توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات
.1

به گزارش ستاد برگزاری نمازجمعه شهر توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مسجد صاحب الزمان عج برگزار شدبا اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام «با موضوع رفتارانسانی،برای ارزش های انسانی»  اظهارداشت: امام رضا(ع) ازوجود مقدس رسول گرامی اسلام می فرمایند: به کسانی که شایستگی نیکی هستند نیکی کن،و به آنان که شایسته نیستند،  اگربه کسی که شایسته است دست نیافتی دست از نیکی برندار و خود اهل خیر و نیکی باش؛ النبی ص فیما رواه الامام الرضا(ع) اصطَنبعِ الخَیر الی مَن هواهلُه، و  الی مَن لیسَ هوَ مِن اهلِهِ،فاِن لَم تُصِب مَن هوَاهلهُ فانت اهله

وی با بیان اینکه  احترام به حقوق دیگران و ارزش های انسانی تکریم کارهای نیک اوست افزود:  انسان های اگر به اصول انسانی پای بند باشند باید رفتارشان انسانی باشد و چنانچه درسیما انسانند و از افراد نوع انسان بشمار می آیند در رفتار نیز باید حوزه  عمل انسانی داشته باشند.

خیطب جمعه توپ آغاج ادامه داد:از وجودمقدس امام کاظم ع روایت است که الإمامُ الکاظمُ علیه السلام : أخَذَ أبی بِیَدی ، ثُمَّ قالَ : یا بُنَیَّ ، إنَّ أبی مُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍّ علیه السلام أخَذَ بِیَدی کما أخذتُ بِیَدِکَ و قالَ : إنَّ أبی عَلِیَّ بنَ الحُسَینِ علیهما السلام أخَذَ بِیَدی و قالَ : یا بُنَیَّ افعَلِ الخَیرَ إلى کُلِّ مَن طَلَبَهُ مِنکَ ، فإن کانَ مِن أهلِهِ فقَد أصَبتَ مَوضِعَهُ ، و إن لَم یَکُن مِن أهلِـهِ کُنتَ أنتَ مِن أهلِهِ ، و إن شَتَمَکَ رَجُلٌ عَن یَمینِکَ ثُمَّ تَحَوَّلَ إلى یَسارِکَ فَاعتَذَرَ إلَیکَ فَاقبَلْ عُذرَهُ .حدیث

امام کاظم علیه السلام : پدرم دست مرا گرفت و فرمود: پسرم! همچنان که من دست تو را گرفته ام، پدر من نیز دست مرا گرفت و فرمود: پدرم على بن حسین علیهما السلام دست مرا گرفت و فرمود: پسرم! به هر کس که از تو احسانى خواست، احسان کن؛ زیرا اگر لایق احسان باشد، تو به جا احسان کرده اى و اگر لایق آن نباشد تو لیاقت و فضیلت احسان کردن را یافته اى. اگر مردى از طرف راستت به تو ناسزا گفت و سپس به سمت چپت آمد و از تو پوزش خواست پوزش او را بپذیر.2

حکیمی فر ادامه داد: انسان موجودی است که بهترین استعداد را برای رسیدن به کمال داراست،ومی تواند سیر صعودی خویش را از نقطه صفر آغاز نماید وبه سوی بی نهایت حرکت کند،وبا پیمودن راه حق به تدریج به کمال نهایی خود برسد.امروزه به دلیل غرق شدن انسان درامور مادی کمتربه اخلاق پرداخته شده است ودربیشتر جوامع،دور شدن از بحث های اخلاقی ونپرداختن به تربیت وتهذیب موجب گسترش فساد،قتل،غارت ،نیرنگ ونظایر این ها شده است.اخلاق وتربیت اسلامی،با ویژگی خاص وبعد متعالی خود تضمین کننده سعادت انسان ها درهمه عصرها وره توشه همه ره پویان راه کمال است وفراگیری علمی وتخلق عملی به آن،رمز سعادت وفلاح انسان ها درهمیشه تاریخ خواهد بود.

خطبه دوم

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خودضمن گرامی داشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: شهید مفتح در جمع‌های مختلف برای روشنگری مردم، تعریف ظلم و نمایش دادن اثرات سوء وابستگی کشور به بیگانه، با رهبری امام خمینی(ره) برای دستیابی مردم به خواسته‌هایشان تلاش کردند.

وی بیان داشت: کنار هم قرار گرفتن دو قشر دانشجو و طلبه موجب سعادت کشور در حوزه‌های مختلف است.

حکیمی فر شهید مفتح را از نخستین شهدای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این شهید بزرگوار در دوران طلبگی و در دوران دانشگاه همواره به دنبال تعلیم و تربیت دانشجویان در راه و هدف و آرمان های الهی بود .

خطیب جمعه توپ آغاج با بیان اینکه شهید مفتح در راه آگاهی‌بخشی، تحقق وحدت و ارتقای فرهنگ تلاش کرد، اظهار کرد:ایران اسلامی برای تحقق فرامین امام بزرگوار و شهدا، نیازمند وحدت است و مردم این مسیر را ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام حکیمی فردر ادامه  ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسگری ع گفت:  سیره فردی و اجتماعی امام حسن عسگری سلام الله علیه امام حسن عسکری علیه‏السلام در روز جمعه هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. پدر بزرگوار آن حضرت امام هادی علیه‏السلام و مادر مکرمه‏اش بانوی  عارفه‏ایست که به نام‏های «سلیل»، «حدیثه» و «سوسن» خوانده می‏شود. مدت امامت امام حسن عسکری علیه‏السلام شش سال بود که از سال 254 هجری قمری شروع و در سال 260 با شهادت آن حضرت پایان یافت. امام حسن عسکری علیه‏السلام در طول مدت زندگانی و به ویژه در دوران امامت خویش به واسطه مبارزه با طاغوت‏های زمان در تبعید و زندان و تحت نظر به سر می‏برد و سرانجام در هشتم ربیع الثانی سال 260 و در 28 سالگی در شهر سامراء و توسط احمد معتمد، پانزدهمین خلیفه عباسی به طرز مرموزی مسموم و به شهادت رسید. زندگی آن حضرت در دوران شش تن از خلفای ستمگر عباسی سپری شد که به ترتیب جعفر متوکل، محمد منتصر، ابوالعباس احمد مستعین، ابو عبدالله معتز، محمد مهتدی و احمد معتمد می‏باشد.

خطیب جمعه یادآورشد: روش تمهیدی‌ زمامداران عباسی با توجّه به اخبار قطعی که در مورد امام زمان(عج)از زبان رسول خدا صلی‌ الله علیه و آله دریافت کرده بودند،می‌دانستند که او دوازدهمین وصیّ پیامبر و از فرزندان‌ امام حسن عسکری علیه‌السلام است که بعد از او،رهبری شیعیان را بر عهده می‌گیرد و پس از غیبت طولانی،ظهور نموده،جهان را پر از عدل و داد می‌کند.از این رو عبّاسیان تلاش‌ گسترده‌ای را آغاز کردند،تا او را شناسایی نموده و به شهادت برسانند.

امام یازدهم(ع)با آگاهی از این توطئه ی دشمن،سیاست تمهیدی خود را در مورد امام آیندهء شیعیان،در سه محور مهم پی‌ ریزی کرد: بسترسازی برای میلاد مهدی(ع)؛حفظ و حراست از آن وجود مبارک و آماده سازی افکار شیعه،برای غیبت طولانی.

حکیمی فرتصریح کرد: امام حسن عسکری(ع)به علت محدودیت سیاسی و جوّ خفقان،نمی‌توانست‌ به صورت آزاد و مستقیم با پیروان خود در تماس باشد و از مذهب تشیع مرزبانی کند.به ناچار با چهار روش علیه حکومت وقت موضع گرفت و توانست به گسترش فرهنگ تشیع و رهبری‌ تشکیلات شیعه بپردازد:

روش ارتباطی،سرّی،حمایتی و تمهیدی.

روش ارتباطی:ایجاد ارتباط با شیعیان در مناطق مختلف،از راه تعیین نمایندگی و نیابت در شهرستانها،از راه پیک و پیام و از راه مکاتبه و مبادله نامه و اعلامیه‌ها،انجام می‌شد.

روش سرّی و تقیه‌ای که در شرایط خاص و به صورت سنجیده و هوشمندانه،صورت‌ می‌پذیرفت.

روش حمایتی که در امور فکری،عقیدتی،اجتماعی و اقتصادی انجام می‌پذیرفت.و این‌ روش بیشتر از راه علم امامت،اعجاز و کرامت شکل می‌گرفت.

روش تمهیدی که در راستای حفظ و حراست فرزندش حضرت مهدی موعود(عج)و آماده سازی شیعه و مسلمانان برای غیبت صغرا و کبرای آن بزرگوار بود.

خطیب جمعه توپ آغاج در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت زادروز ولادت نبی مکرم اسلام به روایت اهل سنت و آغازهفته وحدت یادآورشد:همه مسلمانان جهان باید در مقابل  تکفیر و تفکرات  تروریستی وهابیون بیاستند که متاسفانه کشتار گسترده مسلمین امروز در کشورهای عراق،سوریه،یمن ،پاکستان،نیجریه همه و همه   زاییده  تفکرات تکفیری صهیونیستی است.

حکیمی فربا اشاره به دلایل وهابیون امریکایی در کشتار مسلمانان تصریح کرد: اسلام هراسی و به ویژه شیعه هراسی و توهین به شیعیان و مقدسات آنان در اقصی نقاط جهان، به منظور تضعیف قدرت اسلام و مسلمانان و انحراف در افکار و عقاید و ایجاد چهره ای خشن و ترسناک از آنان در افکار عمومی جهان بوده است. این گونه اقدامات ددمنشانه با برنامه ریزی های پیچیده و گسترده و توطئه چینی های فزاینده از سوی نظام سلطه و استکبار جهانی به  سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم تروریست پرور، توسط مزدوران آنان علیه اسلام و مسلمانان به ویژه شیعیان به کار می رود، به نحوی که دستان پنهان و پلید آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و رژیم کودک کش آل سعود در این حملات و جنایات به وضوح قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: شکستن وحدت اسلامی میان شیعه و سنی یکی از برنامه های اصلی دشمنان برای منحرف کردن جریان بیداری  اسلامی از مسیر اصلی خود است. تاوقتی که مسلمانان با بصیرت و وحدت عمل کنند، دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا نمی کنند. در حال حاضر، ایران هراسی و شیعه ستیزی اصلی ترین استراتژی آمریکا در خاورمیانه است و در اجرای این استراتژی، کشورهایی مانند ترکیه، قطر، عربستان و گروه های وهابی و سلفی ابزار اجرایی آمریکا هستند.

امام جمعه توپ آغاج قتل عام شیعیان نیجریه را زخمی بر پیکر جهان اسلام دانست و گفت: نیجریه را این روزها باید رنجی بر پیکر جهان اسلام دانست چراکه ائتلاف صهیونیستی، وهابی و آمریکایی، جنایتی  بزرگ را در این کشور مسلمان رقم زدند چنان که رسانه ها از شهادت بیش از 300 شیعه نیجریه ای شامل همسر، پسر و معاون رهبر شیعیان این کشور در حمله ارتش نیجریه خبر دادند. درگیری و یورش ارتش این کشور به منزل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان، علاوه بر همسر و پسر او بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت رسیدند. سخنگوی  ارتش نیجریه در توجیه یورش خشونت آمیز نظامیان به شیعیان این کشور گفت: شیعیان نیجریه ای جاده ها را بند آورده بودند که این موضوع قابل تحمل نبود.

حکیمی فر در ادامه با بیان اینکه؛ دشمنان به دنبال فتنه گری در داخل کشور هستند تصریح کرد: با بررسی حوادث گوناگون داخلی و منطقه ای و حتی بین المللی که با موضوع ایران اسلامی و مسائل مرتبط با حاکمیت سیاسی مبتنی  بر ولایت فقیه و رهبری دینی در ایران پس از پیروزی انقلاب جریان یافته است به این مهم دست می یابیم که علی رغم توطئه ها و فتنه های سخت و پیچیده ای که پشت سر گذاشته ایم به فضل الهی آنچه زبانزد خاص و عام است، امنیت فراگیر و آرامش نسبی است که در متن جامعه و کشور ما جریان دارد، آرامشی که مدیون مقاومتها و مجاهدتهای فرزندان شجاع و دلیر این مرز و بوم و مدیریت جهادی و هوشمندانه مدیران و مسؤولان متعهد و کار آشنای کشوری و لشکری در اقصی نقاط کشور اسلامی مان ایران و نیز در منطقه و محیط بین المللی می باشد. به ویژه در این مقطع حساس از تاریخ بیداری و مقاومت اسلامی، شهدای پرافتخار حرم که در غربت و خط مقدم جبهه مقاومت، عروج سرخی می یابند، نقشی است بی نظیر و قابل توجه و درخور قدرشناسی همه مردم.

وی با بیان شعار «مرگ بر اسلام امریکایی و صهیونیستی » آل سعود را مجری اسلام آمریکایی دانست  و کشتار مردم بی گناه نیجریه را محکوم کرد.

وی در ادامه  فتنه 88را یکی از صدها اقدام دشمن در جهت برهم زدن آرامش کشور ذکر کرد و گفت: دشمنان آرایش مراکز و شخصیت های سیاسی و نیز صف آرایی رسانه های بیگانه و طیف های وابسته به جریان نفاق و فتنه در داخل و خارج گواه این معناست که بار دیگر در آستانه انتخابات، با امید به برهم زدن آرامش ملت ایران، ورودی دیگر در عرصه های مرتبط با داخل کشور داشته باشند.

خطیب جمعه توپ آغاج؛ با بیان اینکه 28آذر ثبت نام از کاندیداتوری نمایندگان مجلس آغاز خواهد شد بیان داشت: رسالت نماینده از نظر قانون اساسی دو چیز است، یکی قانون‌گذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون؛ همین رسالت می‌تواند شرایط یک نماینده را برای ما بیان کند. به این معنا کسی می‌تواند برای نظام و مملکتی که تحت حاکمیت اسلام و ولایت است قانون‌گذاری کند که:

اول؛ باید در زمینه مسائل اسلام بهره کافی و وافی برده و اسلام را بشناسد، مبنای اسلامی و ولایت را بشناسد، بدون این شناخت نمی‌‌تواند یک قانونی متناسب با جامعه اسلامی وضع کند.

خطیب جمعه توپ آغاج با اشاره به ویژگی دوم نمایندگان مجلس گفت:نماینده باید  در یکی از رشته‌های مورد نیاز جامعه چه در زمینه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فنی، تکنولوژی و چه در زمینه مسائل داخلی و خارجی باید تخصص داشته باشد.

بصیرت سیاسی و اجتماعی و دینی از دیگر ویژگی های نماینده مجلس باید باشد بیان داشت: یعنی فردی که از ضوابط اسلامی آگاه نباشد و از حوادث روز مطلع نباشد، یا آگاه باشد اما تحت تأثیر هوای نفس خودش قرار بگیرد، هم خودش فاقد بصیرت و گمراه است و هم دیگران را گمراه می‌کند، بنابراین بصیرت داشتن شرط سوم و لازم برای یک نماینده است.

چهارم، التزام عملی به مبانی اسلامی و احکام ولایی است؛ آدمی که تعهد نداشته باشد، به درد نمایندگی نمی‌خورد. مخصوصا اعتقاد به رهبری؛ اگر کسی با جان و دل اعتقاد به رهبری نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند مفید نظام اسلامی باشد، به خاطر اینکه قلب تپنده نظام اسلامی و به عبارت دیگر عمود خیمه نظام اسلامی ولایت فقیه است. اگر کسی با جان و دل و از بن دندان اعتقاد نداشته باشد و سوابقش هم آن را نشان ندهد، نمی‌تواند نماینده خوبی باشد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، بحث شجاعت و توانایی بر اظهار نظر شرط لازم دیگری است، در زمینه برخورد با متخلفین و صاحبان قدرت و ثروت و افراد نفوذی احزاب و گروه‌ها، اگر کسی آن شجاعت لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند برخورد کند. در نتیجه یکی از وظایف اصلی نمایندگی که بحث نظارت است، زمین می‌ماند.

ویژگی بعدی اینکه از جنس مردم باشد، اگر نماینده از جنس مردم نباشد، همواره اطراف کانون‌های قدرت و ثروت رفت و آمد می کند، برای اینکه مصالح شخصی خودش را تامین کند. در نتیجه هرچه که مصالح کانون‌های قدرت و ثروت اقتضا کند این نماینده انجام می‌دهد و کاری به کار مردم ندارد. اما کسی که از جنس مردم باشد، دلش برای آنها می‌سوزد و مصالح آنها را در نظر می‌گیرد، اگر مصالح مردم با مصالح آن کانون‌ها در تضاد باشد، پا بر مصالح کانون‌های قدرت و ثروت می‌گذارد و از هیچ کس هراسی پیدا نکرده و مّر حق را دنبال می‌کند.

حکیمی فر با اشاره به ساختار شکنی برخی از نمایندگان درمجلس ششم که متشکل از بی بصیرتی و عدم دین باوری و ولایت مداریذکر کرد و گفت: متاسفانه در دوره ای از مجلس شورای اسلامی(مجلس ششم)  این اصل نادیده گرفته شد چون تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس ششم به دنبال ساختار شکنی در نظام اسلامی بودند – مجلس ششم درصدد پاک کردن و حذف اصل ولایت فقیه از قانون اساسی بود – تعدادی از سران اصلاح طلب می‌گفتند دوم خرداد نشان داد که رهبری باید به علی (ع) اقتدا کنند و در خانه بنشینند و از ادارة امور کشور برکنار باشند. در آن مجلس به دنبال بسترسازی برای ورود و حضور مستکبران جهانی بویژه آمریکا بودند! استعفا و تحصن تعدادی از گردانندگان مجلس ششم... اینهمه زشتکاری و دهن‌کجی به ارزشهای اسلامی را رقم زدند.

انتهای پیام

 

 

 



1 عیون اخبارالرضا ع 2/35

2 کافی شریف 8/152

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۷
ابراهیم آدمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی