توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه؛ حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فرظهر امروز 10اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه که در مسجد حضرت صاحب الزمان عج برگزارشد بیان داشت: 

آیه 77 از سوره مبارکه قصص است تا با چهار تکنیک موفقیت و به عبارتی دیگر سبک زندگی در این آیه آشنا شویم : وَ ابْتَغِ فیما آتاک اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَ لا تَنْسَ نَصیبَک مِنَ الدُّنْیا وَ أَحْسِنْ کما أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْک وَ لا تَبْغِ الْفَسادَ فِی الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُفْسِدینَو با آنچه خدایت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن، و همچنانکه خدا به تو نیکى کرده نیکى کن و در زمین فساد مجوى که خدا فسادگران را دوست نمى‏دارد.( القصص :  77)

وی  با بیان اینکه باید به فکر آینده باشیم (وَ ابْتَغِ فیما آتاک اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ)  اظهارداشت: خانواده ها علاوه بر این که باید به فکر آینده با شند بخصوص  زوج های  جوان  ووادلدین آنها  باید  نقش اساسی  در ایجاد الفت فرزندان  خود داشته باشند .

امام جمعه  توپ آغاج اضافه کرد: زیبایی های دنیا را از دست نده(وَ لا تَنْسَ نَصیبَک مِنَ الدُّنْیا: و سهم خود را از دنیا فراموش مکن)

تا می توانیم از لذت های مشروع دنیا استفاده کنیم و خود را محروم از آنها نکنیم چرا که خداوند متعال در آیه 32 سوره اعراف می فرماید:(قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَةَ اللَّهِ الَّتی‏ أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خالِصَةً یَوْمَ الْقِیامَةِ کذلِک نُفَصِّلُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُون:[اى پیامبر] بگو: «زیورهایى را که خدا براى بندگانش پدید آورده، و [نیز ] روزیهاى پاکیزه را چه کسى حرام گردانیده؟» بگو: «این [نعمتها] در زندگى دنیا براى کسانى است که ایمان آورده‏اند و روز قیامت [نیز] خاصّ آنان مى‏باشد.» این گونه آیات [خود] را براى گروهى که مى‏دانند به روشنى بیان مى‏کنیم.)( الأعراف :  32)

حکیمی فر تصریح کرد: بیا و خوبی کن (وَ أَحْسِنْ کَما أَحْسَنَ اللّه إِلَیْکَ: و همچنان که خدا به تو نیکى کرده نیکى کن) همانطور که دوست دارید در مواقع نیاز کسی به فریاد شما برسد و دست شما را بگیرد شما نیز نسبت به دیگران این گونه عمل کنید.همانطور که دوست دارید دیگران نسبت به شما رفتار خوبی داشته باشند،شما نیز نسبت به دیگران همان رفتار را از خود بروز دهید .

وی ادامه داد: نمک بخور نمکدان نشکن (وَ لا تَبْغِ الْفَسادَ فِی الْأَرْضِ: إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُفْسِدینَ: و در زمین فساد مجوى که خدا فسادگران را دوست نمى‏دارد.)

خلاصه کلام آنکه آیات الهی به بهترین نحو سبک زندگی را برای ما معرفی کرده اند سبکی که اگر آن را در زندگی خود پیاده کنیم موفقیت در دنیا و آخرت برای ما تضمین شده است

قبولی اعمال نزد خداوند

خدای سبحان، طیّب است و منزه و می فرماید: «إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ؛ سخن پاک است که به سوی او بالا می رود» پس سعادت بالا رفتن به سوی خداوند را به سخن پاک که همان اعتقاد حق است، اختصاص داده است. این سخن پاک، فقط از جان پاکیزه که از چرک گناهان منزه است، صادر می شود چرا که سخن و عمل جدای از حقیقت انسان نیست. بدین معنا که اگر صفحه دل آدمی از سیاهی گناه صاف گردد، اعمال نیک در آن مؤثرتر بوده و به هدف خود که تقرب جان آدمی به حضرت حق است بهتر می رسد. لذا معلوم می گردد که تقوا علاوه بر اصلاح نفس، در تأثیر اعمال و قبولی آنها در درگاه الهی شرط لازم است، چنانچه قبولی اعمال را منحصر در اعمال متقین کرده می فرماید: «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ؛ جز این نیست که خداوند فقط اعمال اهل تقوا را می پذیرد.» و چون روح عمل ارزشمند گردید، دیگر مقدار آن اهمیتی ندارد و اندک آن نیز، بسیار محسوب می شود، چه آنچه که مورد رضایت الهی است اندک و ناچیز شمرده نمی شود

خطبه دوم

بخش دیدار مقام معظم رهبری

حجت الاسلام حکمت حکیمی درخطبه دوم نماز ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به دیدار هزاران کارگر با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: معظم له در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.  

وی افزود: معظم له تصریح کردند؛ امریکایی ها گاهی اوقات از دور گلایه می کنند که چرا نسبت به ما بدبین هستید؟ خوب مسائلی را که موجب بدبینی هستند، می بینیم و نمی توانیم چشمان خود را بر روی آنها ببندیم.
حکیمی فر با اشاره به تعلل امریکایی در حل مسائل اقتصادی گفت: «انجام مبادلات بانکی با زحمت و کندی زیاد و اخلال امریکایی‌ها در معاملات بانکی» را نمونه‌ای آشکار از زمینه های بدبینی برشمردند و گفتند: اکنون موضوع اختلال در معاملات بانکی را مسئولان نیز می گویند اما چرا بانکهای بزرگ دنیا حاضر به همکاری با ایران نیستند؟  رهبر انقلاب اسلامی گفتند: علت آنکه بانک های بزرگ دنیا حاضر به همکاری با ایران نیستند، «ایران هراسی» است که امریکایی‌ها ایجاد کرده و ادامه می دهند.  ایشان تأکید کردند: بارها گفته ام که نمی توان به امریکایی‌ها اعتماد کرد و اکنون علت این مسئله در حال روشن شدن است.

خطیب جمعه توپ آغاج کینه‌توزى ریشه‌دار و مقابله تمام‌نشدنى با جمهورى اسلامى‌ را از خصیصه های امریکایی ها دانست و گفت: آمریکا به هیچ‌عنوان نمى‌خواهد پیام مثبتى به جمهورى اسلامى بدهد و همچنان برخوردهاى خصومت‌آمیز خود با منافع ملت ایران را از این طریق دنبال مى‌کند.آنچه که نتیجه چنین رفتارهایى است تداوم بى‌اعتمادى به آمریکا و اثبات یک کینه‌توزى ریشه‌دار و مقابله تمام‌نشدنى با جمهورى اسلامى است و اتفاقى که در این مسأله افتاد و بسیار نگران‌کننده است باز شدن باب یک ماجرا با صدور این حکم بود. این نگرانى بیشتر از این بابت است که دولت اوباما ادعاى کم‌رنگ کردن بى‌اعتمادى‌ها را دارد اما همین دولت از حکم دیوان عالى آمریکا حمایت کرد و این باعث افزایش نگرانى خواهد شد که باب جدیدى در دسترسى به اموال بلوکه شده ایران باز شود و باز هم از اموال ایران به بهانه‌هاى دیگر برداشت کنند.

حکیمی فربا اشاره به  نقض برجام‌ توسط  دولت امریکا گفت: اقدام دولت آمریکا در مصادره 2 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران قطعاً نقض برجام محسوب  مى‌شود.آمریکایى‌ها مذاکره با ایران را در قضیه هسته‌اى به‌معناى این گرفته‌اند که مى‌توانند از این طریق در امور داخلى ما دخالت کنند و در منطقه هر کارى که مى‌خواهند، انجام دهند بدون این‌که نظر ایران را در نظر بگیرند و همان طور که اعلام کردند، مى‌خواهند با فشارهاى اقتصادى رفتار منطقه‌اى ایران را تغییر داده و در سیاست داخلى ایران تأثیر بگذارند.

امام جمعه توپ آغاج بصیرت انقلابى مردم ایران را در برخورد با دشمن ستود و گفت: مى‌بینند که نتیجه پیروى از آمریکا و موافقت با آمریکا یعنى صحه گذاشتن به کشتار مردم یمن و دخالت آمریکا در افغانستان، سوریه و بحرین و بقیه مناطق دنیا.مردم ایران کارنامه آمریکا را در فلسطین و همه جاى دنیا پیش چشم دارند و با آب دیده شدن در دوره انقلاب، کسانى نیستند که حاضر شوند براى‌وعده‌هاى اقتصادى تو خالى که آمریکا مى‌دهد، رفتار غیر انسانى استکبار را در جهان و منطقه فراموش کنند.با توجه به این‌که آمریکایى‌ها و غربى‌ها حتى حاضر نیستند برجام را اجرایى کنند، بنابراین دیگر چه تعهدى داریم که این مسیر را ادامه دهیم، تحریم‌ها که لغو نشده و سر جایشان هستند، اموال بلوکه شده ایران را هم که هر روز به بهانه‌هاى واهى مصادره مى‌کنند، در موضوع 11 سپتامبر هم به‌جاى عربستان «ایران» را محکوم کردند و امروز هم که ایران را محکوم به پرداخت 2 میلیارد دلار غرامت بابت کشته شدن تفنگداران آمریکایى در فلان مکان که ربطى به ایران ندارد، کردند؛ لابد فردا هم با همین بهانه‌ها اقدامات بدتر از پیش از اجراى برجام را انجام خواهند داد.برخى‌مسؤولان به راحتى عنوان مى‌کنند که حکم دیوان عالى آمریکا و غارت اموال ایران ربطى به برجام ندارد بلکه این اقدام کاملابه برجام مرتبط است. همان طور که خارج کردن قلب رآکتور اراک وظیفه تکلیفى ما در قبال برجام بود، آزادى دارایى‌هاى ایران هم وظیفه تکلیفى آمریکا بوده است. این‌که برخى مسؤولان تلاش مى‌کنند با بى‌ربط عنوان کردن حکم دیوان عالى آمریکا با برجام، مقدس نمایى برجام را ادامه دهند، دارند به منافع ملى آسیب مى‌زنند و حتى قدرت چانه زنى طرف ایرانى را هم تضعیف مى‌کنند.

بخش داخلی

رئیس ستاداحیای توپ آغاج ضمن تبریک روز معلم  بیان داشت :عزت نفس که به‌معناى شرافت و مناعت طبع است یکى از سرمایه‌هاى ارزشمند انسان مومن است. قرآن مجید، عزت را از آن خدا، پیامبر(ص) و مومنان مى‌داند. از خصوصیات مهم شخصیتى استادشهیدمطهرى این بود که از روحیه‌اى بسیار قوى برخوردار بود. او نزد ارباب زر و زور، خضوع نمى‌کرد و تا امکان داشت، اظهار حاجت نمى‌کرد و در جمع مال و ثروت دنیا حریص نبود.

حکیمی فر معلمان را  گمنامان آشنا  دانست  و تاکید کرد:روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است. تجلیل از کسانى‌که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جارى مى‌کردند. خود لحظه لحظه مى‌سوختند و با دانش خویش، جامعه را مى‌ساختند و فردایى باشکوه را نوید مى‌دادند. امروز، روز بزرگداشت کسانى است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبى‌ها خمیده شد. روز پاسداشت عزیزانى است که در سنگر علم و دانش، سربازانى با اخلاص و دانشمند تربیت کردند. امروز، روز یاد کردن از گمنامان آشناست؛ آنان که دفترهاى‌خاطرات از عطر یادشان آکنده است.

وی تصریح کرد: شاگردان به‌خاطر نفوذ روحى و معنوى معلم، تأثیرات شگرفى از او مى‌گیرند که گاهى سرنوشت ملتى را تغییر مى‌دهند. بیشتر انسان‌هاى موفق، کامیابى خود را مدیون معلمان خود مى‌دانند و نیز افرادى هستند که سرخوردگى و شکست‌هاى زندگى شان، ناشى از برخورد بد معلمان است. استاد شهید مطهرى رحمه الله درمورد تأثیر معلم خود حاج آقا میرزا على شیرازى مى‌گوید: «او بزرگ مردى بود. مرا براى اولین بار با نهج البلاغه آشنا کرد و درک محضر او را همواره یکى ازذخایر گران بهاى زندگى خود مى‌شمارم که حاضر نیستم آن‌را با هیچ چیز معاوضه کنم و شب و روزى نیست که خاطره‌اش در نظرم مجسم نشود و یادى از او نکنم و نامى نبرم.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره به ویژگی های معلم خوب گفت: ویژگى‌هاى معلم موفق‌ ایمان و توکل به خدا انسان براى پرواز به‌سوى کمال، به دو بال علم و ایمان نیاز دارد و معلم که جاده کمال را به شاگردانش مى‌نمایاند، بیش از دیگران نیازمند این دو گوهر است، معلمى که به خدا ایمان ندارد، تنها آگاهى‌هاى خود را به شاگردانش منتقل‌کند و شاگردان از آن دانش‌ها در امور دنیایى خود استفاده مى‌کنند، ولى اثرى در کمال انسانى آن‌ها نخواهد داشت. دانشمندان حقیقى، خداپرست و با ایمان بوده‌اند. بعضى از این دانشمندان، مشکلات علمى خود را با استمداد از خداى بزرگ و راز و نیاز به درگاهش حل مى‌کردند. امام جواد(ع) در این زمینه مى‌فرماید: ما وسیله و ابزارى بیش نیستیم و معلم واقعى خداست؛ پس باید در کارمان به او توکل کنیم. هدایتگرى و مدیریت‌؛استقامت و پشتکار؛وفاى به عهد و عمل به گفته‌ها،آگاهى دادن و ایجادانگیزه درسى‌،

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامی داشت روز کار گر اظهارداشت: حضرت على(ع) فرمودند: دانا بر کار خود و نادان بر آرزوى خویش تکیه مى‌کند. اهمیت و نقش کارگران زحمت کش در روند توسعه کشورها به گونه‌اى است که یک روز (12اردیبهشت ) را در تقویم جهانى به خوداختصاص داده است. درنظام مقدس جمهورى اسلامى کارگر ایرانى در جبهه جهاد اقتصادى، همواره به‌عنوان پیش‌گام ایفاى نقش نموده تا چرخ توسعه ایران از حرکت باز نماند.

وی افزود: کارگر ایرانى به‌عنوان سرمایه انسانى در فرآیند تولید کالا و خدمات، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده اقتصادى، تلاش مى‌کند تا فرهنگ غنى اسلامى- ایرانى و کار شایسته را در فرآیند تولید نهادینه کرده و از این‌راه با استفاده بهینه از سایر عوامل تولید، بهره‌ورى اقتصادى و در نهایت تولید کالاى یک جامعه را ارتقا بخشد. در حوزه جهاد اقتصادى، که استیلاى اجانب از راه اعمال انواع تحریم‌ها، محدودیت‌ها و موانع، موضوعیت یافته و به طور دایم بیش‌تر مى‌شود، این کارگر ایرانى است که با همکارى نهادهاى تحقیق و توسعه، تلاش خواهد نمود تا کشور را از وابستگى به محصولات بیگانگان بى‌نیاز سازد.

با نگاهى به نامگذاریهاى سالهاى اخیر متوجه عمق حساسیت رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادى‌مى شویم. حساسیتى که در سال‌هاى اخیر رنگ هشدار به خود گرفته و حالا همه ملت به‌نوعى آن‌را با همه وجود درک‌کنندوکارگران عزیزدراین عرصه نقش بى‌بدلیلى دارند.

امام جمعه توپ آغاج پیامبراکرم را بهترین الگوى کارمعرفی کردو گفت: هیچ پیغمبرى از طرف خداوند برانگیخته نشد مگر این‌که کارهاى شخصى‌اش را خود انجام مى‌داد و کارگر و زحمتکش بود. در شرافت و افتخار کارگر، همین نکته کفایت مى‌کند که خاتم پیامبران، حضرت محمد مصطفى(ص)، پیش از بعثت، چوپانى و با پول حضرت خدیجه علیهاالسلام تجارت مى‌کرد. بعداز بعثت نیز با اصحاب کار مى‌کرد و در کارها و گرفتارى‌ها با آنان تشریک مساعى مى‌فرمود و به هیچ گونه تفوّق و برترى نمى‌جست. هنگامى که مسجد بزرگ مدینه را مى‌ساخت مانند کارگر ساده همراه اصحاب کار مى‌کرد.

وی با ابراز تاسف از تعطیلی یا نیمه تعطیل شدند کارخانه ها گفت: مسئولین باید با جدیدیت تمام  به شعار های  خود جامعه عمل بپوشانند فرصت های  شغلی که  می توان از طریق  نخبگان و تحصیل کرده های  بومی و داخلی  به تولید داخل  تکیه  کرد و جلوی واردات باید گرفته شود .  هرچه قدر وارادات زیاد شود همان اندازه  نیروی کار بیکار خواهند شد .

حکیمی فر در ادامه ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلامی ،بعثت را شناساندن اسلام ناب‌ در تقابل با اسلام آمریکایى و بهانه‌هاى اسلام هراسى‌ ذکر کرد و تصریح کرد:  تاریخ نشان مى‌دهد یکى از متعارف‌ترین و شاید کارسازترین راه‌هاى مبارزه با یک مکتب و دین اصیل، ساختن دین بدلى در مقابل آن است. بت‌پرستى مشرکان بهترین شاهد بر صدق این ادعاست؛ چراکه در مقابل پرستش خداوند، که توسط دین اصیل‌ترویج مى‌شود، خداى بدلى و غیراصیل را جایگزین مى‌کنند تا آن گونه که خود مى‌خواهند، براى‌چنین خدا و چنین دینى تصمیم بگیرند، به‌گونه‌اى‌که با منافع آن‌ها در تضاد نباشد. یکى از آشکارترین آن‌ها در تاریخ، اقدام سامرى در ساخت مجسمه گوساله و دعوت مردم به پرستش آن به‌جاى خداى یگانه‌اى است، که حضرت موسى(ع) معرفى مى‌کرد. از این مجسمه که صداى خاصى (خوار) بر مى‌خواست، موجب حیرت بخشى از قوم یهود شد. بدین جهت عده‌اى در این میان براى راحت‌طلبى و عده‌اى به‌خاطر کج‌فهمى و برخى‌نیز به‌خاطر نافهمى حقایق دین، بدین سمت سوق پیدا نمودند. این موضوع همواره در طول تاریخ ادیان الهى‌موضوعیت داشته است و در مقابل هر دین الهى اصیل، چند دین بدلى و غیر اصیل توسط؛ فرصت‌طلبان، قدرت‌طلبان، مقدس مابان و... ساخته وترویج شده است.

وی افزود: از آنجایى که این دین‌هاى بدلى با مارک و شباهت ظاهرى دین اصلى معرفى مى‌شوند به‌همین‌دلیل، شناخت دین و پیروان واقعى آن با دین بدلى و حامیان آن که در میان مردم هستند، کارى سخت و طاقت فرساست و نیاز به عنایت خداوندى، بصیرت عمیق و راهبر و راهنماى بصیر مى‌خواهد. حضرت امام رحمه‌الله و به‌دنبال آن سلف صالح ایشان مقام معظم رهبرى با درک عمیق از این موضوع باترسیم دو تفکر اسلام اصیل و اسلام غیر اصیل و یا به تعبیرى، اسلام ناب و اسلام آمریکایى، مهم‌ترین کار را در عصر حاضر انجام دادند، که عدم توجه به این تقسیم مى‌تواند پیامد خطرناکى براى اسلام و کشورهاى اسلامى خصوصاً انقلاب اسلامى داشته باشد.

امام جمعه توپ آغاج یادآور شد: اعتقاد ما  بر این است، تنها راه رسیدن به جامعه متحد و متمدن اسلامى آن‌گونه که اسلام ناب محمدى(ص) ترسیم نمود و توسط اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام تفسیر و اجرا شده است شناخت اسلام حقیقى از اسلام غیراصیل و اسلام آمریکایى است و چنین امرى از عهده کسانى بر مى‌آید که دین واقعى را درک کرده باشند. آنچه که در بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبرى آمده است ، معیار بسیار روشنى براى شناسایى اسلام غیراصیل و آمریکایى است که از اسلام جز عنوان چیزى نداشته و از محتوا تهى شده است.

استاد حوزه علمیه بیجار اسلام تشریفاتى، اسلام راحت‌طلبان و بى‌دردها ذکر کرد  و گفت: راحت‌طلبى اولین مظهر حبّ الدنیا است. همان چیزى که راس کل خطاها و گناهان است. از دیدگاه اسلام؛ زندگى‌یعنى مدیریت رنج‌ها، مشکلات و چالش‌ها است. یعنى. مدیریت عاقلانه‌ى مشکلات و رنج‌ها، نه فرار ابلهانه و احمقانه از مشکلات. هر ملتى و کشورى در طول حیات خویش، دورانها و حوادثى را از سر مى‌گذراند که تأثیر آن در سرنوشت تاریخى او، بسى تعیین‌کننده و ماندگار است و مى‌تواند او را به نیکبختى و عزت و اقتدار، یا سیه روزى و ذلت و حقارت بکشاند. اگر ملتى در تند باد چنین حوادثى قرار مى‌گیرد از خود اراده، هوشمندى، ایمان و استقامت نشان دهد و در صدد تدبیر عاقلانه آن برآید، قله‌هاى شرف و بهروزى را فتح مى‌کند و قدم در جاده‌ى پیشرفت و تعالى مى‌گذارد و با هر گردنه‌ى دشوار و سنگلاخى مواجه شود از آن عبور مى‌کند و خود را به هدف مى‌رساند. ولى اگر ضعف و تن پرورى، بى‌ارادگى، دنیاطلبى و دل سپردن به لذت و راحت‌طلبى گریبانگیر او شود آینده‌ى خود را تباه‌کند و دستخوش ذلت و اسارت و وابستگى مى‌شود و همه‌ى سختى‌ها و گرفتارى‌هاى ملل عالم که ناشى از وابستگى و اسارت است پى‌درپى و به‌تدریج بر او مى‌تند و او را دچار بدبختى دنیا و آخرت مى‌کند.

بخش توپ آغاج

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سرقت دام و احشام مردم در شهر  توپ آغاج گفت: متاسفانه  نبود پاسگاه انتظامی و یا کانتری در داخل شهر  موجب  افزایش  سرقت  دام و احشام مردم شده است .

وی با بیان اینکه مسئولین شهر با جدیت پی گیر  اایجاد کلانتری در شهر باشند  گفت: مردم در مرحله اول باید  نسبت به حفظ و  نگه  داشت اموال  خود  مراقبت ویژه ای را داشته باشند ولی این نباید  موجب شود  که دزدان  و سارقین  چشم  مامورین دلسوز  انتظامی را دور  دیده و دست به سرقت اموال  مردم بزنند .

امام  جمعه  توپ آغاج تاکید کرد: با  قاطعیت  پی گیر دستگیری  سارقین و مال خر ها  هستیم  که  دستگیر شده و مجازات  عمل  خود را  ببیند  .

حکیمی فر  در ادامه  با اشاره به برپایی نمایشگاه  صنایع دستی  خواهران وبرداران در مصلی به همت  ستاد برگزاری  نماز جمعه توپ آغاج بیان داشت:  ایجاد فرصت برای  عرضه  تولیدات و صنایع دستی  توسط  جوانان  شور و شوق آنها را برای اداممه کار  در این عرصه تشویق می کند .

وی افزود: الحمدالله  در شهر  توپ آغاج  استعدادهای  زیادی  وجود دارد  که باید برای  شکوفایی آنها  تلاش  کرد  .

امام جمعه  توپ آغاج در بخش دیگر  سخنان خود با اشاره به تسریع ایجاد آزمایشگاه در بخش درمانی  شهر توپ آغاج گفت:  الحمدالله  با  همت  ریاست  محترم شبکه بهداشت درمان شهر ستان بیجار؛  تا کنون  که بنده در این شهر  مستقر شدم  پزشک های  بسیار متعهد  و  متدین در این  مرکز  به کارگیری  شده است  .

وی افزود:  مشکلاتی  که در این  درمانگاه  وجود دارد  نبود  آزمایشگاه  و آمبولانس است که امیدوارم  بزودی  این مسائل نیز  با همت و تلاش  . جدیت ریاست محترم  شبکه بهداشت تامین و مرتفع گردد و شما مردم عزیز را  از این جهت  خوشحال نمایند .

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۰
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی