توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات
/

وی با بیان اینکه از تاکیدات ائمه اطهارعلیهم السلام بر احیای امر اهل بیت پیامبرص است گفت:امام صادق علیه السلام در این مورد می فرمایند :تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟ فَقالَ: نَعَمْ، قالَ: اِنَّ تِلْکَ الْمَجالِسَ اُحِبُّها فاءَحْیُوا اَمْرَنا، فَرَحِمَ اللّهُ مَنْ اَحْیى اَمْرَنا.🌷امام صادق علیه السّلام از فُضیل پرسید: آیا دور هم مى نشینید و حدیث مى گویید؟گفت: آرى💎فرمود: اینگونه مجالس را دوست دارم ، پس امرِ ( امامت ) ما را زنده بدارید. خدا رحمت کند کسى را که امر و راه ما را احیاکند1.

می دانید : سختی پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر از جهاتی بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. //دشمن همان حرفهائی را میزد که دوست میزند؛ همان نماز جماعت را که در اردوگاه امیرالمؤمنین می خواندند، در اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفین و نهروان - میخواندند . حالا شما باشید، چه کار میکنید ؟؟ به شما میگویند : آقا ! این طرفِ مقابل، باطل است.  // شما میگوئید :اِ، با این نماز، با این عبادت ! بعضی‌شان مثل خوارج که خیلی هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ خیلی // امیر المؤمنین علی (ع) از تاریکی شب استفاده نمود و از اردوگاه خوارج عبور کرد، دید یکی دارد با صدای خوشی میخواند : أمّن هو قانت ءاناء اللّیل»

آیه‌ قرآن را نصفه شب دارد می خواند؛ با صدای خیلی گرم و تکان دهنده‌ای - یک نفر کنار حضرت بود، گفت: یا امیرالمؤمنین !! به به !!

خوش به حال این کسی که دارد این آیه را به این قشنگی میخواند. ای کاش من یک موئی در بدن او بودم؛ چون او به بهشت میرود؛ حتماً، یقیناً؛ من هم با برکت او به بهشت میروم . این جریان گذشت ...

جنگ نهروان شروع شد و پایان پذیرفت، بعد که دشمنان کشته شدند و مغلوب شدند ...

امیرالمؤمنین آمد بالاسر کشته ‌های دشمن، همین طور عبور میکرد و می گفت بعضی ‌ها را که به رو افتاده بودند، بلند شان کنید؛ بلند می کردند، حضرت با اینها حرف میزد.

آنها مرده بودند، اما میخواست اصحاب بشنوند .

یکی را فرمود : بلند کنید، بلند کردند؛ به همان کسی که آن شب همراهش بود، حضرت فرمود : این شخص را میشناسی ؟؟ گفت : نه :

حضرت فرمود : این همان کسی است که تو آرزو کردی یک مو از بدن او باشی، که آنشب داشت آن قرآن را با آن لحن سوزناک میخواند !!

این جا در مقابل قرآن ناطق، امیر المؤمنین (علیه افضل صلوات المصلّین ) می ایستد، شمشیر میکشد !! چون بصیرت نیست؛ بصیرت نیست، نمی تواند اوضاع را بفهمد2.

امام جواد علیه السّلام فرمودند: الثِّقَةُ بِاللَّهِ ثَمَنٌ لِکُلِّ غالٍ و سُلَّمٌ إلى کُلِّ عالٍ؛اعتماد به خدا بهاى هر چیز گران بها است ، و نردبانى به سوى هر بلندایى3.

📗بحار الأنوار ، ج 75 ، ص 364

امام صادق علیه السّلام فرمودند: مَن یَثِقَ بِاللَّهِ یَکفِهِ ما أهَمَّهُ مِن أمرِ دُنیاهُ و آخِرَتِهِ؛

هر که به خدا اعتماد کند ، خداوند کارهاى دنیا و آخرتش را ، که او را بى قرار کرده اند، کفایت مى کند4.

 

 

خطبه دوم

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در خطبه های دوم نمازجمعه شهرتوپ آغاج با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در جمع رهبران گروههای فلسطینی، رئیسان و مسئولان مجالس کشورهای اسلامی، و صدها تن از اندیشمندان، فرزانگان و شخصیت‌های برجسته و آزادی‌خواه جهان اسلام، هدف فتنه‌ها و جنگهای داخلیِ تحمیلی در منطقه را کمرنگ‌شدن حمایت از آرمان مقدس آزادی قدس خواندند و با تأکید بر لزوم پرهیز گروههای مقاومت فلسطینی از ورود به اختلافات قومی و مذهبی و اختلافات داخلی کشورها خاطرنشان کردند: همه جریان‌های اسلامی و ملی، موظفند در خدمت آرمان فلسطین قرار گیرند و عمق رابطه جمهوری اسلامی با گروه‌های مقاومت فقط به میزان پایبندی آنان به اصل مقاومت مرتبط است.

وی با بیان اینکه نوید مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی در 25سال آینده اظهارداشت: قطعا اسرائیل نابود شدنی است و این را همه مردم و سیاست مداران خوب متوجه شدند، لذا با ایجاد فتنه بین مسلمین سعی در امن ساختن این رژیم جعلی هستند.

امام جمعه توپ آغاج؛ داعش را زاییده امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی دانست و بیان داشت: گروهای تکفیری یکی از نقشه های ائیدولژیک غرب برای برهم زدن آرامش مسلمین بود،  با ایجاد داعش به بخشی از مطامع شوم خود دست پیدا کردند زیرا با تامین سلاح و مهمات این کافران   عملا شعله های فتنه و جنگ احزاب را شعله ور کردند .

حکیمی فر تصریح کرد: فلسطین نماد استقامت و ایستادگی در برابر طاغوتیان وایستادگی و مبارزات مردم فلسطین برای آزاد سازی قدس عزیز نشان از راسخ بودن این ملت دارد . در این میان بدبختی و ذلالت  خادمین حرمین شریفین و خودفروخته های غربی حکام بی خاصیت کشورهای مرتجع عربی بیش از هرچیزی لکه ننگی در جهان اسلام بدل شدند .

حکیمی فر با بیان که رهبر عزیز انقلاب با فراخواندن مقاومت فلسطین به عبرت‌گیری از گذشته‌، توصیه مهمی در خصوص پرهیز گروههای مقاومت از ورود به اختلافات مطرح و تأکید کردند: مقاومت و فلسطین، ارزشمندتر و والاتر از آن است که در اختلافات میان کشورهای اسلامی و عربی و یا اختلافات داخلی کشورها و یا اختلافات قومی و مذهبی درگیر شود و فلسطینیان، به‌خصوص گروه‌های مقاومت باید قدر جایگاه ارزشمند خود را بدانند و به این اختلافات ورود نکنند.

رهبر انقلاب اسلامی، وظیفه همه کشورهای اسلامی و عربی و همه جریان‌های اسلامی و ملی را قرار گرفتن در خدمت آرمان فلسطین خواندند و افزودند: حمایت از مقاومت، وظیفه همه ما است و هیچ‌کس حق ندارد در برابر کمک، از آنان انتظار ویژه‌ای داشته باشد.

*روزیکشنبه 8اسفند روز امور تربیتى و تربیت اسلامى

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه با بیان اینکه امورتربیتی و تربیت اسلامی کمرنگ شده است بیان داشت: از دیدگاه اسلام، تربیت یعنى به فعلیت رساندن قواى انسان، استعدادهاى او و ایجاد تعادل و هماهنگى در آنها براى رسیدن به کمال مطلوب؛ یعنى قرب به خدا. ابتداى فصل دوم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز آمده است: «وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمى عمومى، متولى فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحتهاى تعلیم و تربیت، قوامبخش فرهنگ عمومى و تعالىبخش جامعه اسلامى براساس نظام معیار اسلامى با مشارکت خانواده، نهادها و سازمانهاى دولتى و غیردولتى است
بر این اساس درست است که خانواده، نخستین نهاد اجتماعى است که فرد در آن پا به عرصه وجود و زندگى مىگذارد و اولین پایههاى تعلیم و تربیت در آن شکل مىگیرد، ولى آموزش و پرورش هر کشورى مهمترین و مؤثرترین نظام پرورش و رشد شخصیت نوجوانان و جوانان استیکى از کارکردهاى اصلى و اساسى نظام تعلیم و تربیت، توجه به رشد شخصیت دانشآموزان و اهمیت پرورش تن و روان آنهاست. دانشآموز در تراز انقلاب اسلامى باید از نظر علمى، انسانى خلاق، فکور، مبتکر و اهل ایده و از نظر اخلاقى متعهد، خوشخلق، خوشقول، اهل تعاملات اجتماعى و آماده براى ورود به زندگى اجتماعى باشد. ما چقدر توانستهایم در اینراه قدم برداریم؟ با نگاهى به اوضاع اجتماعى، فرهنگى، سیاسى و اقتصادى مىتوان به پاسخ این پرسش پى برد. وقتى نظام تعلیم و تربیت کار خود را بهدرستى انجام دهد طبیعتا بازخورد آن باید در جامعه بهوضوح دیده شود. رشد علمى، فرهنگى و اقتصادى کشور نشان از یک آموزش و پرورش پویا و با رویکرد کیفیت بخشى است.

معلمان اثرگذارترین و اساسىترین عنصر نظام تعلیم و تربیت یک کشور هستند. هرچه به این قشر زحمتکش و ارزشمند توجه شود، آثار آن در تربیت دانشآموزان دیده خواهد شد. ارتقاى سطح دانش معلمان از ضروریات این مهم است. اگر مىخواهیم کلاسى پویا داشته باشیم باید از معلمانى پویا و آشنا به علم روز برخوردار باشیم. بعد از آن محتواى کتب آموزشى نقش بهسزایى در تربیت انسان داردمحتواى آموزشى باید براساس نیازهاى آموزشى جامعه اعم از نیازهاى فردى و اجتماعى و همچنین اولویتها و مقاصد و اهداف بر اساس سیاستها و خطمشىهاى مورد نظر، اطلاعات و دانش مطابق با نیازها، وسایل و ابزارهاى لازم براى تحقق اهداف باشد. محتواى آموزشى باید در ارتباط با مسائل روز بوده و پایهاى براى آموزش مداوم باشد. داراى توالى و با توجه به مفاهیم، قوانین و اصول هر علم، میراث فرهنگى و میزان علاقه و رغبت دانشآموز تدوین شود. از عوامل مهم دیگر برخوردار بودن از سختافزارهاى مورد نیاز انتقال این مفاهیم است. داشتن فضاى آموزشى مناسب اعم از کلاس، کارگاه، آزمایشگاه، سالنهاى ورزشى و... این امکان را براى متولیان آموزش و پرورش فراهم مىکند تا بهتر بتوانند نسبت به پرورش و آموزش دانشآموزان اقدام کنند. حضور در اردوهاى آموزشى و پرورشى و خارج شدن از فضاى مدرسه نیز نقش مهمى در تعلیم و تربیت و جامعهپذیرى دانشآموز خواهد داشت. دانشآموزى که پس از یک دوره فارغالتحصیل مىشود، خروجى نظام آموزش و پرورش محسوب مىگردد و طبق دیدگاه رهبر معظم انقلاب این فرد تحصیل کرده و خارج شده از نظام آموزشى کشور باید داراى شجاعت، حس کنجکاوى، توانمند و... باشد. البته نباید همراهى و همکارى دستگاهها و نهادهاى دیگر را نادیده بگیریم. طبیعى و مبرهن است که وزارت آموزش و پرورش به تنهایى نمىتواند تمام سنگینى بار تربیت و آموزش آیندهسازان کشور را بر دوش بکشد.

از دیدگاه اسلام، تربیت یعنى به فعلیت رساندن قواى انسان، استعدادهاى او و ایجاد تعادل و هماهنگى در آنها براى رسیدن به کمال مطلوب؛ یعنى قرب به خدا. ابتداى فصل دوم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز آمده است: «وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمى عمومى، متولى فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحتهاى تعلیم و تربیت، قوامبخش فرهنگ عمومى و تعالىبخش جامعه اسلامى براساس نظام معیار اسلامى با مشارکت خانواده، نهادها و سازمانهاى دولتى و غیردولتى است دانشآموز در تراز انقلاب اسلامى باید از نظر علمى، انسانى خلاق، فکور، مبتکر و اهل ایده و از نظر اخلاقى متعهد، خوشخلق، خوشقول، اهل تعاملات اجتماعى و آماده براى ورود به زندگى اجتماعى باشد. ما چقدر توانستهایم در اینراه قدم برداریم؟ با نگاهى به اوضاع اجتماعى، فرهنگى، سیاسى و اقتصادى مىتوان به پاسخ این پرسش پى برد. وقتى نظام تعلیم و تربیت کار خود را بهدرستى انجام دهد، طبیعتاً بازخورد آن باید در جامعه بهوضوح دیده شود. رشد علمى، فرهنگى و اقتصادى کشور نشان از یک آموزش و پرورش پویا و با رویکرد کیفیت بخشى است. معلمان اثرگذارترین و اساسىترین عنصر نظام تعلیم و تربیت یک کشور هستند. هرچه به این قشر زحمتکش و ارزشمند توجه شود، آثار آن در تربیت دانشآموزان دیده خواهد شد. ارتقاى سطح دانش معلمان از ضروریات این مهم است. اگر مىخواهیم کلاسى پویا داشته باشیم، باید از معلمانى پویا و آشنا به علم روز برخوردار باشیم. بعد از آن محتواى کتب آموزشى نقش بهسزایى در تربیت انسان داردمحتواى آموزشى باید براساس نیازهاى آموزشى جامعه اعم از نیازهاى فردى و اجتماعى و همچنین اولویتها و مقاصد و اهداف بر اساس سیاستها و خطمشىهاى مورد نظر، اطلاعات و دانش مطابق با نیازها، وسایل و ابزارهاى لازم براى تحقق اهداف باشد. محتواى آموزشى باید در ارتباط با مسائل روز بوده و پایهاى براى آموزش مداوم باشد و تعامل آموزشى با دنیا بر اساس بومىسازى. اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامى با توجه به هجمههاى دشمن در حوزه جنگ نرم و تحرکات خزنده آنها در زمینه سست نمودن بنیانهاى خانواده و تزلزل در ابعاد اعتقادى و مذهبى جوانان، نظام تعلیم و تربیت را با چالشهاى جدى روبهرو نموده است. در این عرصه با توجه به جنگ رسانهاى دشمن، ایجاد شبهه در ارزشهاى نظام اسلامى و رسوخ در تفکر جوانان، نقش معلم را به مراتب پررنگتر و حساستر مىکند. دانشآموزى که پس از یک دوره فارغالتحصیل مىشود، خروجى نظام آموزش و پرورش محسوب مىگردد و طبق دیدگاه رهبر معظم انقلاب، این فرد تحصیلکرده و خارجشده از نظام آموزشى کشور باید داراى شجاعت، حس کنجکاوى، توانمند و... باشد. البته نباید همراهى و همکارى دستگاهها و نهادهاى دیگر را نادیده بگیریم. طبیعى و مبرهن است که وزارت آموزش و پرورش به تنهایى نمىتواند تمام سنگینى بار تربیت و آموزش آیندهسازان کشور را بر دوش بکشد.

9اسفند تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان به فرمان امام خمینى(ره) (1357 ه.ش) روز ملى حمایت از حقوق مصرفکنندگان

در چنین روزی در سال 1357 ه ش و با  صدور حکمی  از سوی حضرت امام خمینی ره خطاب به شورای انقلاب  ، بنیاد جانبازان و مستضعفان تاسیس شد .  به موجب فرمان امام  خمینی ره شورای انقلاب مامور شد با استفاده از توان بنیاد مستضعفان و جانبازان که به طور  نامحدود تاسیس  شده بود   ، تمامی اموال منقول و غیر منقول دودمان پهلوی را که از بیت المال به دست آمده بود به نفع مستمندان ، کارگران و کارمندان ضعیف  مصادره نمایند . شورای انقلاب در بیست و یکم اسفند سال 1357 چنین بیانیه ای را صادر کرد : « در پی صدور فرمان امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی در باره مصادره اموال منقول و غیر منقول خاندان پهلوی و کارگردانان اصلی رژیم پیشین و صرف آن در امور رفاهی مستضعفان و محرومان ، شورای انقلاب اسلامی اقدام به ایجاد موسسه ای به نام بنیاد مستضعفان کرده است . وظیفه این بنیاد شناسایی و ضبط این اموال اعم از املاک و سپرده های بانکی و پول نقد و غیره و ایجاد واحدهای مسکونی برای محرومان است

  1. کاهش استضعاف مادی و فرهنگی مستضعفان

  2. حداکثر نمودن ارزش ترکیب بهینه دارائی و سهام

  3. رشد بازده کل اقتصادی رشته فعالیت‌ها

  4. توسعه دانایی، دانش و فناوری

سه شنبه 10اسفند سالروزدرگذشت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی

پنجشنبه 12 اسفند: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س 11 ه.ق)

«حضور.»بهمعناى نقش تأثیرگذار فرد در فرایند زندگى جمعى است؛ اعم از اینکه این نقش در فضاى خانه یا بیرون ازآن انجام پذیرد؛ درست بههمیندلیل است که نقشها و مسؤولیتهاى خانوادگى از اساسىترین نقشهاى اجتماعى بهشمار مىروند. از سوى دیگر، مردان نیز همراه ایفاى نقشهاى اجتماعى، مسؤولیت و جایگاهى مهم و تأثیرگذار در کانون خانواده برعهده دارند، در نتیجه محدود ساختن زن به دنیاى اختصاصى صحیح نیست؛ چراکه این حریم در پیوند با حریم اجتماع معنا مىشود. با تأکید بر چنین پیوندى، درحالى که اسلام صلاحیت زنان براى دستیابى به بالاترین مراتب کمال را مورد تأیید قرار داده است، زنان را در مقابل مسایل جامعه خنثى و منفعل نخواسته، برعکس قایل به اهتمام همگان به امور مسلمانان، امر به معروف و نهى از منکر است. از اینرو و با عنایت به حقوق سیاسى شهروندان درقاموس سیاست اسلامى که نظارت برحسن کارکرد مدیران عرصه قدرت است، حضور و مشارکت رنگ جنسیت نمىتواند به خود بگیرد که این مهم در عمومیت خطابهاى دینى در باب فریضه امر به معروف و نهى از منکر آشکارا دیده مىشود.
الگوى رفتارى پیامبراعظم(ص) در تبیین تکلیفمدارى زن و مرد در امور مشترک ناظر به هویت انسانى، حضور همگان در عرصه سیاسى را ایجاب مىنمود و گرچه در زمینه حضور زنان رعایت ضوابط و حدودى بهلحاظ حفظ شأن و مقام انسانى آنان مورد تأکید بود، اما این مسأله تغییرى در اصل موضوع حضور ایجاد نمىکرد. عملیاتى شدن آموزههاى نبوى در حفظ کرامت و شأن والاى انسانى زن در عین حضور و بطلان ابدى ادعاى محدود نمودن زن در نگاه اسلام به عرصه خصوصى را باید در رفتار سیاسى - اجتماعى دخت نبوت حضرت فاطمه زهرا(س)، به نظاره نشست.
فاطمه زهرا علیهاالسلام، در دوران زندگانى خویش دو گونه تجربه مىآموزد و سنت او و قرائتى که از دین ارائه مىکند، محصول این دو نوع تجربه یعنى تجربه درونى و بر فراز آن تجربه بیرونى مىباشد. سنت فاطمى به مرور در بستر این دو تجربه، تفصیل بیشترى مىیابد تا آنجا که فراترازجنسیت، ناظر به هویت انسانى زن است. در تجربه درونى خویش، الهام و رؤیا و عروج و مراقبه و تفکر و نیایش و اخلاقدارى و.... دارد و در تجربه برونیاش نیز در دورههاى گوناگون، براى پدر، مادرى مىکند، همراه و رفیق جماعت دینداران و راهبر خویش است، در ساخت مدینه همپایى مىکند، تدبیر منزل را بر عهده دارد، با على همراه مىباشد، به جنگ مىرود، در امور سیاسى فعالیت و مشارکت مىورزد، با دشمنان شدّت و صلابت دارد، دوستان نادان و مدعیان همراهى، اما ناتوان را نمىپذیرد، دوستى دوستان را پاس مى دارد و امام و رهبر مىپروراند و بدینگونه، براى «زن الگو.»با این تجربهها و حضورهاى بیرونى، سنت او جامعیت و تفصیل بیشترى مىیابد و اجمالهاى بسیارى از قرآن و سنت پیامبر را به تفصیل مىآورد.

بیان عظمت فاطمه(س) از زبان پیامبر(ص) رسول اکرم(ص)، بارها و بارها فاطمه(س) را ستود و از او تجلیل نمود. در مواقع بسیارى مىفرمود: «پدرش به فدایش باد.»و گاه خم مىشد و دست او را مىبوسید. به هنگام سفر از آخرین کسىکه خداحافظى مىنمود، فاطمه(س) بود و به هنگام بازگشت به اولین محلى که وارد مىشد، خانه او بود.  عامه محدثین و مسلمانان از هر مذهب و با هر عقیدهاى، این کلام را نقل نمودهاند که حضرت رسول مىفرمود: «فاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد مرا آزرده است..»از طرفى دیگر، قرآن کریم، پیامبر(ص) را از هر سخنى که منشأ آن هواى نفسانى باشد، بهدور دانسته و صراحتاً بیان مىدارد که هرچه پیامبر مىفرماید، سخن وحى است. پس مىتوان دریافت که این همه تجلیل و ستایش از فاطمه(س)، علتى ماوراى روابط عاطفى مابین پدر و فرزند دارد. پیامبر اکرم(ص)نیز خود به این مطلب اشاره مىفرمود. گاه در جواب خردهگیران، لب به سخن مىگشود که خداوند مرا به این کار امر نموده و یا مىفرمود: «من بوى بهشت را از او استشمام مىکنم اما اگر از زوایاى دیگر به بحث بنگریم و حدیث نبوى را در کنار آیات شریفه قرآن کریم قرار دهیم، مشاهده مىنماییم قرآن کریم عقوبت کسانىکه رسول خدا(ص) را اذیت نمایند، عذابى دردناک ذکر مىکند و یا مىفرماید کسانىکه خدا و رسول را اذیت نمایند، خدا آنان را در دنیا از رحمت خویش دور مىدارد و براى آنان عذابى خوارکننده آماده مىنماید. پس به نیکى مشخص مىشود که رضا و خشنودى فاطمه(س)، رضا و خشنودى خداوند است و غضب او نیز باعث غضب خداست. به بیانى دقیقتر، او مظهر رضا و غضب الهى است چراکه‌ میتوان فرض نمود، شخصى عملى را انجام دهد و بدان وسیله فاطمه(س) را بیازارد و موجب آزردگى پیامبر(ص) گردد و بدین سبب مستوجب عقوبت الهى شود، اما خداوند از آن شخص راضى و به عمل او خشنود باشد و در عین رضایت، او را مورد عقوبتى سنگین قرار دهد.
نکتهاى دیگر که از قرار دادن این حدیث در کنار آیات قرآن کریم بهدست مىآید، آنست که رضاى فاطمه(س)، تنها در مسیر حق بهدست مىآید و غضب او فقط در انحراف از حق و عدول از اوامر الهى حاصل مىشود و در این امر حتى ذرهاى تمایلات نفسانى و یا انگیزههاى احساسى مؤثر نیست چراکه از مقام عدل الهى بهدور است شخصى را بهخاطر غضب دیگرى که برخاسته از تمایل نفسانى و یا عوامل احساسى مؤثر بر اراده اوست، عقوبت نماید.

شخصیت آسمانى حضرت فاطمه(س) و تأثیرات آن در زندگى انسانهاشخصیتهاى آسمانى به میزان قدرت روحى و علمى و اخلاقى خود در فرهنگ و افکار و عقاید و رفتارهاى انسانها تأثیر گذاشتهاند. این شخصیتها امکان دارد هم بهطور مستقیم منشأ تأثیرات و تحوّلات در انسانهاى نزدیک و در معاصران خود بشوند و هم با انتقال سخنان و رفتارهاى خود به اقوام و ملل دیگر تحوّلاتى در آنها بهوجود آورند.

روشهاى مبارزاتى حضرت در مواجهه با انحرافات معطوف به حضور اجتماعى زنان
مبارزه بامعضلات اجتماعى نگاه زیرکانه و در عین حال نقادانه حضرت زهرا(س) به وضعیت پیرامونى خویش، از عمق دقت و وسواس حضرت نسبت به مسائل، معضلات و وضعیت جامعه حکایت مىکند و بهخوبى نشان مىدهد که زنانگى تأثیرى بر حساسیت اجتماعى نمىتواند داشته باشد. شیوه مبارزاتى فاطمه زهرا علیهاالسلام دادن آگاهى و رشد سیاسى به زنان مهاجر و انصار بود که بدینوسیله آتش مبارزه درخانوادههاى مدینه وارد مىشد. این مبارز سیاسى شکستناپذیر که تمام تاب و توان خود را در دفاع از حریم ولایت و امامت قرار داده بود، بهعلت تلاش بیش از حد، ناتوان شدبههمیندلیل، پس از مدتى فاطمه زهرا علیهاالسلام بهعلت بیمارى و ضعف، در خانه بسترى شد. وقتى خبر بیمارى آنحضرت در مدینه پیچید، زنان مهاجر و انصار که وامدار تعلیم و تربیت فرهنگى آنحضرت بودند، براى عیادت وى به خانهاش آمدند. وقتى از حال آنحضرت جویا شدند، از حال خود نگفت، بلکه در دفاع از حریم ولایت به سخن پرداخت و از سستى مردانشان سخن راند که حق را فراموش کردهاند و سکوت اختیار نمودهاند. بازتاب سخنان دخت پیامبر بهتدریج در درون خانهها آتشى به پا کرد و انقلابى پرخروش را جهت داد که به حریم خانهها راه یافت و نطفههاى آگاهى و شعور را بارور کرد.

 

 

 



1 📕وسائل الشیعه ، ج 10، ص 392

2 ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

3 📗بحار الأنوار ، ج 75 ، ص 364

4 📗تحف العقول، ص 304

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۶
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی