توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات


 خداوند همیشه با نیروهایش در «مرصاد» است

در تیرماه 1367 جمهوری اسلامی ایران رسما قطعنامه 598 را پذیرفت در حالی که از بدو تصویب این قطعنامه در 30 تیر 1366، ایران آن را رد نکرده بود و برای تأمین اهداف خود، از طریق مذاکره با دبیرکل سازمان ملل، برای پذیرش قطعنامه شروطی را طی نموده بود و در واقع عملا آن را به صورت مشروط پذیرفته بود.



شش روز پس از قبول قطعنامه توسط جمهوری اسلامی ایران و در شرایطی که نیروهای عراقی با زیر پا گذاشتن توافقات قطعنامه 598 مجددا به خرمشهر حمله کرده و تا آستانه تصرف آن پیش رفته بودند، سازمان منافقین عملیاتی  با نام فروغ جاویدان را آغاز کرد. *

*  دشمنان انقلاب اسیرمحاسبات غلط

مسعود رجوی در شب آغاز عملیات گفت: «براساس تقسیمات انجام شده، 48 ساعته به تهران خواهیم رسید... کاری که ما می خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می تواند کشوری  را ظرف این مدت تسخیر کند... از پایگاه نوژه هم  ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت به سه ساعت دستور می دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آنجا را بمباران کنند. پایگاه هوایی تبریز را هم با هواپیما هر سه ساعت به سه ساعت مورد هدف قرار خواهیم داد... علاوه بر آن، ضد هوایی و موشک سام 7 هم که داریم... هوانیروز عراق تا سرپل ذهاب به همراه ستون ها خواهد بود. از نظر هوایی ناراحت نباشید چون هواپیماهای عراقی پشتیبان ما هستند و تمام ماشین ها به صورت ستون حرکت می کنند.

پیش از این منافقین در تحلیل درون گروهی خود، امکان موافقت ایران با قطعنامه را غیرممکن دانسته و به صراحت اعلام می کردند: تنها در صورتی جمهوری اسلامی قطعنامه را خواهد پذیرفت که به لحاظ سیاسی نظامی و اقتصادی  به بن بست کامل برسد. به عقیده آنان، این اقدام به منزله فروپاشی نظام خواهد بود.

تحلیل رجوی در مورد نتیجه جنگ این بود که ایران به دلیل بسته بودن تمامی راه های بازگشت به صلح با عراق، ناچار به ادامه جنگ خواهد بود. هر قدر هم جنگ به طول بینجامد، از یک طرف توان نظامی و اقتصادی ایران بیشتر تحلیل می رود و از طرف دیگر بازگشت به سمت آتش بس و صلح غیر ممکن تر می شود و این جنگ تا شکست ایران ادامه خواهد یافت.

با اعلام خبر پذیرش قطعنامه از سوی ایران، نقشه ها و طرح های قبلی سازمان با بن بست مواجه شد. در آن شرایط، سازمان در کنار امیدواری به داشتن پشتوانه خرده عملیات های مرزی، حمایت نمایندگان کنگره و سنای آمریکا را نیز یدک می کشید.

در 30 خرداد 1367 نماینده کنگره و 14 سناتور آمریکایی طی نامه ای به جرج شولتز وزیر خارجه وقت آمریکا، از وی  خواسته بودند که به جنبش های مقاومت داخلی در ایران توجه کند و در همین راستا حمایت از سازمان منافقین مستقر در عراق را اکیدا توصیه کرده بودند.

مروین دایملی نماینده کنگره آمریکا در روز دوشنبه 6 تیر ماه 67 در تظاهرات سازمان منافقین در واشنگتن شرکت کرده و طی سخنانی که از یکی از شبکه های تلویزیونی آمریکا هم پخش شد، اظهار داشت: «نباید دست از تلاش کشید، مطمئن باشید که با کمی صبر و تلاش بیشتر به زودی از مهران به تهران رژه خواهید رفت.» سازمان نوار ویدئویی  سخنرانی مزبور را برای کلیه کادرهای سازمان پخش کرد.

در بررسی عواملی که زمینه لازم برای حمله منافقان به ایران از نقطه نظر تئوریسین های نظامی سازمان منافقین، می توان به عواملی اشاره داشت که مهم ترین آن ها عبارتند از:

الف) مبهم بودن آینده سازمان

 

سازمان منافقین به لحاظ این که در جریان جنگ تحمیلی از عوامل اطلاعاتی خویش در کمک رسانی به ارتش عراق استفاده می کرد، در استراتژی نظامی صدام از جایگاه ویژه ای برخوردار بود، اما در صورت انعقاد قرارداد صلح دائم، این سازمان دیگر چنین کارکردی نداشت و لذا از نظر موجودیت با خطر جدی مواجه می شد.

 

ب) ضعف بنیه نظامی در آن مقطع

 

از آنجایی که منافقین در عملیات های موسوم به «آفتاب» و «چلچراغ» در مناطقی چون فکه، مهران و حاج عمران حملاتی انجام داده و به موفقیت های نسبی دست یافته بودند، با تعمیم غیرعقلایی این وضعیت تا اندازه ای اعتماد به نفس یافته و در خود این پتانسیل را می دیدند که با نیروهای ایران در افتند.

ج) فرسوده و ناتوان شدن نیروهای سپاه (به زعم منافقان)

آن ها در این اندیشه بودند که نیروهای سپاه در جبهه جنوب زمین گیر شده و در طول جنگ به لحاظ این که رزمندگان سپاه اسلام متحمل سختی های فراوانی شده اند، دیگر توان یک عملیات مضاعف گسترده را نخواهند داشت.

د) خستگی مردم از جنگ

منافقین به غلط فکر می کردند که مردم در نتیجه طولانی شدن جنگ، از جنگ خسته شده و با توجه به ضررهایی که مردم در اثر طولانی شدن جنگ، اعم از مادی و معنوی، از دست دادن عزیزان و... داشته اند، از آنان استقبال نموده و دست از حمایت نظام جمهوری اسلامی خواهند کشید.

*  اهداف منافقین از حمله به ایران

الف) اعلام دولت موقت جمهوری دموکراتیک - مثلا اسلامی در کرمانشاه پس از فتح این شهر

ب) شکستن طلسم اختناق در ایران (به زعم خودشان)

نیروهای سازمان با انواع و اقسام اهرم های تبلیغاتی بر آن بودند تا وانمود کنند در ایران مردم از طرف نظام در محدودیت و اختناق به سر می برند و آن ها بر آن هستند تا در ایران حکومت دموکراسی را پایه ریزی کنند..

ج) امضاء پیمان صلح میان عراق و ایران

پس از سرنگون نمودن نظام جمهوری اسلامی ایران، منافقین به لحاظ این که در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عراق گریخته و از طرف صدام بعثی مورد التفات و توجه قرار گرفته بودند، خود را تا اندازه ای مرهون الطاف بی دریغ رژیم عراق و شخص صدام می دانستند و بر آن بودند تا پس از سرنگون نمودن نظام ایران، با انعقاد قرارداد صلح زودهنگام با رژیم بعث، مراتب خوش خدمتی و قدرشناسی خویش را نسبت به آنان نشان دهند.

د) تصرف تهران و ساقط نمودن نظام جمهوری اسلامی ایران

*  آغاز عملیات مرصاد

پس از حمله ناجوانمردانه منافقان، تعدادی از یگان های سپاه پاسداران، که دارای ویژگی های حرکت سبک و سریع بودند، واکنش سریعی در مقابل این رویداد نشان دادند. تعدادی از ارتفاعات و تقاطع جاده های ارتباطی در فاصله بین اسلام آباد و کرمانشاه را به کنترل خود درآورده و با نیروهای مقدم منافقین درگیر شدند. آن ها توانستند تا هنگام آمادگی و تجمع نیروهای سپاه پاسداران از مناطق مختلف در محور عملیات، منافقین را زمین گیر و خطوط ارتباطی آن ها را در چند نقطه قطع کنند. عملیات نابودسازی منافقین آغاز شد و در همان ابتدای کار، حداقل 1000 منافق کشته، زخمی و اسیر شدند. در حالی که بنا به اطلاعات تکمیلی، تعداد تلفات منافقین به بیش از 2000 نفر رسید

منافقان مزدور در این عملیات 1304 نفر کشته را خود رسماً تأیید و با عکس و زندگی نامه منتشر کرد. تعداد مجروحین نیز بالغ بر 1500 نفر برآورد شد که 700 نفر آنان معالجه سرپایی و سطحی داشتند و 800 نفر بستری و بعضاً جان سپردند. براساس اعترافات دستگیرشدگان و عکس هایی که از بعضی از اجساد شناسایی شده تهیه شد، از مجموع 51 نفر هیئت اجرایی سازمان (مرکزیت) حداقل 33 نفر از آن ها در صحنه عملیات حضور داشتند که 16 نفر آنان کشته شدند. رضا پورآگل، مهدی افتخاری و مهدی کتیرایی ازجمله کشته شدگان مرکزیت در این عملیات بودند.

 

تجهیزات منهدم شده سازمان در مجموع نبردهای عملیات فروغ جاویدان 612 خودرو از انواع مختلف، 72 تانک و زره پوش، 21 توپ 122 میلی متری و 51 تفنگ 106 میلی متری بود که عمدتاً بدون خودرو حمل کننده بودند. آمار غنایم نیز حدود 500 دستگاه انواع خودرو، مقادیر زیادی تجهیزات انفرادی و جمعی بود. تنها پیامد مثبت این عملیات برای سازمان از بُعد تبلیغاتی بود. یکی از محورهای اساسی در مانور تبلیغاتی و ژست تشکیلاتی آنان پیشروی  نیروهای  سازمان تا حوالی کرمانشاه بود و همیشه روی این مطلب مانور تبلیغاتی می دادند. به هر روی با شکست نیروهای مجاهدین (منافقین) مراحل اصلی عملیات مرصاد به انجام رسید اما برخی از اعضای سازمان در مناطقی از اسلام آباد و کرند اطراق کرده و به امید نیروی تازه نفس منتظر مانده بودند اما نیروهای ارتش ایران با کشف خانه به خانه مخفیگاه این بخش از نیروها طی دو روز پایانی عملیات مرصاد به پاکسازی این مناطق پرداختند و در تاریخ 8 مرداد ماه، چند گردان از نیروهای لشکر انصارالحسین(ع) اقدام به پاکسازی روستاهای اطراف شهر و ارتفاعات مجاور کردند و با این حرکت پرونده عملیات مرصاد به طور کامل بسته شد.

*  دستاوردهای عملیات مرصاد

1- پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت افزاری آن با شکست منافقان در عملیات مرصاد بسته شد

2- تحکیم ثبات داخلی نظام و مشروعیت آن در بعد کارآمدی نظامی

3- شناخته شدن دوست از دشمن و تصفیه عناصر مردمی از ضد مردمی

4- تحکیم وحدت در بعد داخلی و تبلور مشارکت عمومی و همبستگی عمومی و همبستگی ملی

5- خنثی شدن نقشه های صدام در چشمداشت به بهره برداری از اشغال ایران توسط منافقین

6- تثبیت قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران در نظام جهانی

7- افزایش مشروعیت اسلامی ایران در افکار عمومی جهان به واسطه حمایتهای مردمی

دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی باید این نکته را همیشه درذهن خودداشته باشند که مردم ایران اسلامی نسبت به ارزشهای الهی وفادار هستند و اگر به پاره ای از مشکلات، گلایه هایی به حق دارند، اما در مواقع لزوم در میدان های مختلف وارد می شوند و از همه وجود برای پاسداشت ارزشها فداکاری می کنند، هم چنین متذکر می شویم برای چندمین بار مرتکب اشتباه محاسباتی نشوند چراکه خداوند پشتیبان این کشور و انقلاب است و همیشه خدا در کمین گاه، منتظر به دام انداختن دشمنان خود است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۵
ابراهیم آدمین

عملیات

مرصاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی