توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

مشروح سخنان امام جمعه محترم توپ آغاج در جمع مدیران ارشد شهرستان بیجار که همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع بیجار برگزار  شد :

اعوذبالله من الشیطان الرجیم ؛ بسم الله الرحمن الرحیم ؛الحمدالله الذی هدانا بهدایَتِهِ و مَنَّ علینا بالایمانِ بِوَحدانیه، و أنعَمَ علینا بِخاصَّتِهِ و خالصَتِهِ،خاتَمِ أنبیائه وسَیِّدِ بریته ؛ محمدٍالمصطفی و  اهلِ بیتهِ و عترته؛  الَّذِینَ أَذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهَّرَهُمْ تَطْهِیرًا.

نشانه های ایمان و مومن حقیقی؛

یَابنَ جندب؛اِنّماالمومنونَ الذین یَخافونَ اللهَ و یُشفقونَ اَن یُسلبُوا مت اُعطُوا من الهدی،فاذا ذَکرواللهَ و نَعمائَهُ وَجِلُوا و اَشفقوا.....

اسلام حقیقی،  اسلام ظاهری

امروزه خیلی ها دارای اسلام ظاهری هستند، صرفا اسلامی را برای دنیا معرفی می کنند که دارای ملاک بهره برداری شخصی باشد .

دشمنان اسلام هیچ گاه دست از ایجاد تفرقه بین مسلمان نکشیده و همراه در جهت اسلام هراسی در دنیا کوشیده اند و در حال حاضر نیز از جهل و نادانی استفاده کرده گروه های تکفیری را به جان شیعه و سنی انداخته اند .

رابطه ابزار انگاری دین و جهل دینی،

یابن  جندب، قدیماً عَمُرَالجهلُ و قَوِیَ اساسُهُ وذالکَ لاتِّخاذِهم دینَ اللهِ لَعباً حتّی لَقَد کانَ المُتَقِّربُ منهم الی اللهِ بِعَمَلهِ یرید سِواهُ اولئک هم الظالمونَ.

«جهل»در فرهنگ اسلامی

امام صادق ع در این فراز از سخن خودمی فرمایند:از دیربازبنیان جهل و نادانی قوی گردیده،بازارش رونق گرفته،پایه هایش محکم شده و ریشه دوانده است.سپس یکی ازعوامل رونق دهنده بازارجهل و تحکیم آن را این می دانند که دین خدا را بازی گرفته اند،آن چنان که حتی کسانی که علم خود راوسیله تقرب به خداوند قرار دادند نیزمقصد و نیتشان خدایی نیستو دنبال غیر او هستند. حضرت این گونه افراد را با وصف ستم پیشه گان معرفی می کند.

برای توضیح روایت باید بخ این موضوع توجه کنیم که منظور امام از«از دیربازاساس جهل محکم....»ثانیا «جهل» به معنای ندانستن مفاهیم و یا رواابط پدیده های طبیعی است. این چه ربطی به بحث دارد. درواقع جهل مادی کسب علم و دانش مربوط است. منظور از جهل آن دسته از علومی است که برای سعادت و آینده آن در ارتباط است . و به وسیله انبیا ترسیم شده است.

عامل اصلی رواج جهل دینی در بین مردم .

این که چرا مردم از علومی که انبیا در اختیارشان برای نیل به سعادت گذاشته است کمتر استفاده می کنند دلایل مختلفی دارد.یکی از دلایل آن دست زدن زورمداران و زرمددارانبه این مساله است.اگرمردم و جامعه آگاه باشند آنان نمی توانند به مطامع خود برسند.تعالیم انبیا آگاهی بخشی و جهل برانداز در نتیجه ضد منافع آنها می شود از این رو آنان پیوسته در تلاش بوده و هستند نگذارند دعوت انبیا گسترش یابد.

علت اینکه گروه های تکفیری داعش ، جبهه النصره با سران  بریده شیعه و سنی فوتبال بازی می کند و از آن فیلم می گیرد برای جهانیان منتشر می کند چیست ؟ آیا غیر از این است که دشمن به دنبال تفرقه شیعه و سنی است ،  آیا غیر از این است که می خواهند شیعه و سنی را از هم جدا کنند .

همانطوری که شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت عشق می ورزند اهل سنت نیز محب اهل بیت بوده در سوگ فرزندان رسول خدا (ص) ناراحت و غمگییند و در ماتم اهل بیت اشک  می ریزند .

عامل دیگر این است که خود دین مداران و کسانی که خود را پیرو پیامبران و حاملان علوم ومعارف آنان و متولی دین می دانند، دین را جدی را نمی گیرندبلکه آن را وسیله ای برای سرگرمی، امرار معاش و دیگراغراض دنیوی قرار می دهند. وقتی خود متدینان و متولیان دین، آن را جدی نگیرند آیا می توان انتظارداشت که حرف آنهادر دیگران اثرکند؟مردم به این ها نگاه می کنند،  راهی را خواهند رفت که این ها میروند. هرچند بازی با دین خدا باشد.این یکی ازعوامل مانع رواج دین درجامعه است و موجب مسلط شدن جهل برمردم و محررومیت آنها از معارف و حقایقی می شود که انبیا در اختیارشان می گذارند .

بطور مثال بابررسی تاریخ و آثار گذشتگان در می یابیم که قرآن از قول افرادی که  برای خداوند دختر و پسرانی قرار داده بودند و انها را برای تقرب به خداوند عبادت می کردند... ما نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِیُقَرِّبُونا إِلَى اللَّهِ زُلْفى1... اما دلیلی که چرا تا کنون جهل از جامعه ریشه کن نشده آن است که همیشه عده ای به این  جهالت ها دامن زده اند.علی رغم اینکه عده ای نیز کوشیده اند.تا رزائل راپاک کنند .

وظیفه ما در مقابل دین خدا چیست؟

امروز مخاطب سخن امام صادق ما هستیم و باید دین خدا راجدی بگیریم؛ هم عقاید مربوط به دین را هم ارزش های اخلاقی و هم ددستورات عملی آن را باید مراقب باشیم با احکام خداوند بازی نکنیم،هم خودمان نسبت به آنها در عمل بی اعتنایی نکنیم و همدر تفسیر و توضیح آنها درست رفتار کنیم.

 

 


1 زمر3

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی