توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج؛حجت الاسلام حکمت حکیمی فرضمن تبریک ماه مبارک رمضان ،ماه رحمت و غفران الهی با اشاره به آیه «الذی خلق الموت و الحیاة لیبلوکم ایکم احسن عملاً» (ملک، آیه 2) اظهارداشت: رسول گرامی اسلام(ص) در استقبال از ماه پرجاذبه و با برکت رمضان در خطبه‏ای که مشهور به خطبه شعبانیه است، نکته‏های مهمی را یادآور می‏شوند که جان کلام حضرت در این کلام نهفته است که ماه مبارک رمضان فرصتی است ویژه و منحصربه‏فرد که نباید از کنار آن ساده عبور کرد

فرصت‏ها خیلی سریع‏تر از آن‏که ما گمانش را ببریم، یکی پس از دیگری به‏سان برق می‏گذرند و جز حسرت و اندوه برای ما به‏جای نمی‏گذارند. آن‏جا که می‏فرمایند: «ایها الناس قد اقبل الیکم شهر الله بالبرکة و الرحمة و المغفرة، شهر دعیتم الی ضیافة الله» و طبیعی است هر ضیافتی به اقتضای حال میهمان و میزبان، الزاماتی دارد. در این ماه، خالق هستی با بی‏نهایت محبت به بندگانش، آغوش باز کرده است و علاوه بر رزق معنوی قرآن کریم که لذیذترین و بهترین غذای مهیاگردیده آسمانی است، جذبه ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را به‏ویژه با عروج ملکوتی مولای متقیان حضرت علی(ع) بهانه‏ای برای یافتن مسیر هدایت و رسیدن به سعادت و کمال و رستگاری قرار داده است.

تا بدانجا که می‏فرماید: «شهر هو عندالله افضل الشهور و ایامه افضل الایام و لیالیه افضل اللیالی و ساعاته افضل الساعات»

افضلیت این ماه به ظرفیت‏ها و فرصت‏هایی است که به‏طور ویژه، میزبان کریم برای بندگان شایسته و آگاهش تدارک دیده است که البته معرفت و شناخت نسبت به آن از اهم مسائلی است که همه ما آرزوی آن‏را داریم چه آن‏که امام سجاد(ع) نیز در دعای شریف چهل و چهارم از صحیفه سجادیه در نجوای با حضرت دوست، عرضه می‏دارد: «الهمنا معرفة فضله و اجلال حرمته» یعنی ما را به معرفت فضیلت این ماه و تجلیل از حرمتش رهنمون فرما تا ضمن شناخت فرصتهای معنوی این ماه که برترین ماه‏های سال است و نگهداشتن حرمتش که بهترین دوست و یار است، زمینه رشد و تعالی و کمال را برای خود و جامعه اسلامی به بهترین وجه مهیا سازیم.

مولای متقیان حضرت علی(ع) نیز در همین رابطه می‏فرمایند: «فتدارک مابقی من عمرک و لاتقل غداً او بعد غد...» (کافی، ج 2، ص 136)

در فرصت طلایی ماه مبارک رمضان است که آدمی از وسوسه‏های ابلیس لعین و زمینه‏های انحراف و گناه در امان است و اگر بخواهد و اراده کند، محال است که قدمی به پیش برندارد و بار معنوی آخرتش را نتواند ببندد، مگر آن‏که خود نخواهد! در همین رابطه پیامبر رحمت در ضمن خطبه شعبانیه می‏فرمایند: «ایها الناس ان ابواب الجنان فی هذا الشهر مفتحة فاسالوا ربکم ان لایغلقها علیکم و ابواب النیران معلقة فاسالوا ربکم ان لایفتحها علیکم...»

هرچند نباید از نظر دور داشت که مسألت از خدای متعال منحصر به مسألت زبانی نیست و به‏عبارتی باز و بسته بودن درب‏های بهشت و جهنم به اراده و عمل خود بندگان بستگی دارد و لذا حضرت در ادامه می‏فرمایند: «ایها الناس ان انفسکم مرهونة باعمالکم...» تا بندگان خدا به‏جای فرصت‏سوزی در مقام بهره‏جویی از فرصت‏های پیش آمده برآیند و خود نیز با عمل شایسته، فرصت‏های بهتری را بسازند.

در نتیجه ماه مبارک رمضان را می‏توان اوج شکوه بهار معنویت و بستری برای تجلی فرصت‏های ویژه دانست:

1.         فرصت آشتی با خدا و جبران خطاها

ماه رمضان فرصتی است برای جبران اشتباهات گوناگون در عرصه‏های مختلف زندگی فردی و اجتماعی، چه آن‏که فریضه الهی روزه نیز طبق صریح کلام وحی، همین هدف مقدس را دنبال می‏کند: «کتب علیکم الصیام... لعلکم تتقون» و تقوی نه فقط به‏لحاظ تحولات فردی مدنظر است که تقوای سیاسی و اجتماعی بیشتر مورد توجه می‏باشد زیرا ماهیت زندگی آدمی، اجتماعی است و در این عرصه رعایت پاکی و عدالت و تقوای الهی به‏مراتب از تقوای فردی مهم‏تر است هرچند سلامت اجتماع و تقوای سیاسی نیز یک پایه اساسی‏اش طهارت نفس و تقوای فردی می‏باشد تا آدمها یکایک با فرهنگ و متخلق به اخلاق حسنه و طهارت در روح و روان و فکر و اندیشه و گفتار و رفتار نشوند، علی‏القاعده جامعه نیز در مسیر تقوا و پاکی قرار نخواهد گرفت زیرا جامعه سالم از آحاد و افراد سالم شکل می‏گیرد و البته در بستر جامعه سالم افراد به رشد و کمال دست‏می‏یابند و لذا سلامت فرد و جامعه باید در کنار هم دیده شود و در فرصت ماه مبارک رمضان به سلامت هر دو اهتمام ورزید.

2.         فرصت تقویت اراده و تصمیم‏گیری‏

اگرچه اراده مبتنی بر قوه اختیار و انتخاب انسان است و تا قوه اختیار تحریک نشود، عزم و اراده نیز به صحنه نمی‏آید و لذا گفته می‏شود که آدمی باید همواره انتخابهای خود را مراقبت و مدیریت نماید زیرا اگر انتخابهای ریز و درشت آدمی در عرصه زندگی با پشتوانه عقل و آگاهی و شناخت باشد هرگز به شکست و ناکامی و در نهایت بی‏راهه خسران و زیان سوق نخواهد یافت مگر آن‏که به‏جای عقل و خرد، احساسات و شهوات و خواهشهای نفسانی فرمان بدهد که قطعاً انتخابها نیز به ثمره و نتیجه مطلوب آدمی منتهی نخواهد شد و گاهی بن‏بست و تحیّر و سرگردانی و پوچی و تزلزل را عاید انسان می‏کند اما در این میان این قوه اراده و عزم است که در هر حال انتخابها را به مقصد و نتیجه می‏رساند و ماه مبارک رمضان که ماه تمرین و ممارست همین اراده‏هاست، فرصتی ویژه است برای تقویت اراده و تنظیم پایه‏های عزم و تصمیم تا هر آنچه دل می‏خواهد و نفس می‏پسندد به عمل نزدیک نگردد بلکه هر آنچه عقل حکم می‏کند و شرع مقدس می‏پسندد به برکت اراده‏ای شایسته جامه عمل بپوشد.

3.         فرصت ایجاد نظم و تنظیم نقشه راه‏

هیچ عبادتی به‏لحاظ گستره زمانی و ورود و خروجش، به روزه ماه مبارک رمضان که فریضه‏ای است با اسرار و حکمتهای فراوان، نمی‏رسد. امساک از اذان صبح تا اذان مغرب آن‏هم در بستر 30 روز ماه مبارک رمضان به‏صورت متوالی، فرصتی را به‏وجود می‏آورد تا آدمی عنصر نظم و مدیریت زمان را در قالب برنامه‏ریزی مناسب و نقشه راهی روشن برای همه عرصه‏های زندگی فردی و اجتماعی خود تدارک ببیند.

4.         فرصت پیوند با ولایت‏

طبق حدیث معروف از امام باقر(علیه‏السلام) که فرمود: بنی الاسلام علی خمسة اشیاء علی الصلاة و الزکاة و الحج و الصیام و الولایة... و ولایت نیز افضل از همه است لانها مفتاحهن والوالی هو الدلیل علیهن» (کافی، ج 2، ص 18)

از این گذشته ماه مبارک رمضان ماهی است که در نیمه آن ولادت امام مجتبی(علیه‏السلام) و هم‏زمان با لیالی قدر شهادت حضرت امیر(علیه‏السلام) را به‏منزله روح و جان این ماه می‏دانیم چه آن‏که قرآن ناطق علی(علیه‏السلام) همان‏گونه که به‏عنوان تجسم انسان کامل، الگوی ما در دنیاست، میزان سنجش عمل ما در آخرت نیز می‏باشد. بنابراین با گره زدن افکار و اندیشه‏ها و گفتار و رفتارمان با کانون ولایت و امامت به‏ویژه وجود ولی عصر(ارواحنا فداه) در عصر غیبت و انتظار، از مجرای ولایت فقیه، مسیر پیشرفت و رشد و تعالی را برای خویش و جامعه اسلامی و انقلابی هموارتر سازیم.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیدار جمعی از قاریان با مقام معظم رهبری  بیان کرد:حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این محفل نورانی که آکنده از عطر و معنویت قرآن بود، ۸ نفر از حافظان، قاریان و اساتید قرآنی از سراسر کشور آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و گروههای جمع خوانی نیز به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، زیبایی الفاظ قرآن را یک معجزه و دریچه ای برای جذب شدن بسوی مفاهیم عالی و پرمغز آن دانستند و ضمن تأکید بر لزوم رواج جلسات قرآنی در کشور، به نیاز بیش از پیش دنیا در شرایط کنونی به مفاهیم قرآن اشاره کردند و گفتند: اگر معانی بلند قرآن با زبان روز، برای انسان ها بیان شود قطعاً تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت و زمینه ساز پیشرفت واقعی بشریت خواهد شد، زیرا عزت، قدرت، رفاه مادی، تعالی معنوی، گسترش فکر و عقیده، و شادی و آرامش روحی درگرو عمل به قرآن است.
حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره قاریان قرآن و مهاجران الی الله را که سال گذشته در فاجعه منا جان باختند، گرامی داشتند و با اظهار خرسندی از گسترش دایره قرآنی ها بخصوص جوانان قرآنی در کشور، خاطرنشان کردند: اگرچه زیبایی و جذابیت الفاظ قرآنی یک معجزه است اما هدف از این الفاظ زیبا، گشودن دریچه ای برای رسیدن به فضای پربرکت و پرشکوه مفاهیم قرآنی است.

دغدغه‏های رهبری نسبت به

ولنگاری فرهنگی

مقام معظم رهبرى در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس دهم فرمودند: «در موضوع فرهنگ، نوعى ولنگارى و بى‏اهتمامى در دستگاه‏هاى فرهنگى به چشم مى‏خورد، زیرا در تولید کالاى فرهنگى مفید و جلوگیرى از تولید کالاى فرهنگى مضر، کوتاهى‏هایى صورت مى‏گیرد.»

آنچه که مقام عظماى ولایت از آن به‏عنوان ولنگارى فرهنگى یاد نمودند، در واقع جمع‏بندى رویکرد مدیریت فرهنگى کشور در قبال تذکرات و هشدارهاى مکرر معظم له در یک عبارت بود.

در حالى‏که سال‏هاست رهبرى از تهاجم فرهنگى و نفوذ و... یاد کرده و ضرورت تشکیل قرارگاه‏هاى فرهنگى را گوشزد کرده و نسبت به تغییر سبک زندگى مردم در زیر سایه تهاجم فرهنگى ابراز نگرانى کرده و هشدار مى‏دهند؛ طبعا انتظار آن بود که مدیریت فرهنگى کشور از شوراى انقلاب فرهنگى که قرارگاه نخست سیاستگذارى شمرده مى شود تا نهادهاى مهم اجرایى چون وزارت ارشاد و... به وظیفه خود در این‏زمینه عمل نمایند.

اما ولنگارى فرهنگى چیست؟ بى‏قیدى و بى‏بندوبارى در امر مدیریت فرهنگى در حوزه شناخت آسیب‏ها و ارایه راه‏حل در موضوعات فرهنگى خود را نشان مى‏دهد. دهها سازمان و نهاد فرهنگى در کشور به فعالیت مشغولند اما تغییر ارزش‏هاى اجتماعى از اسلام‏گرایى به‏سوى فرهنگ‏هاى منحط، محصول بى‏برنامگى و یا عدم شناخت چه کسانى است و چرا نتیجه‏اى از اقدامات این نهادها و سازمان‏هاى فرهنگى مشاهده نمى‏کنیم؟

چرا مقام معظم رهبرى به‏درستى مکررا تذکر مى‏دهند اما تغییرات منفى اجتماعى همچنان ادامه دارد و بدتر از آن بعضى از مسؤولان فرهنگى خود به مدافعان وضع نابسامان مبدل شده و از شاخص‏هاى فرهنگ‏هاى منحط دفاع کرده و آن‏را ترقی‏خواهى مى‏شمرند؟

u        اشکال از کجاست؟

1. نخست درک و فهم مشترک از مسأله

واقعیت آنست به نظر مى‏رسد که درک مشترکى از مسأله وجود ندارد. رهبرى نظام به‏عنوان ناخداى کشتى امت اسلامى به ابعاد مختلف دیدگاه خود پرداخته‏اند و جامعه و دلسوزان نیز درستى تحلیل ایشان را هرروزه احساس مى‏کنند ولى از سوى بعضى از مسؤولان، نظرات و بعضا تفاسیر مختلفى از موضوع ابراز مى‏شود. طبعا طرح دیدگاههاى مختلف در حوزه نظرى اشکال نداشته و نشان از آزادى فکرى داشته و موجب عمق در فهم موضوع مى‏شود؛ اما نباید امر بر مسؤولان اجرایى مشتبه شود؟ نظریه‏پردازى متعلق به حوزه نظرى و دانشگاهها و حوزه‏هاى علمیه است و نه به دولت و نهادهاى اجرایى. موضوعات مطروحه از سوى رهبرى نظام اگر براى حوزه‏هاى فکرى؛ موضوعى براى تحقیق است ولى براى مدیران اجرایى، دستورالعملى براى اجراست. مدیران اجرایى نباید نقش اجرایى خود را نادیده گرفته و در این موضوعات به طرح افق‏ها و تفاسیر متفاوت با رهبرى بپردازند. این اختلاط نقش‏ها نمود کامل و مصداق اتم ولنگارى فرهنگى است.

2. مواجهه پراکنده با مسأله

اولین شرط عقل در مواجهه با یک مسأله؛ تمرکز و همسوسازى نیروها یراى مواجهه مؤثرتر است. توصیه به مدیریت قرارگاهى با پدیده مذکور محصول درک شرایط اورژانسى و نیز درک ضرورت هماهنگى در عمل است. پراکندگى اجرایى ضمن هرز بردن نیروها موجب بروز شکاف‏هاى اجرایى شده و زمینه نفوذى را که رهبرى معظم برآن تأکید نموده‏اند، فراهم مى‏نماید. بنابراین:

1.         در گام نخست، شوراى انقلاب فرهنگى و وزارت ارشاد و نهادهایى که مخاطب هشدار رهبرى هستند به‏جاى فرافکنى باید خود را مخاطب این اعتراض رهبرى شناخته و مسؤولانه برخورد نمایند.

2.         بارویکرد قرارگاهى، مدیریت هماهنگ و یکپارچه‏اى را در حوزه فرهنگ پدید آورند.

3.         نقاط حساس فعلى و آتى از منظر مقام معظم رهبرى را شناخته و دلایل بروز یا عدم رفع آن‏را واقع‏بینانه و علمى آسیب‏شناسى نمایند.

4.         ارزیابى دقیقى از وضع موجود ارایه داده و راههاى حل مسأله سریعا اما با دقت جمع‏بندى گردد.

5.         با تجمیع امکانات و ظرفیت‏ها، نقاط اولویت‏دار را هدف قرار داده و گام‏به‏گام همزمان با ارزیابى مستمر میزان موفقیت؛ راهبرد مورد نظر رهبرى را پیش برند.

6.         طبیعى است که مسیر پیچیده بوده و این مبارزه طبیعت ایستا (استاتیکى) نداشته و باید در نظر گرفت که رقیب همچون ویروسى هوشمند دایما در برابر داروهاى تجویزشده، چهره و رویکرد خود را تغییر مى‏دهد. بنابراین این نبرد پویا با نفوذ فرهنگى را باید با نظم و انضباط و درایت کامل به پیش برد.

 

وی در ادامه به‏مناسبت سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی رونق تولید، کار آفرینی و استقلال غذایی ارمغان توجه به  جهاد کشاورزی‏ بیان داشت: رکود و بیکارى از یک‏طرف و آسیب‏هاى اجتماعى از سوى دیگر، رهبر عزیزمان را نگران کرده و موجبات ناراحتى و افسوس ایشان را برانگیخته است و ایشان هم فورى‏ترین اقدامات در راه‏حل این موضوعات را اقتصاد مقاومتى و و در درازمدت توجه به فرهنگ و درحال حاضر پرهیز از ولنگارى فرهنگى مى‏دانند. رهبر انقلاب اسلامى اخیرا در جمع نمایندگان مجلس دهم به موضوع اولویت‏هاى کارى مجلس دهم پرداختند و با تأکید بر این‏که «اقتصاد»، یک موضوع اصلى است، افزودند: نمایندگان مجلس، در خصوص عملى شدن اقتصاد مقاومتى بسیار تأثیرگذار هستند زیرا مى‏توانند مسیر اقدامات اقتصادى دولت را در مسیر اقتصاد مقاومتى قرار دهند و هم‏چنین این موضوع را از دولت مطالبه کنند.

حکیمی فر ادامه داد: ابلاغ پیام امام به روستائیان و فراهم آوردن زمینه‏های حضور و مشارکت گسترده روستائیان در صحنه انقلاب و اولویت دادن به روستاها به‏عنوان پایگاه‏های اساسی تولید و عدم وابستگی و ارائه خدمات زیربنایی و ایجاد شغل مولد در روستا، فلسفه وجودی نهادی است که با نام «جهاد سازندگی» شکل گرفت و فعالیت خود را در اقصی نقاط محروم و روستایی آغاز کرد.

رویکرد جهاد سازندگی تلاش در صحنه‏های مختلف اقتصادی اجتماعی با مشارکت فعال مردم بود. تلاش‏های مستمر و بی‏وقفه جهادگران در صحنه‏های سازندگی، بهره‏گیری از عناصر فعال و مخلص، تکیه بر توانایی‏های مردم در حل مشکلات و از همه مهم‏تر حضور در همه عرصه‏های سازندگی و توسعه، در مدت بسیار کمی این نهاد را به مجموعه‏ای کارساز، کارآمد و پرتوان تبدیل کرد.

خطیب جمعه توپ اغاج با اشاره به عمده‏ترین اهداف تشکیل جهاد سازندگی تصریح کرد: زدودن فقر و محرومیت از روستاها؛ حرکت به‏سوی استقلال و خودکفائی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع روستائی و...

- ایجاد زمینه لازم جهت رشد شخصیت والای انسانی روستائیان از طریق مشارکت و نظارت آنان در فعالیت‏های روستائی؛

- بسیج اقشار مختلف مردم جهت سازندگی روستاها و فراهم کردن امکان تلاش برای رشد و تکامل آن‏ها.

حکیمی فر بیان با بیان اینکه امام خمینی ره  کشاورزی ایران‏ را با فرمان تشکیل جهاد احیا کرد تاکیدکرد: از همان روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب، اندیشه کشاورزی و کشاورزان ایرانی، رهبر فقید انقلاب را به خود مشغول داشته بود. در مصاحبه‏ها و سخنرانی‏ها و اعلامیه‏های روشنگرانه، از کشاورزان به نیکی یاد کرده و نقش و تأثیر ویژه این قشر سخت‏کوش را در رشد اقتصادی و نیل به آبادانی و استقلال سیاسی کشور خاطرنشان می‏ساخت. پیدا بود که امام، دولت و حاکمیت آینده ایران را به سمت و سوی اقتصاد منهای نفت فرا می‏خواند تا از توازن واردات و صادرات بهره‏مند گشته و جامعه ایرانی، خوداتکایی در عرصه‏های اقتصادی را فراچنگ خود آورد.

وی یادآور شد: بخش کشاورزی در ایران که شامل موارد گفته‏شده می‏شود، حدود 9 تا 15 درصد تولید ناخالص داخلی اقتصاد را به‏خود اختصاص داده است. در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‏ها، استراتژی‏هایی برای کاهش مخاطرات اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه پایدار در پیش گرفته شده است. این استراتژی‏ها را می‏توان به‏صورت خلاصه در زیر عنوان اقتصاد مقاومتی دسته‏بندی کرد چراکه تعریف اقتصاد مقاومتی بر این مبنا استوار است که در شرایط تحریم و فشار خارجی، اقتصاد توانایی شکوفایی را داشته باشد. با این تعریف، جایگزین کردن بخش‏های با ریسک کم مانند بخش کشاورزی با بخش پرریسک نفت، یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم مسؤولان کشور به این امر مهم و حیاتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فردر ادامه به رحلت  حضرت خدیجه س  گفت: بخش کشاورزی در ایران که شامل موارد گفته‏شده می‏شود، حدود 9 تا 15 درصد تولید ناخالص داخلی اقتصاد را به‏خود اختصاص داده است. در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‏ها، استراتژی‏هایی برای کاهش مخاطرات اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه پایدار در پیش گرفته شده است. این استراتژی‏ها را می‏توان به‏صورت خلاصه در زیر عنوان اقتصاد مقاومتی دسته‏بندی کرد چراکه تعریف اقتصاد مقاومتی بر این مبنا استوار است که در شرایط تحریم و فشار خارجی، اقتصاد توانایی شکوفایی را داشته باشد. با این تعریف، جایگزین کردن بخش‏های با ریسک کم مانند بخش کشاورزی با بخش پرریسک نفت، یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم مسؤولان کشور به این امر مهم و حیاتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش فرهنگی - اجتماعی حضرت خدیجه(س) تاکید کرد: تصدیق پیامبر اکرم(ص)؛ یکی از راه‏های مبارزه قریش و دشمنان پیامبر(ص) برای خدشه‏دار کردن چهره‏ی ملکوتی حضرت رسول(ص)، توسل به حربه‏ی احمقانه‏ی تهمت بود. تهمت‏هایی مانند دروغگویی و جنون که قرآن در آیات زیادی به این تهمت‏ها اشاره می‏کند. ازجمله اقداماتی که حضرت خدیجه(س) در زمینه فرهنگی و اجتماعی انجام داد، تصدیق و تأیید پیامبر(ص) بود.

کمک‏های روحی و روانی به پیامبر(ص)؛ یکی دیگر از اقدامات فرهنگی و معنوی حضرت خدیجه(س)، همکاری با پیامبر(ص) جهت زدودن و یا حداقل کم‏کردن فشار ناراحتی‏ها و مشکلاتی است که به شخص پیامبر(ص) تحمیل کرده بودند.

کاهش نگرانی‏های پیامبر اسلام(ص)؛ تسکین دادن ناراحتی‏های ناشی از آزار دشمنان اسلام؛ ارشاد و هدایت مردم به‏سوی خدا و پیامبر اکرم(ص)؛ حمایت و نقش اقتصادی حضرت خدیجه(س)

پیامبر(ص) فرمود: «هیچ مالی هرگز به من سود نرسانید آن‏گونه که ثروت خدیجه برای من سود رسانید». نقش تاریخی و فداکاری‏های اقتصادی حضرت خدیجه(س) در یاری رسول الله(ص) که مشکلات فراوانی را از پیش پای ایشان برداشت و منجر به آرامش روحی ایشان گردید، بسیار مشهود است.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۱
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی