توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

اهمیت این امر به حدی است که در دین مبین و شریعت ناب محمدی(ص) و معجزه جاوید الهی قرآن کریم سفارش مؤکد بر دعا گردیده است و این تاکید تا جایی است که حی قادر متعال، در قرآن کریم بهره مندی بنده اش را منوط به دعا و درخواستش نموده، و بلکه عبد را دعوت به دعا، همراه با تضمین استجابت برایش نموده است، همانجا که می فرماید:"أدعونی استجب لکم" بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را.

در این بین جایگاه دعاهای مأثوره و وارده از ناحیه ذوات مقدسه معصومین(علیهم السلام) بسی مهم و برجسته است، چه اینکه این انفاس مقدسه(ع) بعنوان راهنمایان وادی سیر و سلوک الی الله و راه بلدان صراط مستقیم، بواسطه علم خدا دادیشان، از آنچه که آدمی در این رحیل بدان محتاج است،  آگاهی داشته، لذا درخواستها و دعاها را متناسب با سهولت، صعوبت، سختی، موانع و ناملایمات مسیر تنظیم نموده، و در واقع طریق أدعیه مأثوره معصومین(ع)، طریق ترسیم نقشه راه برای پویندگان و سالکان صراط کمال الهی-انسانی است.

امام باقر (علیه السّلام) می فرماید: خدای عز و جل از بندگان مؤمن خود آن بنده ای را دوست می دارد که زیاد دعا می کند.

پس، بر شما باد دعا در سحر تا طلوع آفتاب، زیرا که این ساعت، ساعتی است که در آن ابواب آسمان باز می گردد، و روزی ها در آن تقسیم، و حوائج بزرگ آورده می شود.

چه مبارک ساعتی؟! پس، این ساعت و لحظات آن را به خواب و غفلت نگذران. توجه داشته باش در ساعتی قرار گرفته ای که ابواب عفو و مغفرت، و فیض و رحمت باز است.

⭕️⚜ هوشیار باش که روزی های جسم ها و جان ها تقسیم می شود، و هر کسی به اندازه کشکول گدایی، و پیمانه فقر خویش اخذ می کند. و با امید و همت بالا قدم پیش بگذار که خواسته های بسیار بزرگ را برآورده می سازند. امام کاظم علیه السلام:کلَّمَا أَحْدَثَ النَّاسُ مِنَ الذُّنُوبِ مَا لَمْ یکونُوا یعْمَلُونَ أَحْدَثَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلَاءِ مَا لَمْ یکونُوا یعُدُّونَ. که مردم گناهان تازه‏‌اى پدید آورند که پیش از این، آن را انجام نمى‏‌دادند، خداوند گرفتارى‏هاى تازه‏‌اى بر ایشان پدید آورد که آن را حساب نمى‏‌کردند.بحارالانوار، جلد۷۵، صفحه۳۲۲

امام جواد علیه السّلام فرمودند:  التَّوْبَةُ عَلى أرْبَع دَعائِم: نَدَمٌ بِالْقَلْبِ، وَاسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالْجَوارِحِ، وَ عَزْمٌ أنْ لایَعُودَ؛ شرایط پذیرش توبه چهار چیز است: پشیمانى قلبى، استغفار با زبان، جبران کردن گناه ـ نسبت به همان گناه حقّ الله و یا حقّ النّاس ـ تصمیم جدّى بر این که دیگر مرتکب آن گناه نشود.📗بحارالأنوار: ج 75، ص 81، ح 74. شخصی از امام باقرعلیه السّلام پرسید: من از زمان حجّاج ثقفی تاکنون والی بر مردم بوده ام آیا می توانم از گناهانم توبه کنم (و راهی برای بازگشت من می باشد)؟ امام باقر علیه السّلام ساکت بودند و جواب ندادند. شخص دوباره سؤال کرد.امام فرمودند:لا، حتّی تودّی کلَّ ذی حقٍّ حقَّه راهی برای توبه‌ات نیست، مگر این که حقوق تمام کسانی را که ضایع کرده ای به آنان بازگردانی.بحارالانوار، ج 75، ص 329

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر؛درادامه ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یاردیرین امام و رهبری گفت: ارتحالى جانسوز، اما پر از درس و پیام‌ تقویت مودّت به رهبرى و تعمیق وحدت و روحیه استکبارستیز  ارتحال یار دیرین امام و انقلاب و رهبرى، تلنگرى دوباره بود که عروس یک‌شبه ماتم ندارد.     یادآورى بود که سلیمان هم از مرگ گریزى ندارد.      یادآورى بود که عمر دنیا با همه پستى و بلندیهایش، بس کوتاه است. رفیق دیرین، همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامى، همکار و همرزمى که همدلى با وى به ۵۹ سال تمام مى‌رسد، هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیرى که از او تکیه‌گاه مطمئنى براى همکارى ساخته بود، نمونه کم‌نظیرى از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهى و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار و... این‌ها تعابیرى است از شخصیتى بى‌نظیر همچون امام خامنه‌اى(مدظله‌العالی) که در فقدان شخصیت ماندگار انقلاب اسلامى مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقاى هاشمى رفسنجانى در پیام تسلیت ارتحالش صادر گردید. آنچه از این تعابیر حکیمانه متجلى است، نهایت مودت و ارتباط عاطفى خالصانه و عاشقانه‌اى است که بین او و خلف صالح امام راحل، مقام معظم رهبرى در دوران متمادى برقرار بود و تا آخر عمر هم هیچ مسئله‌اى باعث کمترین خدشه و یا آسیبى به آن نگردید. تا جایى‌که معظم‌له با نگاهى ژرف به شرایط زمان و ضرورت حفظ حریم شخصیتى این یار امام و رهبرى به صورتى شفاف و روشن فرمودند: «اختلاف‌نظرها و اجتهادهاى متفاوت در برهه‌هایى از این دوران طولانى هرگز نتوانست پیوند رفاقتى را که سرآغاز آن در بین الحرمین کربلاى معلى بود به‌کلى بگسلد و وسوسه خناسانى که در سالهاى اخیر با شدت و جدیت در پى بهره‌بردارى از این تفاوتهاى نظرى بودند، نتوانست در محبت شخصى عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.» گواه دیگر این ارتباط عاطفى و عاشقانه، اظهارات فراوان و نوع برخوردهاى مرحوم آقاى هاشمى در مقاطع مختلف و به بهانه‌هاى گوناگون است که صادقانه و با نهایت اخلاص به محضر مقام معظم رهبرى(مدظله‌العالى) ایراد داشته‌اند که هر کدام براى خواص و عوام جامعه ما درس تربیتى نافذ و جاودانه‌اى است. لذا اولین درس و پیامى که مى‌توان از این ارتحال نابه‌هنگام گرفت، ضرورت تعمیق مودت و ارادت به رهبرى حکیم و فرزانه انقلاب اسلامى است و البته مردان بزرگ چه‌بسا مرگشان نیز موجب آثار و برکات بزرگى خواهد بود، هرچند به لحاظ فیزیکى ممکن است ثُلمه و شکافى را در جامعه انقلابی اسلامى به‌وجود آورند. مرحوم آیت‌الله هاشمى رفسنجانى از شخصیت‌هاى کم‌نظیری بود که با صبورى و صلابت و هوش و ذکاوت، در مقاطع مختلف عمر شریفشان منشاء خیرات و توفیقاتى براى انقلاب و جامعه و نظام و مردم عزیز ایران بودند و به‌حق مردم قدرشناس و فهیم ایران اسلامى نیز از همان لحظات اولیه شنیدن خبر تألم‌برانگیز ارتحال این مجاهد خستگى‌ناپذیر تا روز تشییع جنازه آن مرحوم که با نهایت شور و شعور، یکى دیگر از کم‌نظیرترین مراسمات را خلق کرده و به رخ جهانیان کشیدند و تا شرکت در مراسم ترحیمی که از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار گردید، به زیباترین وجه در مقام تجلیل از این چهره خدوم و تاریخى انقلاب اسلامى، با اخلاص و احترام، جوهره و شخصیت یک ایرانى مؤمن و انقلابى را به نمایش گذاردند و به‌حق طبق اعتراف دشمنان، مردم ایران غیرقابل پیش‌بینى ظاهر گردیدند.

بُعد دیگر شخصیت این مجاهد نستوه، روحیات جهادى و ضداستکبارى وى بود که همواره در مقابل جبهه استکبار، به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستى از خود عکس‌العمل صریح و قاطع نشان مى‌داد. حق کلام در این خصوص را سید مقاومت، دبیرکل حزب‌الله لبنان، آقاى سیدحسن نصرالله در پیام تسلیتى که صادر نمود، به‌خوبى ادا کرده است: «آیت‌الله هاشمى رفسنجانى براى مقاومت اسلامى لبنان در ۳۴ سال گذشته، حامى، یاور و تکیه‌گاهى بزرگ و پدرى مهربان و دلسوز و مدافعى سرسخت براى ما در همه مراحل و شرایط سخت بود، ایشان به فلسطین و قدس، قضیه محورى امت اسلامى، باور و ایمان داشت و پرچمدار آن بود و در مقابل طرح صهیونیستى در فلسطین و منطقه، مقاومى سرسخت و مستحکم بود.» لذا در شرایطى که دشمنان خونى امت اسلام با میدان‌دارى آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى و اذنابشان در منطقه، به‌دنبال آتش‌افروزى هستند و در داخل و خارج نیز خناسانى بوده و هستند که با هدف ایجاد دوگانگى همواره آرزو داشتند تا این سرمایه انقلاب را از مردم و نظام بگیرند، قطعاً تنها راه فائق آمدن بر این جانیان فتنه‌انگیز و سلطه‌طلب، استقامت و مجاهدت و پایدارى است و این سفارش و انتظار روشن مرحوم آقاى هاشمى رفسنجانى از عموم امت اسلام به‌ویژه ملت بزرگ ایران اسلامى مى‌باشد. و اما نکته بسیار مهم دیگرى که چه‌بسا بتوان از درسها و آثار مهم ارتحال جانسوز این یار امام و رهبرى و انقلاب دانست، تأکید بر اساسى‌ترین مؤلفه عزت و اقتدار ملت ایران یعنى وحدت و انسجام ملى است. عنصر اثرگذار در جاودانگى و راست‌قامتى انقلاب اسلامى که علی‌رغم توطئه‌ها و فتنه‌هاى مرموز و سخت دشمنان قسم‌خورده داخلى و خارجى ملت، در سالهاى پس از پیروزى انقلاب اسلامى و تا هم‌اکنون ادامه داشته است؛ ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌هاى یار سفرکرده انقلاب، همواره همین مسأله بوده است که با پرهیز از افراط و تفریط، حول محور منویات رهبرى حکیم و فرزانه انقلاب باید آن‌را تعمیق و تحکیم بیشترى بخشید.به این امید که در کنار تقویت مودت و ارادت خالصانه به رهبرى انقلاب و نیز تعمیق شور عاشورایى استکبارستیزى، توجه به وحدت و وفاق ملى و نهادینه‌سازى آن در سطوح مختلف جامعه با محوریت ارزشها و شاخصه‌هاى اصیل خط امام و انقلاب اسلامى، به فضل الهى بتوانیم در شادى روح آن مرحوم و تداوم راه امام و شهداى انقلاب، گامهاى موثرترى برداریم.

بنابراین در تجلیل و قدرشناسى از آن شخصیت پرتلاش و خستگى‌ناپذیر و چهره ماندگار و تاریخى انقلاب اسلامى مى‌توان گفت که اگرچه ارتحالش جانسوز و به‌حق باعث ثلمه‌اى در جامعه انقلابى و اسلامى گردید اما به‌سان دوران حیاتش، مرگ او نیز آثار و درسها و عبرتهایی را به لطف الهى به‌دنبال خواهد داشت که از آن‌جمله است: تقویت و تعمیق مودت و عشق به رهبرى فرزانه انقلاب اسلامى به‌عنوان محور اصلى وحدت و عزت و اقتدار ملت و کشور و تشدید شور توأم با شعور عاشورایى استکبارستیزى که به فضل الهى یأس و ناامیدى دشمنان قسم‌خورده جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران را به‌دنبال خواهد داشت.

امام جمعه توپ آغاج هم چنین از مردم با بصیرت و ولایت مدار ایران اسلامی و خانواده مرحوم فقید آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص برگزاری مراسم تشیع آن عزیز سفر کرده تقدیر و تشکر کرد و گفت: خناسان و دشمنان ملت ایران اسلامی که باردیگر در صدد فتنه گری و ایجاد اخلاف و بهره برداری به نفع خود و به ضرر ملت غیور ایران اسلامی نقشه های شومشان نقش برآب شد.

حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود تشکر از حضور ریاست محترم  اداره آب و فاضلای شهری  شهرستان بیجار آقای مهندس اصفهانی که در میز پاسخگویی مسئولین حضور بهم رسانید  و به سئوالات مردم پاسخ گفت : یکی از راههای که مسئولین می توانند با مردم  ارتباط مستقیم داشته و نسبت به مسائل مربوط به حوزه کاری خود پاسخگویی مردم باشند از تریبون های نماز جمعه است .                                                                                       امام جمعه توپ آغاج ضمن گلایه ای از رئسای برخی ادارات گفت: مسئولین برخی ادارات که مستقیم با مردم بخصوص در این فصول سرکار دارند کمتر بین مردم حضور دارند، دعوت هم می شوند که در جمع مومنین و مردم حضور پیدا کنند  از حضور و پاسخگویی  امتناع می ورزند .                                               کلام  مقام معظم رهبری در این خصوص خیلی پرواضح است که فرمودند:افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر توپ آغاج از زحمات جناب مهندس زارع تقدیر کرد و گفت: با وجود اینکه توپ آغاج   چهارمین سال عمر شهری خود را سپری می کند هنوز زحمات آب رسانی توسط آب و فاضلاب روستایی صورت می گیرد هرچند در جلساتی موضوع تغییر و تحول آب بین آبفای روستایی و شهری  برگزار و در خصوص نحوه واگذاری آن صحبت های به عمل آمده است . .            حکیمی فر بار دیگر با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب بیان داشت: علی رغم تاکیدات و صحبت های  مسئولین  بعضا شاهد مصرف بی رویه در آب شرب توسط برخی خانواده ها هستیم  که امیدواریم  همه خانواده ها با رعایت  اصول مصرف از اسراف بپرهیزند تا شاهد قطعی آب نباشیم  .

امام جمعه توپ آغاج؛ از مسئولین شهرستان بیجار و مسئولین استان بار دیگر دخواست  توجه ویژه به شهر توپ آغاج  و شهرهای  تازه تاسیس شد و گفت: امکانات شهری که در توپ آغاج ندارد از امکانات روستایی هم  مردم  بی بهر ه گشته اند، مسئولین بزرگوار تلاش های شما عزیزان  قابل تقدیر است ولی مشکلات این شهرهای  کوچک  باید با نگاه ویژه ای  مورد توجه قرار گیرد تا مردم بیش ازاین متحمل هزینه های اضافی نگردند. در واقع زندگی در این شهرها  هزینه های شهری داشته ولی  زندگی  و امکانات روستایی برخوردارند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۵
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی