توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به  گزارش ستادبرگزاری نمازجمعه شهر توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فرظهر امروز6آذر ماه در خطبه های نمازجمعه شهر توپ آغاج که با حضور مومنین خدا جویی این شهر برگزار شد پیرو مباحث اخلاقی مسئولیت پذیری در خانواده ها اظهارداشت:یکی دیگر از ارزش های تربیتی انسان ، توجه به ارزش های برتر است، قرآن کریم می فرماید: وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ1؛ ثعلبی مفسر اهل سنت می گوید: هنگامى که پیغمبر اسلام تصمیم گرفت مهاجرت کند، براى اداى دینهاى خود و تحویل دادن امانتهایى که نزد او بود، على (علیه السلام) را به جاى خویش قرار داد و شب هنگام که مى‏خواست به سوى غار" ثور" برود و مشرکان اطراف خانه او را براى حمله به او محاصره کرده بودند، دستور داد على (علیه السلام) در بستر او بخوابد و پارچه سبز رنگى (برد حضرمى) که مخصوص خود پیغمبر بود روى خود بکشد. در این هنگام خداوند به" جبرئیل" و" میکائیل" وحى فرستاد که من بین شما برادرى ایجاد کردم و عمر یکى از شما را طولانى‏تر قرار دادم، کدام یک از شما حاضر است ایثار به جان کند و زندگى دیگرى را بر خود مقدم دارد؟ هیچکدام حاضر نشدند. به آنها وحى شد اکنون على (علیه السلام) در بستر پیغمبر خوابیده و آماده شده جان خویش را فداى او سازد به زمین بروید و حافظ و نگهبان او باشید. هنگامى که جبرئیل بالاى سر و میکائیل پایین پاى على (علیه السلام) نشسته بودند، جبرئیل مى‏گفت: "به به، آفرین بر تو اى على! خداوند به واسطه تو بر فرشتگان مباهات مى‏کند". در این هنگام آیه فوق نازل گردید و به همین دلیل آن شب تاریخى به نام "لیلة المبیت" نامیده شده است. ابن عباس مى‏گوید: این آیه هنگامى که پیغمبر از مشرکان کناره گرفته بود و با ابو بکر به سوى غار مى‏رفت در باره على (علیه السلام) که در بستر پیغمبر خوابیده بود نازل شد. ابو جعفر اسکافى مى‏گوید: - همانطور که "ابن ابى الحدید" در شرح نهج البلاغه (ج3 ص270) ذکر کرده است - جریان خوابیدن على (علیه السلام) در بستر پیغمبر (صلی الله علیه و آله) به تواتر ثابت شده و غیر از کسانى که مسلمان نیستند و افراد سبک مغز آن را انکار نمى‏کنند

امام جمعه توپ آغاج ارزش های برتر انسانی را در گرو عمل خالصانه دانست و بیان داشت:  در درون ما، هم عناصر فرشتگی وجود دارد، هم عناصر سبعیت؛ «لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم. ثمّ رددناه اسفل سافلین»إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ2.یعنی استعداد علوّ و ترقی و تعالی و استعداد تنزل و سقوط، تقریباً شاید بشود گفت بی‌نهایت در ما افراد انسان وجود دارد. فلسفه‌ی آفرینش انسان این است که آن استعدادهای برجسته‌ی مثبتِ مفید و ممتاز از لحاظ ارزشهای الهی، با اختیار خود انسان و با مجاهدت انسانی، غلبه پیدا کند بر آن خصلتهای حیوانیت و سبعیت؛ که اگر این غلبه پیدا شد، آن وقت همان استعدادهای حیوانی هم جهتگیری درستی پیدا خواهد کرد. روح تعرض و تطاول اگر چنانچه در خدمت تقوا قرار گرفت، از تعرض به حریمهای مقدس - حریمهای انسانی، حریمهای اجتماعی، حریمهای اخلاقی - جلوگیری خواهد کرد؛ در یک جهت درستی به کار خواهد افتاد.

وی افزود: انسان،در دو قلمرو ارزش های والا و متعالی و گرایش به پستی حرکت می کند،در هر دو قلمروبه نتیجه حرکت خویش دست می یابد با به آنچه اندر وهم ناید  می رسد، در نتیج در همه کمالات انسانی به اوج تعالی راه می یابد و یا در صفات حیوانی سیر ممی کند و نشیب گرایی گرفتار می گردد و در سراشیبی مادیت سقوط می کند.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان بسیج اظهارداشت:حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مورد پویایی بسیج دراین دیدار تاکید کردند: تشکیل گروههای مقاومت در برخی کشورها و در دوران مبارزه با اختناق، سابقه داشته است اما اینکه گروههای مقاومت بعد از مرحله پیروزی باقی بمانند، بالنده تر شوند و از لحاظ کمیّت و کیفیّت توسعه یابند فقط مخصوص بسیج است.

وی گفت: همان طوری که رهبری عزیز انقلاب در این دیدار فرمودند؛رشد و بالندگی و «تأثیرگذاری و برکات مستمر بسیج» و همچنین  آینده بسیج، درخشان است اما باید مراقب آفاتی بود که بویژه از درون، درخت تنومند بسیج را تهدید می کند.غرور، غفلت ناشی از غرور و ورود به مسابقه زرق و برق دنیوی را از جمله آفات درونی دانستند که بسیج و بسیجیان باید کاملاً مراقب آنها باشند.

امام جمعه توپ آغاج بسیج را مظهر استقامت یک ملت دانست و گفت: بسیج مستضعفین بعنوان یک سد محکم در مقابل استکبار ایستادگی می کندو راه هرنوع نفوذی را می بندد

حکیمی فرتصریح کرد: دشمنان می خواهند ملت بزرگ ایران همواره مورد تحقیر واقع شود البته در داخل برخی خود فروخته های غرب زده نیز بدون دیدن این همه پیشرفت و توسعه به حقارت و ذلیلی تمایل دارند.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به  کاروان های پیاده کربلا این رکت عظیم میلیونی را خاستگاه حسینی و منظره ای امام زمانی ذکر کرد و بیان داشت: تجمع بیست و چند میلیونی مسلمانان برای یک شخصیت، آن هم در کشور بحران زده عراق و در چند کیلومتری داعش، پذیرایی شبانه روزی از همه زائران به رایگان و تحمل سختی های فراوان توسط زائران، باعث شد تا رسانه های دنیا مجبور شوند دیگر به این حقیقت اقرار کنند تا جایی که روزنامه  هافینگتن پست در تحلیلش این گونه بیان کند: («حسین کیست؟»، سؤالی با این عمق که می تواند باعث شود افراد دین خود را تغییر دهند تنها زمانی می تواند پاسخ داده شود که شما با پای پیاده به حرم حسین رفته باشید.)

و در ادامه مقاله خود در اعترافی جالب در مورد دلایل ناآگاهی مردم جهان از این مراسم، می نویسد: (اما چرا شما هیچ گاه درباره این مراسم چیزی نشنیده اید؟ احتمالاً به این قضیه مربوط است که رسانه ها عموماً، بیشتر با تصویری  منفی، سیاه و افراطی سروکار دارند تا روایتی مثبت و امیدبخش، به خصوص وقتی با اسلام مواجه می شوند.)

وی با بیان اینکه ؛   اربعین حسینی، تجدید میثاق با شهیدان و ادامه راه آنان است تاکید کرد: روایت اربعین را بسیار شنیده ایم که کاروان حسینی برای زیارت قبور مطهر شهیدان در مسیر بازگشت از شام به مدینه با وجود آن همه درد و رنج و مصیبتی که کشیده بودند، دگر بار رهسپار آن دیار شدند و امام سجاد علیه السلام که جابر بن عبدالله انصاری را بر مزار شهیدان مشاهده نمود به جابر فرمود: یا جابر هیهُنا وَاللهِ قُتِلَت رِجالُنا وَ ذُبِحَت اَطفالُنا وَ سُبِیَت نِساءُنا وَ حُرِقَت خِیامُنا؛ ای جابر! سوگند به خدا در همین جا مردان ما کشته شدند و نوجوانان ما سر بریده شدند و زنان ما به اسارت برده شدند و خیمه های ما به آتش کشیده شدند.

سه روز عزاداری بر مزار عزیزان، قبل از عزیمت به مدینه، پیام دارد. چنان چه تمام حرکت این کاروان در مسیر کربلا به کوفه، کوفه به شام و شام به مدینه نیز پیام داشته است و بزرگ ترین پیام آن، زنده نگه داشتن یاد آنان و راه آنان و ابلاغ پیام شهیدان به جهانیان.

حکیمی فرادامه داد: بزرگداشت اربعین حسینی بی شک تنها برپا داشتن عَلَم عزای او و اشک ریختن در ماتم او نیست بلکه در ورای این صورت ظاهر، که بسیار نیز سفارش شده است، حقیقتی وجود دارد و آن احیاء آرمان ها، اهداف و توجه به  انگیزه های  آن حرکت بی نظیر در تاریخ بشریت است و در جامعه اسلامی و شیعی ضرورت توجه به آن پیام ها افزونتر است.

احیاء سنت ها و افشای باطل، تشخیص مؤمنان راستین از مسلمان نمایان، همه چیز را فدای دین کردن، احیاء مکتب شهادت، پیوند حماسه و عرفان، صبر و پایداری در مسیر مبارزه، کارزار دائمی با زورگویان و زورمداران، رسوا ساختن حاکمان ریاکار و ایادی چاپلوس و دغلباز آنان، این ها همه از درس های نهضت بزرگ عاشوراست و کاروان اربعین بیشترین نقش را در ابلاغ این پیام ها به آیندگان داشته اند.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به روایتی از قدامة بن مالک از امام صادق(ع) گفت:  حضرت فرمود: «مَنْ زَارَ الْحُسَینَ مُحْتَسِباً لَا أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا سُمْعَةً مُحِّصَتْ عَنْهُ ذُنُوبُهُ کمَا یمَضَّضُ الثَّوْبُ فِی الْمَاءِ فَلَایبْقَی عَلَیهِ دَنَسٌ وَ یکتَبُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَجَّةٌ وَ کلَّمَا رَفَعَ قَدَماً عُمْرَةٌ»؛ کسی که حسین(ع) را برای رضای خدا زیارت کند، نه برای خوش گذرانی و تفریح و نه به جهت کسب شهرت (و فخرفروشی)، گناهانش فرو می ریزد، همان طور که لباس در آب شسته شده (و پاک می شود) و در نتیجه، هیچ آلودگی بر او باقی نمی ماند و با هر گامی که بر زمین می گذارد، حجّی برایش نوشته می شود و با هر قدمی که برمی دارد، عمره ای برایش ثبت می گردد.

از حسین بن ثُوَیْر نقل شده که امام صادق(ع) فرمود: «یا حسین! انَّه مَنْ خَرَجَ مِن مَنزِله یرید زیارة قبر الحسین(ع) إِنْ کانَ مَاشِیاً کتِبَتْ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةٌ وَ مُحِی  عَنْهُ سَیئَةٌ وَ إِنْ کانَ رَاکباً کتِبَتْ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةٌ وَ حُطَّ بِهَا عَنْهُ سَیئَةٌ حَتَّی إِذَا صَارَ فِی الْحَیرِ کتَبَهُ اللهُ مِنَ الْمُفْلِحِینَ الْمُنْجِحِینَ حَتَّی إِذَا قَضَی مَنَاسِکهُ کتَبَهُ اللهُ مِنَ الْفَائِزِین...»؛ ای حسین! به درستی که هر کسی از خانه اش به قصد زیارت قبر حسین بن علی خارج شود، اگر پیاده باشد، با هر قدمی، حسنه ای برایش نوشته شده و گناهی از او پاک می شود و اگر سواره باشد، با هر قدمی، حسنه ای برایش نوشته شده و به واسطه آن گام، گناهی از او کنار گذاشته می شود تا به درب حائر حسینی برسد که در این صورت خداوند نام او را ازجمله رستگاران و نجات یافتگان ثبت می کند و زمانی که آداب زیارت و اعمالش را به پایان برساند، خداوند نام او را در زمره برندگان می نویسد...

حکیمی فر حرکت جمعی کاروان های پیاده اربعین حسینی را یک حرکت بزرگ از امام شهید تا امام زمان حی ذکر کرد و گفت: تأثیر این پیاده روی در نجات حقیقی بشریت که همان ظهور امام زمان(عج) است، غیرقابل کتمان است.همان گونه که می دانید، در روایات اهل تسنن و شیعه آمده است که امام زمان(عج) در آغازین لحظات ظهور، مابین رکن و مقام می ایستند و پنج ندا می دهند:

1. اَلا یا اَهلَ العالَم! اَنَا الاِمام القائِم. آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم؛

2. اَلا یا اَهلَ العالَم! اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم. آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده؛

3. اَلا یا اَهلَ العالَم! اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً. بیدار باشید ای اهل جهان که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند؛

4. الا یا اَهلَ العالَم! اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً. بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را روی خاک افکندند،

5. اَلا یا اَهلَ العالَم! اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً. آگاه باشید ای جهانیان که حق جد من حسین را از روی کینه توزی  پایمال کردند.

بنابراین امام زمان(عج) با امام حسین(ع) خود را معرفی می کنند و در روایات باز به این نکته اشاره می شود که همه انسان های زنده در آن روز ندای حضرت را می شنوند و او را می شناسند. پس نتیجه می گیریم قبل از ظهور باید همه بشریت از شرق تا غرب عالم امام حسین علیه السلام را بشناسند.

پیاده روی اربعین این سال ها، در حقیقت اولین عمل قابل لمس همه مسلمانان محسوب می شود که در تعجیل ظهور حضرت حجت(عج) بسیار مؤثر است چراکه باید ابتدا همه امام حسین(ع) را بشناسند تا معرفی کردن امام زمان با امام حسین(ع) معنا پیدا کند.

خطیب جمعه توپ آغاج؛ بدرقه مردم توپ آغاج را یکی از مصادیق ولایتمداری ذکر و از حضور همه آنها در بدرقه کاروان 40نفره پیاده اربیعین حسینی را تجلیل کرد..

 رئیس ستاد احیای شهر توپ آغاج همچنین به دیدار هفته گذشته پوتین با رهبرمعظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته ای که گذشت، دیدارهای متعددی با سران کشورهای مختلف صادرکننده گاز داشتند که در این میان دیدار تفصیلی ایشان با رئیس جمهوری روسیه و نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیان کردند، از اهمیت خاصی برخوردار بود. رهبر معظم انقلاب در این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید، علاوه بر مسائل دوجانبه، به مسائل منطقه ای و بین المللی نیز پرداختند و از حضور تأثیرگذار روسیه در سوریه که در جهت منافع منطقه و حفظ خواسته های ملت سوریه بوده است، تمجید کردند. ایشان در این دیدار به خطرات توطئه ها و برنامه های خطرناک آمریکا در منطقه پرداختند و خاطرنشان ساختند که نقشه بلندمدت آمریکا برای منطقه به زیان همه ملتها و کشورها به ویژه ایران و روسیه است و باید با هوشمندی و تعامل نزدیکتر، آن را خنثی کرد.

حکیمی فر در ادامه به نقش مجلس و نمایندگان نهاد قانون گذاری کشور و انتخابات استفنده ماه اشاره کرد و گفت: انتخابات پیش رو یکی از بزرگترین آزمون های ملت ایران در انتخاب اصلح  و فرد شایسته برای قانون گذاری در مجلس است.

وی با بیان اینکه مجلس باید نمایندگان همچون مدرس داشته باشد تصریح کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم مبارزه نستوه، مرحوم آیت الله سید حسن مدرس؛ باید عرض کنم که؛ مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی دارای جایگاه بس رفیعی می باشد. به خصوص این که مجلس طبق فرمایش حضرت امام، در راس امور می باشد. از سویی دیگر دشمنان انقلاب اسلامی برای  نفوذ در بدنه کشور و انقلاب اسلامی نقشه های فراوانی را در سر خود می پرورانند که یکی از منافذ نفوذ را ورود به مجلس شورای اسلامی و مرکز قانون گذاری می دانند.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه  مواضع شهید مدرس می تواند الگویی برای کسانی باشد که می خواهند در عرصه های مختلف سیاست و خدمت در کشور فعال باشند.بیان داشت: روحیه مقاومت و سازش ناپذیری، عدم  ترس و محافظه کاری،تیزبینی و قدرت تشخیص توطئه ها، نفوذ کلام، اتحاد دین و سیاست،شجاعت مدرس،زهد و قناعت،سیاستمدار هوشمند و زیرک این ها  مواردی بود که در وجود شهید مجاهد آیت الله مدرس وجود داشت یک نماینده و سیاستمدار ارزشی باید اینچنین ویژگی های برخوردار باشد.

حکیمی فر با اشاره به شاخصه های مجلس انقلابی افزود: تأمل در مفاهیم «مجلس  تراز انقلاب اسلامی» نشان می دهد که کشور نیاز به مجلسی دارد که علاوه بر داشتن وظایف و کارکردهای یک پارلمان مطابق با استانداردهای عمومی الگوهای دموکراتیک، باید واجد یک سری مختصات و ویژگی هایی از جنس و ماهیت انقلاب اسلامی هم باشدکه عبارتند از: عصاره ملت و انقلاب،حامل و عامل گفتمان حضرت امام(ره)، پایگاه مستحکم دفاع از اسلام و انقلاب، مانع و رادع انحراف،استکبارستیز،بازوی کارآمد نظام و رهبری،وابسته نبودن به کانون های قدرت و ثروت،بصیر و دشمن شناس،و در پایان اینکه؛ دارای مرزبندی شفاف: مجلس  تراز انقلاب اسلامی، مرزبندی شفاف تری با مخالفان، معاندان و دشمنان انقلاب و نظام ولایی در وضعیت جنگ نرم دارد. بنابراین، افرادی که در جریان فتنه 88 نفرت خود را از سران فتنه علنی نکردند و فکر می کنند با پوشش میانه روی می توانند با هر دو طرف همکاری داشته باشند، شرایط کاندیدای اصلح را ندارند.

خطیب جمعه توپ آغاج در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تسریع در اجرایی سازی قانون امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: قانون مصوب امر به معروف و نهی از منکر اراده دولتمردان را می طلبد، لذا بر تمامی دولتمردان است، اکنون که پس از 36 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، نمایندگان ملت یکی دیگر از اصول قانون اساسی را در مدار اجرا قرار داده‏اند، با قاطعیت و اقتدار پا در عرصه ابلاغ و سپس اجرای آن بگذارند، باشد که مردم نیز با درک عمیق از این ضرورت دینی و اجتماعی، حامیان بی‏چون و چرای آن باشند.

حکیمی فرگفت: امنیت اجتماعی و اخلاقی، احترام به قوانین، احترام به جامعه و آحاد مردم، رعایت حقوق شهروندی، سلامت و پاکی جامعه، آرامش روحی و روانی، اعتماد و اطمینان به یکدیگر و ده‏ها و صدها ارزش و سرمایه اجتماعی دیگر، خواستگاه جدی توده مردم مسلمان ایران می‏باشد که البته از مجرای نهادینه‏سازی امر به معروف امکان تحقق خواهد یافت، چنان‏که در نقطه مقابل نیز مجموعه آسیب‏ها و ناهنجاری‏های اجتماعی و فرهنگی از منظر تمامی افراد با وجدان و وظیفه‏شناس جامعه مورد تنفر و انزجار بوده و مصرّانه از دولتمردان انتظار نهی از منکر و برخورد و مبارزه جدی با منکر را دارند.

راستی کدامین وجدان بیدار و عقل سلیمی است که از زندگی حاشیه‏نشینی بی‏حساب و کتاب که با عوارض سوء فراوانی همراه است و یا آسیب‏ها و معضلاتی همچون تکدی‏گری، طلاق، بیکاری، بدحجابی، بی‏حجابی حاد، شرب خمر، سرقت، اعتیاد، بی‏انضباطی، بی‏عدالتی، خشونت، بدزبانی، بدرفتاری، روسپیگری، فساد مالی، جنسی، تعرض به نوامیس دیگران و ده‏ها عمل ناشایست و گناه‏آلود دیگر راضی بوده و انزجاری نداشته باشد؟!

آنچه در این‏راستا دوای اصلی درد است، نه زندان است و نه محکمه و نه برخورد پلیسی که البته این آخرین تیری است که باید در کمان گذارده بشود که اگر آن‏هم به‏موقع و به‏جا و مؤثر به‏کار افتد! لازم است ولکن چاره کار، برانگیختن احساسات و غیرت عمومی جامعه برای نهادینه‏سازی نظارت ملی و بسیج عمومی در راستای سالم‏سازی محیط و فضای حیات اجتماعی است. چه آن‏که سکوت و بی‏مسؤولیتی و بی‏تحرکی، زمینه را برای رواج و گسترده‏تر شدن دامنه شوم فساد و انحراف و بی‏بند‏و‏باری و پرده‏دری فراهم‏تر می‏سازد. پس تا زمان باقی است باید وجدان عمومی را در دو جهت مشخص فراخواند:

الف. مطالبات مردمی در جهت ضرورت اصلاح همه‏جانبه محیط زیست جمعی و فضای عمومی جامعه.

ب. مبارزه عملی بی‏امان در جبهه نرم با دشمنان ملت ایران‏.

وی عزم و بسیج عمومی را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر خواستار شد و افزود:  قانون امر به معروف و نهی از منکر خوشبختانه در سالی به تصویب رسید که توسط رهبر حکیم و فرزانه، امام خامنه‏ای(مدظله‏العالی) سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفته است و لذا انتظار می‏رود یکی از بسترهای این همدلی و همزبانی، همکاری در اجرای این قانون چه برای مردم و چه مدیران و مسؤولان دولتی منظور گردد و به فضل الهی گامهای بلندی در نهادینه‏سازی این دو فریضه الهی در سطح ملی برداشته شود. ‏ اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند فضاسازی، فرهنگ‏سازی و در نهایت تبدیل به خواستگاه و مطالبه عمومی و ملی است، قطعاً در این‏راستا به میدان آوردن تمامی ظرفیتهای رسانه‏ای و تبلیغی و فرهنگی از ضروریاتی است که باید همزمان در خدمت این دو فریضه الهی قرار بگیرد

 حجت الاسلام حکیمی فر با  اشاره به تجمع بزرگ زینبیون در آستانه اربعین در روستای سید حسین گفت:مراسمی که در روستای سید حسین برگزار شد حقیقتا معنای واقعی ولایتمداران    منطقه سیلتان و گروس است.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: از برادران ارجمندم  حجج الاسلام خواجه لو که در برگزاری این مراسم تلاش کردند تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند توفیق این عزیزان را از خداوند می خواهم .

 

 

 



1 سوره بقره آیه 207

2 سوره تین 4تا6

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی