی و ملی  مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، در سالی که با نگاه ژرف اندیش رهبر معظم انقلاب به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، نامگذاری شده است، فضای کشور اعم از مجلس، قوه قضاییه، تریبون های نماز جمعه، رسانه ها، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و... باید در جهت تحقق اهداف این نامگذاری باشد.

نقدها و انتقادهایی هم که با هدف اصلاح امور صورت می پذیرد، نباید نوع طرح آن به گونه ای باشد که در جامعه القای  خصومت و خدای ناکرده دشمنی کند. امروز یکی از مهم ترین شاخصه های اقتدار نظام اسلامی، انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی اقوام و جریان های سیاسی در برابر رجزخوانی های دشمن قدار و حیله گر است.

حکیمی فرادامه داد: معظم له هر مسأله ای را که به ماهیت و هویت انقلاب و نظام اسلامی مرتبط باشد به عنوان «سرمایه ملی» از آن نام برده و خط قرمز نظام محسوب می شوند. برخی از سرمایه های ملی در نگاه معظم له عبارتند از: وحدت و انسجام ملی، استکبارستیزی، عدالت خواهی، استقلال طلبی، اقتدار نظامی، مرگ بر آمریکا و... از این رو برای تأمین این سرمایه های ملی باید هزینه های فراوان مادی و معنوی را صرف کرد تا بتوان از این سرمایه ها محافظت کرد.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه دشمنان درصدد انشقاق بین وحدت و انسجام داخلی است تاکید کرد: در برهه کنونی که یکی از مهم ترین راهبردهای نظام سلطه، ایجاد انشقاق در میان مردم و تقابل ملت با حاکمیت و ایجاد دوگانگی بین مسئولان نظام و جامعه است، هر موضوعی که بخواهد به این هدف دشمن کمک کند، باید شناسایی و ریشه های تحقق هدف دشمن را خشکانید. بحث برجام هم یکی از مواردی است که بیگانگان به عنوان بستری برای ایجاد اختلاف و انشقاق در میان مردم و قوای  سه گانه و مراکز حاکمیتی، روی آن حساب ویژه ای داشته اند که باید با تدبیر و هوشمندی از آن عبور کرد تا مبادا سرمایه های ملی ما همچون وحدت و انسجام ملی دستخوش لطمات و خساراتی شود.

حکیمی فر«برجام را یکی دیگراز راه های مبارزه با استکبار دانست» تصریح کرد: برخی  دوگانه سازان تلاش دارند برجام را گامی به سوی تجدیدنظرطلبی در نظام اسلامی تعبیر کنند. واقعیت آن است که برجام تنها یکی دیگر از عرصه های مبارزه با استکبار است، گامی که تنها در سایه ناامیدی دشمنان از تحمیل اراده خود به ایران اسلامی برداشته شده است و طی آن ایران توانسته خواسته های اصلی خود را به طرف مقابل بقبولاند و عزتمندانه و سربلند از این نبرد نفسگیر خارج شود. نظیر آنچه که بعد از پذیرش قطعنامه 598 روی داد. در صورت عملکرد شایسته و انتخاب درست گام های بعدی، جمهوری اسلامی موفق خواهد شد تا ضمن به حداقل رساندن معایب این توافق، از آثار مثبت آن برای پیشبرد مبارزه همیشگی خود با استکبار استفاده کند.

برخلاف کسانی که امیدوارند برجام مقدمه ای بر فرسایش روح مبارزه و مجاهده در نظام اسلامی باشد، منطق تعطیل ناپذیر انقلاب، مجاهده ای همیشگی است که غایت آن شکل دادن به یک زیست مؤمنامه و مستقل در سایه های  آموزه های دینی است. غایتی که به صورت جوهری متفاوت با تمدن مادی مستقر در جهان امروز است.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه «ساده اندیشان، مشکل امروز کشور هستند» تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب با انتقاد از برخی ساده اندیشان که مسائل مهم کشوری را با ساده لوحی و ساده باوری  تحلیل می کنند و تصور می کنند که بدون توجه به عمق مباحث می توان امنیت و مصالح و منافع کشور را به خطر انداخت، بیان داشتند که خطر اصلی امروز در کشور وجود چنین اقلیت ساده اندیش و نااگاهی است که به بهانه های واهی زمینه نفوذ آمریکا را از طریق درخواست مذاکره باز می کند. ایشان در این باره بیان داشتند: «مشکل کنونی کشور متأسّفانه به خاطر وجود آدمهای بعضاً بی خیال و بعضاً سهل اندیش است که البتّه معدودند، اقلّیّتند؛ در مقابل انبوه عظیم جمعیّت انقلابی و آگاه و بصیر کشور چیزی نیستند امّا فعّالند: می نویسند، می گویند، تکرار می کنند؛ تکرار می کنند! دشمن هم به این ها کمک می کند. امروز یک فصل مهمّی از فعّالیّت دشمنان جمهوری اسلامی -که البتّه ما از آن ها اطّلاع داریم و حواس ما هست که چه کار دارند می کنند- همین است که محاسبات مسؤولین را تغییر بدهند و افکار مردم را دستکاری بکنند و این ها را در ذهن جوانهای ما جا بیندازند چه افکار انقلابی، چه افکار دینی، چه ایده هایی که مربوط به مصالح کشور است.»

این اقلیت ساده اندیش با تصورات خامی که در باب مذاکره با آمریکا و منافع و مصالح کشور دارند اکنون به مشکلی برای کشور تبدیل شده اند که امید است با آگاهی و هوشیاری مسؤولان کشور و خیل عظیم امت انقلابی و بصیر نتوانند برای کشور مشکلی ایجاد کنند.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه به روز پیوند اولیا و مربیان24 مهرهرسال گفت:ارتباط انجمن و اولیا مربیان برای رشد و ارتقای تربیتی دانش آموزان بسیار موثر است.

حکیمی فر افزود: انجمن و اولیا بعنوان افرادی ارتباط مستقیم با مربیان و مسئولین آموزشگاها دارند می توانند نحوه آموزش و تربیت صحیح فرزندان را هم در کنار رفع نقایص فیزیکی مدارس مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: همراه با گام نهادن کودک به مدرسه، دومین فضای تربیتی او شکل می گیرد. تا کنون مربّی کودک، تنها پدر و مادر او بوده اند، ولی از این پس، معلم و مدرسه نیز به حلقه مربیان او افزوده می شوند. بدیهی است هماهنگ نبودن اولیا و مربیان در کار تربیت کودک و ناآشنایی آنان با شیوه های تربیتی یکدیگر، می تواند آسیب جدّی به پرورش کودک وارد سازد و او را دچار سردرگمی و تضاد ذهنی و روحی کند. بر این اساس، تشکیل انجمن اولیا و مربیان و به دنبال آن، تعامل آنان با یکدیگر، گامی است مؤثر در راه هم سویی آنها با همدیگر درباره مسئله تربیت دانش آموز. بی گمان، با این هم گامی، دانش آموز به بهترین شکل تربیت خواهد شد و در نتیجه، او شخصیتی بالنده و شکوفا به دست خواهد آورد.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: رشد شخصیتی و تحصیلی دانش آموزان، پیش از هر چیز، مستلزم برخورداری آنان از فضایی متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است. امروزه انجمن های اولیا و مربیان، رایج ترین وسیله ارتباط میان خانه و مدرسه شمرده می شود. از آنجا که کودک، بخش بزرگی از زندگی خود را در خانه گذرانده است، باید معلم و مسئولان مدرسه از محیط زندگی، فرهنگ و ارزش های حاکم بر آن محیط آگاهی یابند تا بتوانند آموزش و پرورشِ مدرسه را با استفاده از جنبه های زندگی دانش آموز و با همکاری اولیای وی بارور سازند. مقام معظم رهبری در این باره می فرماید: «اگر ما بتوانیم خانه و مدرسه را از نظر تعلیم و تربیت به یکدیگر متصل کنیم، پیوندی مبارک انجام داده ایم».

حکیمی فرضمن انتقاد ازسران مرتجع کشورهای اسلامی منطقه سکوتشان را درقبال کشتاربیگناهان یمن،سوریه عراق و فلسطین را توسط آل سعود،گروهای تکفیری صهیونیستی داعش و اسرائیل را شرم آورخواند گفت: در دو هفته اخیر شاهد شکل گیری «کمیته همکاری چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و عراق» در امر مبارزه با تروریسم های تکفیری هستیم. به دنبال شکل گیری این کمیته و شروع عملیات های هوایی و زمینی به مواضع  تروریست ها در سوریه، شاهد اعتراض ها و مخالفت های گسترده ای از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه، عربستان و برخی دیگر از کشورها نسبت به این حملات بوده ایم. درباره اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران در پیوستن به این کمیته مشترک، سؤالات و ابهاماتی وجود دارد که به صورت اجمال به برخی از دستاوردهای آن اشاراتی خواهیم داشت:

1- تشکیل کمیته چهارجانبه با حضور روسیه به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا و صاحب حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، به حضور مستشاری ایران در سوریه مشروعیت بین المللی خواهد داد.

2- حمایت قاطع سه دولت ایران، روسیه و عراق از دولت بشار اسد، مشروعیتی مضاعف به این دولت برخاسته از آرای مردم خواهد داد. ضمن آن که به حمایت های گذشته ایران از دولت قانونی بشار مهر تأییدی دوباره خواهد زد.

3- همکاری ایران و روسیه در امر مبارزه با تروریست، تجربه های جدیدی به مستشاران نظامی ایران در سوریه خواهد بخشید و این همکاری همراه با دستاوردهای ذیقیمتی ازجمله آشنایی بیشتر با تاکتیک های نظامی روس ها و تجهیزات جدید آن ها خواهد بود.

4- تشکیل این کمیته، پایانی بر پروژه تجزیه سوریه و اشغال شهر استراتژیک حلب به عنوان دومین شهر پرجمعیت سوریه و بزرگترین قطب اقتصادی این کشور پایان خواهد داد. قرار بود با اشغال حلب، این شهر به پایتخت گروه های  تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد تبدیل شود. شکست های پیاپی معارضان مسلح در منطقه حلب، حمص و حماه به شدت روحیه تکفیری ها را به چالش کشیده و فرار آن ها به سمت خاک  ترکیه را رقم زده است.

5- تشکیل این کمیته چهارجانبه که با استقبال برخی کشورها همچون چین همراه بوده، گستره بازیگری و نقش آفرینی  جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فضای بین الملل را فراخ تر خواهد کرد. هنوز دو هفته از آغاز این همکاری  نگذشته که کشورهای مختلفی از جمهوری اسلامی ایران درخواست همکاری در موضوعات مختلف دیگری همچون بحران یمن، عراق، آسیای میانه و قفقاز، مناطق مسلمان نشین سین کیانگ و... را کرده اند که این نشان از قدرت و اقتدار فزاینده جمهوری اسلامی ایران دارد.

امام جمعه توپ آغاج در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از جوانان متدین شهرتوپ آغاج گفت:الحمدالله طی جلساتی که با حضور اقشارمختلف بخصوص جوانان عزیز برگزار شد؛ برخی تحریف ها و بدعت های که موجب وهن عزاداری سیدالشهدا محسوب میشد و دشمنان اسلام از همین بدعت های زشت چه در سبک نوحه خوانی ها که بعضا متاسفانه با آهنگ های خوانندگان خارج نشین تنظیم میشه چه  دهل و چه ابزارالات سخیفی که در شان شما مردم شریف و متدین توپ آغاج نبود حذف شد.

حکیمی فر نقش بزرگان دینی بویژه ریش سفیدان و معتمدان و هیئت امنای مسجد و حسینه را سازنده دانست و برنامه حسن و حسین را جز یکی از برنامه های شاخص عزاداری این شهر برشمرد که بعنوان نمادی از دلدادگی این مردم به اهل بیت علیهم السلام است .

وی شعور،عقلانیت ،جامع نگری،مبارزه با منکرات و اقتدای به سیدالشهدا در اقامه نماز اول وقت را از زینت های شعیان برای اهل بیت دانست و هرگونه کژی در رفتار و یا برنامه های سخیف و مهمل گویی دروغ ،تحریف را از موجبات  ذلت بودن شیعیان بر اهل بیت ذکر کرد.

امام جمعه توپ آغاج تاکیدکرد:برنامه حسن و حسن علیهم السلام بلافاصله بعد از نمازاز مقابل مسجد به سمت «علم» بصورت حرکت دسته عزاداری و همچنین بعد از اتمام برنامه سخرانی و مداحی درمسجد به سمت حسینیه را از برنامه های مستمر و فرهنگی مردم ذکر کرد.

حکیمی فرضمن توصیه به مادحین اهل بیت(ع) بیان داشت: از ارائه شعرهای سخیف و سبک ها و برخی حرکاتی که در هنگام نوحه خوانی و شور انجام می دهند که موجب وهن مجالس سید الشهدا می شود به شدت خوداری کنند ،زیرا کافی یکی از برنامه ها و مداحی با همین گوی های دم دستی ضبط شده و دراینترنت دست به دست بچرخد آنوقت می بینید که چه اتفاقی می افتد،سیل شبهات و توهین های دشمنان و تمسخر آن را بوجود می آورد.

وی تصریح کرد:انتخاب شعر خوب،با مضمون عالی در شان اهل بیت عصمت و طهارت استفاده از سبک و آهنگ درست موجب ماندگاری آن می شود،اشعاری که با سبک ترانه تولید می شود موجب ناراحتی مومنین و تمسخرمجالس اهل بیت است.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۴
ابراهیم آدمین

نظرات  (۲)

ب سلام من هم با گل سرخ موافق هستم در بیشتر مراسمات که اهالی شهر شرکت میکنند عده ای با فیلمبرداری  ار ناموس دیگران دنبال منافع خود هستند/در صورت امکان حاج اقاحکیمی فردر منبر ب مردم اصلاع رسانی شود چون مراسم عزاداری امام حسین هستم  تا این مشگل رفع شود 
با سلام خدمت امام جمعه عزیز شهرمان از جابعالی ی خواهش داشتم در صورت امکان در منبر های خود ب جوانان عزیز بگوید که با گوشی  فیلمبر داری نکند /خود شما هم شاهد اینگونه  رفتار جوان ها بودید /نگذارید با فیلمبرداری  عده ای  زندگی بعضی ها خراب بشه با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی