توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

جنایات رژیم ارتجاعی و کودک کش عربستان در یمن مظلوم همچنان ادامه دارد. کشتار المخاء در استان تعز که به جمعه سیاه موسوم شد، حتی از سوی سازمان دیده بان حقوق بشر، جنایت آشکار جنگی دانسته شد. نوشتار زیر این موضوع و آخرین تحولات یمن از منظر تحلیلگران سیاسی را مد نظر قرار داده است. **


ادامه بمباران مناطق مختلف یمن توسط جنگنده های سعودی با وجود ادعای اعلام آتش بس پنج روزه، تظاهرات ضد آل سعود در استان حجه در غرب یمن، تکذیب ادعای منتسب به رهبر جنبش حوثی، اظهارات رئیس شورای  نظامی یمن درباره ناتوانی عربستان در شکست یمن و هم چنین انفجار مقابل وزارت آموزش و پرورش یمن از تازه ترین تحولات این کشور محسوب می شود.

هواپیماهای جنگی عربستان با حمله به شهر «المخاء» در استان تعز در جنوب غرب یمن، 70 غیرنظامی را که اغلب از آوارگان جنوبی و اهل تسنن بودند، کشتند و بیش از 100 نفر را زخمی کردند.

شبکه بی. بی .سی عربی اعلام کرد: سازمان دیده بان حقوق بشر، حملات هوایی جنگنده های عربستان سعودی به المخاء را جنایت آشکار جنگی دانسته است.

لازم به ذکر است که علی رغم گذشت اندک زمانی از ماه مبارک رمضان و استقامت مردم یمن، سعودی ها با بمباران شدید منطقه مسکونی مخا بیش از صد نفر از ساکنین یک شهرک که اغلب آن ها کودکان و زنان مظلوم یمنی بودند را به خاک و خون کشیدند.

با وجود اعلام آتش بس پنج روزه توسط عربستان در یمن، جنگنده های سعودی مناطق صعده،در شمال و عدن، در جنوب یمن را هدف حملات خود قرار دادند که چندین شهروند بر اثر این حملات کشته و زخمی شدند.

مردم استان حجه در غرب یمن با برگزاری تظاهرات به سکوت جامعه جهانی در برابر تجاوز عربستان و متحدانش به خاک یمن اعتراض کرده و از آنان خواستند به کمک مردم یمن بشتابند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی بر حمایت از همه گزینه هایی که باعث توقف تجاوزگری و پایان محاصره این کشور می شود، تأکید کردند.

کمیته انقلابی یمن، وابسته به جنبش مردمی انصارا...، نیز از اقدام سازمان ملل برای برقراری آتش بس پنج روزه در این کشور اظهار بی اطلاعی کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله، ضمن تکذیب سخنان منسوب به عبدالملک الحوثی، رهبر این جنبش، درباره آتش بس مورد ادعای عربستان، گفت: رهبر جنبش انصارالله هیچ صفحه شخصی در توئیتر یا شبکه های  اجتماعی دیگر ندارد.

سخنگوی جنبش انصارالله هم چنین گفت: توسل به توئیتر برای شایعه پراکنی، نشانه میزان پوشالی بودن رسانه های  دشمن و ناکامی در تأثیرگذاری و فریب افکار عمومی است که آن ها را به دروغ پراکنی از طریق صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی وادار کرده است.

برخی از رسانه های خبری به نقل از صفحه ای منتسب به رهبر جنبش انصارالله در شبکه توئیتر اعلام کرده بودند که این جنبش آتش بس مورد ادعای عربستان را می پذیرد.

«زید بن علی بن درویش»، رئیس شورای نظامی یمن، با اشاره به ناتوانی عربستان در مقابله با ارتش و نیروهای مردمی یمن گفت: عربستان در درگیری های رودررو نمی تواند با ارتش و نیروهای مردمی مقابله کند و به این دلیل زیرساخت ها و اقتصاد یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است.

زید بن علی بن درویش اعلام آتش بس موقت در یمن از سوی عربستان را طرحی برای فریب افکار عمومی جهان دانست و خاطرنشان کرد، عربستان با نقض آتش بسی که خود اعلام کرده بود، بار دیگر حماقت خود را نشان داد.

تحلیل گران معتقدند که رژیم آل سعود با اعمال خطای راهبردی در حمله به یمن، با آتش بازی کرد و هم اکنون در حال بازی با موضوع «آتش بس» است.

اهداف سعودی از طرح موضوع آتش بس از منظر تحلیلگران حوزه یمن عبارت است از:

- واقعیت های صحنه این است که سعودی های با نام آتش بس به دنبال تجهیز القاعده و نیروهای طرفدار منصور هادی  هستند.

- سعودی ها به دنبال تصرف کامل عدن و استثمار دوباره مردم یمن از طریق جداسازی یمن جنوبی و یمن شمالی  می باشند.

- سعودی های در پی حملاتی توسط افسران اماراتی و نیروهای مزدور خویش طی روزهای گذشته توانسته اند اقداماتی در عدن پدید آورند و توسط عملیات پر شدت روانی، آن را به خورد رسانه های مختلفی دادند.

- تصرف عدن واقعیت نداشته است و در شرایط کنونی تنها بخشی از عدن توسط مزدوران سعودی تصرف شده است.

- فرودگاه عدن جزء مناطقی است که در حال حاضر بینابین نیروهای متجاوز سعودی و کنشگران مبارز یمنی قرار گرفته است. سعودی ها توانسته اند در شب ها و با توجه به سیطره هوایی خود، هواپیماهای تاکتیکی سی 130 آمریکایی  را در این فرودگاه نشانده و توسط این هواپیماها، کمک های نظامی و تسلیحاتی خودشان را به القاعده و نیروها طرفدار منصور هادی برسانند. امکان ناامن کردن فرودگاه برای انصار الله در روز وجود دارد ولی در شب ها امکان نشاندن هواپیماهای تاکتیکی سی 130 با توجه به سیطره هوایی عربستان برای سعودی های وجود دارد.

- در جیزا و نجران نفوذ انقلابیون به خاک سعودی افزایش پیدا کرده و توان نظامی زمینی انقلابیون با استفاده از آتش کاتیوشا و افزایش برد موشک ها نیز پیکره بهتر و کاملتری پیدا کرده است.

- در شرایطی که تمام توان عربستان و کشورهای همراهش بر روی عدن به عنوان یک کلیدواژه سیاسی و نقطه ثقل حضور منصور هادی مطرح است، انقلابیون یمن به بخش های قابل توجهی از یمن تسلط دارند.

- قدرت پرواز موشک های انقلابیون و کنشگران سیاسی نظامی یمنی با افزایش قابل توجهی به حدود 400 کیلومتر رسیده است و در شرایط کنونی، تعدادی از پاسگاه ها و 2 مرکز کنترل و فرماندهی مرزی سعودی در اختیار انقلابیون است.

- در ارتباط با نقاط نفوذ انقلابیون و انصارالله غیر از عدن اتفاقی رخ ندانده است و حتی در بخش هایی از حضرالموت که در حقیقت راه های محاصره تعز را کامل می کند، انقلابیون پیشرفت های بسیار خوبی داشته اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۸
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی