توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه توپ آغاج،حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهرامروز13آذر در خطبه های نماز جمعه

شهر توپ آغاج که  با موضوع( جایگاه و ارزش انسان) سخن می گفت اظهارداشت: انسان باید از درون انسان باشد؛انسانیی بیاندیشد تا همه رفتارهای و مجموعه بازده اجتماعی و فردی او صورتی درست و انسانی و الهی را به خود بگیرد  .

وی افزود:درون آدمی در ساختن آدمی نقش بسزایی دارد و در هنجارهای رفتاری او تاثیر شگرفی می گذارد ،باید باور داشت که روحیات انسانی در مجموعه رفتار و روابط انسان ها تاثیری انکار ناپذیر دارد آموختن خوبی ها،و دستیابی به شناخت های درست و خالص نخست باید درون را از حب و بغض ها و هرگونه داوری و اظهارنظر نامستند تهی ساخت و در باره موضوع مورد بررسی وضعی بیطرفانه داشت.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: گرایش های مثبت و منفی هستند که چهره افراد را تغیییر می دهند، از بدی ها می تواند به خوبی و خیر رهنمون شوند و یا از خوبی ها براثر کارهای بد به زشتی و پلشتی بکشاند .

حکیمی فر با اشاره به آیه 17 سوره مطففین بیان داشت:  خدای متعال در این آیه شریفه می فرماید: کَلَّا بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِهِم مَّا کَانُوا یَکْسِبُونَ؛ چنین نیست (که آیات ما افسانه باشد) بلکه بر دل‏هاى آنان آنچه کسب مى‏کرده‏اند (از گناهان) زنگار بسته است.

وی تصریح کرد: منظور از سوء عاقبت که خداوند متعال می فرمایند : ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أساؤُا السُّوای‏ أنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللهِ وَ کانُوا بِها یسْتَهْزِؤُنَ"(روم10) سپس سرانجامِ کسانی که اعمال بد مرتکب شدند، به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به سخره گرفتند. اصل سوء عاقبت یعنی جدا شدن از دایره‌ی ولایت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) که در اثر استفاده نکردن درست و کامل از سرمایه‌ی محبت آن‌ها - که به صورت خدادادی در وجود انسان قرار داده شده- عارض می‌شود؛ و حسن عاقبت یعنی وارد شدن در ولایت نورانی آن حضرات(علیهم‌السلام) از طریق بهره‌برداری صحیح از آن سرمایه. اگرچه این سوء عاقبت و حسن عاقبت، ممکن است جلوات گوناگونی داشته باشد.

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان مراحل معیار خود سازی گفت: از دیدگاه اسلام خودسازی از جایگاه ویژه‏ای برخوردار است. قرآن در سوره شمس بعد از یازده قسم می‏فرماید: قد افلح من زکیها(149)؛  رستگار شد کسی که خود را پاک نمود.

و در آیاتی چند، یکی از رسالتهای انبیاء را مسئله تربیت و تزکیه ذکر می‏کند. سؤالی که مطرح است این است که تزیکه چیست؟

امام علی علیه السلام ، در پاسخ به سؤال فوق می‏فرماید:  جاهد شهوتَک و غالب غضبَک و خالِف سوءَ عادتِک تَزکُ نفسُک و یَکمُل عقلُک و تَستکمِل ثوابَ ربِّک (غررالحکم 164)؛ با شهوت مبارزه کن و بر خشمت چیره شو و با عادت‏های زشت مخالفت ورز، تا نفست پاکیزه گردد و عقلت کامل شود تا بتوانی بی کم کاست پداش خدایی را بدست بیاوری .

خطبه دوم

سفارش امام کاظم علیه السّلام به هشام و توصیف ایشان از «عقل»

إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى‏ بَشَّرَ أَهْلَ الْعَقْلِ وَ الْفَهْمِ فِی کِتَابِهِ فَقَالَ‏ فَبَشِّرْ عِبادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذِینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ‏[سوره الزمر، آیه ۱۷، ۱۸٫و  تحف العقول، النص، ص: ۳۸۳    ،   تحف العقول / ترجمه حسن زاده، ص: ۷۳۷]   همانا خداوند تبارک و تعالى خردمندان و فهمیدگان را در کتابش بشارت داده و فرموده است : «پس بشارت ده به آن بندگانم که به سخن(سخنان اهل بیت = زیرا آنان امنای وحی، خزّان علم الهی، خلیفه خدا بر روی زمین، اوتواالعلم، راسخان در علم، و…هستند ولا غیر) گوش فرا می ‏دهند و از آن (به) بهترین (وجهی) پیروى می ‏کنند، اینانند که خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان».

حجت الاسلام حکیمی فر دربخش دیگرسخنان خودبا اشاره به همایش پیاده روی25میلیون زائرسیدالشهدا اظهارداشت: اربعین؛ نه عنوانی است بی روح و نه نشان مکان و زمان، بلکه شور است و شعور، محبت است و معرفت، حماسه است و ایثار، فریاد است و حرکت، مجاهدت است و مقاومت؛ که در امتداد حرکت پیام رسانان عاشورا به ویژه حضرت زینب(س) و امام سیدالساجدین(ع) سال به سال و بلکه روز به روز بر رونقش افزوده می گردد.

وی گفت: اربعین؛ نشردهنده آرمان عاشورای حسینی که متجلی در بیان آن حضرت در صبحدم عاشورای سال 61 ه ق است: «و علیکم بالصبر و الجهاد» چه آن که مقاومت و مجاهدت راز و رمز عزت است و پیروزی.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: فرصتی است برای ممارست و تمرین مؤمنان و آزای خواهان جهان در ابعاد مختلف مهرورزی، ایمان و عشق، محبت و معنویت، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم، تحقق پیام کلام وحی: «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» و بالاخره اعلان موضع قاطع و انقلابی «هیهات منا الذله» و... و لذا آنچه برای دوران بعد از این اتفاق سازنده باید مورد توجه قرار گیرد پاسداشت آثار و برکات این همایش میلیونی بی نظیر انسانی و اسلامی است که برای همه آحاد مردم دنیا کانون عبرت و درس است.

حکیمی فرضمن تشکراز ملت و دولت عرق بیان داشت: در جریان پیاده روی اربعین، اگرچه به طور سنتی از دیرزمان مردم مسلمان و عاشق اهل بیت(ع ) عراق، هر ساله رسم میزبانی زوار امام حسین(ع) را به خوبی انجام داده اند و این امر چه بسا منحصر به شیعیان عراق نبوده و بلکه اهل سنت و حتی پیروان دیگر ادیان در خدمت کردن به زوار امام حسین(ع) از یکدیگر سبقت می گیرند اما در سالهای اخیر به ویژه بعد از نابودی دیکتاتور عراق (صدام) و استقرار دولت مردمی عراق و نیز اقبال پرشور اقشار مختلف مردم ایران اسلامی، از ابعاد و ویژگیهای تازه ای برخوردار گردیده است تا جایی که قطعاً از توان دولتهای ایران و عراق برای پوشش دادن همه ظرفیتها و نیازهای زوار امکان پذیر نخواهد بود و بلکه حرکتی هماهنگ و همکاریهای گسترده دولتها و ملتها را می طلبد تا این همایش بی نظیر با کمترین مشکلات و رنج و تعب زوار پایان پذیرد و لذا از عموم عوامل دولتی و مردمی در ایران و عراق به ویژه دولت و ملت شریف عراق باید خاضعانه و خالصانه تقدیر و تشکر کرد که انصافاً با نهایت صفا و صمیمیت و عشق و ارادت، در امر خدمت به زوار سالار شهیدان امام حسین(ع) سنگ تمام گذاردند و بزرگوارانه پذیرایی نمودند.

رئیس ستاداحیای توپ آغاج در ادامه با اشاره  پیشینه تاریخی روز دانشجو  گفت: در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می آید. نیکسون به ایران می آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد) ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. دو روز قبل از آن واقعه تلخ (14 آذر) زاهدی تجدید رابطه با انگلستان را رسما اعلام کرد و قرار شد که «دنیس رایت»، کاردار سفارت انگلستان، چند روز بعد به ایران بیاید. از همان روز 14 آذر تظاهراتی در گوشه و کنار به وقوع پیوست که در نتیجه در بازار و دانشگاه عده ای دستگیر شدند. این وضع در روز 15 آذر هم ادامه داشت و بیشتر اعتراض ها از دانشکده پزشکی و داروسازی و حقوق و علوم آغاز شد. صبح شانزده آذر، هنگام ورود به دانشگاه، دانشجویان متوجه تجهیزات فوق العاده سربازان و اوضاع غیر عادی اطراف دانشگاه شده، وقوع حادثه ای را پیش بینی می کردند. فضا به شدت آبستن حوادث و درگیری بود. بعد از گذشت مدتی،  برای جلوگیری از تنش و درگیری، چندین دانشکده تعطیل اعلام شد و در ادامه سراسر دانشگاه به دستور رییس دانشگاه تعطیل گردید.

وی بیان داشت: ر محاصره کامل نظامیان قرار می گیرد و به یکباره فرمان آتش صادر شده و دانشجویان در صحن طبقه اول به خون می غلطند. عده ای زخمی شده و در این میان سه دانشجو به نامهای قندچی و بزرگ نیا و شریعت رضوی به شهادت می رسند.

حکیمی فر شرح صدر سیاسی، حفظ حالت آرمان گرایی در دانشگاه ها، توجه به وظیفه ی افسری جنگ نرم،حضور فیزیکی و فکری در مسائل عمومی کشور، نگاه به استکبار به عنوان یک جبهه، درس خواندن و پژوهش علمی را از   انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان دانست و بیان داشت : شرح صدر سیاسی در بین دانشجویان، این ربطی به مسؤولین و مدیران دانشگاه ها ندارد، مربوط به خود تشکل های دانشجویی است. من تأیید می کنم لزوم شرح صدر سیاسی را. هیچ منافاتی وجود ندارد بین پایبندی دقیق و عمیق به اصول و رعایت جهت گیری دقیق، در عین حال داشتن شرح صدر و برخورد غیرپرخاشگرانه با کسانی که با فکر انسان همراه نیستند؛ به خصوص در زمینه های سیاسی. (16 مرداد 1391)

وی با بیان اینکه؛  برخی ها از دانشجویان برای منفعت مقاصد خود سوء استفاده می کنند تاکید کرد: متاسفانه  عده ای که  از شبکه های ماهواره ای و اردوی خود فروخته غربی  خط می  گیرند کار فرهنگی را در برگزاری  جشن و کنسرت ها و اردوهای مختلط تصور می کنند  که حقیقتا کار بسیار نسنجیده ای است، دانشجویان مومن و متدین باید مراقب باشند به دام بازی های سیاسی که برای تمطع مقاصد شخصی از وجود دانشجویان استفاده می کنند زهری مهلک برای دانشجویان است.

حکیمی فر دانشجویان مومن ،انقلابی و متدین را از نیروی های بااخلاص و بازوان پرتوان برای آینده نظام ذکر کرد و گفت: دانشجویان با هر نوع سلیقه ای که در محیط دانشگاه مشغول  فعالیت و علم آموزی هستند،  باید با تقویت روحیه دینی و بصیرت دینی و سیاسی در مقابل فتنه جویان بیاستند و از نقشه های شوم دشمن آگاهی یافته و در مقابل آن با قدرت و قوت بیاستند.


خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به 19آذر روز جهانی حقوق بشر گفت: حقوق بشر جهان را امروز مستکبرین تبیین می کنند، کدام حقوق برای کدام بشر مورد نیاز است و این یعنی   کسانی حقوق بشر را تبیین می کنند که ذره ای از حقوق و بشر درک نکرده اند. افرادی حقوق بشر را ترسیم می کنند که خودشان بدتر از هرنوع حیوان درنده ای در خاورمیانه به جان ملت ها افتادند.

حکیمی فر بیان داشت: روز 19 آذرماه مصادف با 10 دسامبر به عنوان روزجهانى حقوق بشر نامیده شده است. اعلامیه ى جهانى حقوق بشر یک پیمان بین المللى است که در مجمع عمومى سازمان ملل متحد در تاریخ 10 دسامبر 1948 در پاریس به تصویب رسیده است. این اعلامیه نتیجه ى مستقیم جنگ جهانى دوم بوده و براى اولین بار حقوقى را که تمام انسان ها مستحق آن هستند، به صورت جهانى بیان مى دارد. اعلامیه ى مذکور شامل 30 ماده است که به تشریح دیدگاه سازمان ملل متحد- البته با نگاه کشورهاى سلطه گر غربى- در مورد حقوق بشر مى پردازد.

تناقض های حقوق بشری این اعلامیه بدین شرح است که باید به حال حقوق بشری گریست که مستکبرین آن را تنظیم کرده اند عبادرتند:  تحمیل تفکر سکولاریسم به سایر ملل دنیا.، حق وتو؛ تقابل با حقوق بشر(شوراى امنیت سازمان ملل، به سبب حق وتویى که پنج دولت آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه در تصمیم گیرى هاى آن دارند، تاکنون در بسیارى از مسائل بین المللى، طرف ناحق را گرفته و حق را پایمال کرده است) حمایت مدعیان حقوق بشر از شکنجه گرى، حقوق بشر یا هولوکاست فلسطینى ، ممنوعیت حجاب؛ نقض آشکار حقوق بشر،سکوت حقوق بشر غربى در مقابل افسارگسیختگى عربستان در حالى است که: نبود آزادى بیان، بازداشت خودسرانه فعالان و عدم دسترسى آن ها به وکیل، سیاست تبعض آمیز نسبت به اتباع عربستان، برخورد شدید با اعتراضات، ممنوعیت فعالیت سیاسى،نادیده گرفتن یمن، بحرین، سوریه و...

حکیمی فر با بیان اینکه « این حقوق بشر ارزانی  خود غربی ها باشد » تصریح کرد: اگر یک آمریکایى در گوشه اى از جهان کشته شود، گویى جهان به آخر خط رسیده است ولى اگر هزاران مسلمان هم در خون خود دست و پا بزنند از رسانه هاى آن ها صدایى در نمىآید! این حقوق بشر ارزانى همان خون خواران  حقوق بشرى که چشم بر تکه تکه شدن کودک شش ماهه فلسطینى و جوان بحرینى و پیرمرد عراقى مى بندد و دم برنمى آورد ولى براى یک زن شوهردار که مرتکب عمل منافى عفت شده و همسرش را به قتل رسانده، ساعت ها و روزها برنامه مى سازد و اشک مى ریزد، ارزانى خودشان!

حقوق بشرى که برندگان جایزه صلح نوبلش صهیونیست ها و نوکرانشان همچون شیرین عبادى و خون خوارانى همچون اوباما هستند، همان بهتر که ما ناقضش باشیم .

جمهورى اسلامى ناقض حقوق بشر است چراکه مسعود رجوى نوکر حلقه به گوش آمریکایى ها هزاران ایرانى را ترور کرده است و ایران از او تشکر نکرده است! جمهورى اسلامى ناقض حقوق بشر است چراکه به جاى آن که به عبدالمالک ریگى مدال شجاعت بدهد، او را اعدام کرده است، و اصولا در حقوق بشر غربى اعدام قاتلین، نقض حقوق بشر است! ولى کشتار مردم مسلمان با بمب هاى فسفرى و خوشه اى و شیمیایى و.... عین دفاع از حقوق بشر است! .

حکیمی فر همچنین با اشاره به موضوع pmd و گزارش یوکیا امانو گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی سازمان ملل، یک شخصیت مذبذب بوده و خودش نمی تواند بدون اجازه اربابان زورگویش تصمیم گیری کند؛ لذا ذر قضیه صلح آمیز بودن برنامه های انرژی هسته ایران می گوید: رئیس آژانس بین المللى انرژى اتمى تصریح کرد: نمى توانم تضمین کنم تمامى آنچه که ایران انجام مى دهد، صلح آمیز باشد.

آمانو تأکید می کند: در جایگاهى نیستم که بتوانم اطمینان موثقى درباره نبود مواد و فعالیت هاى هسته اى  اعلام نشده در ایران بدهم و بنابراین نمى توانم نتیجه گیرى کنم که تمامى فعالیت هاى هسته اى ایران، صلح آمیز است.

اظهارات آمانو بیانگر آن است برخلاف آنچه که میان ایران و آژانس مقرر شده است، این نهاد قصد مختومه کردن موضوع PMD را ندارد. آمانو تأکید کرده است که آژانس در موقعیتى نیست که تأیید کند همه مواد هسته اى ایران در راستاى فعالیت هسته اى  صلح آمیز دخالت دارند. این اظهارنظر نشان مى دهد ادعاهاى آژانس درباره غیرصلح آمیز بودن برنامه هسته اى ایران همچنان به قوت خود باقى مانده و موضوع PMD مختومه نخواهد شد. این موضع گیرى پیش از این نیز در گزارش هاى آژانس به دفعات اتخاذ شده بود.

خطیب جمعه توپ آغاج ادامه داد: گزارشی که آمانوا در روز پنجشنبه منتشر کرد مملو از دروغ پردازی های بی اساس گذشته نیست، دولت مردان نظام جمهوری اسلامی باید با قاطعیت تمام در مقابل این زیاده خواهی ها بیاستند و به امریکایی ها و غرب اعتماد نکنند. این ها قابل اعتماد نیستند.همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند، مسئله pmd برای یکبارآن هم برای هیشه باید بسته شود .

حکیمی فر در بخش پایانی سخنان خود ضمن عرض تسلیت سالروز پیامبر اعظم و سبط اکبرش بیان داشت: انشالله مراسم باشکوه عزاداری رسول رحمت و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) با حضور مسئولان شهرستان در پنج شنبه شب (شب جمعه) 19آذر در مسجد صاحب الزمان برگزار خواهد شد  .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۳
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی