توپ آغاج نیوز

سایت خبری تحلیلی (توپ آغاج نیوز) با اهداف ارائه اخبار دقیق ،شفاف از دغدغه های مسئولین و مردم شهر توپ آغاج با در نظر گرفتن موازین قانونی انتشار اخبار فعالیت خود را از دی ماه 1393 آغاز کرده است .
این رسانه ضمن دعوت از همه همشهریان توپ آغاجی مقیم سراسر کشور و جهان برای ارائه راه کارهای مستند و مستدل برای توسعه پایدار شهر حضور جدی و فعال داشته باشند .
توپ آغاج نیوز ؛ مسئولیت خود را نسبت به نظرات مخاطبین سلب کرده و بازخورد شرعی و قانونی نظرات برعهده ارائه دهنده نظر در قسمت نظرات توسط مخاطبین می باشد .
نکته بسیار مهم؛ توپ آغاج نیوز از انتشار هرنوع نظر غیر اخلاقی ،تند ،توهین به افراد حقیقی و حقوقی معذور است .
نویسندگان
کلمات کلیدی

شهرتوپ آغاج

امام جمعه شهر توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج

شورای نگهبان حافط قانون

توپ آغاج و جانبازان و مسئولان شهرستان بیجار

امان اللهی در دیدار حجت الاسلام حکیمی فر

توپ اغاج نیوز

انرژی هسته ای حق مسلم ما است

حجت الاسلام حکیمی فر

روز بزرگ 'مرگ بر آمریکا' است

گروه جهادی سپاه استان البرز

قدس بیانیه امام جمعه توپ آغاج

امام‌جمعه توپ‌آغاج: اعتیاد به شیشه درد خانمان‌سوز است

فیروز نجفیان

رئیس شورای اسلامی توپ آغاج

۱۷۵ غواص شهید را لو داد؟

جز خوانی قرآن در توپ آغاج

گردان بیت المقدس توپ آغاج

جشن میلاد امام زمان برگزارشد

ابوالفضل و سجاد در توپ آغاج+عکس

درمانگاه شبانه روزی نیست توپ آغاج

خطیب جمعه توپ آغاج

تظاهرات صدها نفر توپ آغاجی

بارش شدید تگرگ در توپ آغاج

امام جمعه توپ آغاج نظام جمهوری اسلامی ایران +

برناممه های طرح صالحین مقدمه از حکومت جهانی مهدوی

اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی

امام جمعه توپ آغاج در دیدار آشناگر تاکید کرد

آشناگرمعاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در دیدار ائمه جمعه استان

آخرین نظرات

وی کسب تقوا توسط بندگان را عبادت دانست و افزود: سفارش تمام پیامبران به امت‌های خود، تقوا و پرهیزگاری بوده است؛ «وَ لَقَدْ وَصَّیْنَا الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ إِیَّاکُمْ أَنِ اتَّقُوا اللَّهَ و ما به کسانی که پیش از شما، کتاب آسمانی به آن‌ها داده‌شده بود و (همچنین) به شما (نیز) سفارش می‌کنیم که تقوای الهی پیشه کنید.»

امام‌جمعه توپ آغاج تصریح کرد: خداوند تقوا را بهترین زاد و توشه برای سفر آخرت می‌داند و می‌فرماید: «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى؛ (3) زاد و توشه تهیه کنید که بهترین زاد و توشه، پرهیزگاری است».

و بهترین افراد را باتقواترین آن‌ها معرفی می‌فرماید:

«إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَاللَّهِ أَتْقَاکُمْ (4) همانا گرامی‌ترین شما در نزد خداوند پرهیزگارترین شما است.»

فلسفه‌ی انجام عبادت‌های بدنی، مالی و اخلاقی، تحقق تقوا در عرصه‌ی حیات انسانی است. تقوا اساس کرامت، شرافت، سعادت و کلید خیر دنیا و آخرت است. امام علی (ع) فرمود: « اِنّ التقوی افضل کنزٍ و احرز حزرٍ و اعزُّ عزٍ فیه نجاةُ کلِّ هاربٍ و درکُ کلِّ طالبٍ و ظفرُ کلِّ غالبٍ؛ همانا تقوا بهترین گنج، محافظ‌ترین حرز و مناسب‌ترین وسیله دستیابی به عزت است. نجات هر فراری (از گناه و عذاب)، رسیدن هر جوینده‌ای به مقصود خود و پیروزی هر غلبه کننده‌ای تنها به‌وسیله‌ی تقوا تحقق می‌یابد.»

البته تقوا دارای مراتب گوناگون است و مؤمنان به میزان تلاش خود به مرتبه‌ای از آن دست می‌یابند؛ اما کسب پایین‌ترین مرتبه‌ی تقوا که انجام واجبات و ترک محرمات الهی است، بر همه واجب هست.

حجت‌الاسلام حکیمی فر تأثیر تقوا در استحکام خانواده از آثار تقوا ذکر کرد و ادامه داد: آثار تقوا و پرهیزگاری در رفتار انسان آشکار می‌شود. زن دین‌دار به همان اندازه که در فکر و عقیده با شوهر متدین خود هماهنگ است. در عمل نیز با او همگام هست.

وی افزود: هماهنگی در التزام به دستورهای دینی همچون رعایت حجاب، پرهیز از معاشرت‌های آلوده، خودداری از مصرف مال حرام، تعهد به رعایت اخلاق اسلامی، انجام عبادت‌های دینی و... که در زندگی پیش می‌آید، نشان‌دهنده‌ی تفاهم و هماهنگی زن و شوهر است.

اما اگر زن‌وشوهری ازنظر عقیده و دین‌داری در دو قطب مخالف باشند، از کوچک‌ترین مسائل زندگی تا مهم‌ترین آن‌ها و از شروع مراسم عقد و عروسی تا پایان زندگی مشترک، درگیری در زندگی آن‌ها وجود خواهد داشت، که همگی از بی‌تقوایی همسر و رعایت نکردن معیار دین‌داری در گزینش همسر ناشی می‌شود.

امام‌جمعه توپ آغاج با اشاره به ویژگی‌هایی انسان دین‌دار و باتقوا گفت: آگاهی از اهمیت خانواده و تأکید اسلام بر محافظت از آن، اطلاع از وظایف دینی و اخلاقی خود در برابر همسر و فرزندان و خانواده رامکانی برای تأمین نیازهای مادی و معنوی اعضا و سختی‌های آن را راهی برای رسیدن به سعادت اخروی و نیل به نعمت‌های الهی در بهشت می‌داند.

امام‌جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به‌روز بزرگداشت شهدا (سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی - 1358 ه.ش) اهتزاز پرچم اسلام را حاصل خون پاک شهدا دانست و بیان کرد: جوانان و رزمندگان با شهادت وارد در حریم خلوت الهی و میهمان سر سفره ضیافت الهی شدند درواقع شهدا گل‌های خوشبو و معطری هستند که جز دست برگزیدگان خداوند در میان انسان‌ها، به آن نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام حکیمی فر ادامه داد: همه ما مدیون شهدا و رشادت و ایثار خانواده‌های شهدا هستیم، عزت و سربلندی و ایستادگی روی پایمان، استقلال ما همه از برکات لاله‌های گلگون‌کفن است.

وی خواستار رسیدگی مسئولین به مزار شهدای توپ آغاج شد و تأکید کرد: مسئولین شهر، شورا محترم و شهردار و رئیس بنیاد شهید شهرستان، همه خادمان ملت باید قدر بدانند که این جایگاه‌ها را مدیون خون پاک شهدا هستند؛ باید رسیدگی به مزار شهدای شهر را هرچه سریع‌تر در دستور کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه توپ آغاج بابیان اینکه نگذارید یاد شهدا فراموش بشود خاطرنشان کرد: مسئولین و خادمان ملت یاد، افتخارات و عزت شهدا را باید نصب العین خود قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشوند، بدانید اگر شما غفلت کنید و یا ‏نیروهای انقلاب غفلت کنند، نیروهای مؤمن غفلت کنند، نفوذی‌های دشمن از آن‌طرف وارد می‌شوند و چیزی هم طلبکار ‏می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه گفت: بنیاد شهید یک‌نهاد هدایتگر، سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و نظارت‌کننده است که وظیفه دارد تمام امکانات ‏نظام و جامعه اسلامی را در جهت تحقق اهداف خود بسیج کند. بنابراین می‌توان وظایف آن را از سه جنبه، شهادت، شهید و ‏خانواده شهید موردبحث و بررسی قرارداد.

امام‌جمعه توپ آغاج تأکید کرد: حفظ قداست و نگهداری شایسته گلزار شهدا و محور قرار دادن این مرکز در برگزاری مراسم رسمی و مردمی با مشارکت ‏مردم و نهادها و نام‌گذاری معابر و میادین و مراکز فرهنگی، اجتماعی و اماکن عمومی و ملی به نام شهدا و نصب یادمان‌های گوناگون شهید و شهادت از دیگر وظایف بنیاد شهید است.‏

حجت‌الاسلام حکیمی فر در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی رویکرد جهادی گفت: به‌راستی مسئولان تا چه حد به وظایف خویش در سالی که گذشت عمل کرده‌اند؟ با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال 93 خوب است که هر فرد و گروه و نهادی به بررسی کارنامه خویش در سالی ‏که گذشت بپردازد و با نگاه به نقاط قوت و ضعفی که در کارنامه خویش مشاهده می‌کند، برای سال آتی با برنامه و تفکر و تلاش ‏جدیدی آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه عمیق به شعار سال و برنامه‌ها و اهدافی که مسئولان کشور باید به دنبال آن می‌بودند داشته باشیم تا ببینیم که مسئولان کشور در تحقق آنچه وظیفه آن‌ها بوده است و عملی کردن آنچه برعهده‌گرفته بودند چه ‏تلاش‌ها و اقداماتی را انجام داده‌اند و از اقدامات مثبت و تلاش‌های صورت گرفته آن‌ها تشکر لازم به عمل آید و اگر کوتاهی و ‏قصور و خدای‌ناکرده تقصیری نیز در بین باشد، برای رفع آن تذکر لازم ارائه شود و زمینه برای تقویت آن نقاط قوت در سال بعد و ‏رفع آن نقص‌ها فراهم گردد.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکرشهرتوپ آغاج بابیان اینکه مدیریت جهادی؛ نیاز کشور و وظیفه مسئولان در قبال آن تصریح کرد: یکی از توقعات و خواست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسئولان کشور این بوده است که بر اساس مدیریت جهادی و با چنین رویکردی به اداره کشور بپردازند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر بیان داشت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان تأکید داشتند: تکیه‌بر توان و ظرفیت‌های داخلی و حمایت از تولید، توجه ویژه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در روستاها، اهمیت ویژه ‏بخش معدن و ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی این بخش، پرهیز از واردات بی‌رویه و تأثیر منفی آن بر تولید داخلی، حل مشکل آب ‏کشاورزی از مهم‌ترین رویکرد جهادی باید باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن محکومیت دارندگان سلاح‌های کشتارجمعی خاطرنشان کرد: یکی از دردناک‌ترین و غم‌انگیزترین رویدادهای جنگ هشت‌ساله عراق علیه ایران، وقوع بمباران شیمیایی شهر حلبچه کردستان ‏عراق است که در آن هزاران تن از شهروندان کُرد عراقی قربانی سیاست‌های رژیم بعث حاکم بر عراق و نسل‌کشی سازمان‌یافته ‏دولت عراق شدند. اما چرا بمباران شیمیایی شهر کردنشین حلبچه در استان سلیمانیه در شمال عراق شایسته‌ی دریافت عنوان یکی از ‏غم‌انگیزترین و دردناک‌ترین رویدادهای جنگ ایران و عراق است؟ سلاح‌های کشتارجمعی و هم‌چنین سلاح‌های شیمیایی، دستاورد ‏انسان متمدن و دوره مدرنیته در اروپا و آمریکا است و البته نخستین کاربردهای آن در جنگ به همین مناطق بازمی‌گردد. به‌ویژه در ‏جنگ اول جهانی و در سال 1915 این ارتش آلمان بود که علیه نیروهای روسیه تزاری از این جنگ‌افزارها استفاده کرد. بعدها و به‌خصوص در جنگ دوم جهانی و نیز در دوران اشغال ویتنام توسط آمریکایی‌ها کاربرد این سلاح ابعاد تازه‌تری یافت.

امام‌جمعه توپ آغاج با ابراز تأسف از ناقضان حقوق بشر آمریکایی گفت: حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل باوجود داشتن کلاهک‌های هسته‌ای و انواع سلاح‌های شیمایی کشتارجمعی ننگ ابدی را برای دولتمردان آمریکایی را به ارمغان آورده است.

حجت‌الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: در سال‌های جنگ ایران و عراق بارها ارتش عراق اقدام به استفاده وسیع از این سلاح‌های ضد انسانی کرد و با حمله‌ی شیمیایی علیه ‏اهداف جنگی و غیرنظامی، رکورد استفاده‌ی متعدد و گسترده از این سلاح‌ها را به نام ارتش خود ثبت کرد. مناطق عملیاتی جنوب و ‏غرب کشور، شهرها و روستاهای مملو از جمعیت همچون پیرانشهر، سردشت، زرده کرمانشاه و میمک ایلام و... ازجمله اهدافی بودند ‏که توسط عراقی‌ها بمباران شیمیایی شدند.

وی همچنین با خوب ارزیابی کردن نتایج مذاکرات ایران با 1+5 گفت: پس از تأکیدات و هشدارهای مؤثر رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبنی بر رعایت خطوط قرمز و اصل عزت در ‏مذاکرات هسته‌ای و اصرار بر حقوق مسلم ملت ایران و برداشته شدن تمامی تحریم‌ها به‌صورت یکجا، مذاکرات هسته‌ای پس از ‏فرایندی پیچیده و طولانی و خسته‌کننده، تازه‌وارد موضوع اصلی از منظر ملت ایران گردیده است. اگرچه مذاکرات هسته‌ای تاکنون ‏الحق و الانصاف پیامدها و دستاوردهای خوبی برای کشورمان داشته است که از آن جمله است، تثبیت حق غنی‌سازی - اگرچه به ‏صورتی محدود - و نیز رسمیت دادن به پرونده‌ای که یک‌طرف آن داشتن حق مسلم فن‌آوری و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای ‏مردم شریف ایران اسلامی است ولی آنچه هدف نهایی و البته مطلوب و مورد انتظار مردم ایران بوده و هست، تعیین تکلیف هرچه ‏سریع‌تر تحریم‌های ظالمانه است. تحریم‌هایی که متأسفانه برخی رمزگشایی آن را نه در بستر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بلکه به ‏مذاکرات 1+5 به‌ویژه آمریکای سلطه‌گر گره‌زده‌اند‎.

این استاد حوزه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان رهبری؛ تصریح کرد: تیمی که رئیس‌جمهور برای مذاکرات تعیین کردند افراد خوب، امین و دلسوزی‌اند که دارند برای صلاح کشور تلاش می‌کنند، ولی نگرانم چون طرف مقابل اهل حیله‌گری خدعه و خنجر از پشت زدن است به همین جهت آن‌ها قابل‌اعتماد نیستند.

حجت‌الاسلام حکیمی فریاد آور شد: آنچه برای همگان باید دغدغه اصلی و ملاک سنجش و عمل باشد، حفظ هویت مکتبی و انقلابی و نیز ایستادگی بر اصول نظام و ‏انقلاب اسلامی است که بازندگی شرافتمندانه و حیات عزتمندانه قابل‌درک است. چه آن‌که مولای ما امام حسین (علیه‌السلام) ‏فرمودند: «موتٌ فی عزٍّ خیرٌ مِن حیاةٍ فی ذُلّ». بنابراین حتی در نگاه ما، بازی برد برد هم جای تأمل دارد زیرا آنچه توقع و انتظار ‏توده مردم است بازی جوانمردانه و عزتمندانه است اگرچه برحسب ظاهر شکستی هم صورت پذیرد، چنان‌که عکس آن نیز صادق ‏است، آیا دست‌یابی به پیروزی ظاهری به هر قیمتی قابل‌قبول است؟.

این استاد حوزه افزود: برای ملت ایران پیروزی و برد نهایی در مذاکرات زمانی است که تمامی تحریم‌ها، یکجا برداشته بشود. در این خصوص فرقی نمی‌کند که این تحریم‌های ظالمانه از ناحیه رئیس‌جمهور و کنگره آمریکا باشد و یا از جانب شورای امنیت سازمان ملل و یا اتحادیه اروپا، ‏زیرا آنچه در جریان مذاکرات برای ملت ایران موضوعیت دارد، حل‌وفصل تحریم‌های ظالمانه است. چنان‌که رهبری عزیز و حکیم ‏انقلاب نیز فرمودند که در مقابل کوتاه آمدن و عمل به تعهدات توسط ایران باید تحریم‌ها نیز به‌طور یکجا برداشته بشود. حتی تعلیق ‏نیز به مصلحت و به نفع ایران نیست چه آن‌که طرف مقابل به‌ویژه آمریکا همواره نشان داده است که بی‌صداقت و غیرقابل‌اعتماد ‏است. گواه دیگری بر این ادعا، نامه اخیر سناتورهای کنگره آمریکاست.

امام‌جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ساخت سامانه موشکی کروز برد بلند زمینی سو مار به همت متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ‏ در ساخت و تولید موشک‌های دوربرد رونمایی از موشک سو مار بیان داشت: طراحی و ساخت این سلاح که از فناوری‌های پیچیده و نوین در حوزه‌های ناوبری، پیش‌رانش و سازه برخوردار است، ‏گامی بلند در ارتقاء توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. این موشک‌ها توانایی انهدام ‏طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیت‌های تاکتیک‌پذیری بالا، ماندگاری طولانی درصحنه نبرد و ‏رادار گریزی می‌تواند در هر شرایطی اهداف موردنظر را منهدم کند.

 

امام‌جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک انتخاب آیت‌الله یزدی به ریاست خبرگان رهبری وی را شخصی مخلص و بازوی توانایی رهبری توصیف کرد گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان (دوره چهارم) با اکثریت آرا، آیت‌الله محمد یزدی را به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر در بخش پایانی سخنان خود احداث غسالخانه را از ضروریات مسئولین شهر توپ آغاج ذکر کرد گفت: متأسفانه باوجود اهدای زمین از سوی خیرین و پیشگام بودن مردم در کمک و همکاری برای احداث، هیچ قدمی در خصوص احداث غسالخانه از سوی مسئولان شهر صورت نگرفته است.

وی بابیان اینکه غسالخانه موجود غیرقابل استفاده است تصریح کرد: وقتی می‌بینم شخصی را در این غسالخانه و یا در حیات منزل غسل میت می‌دهند دور از شأن ملت و مردم شریف توپ آغاج می‌دانم، حق این مردم نیست که این‌گونه با عزیزانشان برخورد شود.

امام‌جمعه توپ آغاج همچنین از عدم آنتن دهی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در این شهر انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رفت جناب آقای مرتضی برآری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از گذشت ده ماه از جلسه بررسی مشکلات و راه‌های توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استان کردستان برای رصد مشکلات کردستان در حوزه فناوری اطلاعات و پیگیری برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال 93 و همچنین قولی که دادند با این مضمون «اگر کردستان هم مشکلاتی در این حوزه داشته باشد آماده رفع آن هستیم و بیشترین افزایش سهم پوشش آنتن تلفن همراه را به این استان اختصاص دهیم» این مشکل اساسی این شهر را مرتفع می‌ساختند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر در پایان ضمن تبریک کسب مدال طلای قهرمانی توسط علی راست‌گو خاطرنشان کرد: کسب مدال قهرمانی وزن یک‌صد کیلو مچ اندازی کشور توسط علی راست‌گو افتخاری دیگر برای مردم شهیدپرور توپ آغاج است که این موفقیت به خانواده و همه توپ آغاجی‌های سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: جوانان توپ آغاج درزمینهٔ های مختلف دارای استعدادهای برجسته و ویژه‌ای هستند که باید توسط مسئولان موردحمایت قرار گیرند، همان‌طوری که قبلاً هم گفتم، توپ آغاج می‌تواند با تولید، توسعه و توجه به بخش‌های درونی اشتغال‌زایی و ایجاد فضاهای ورزشی به‌عنوان یکی از شهرهای نمونه استان کردستان باشد.



کپی برداری تنها با ذکر منبع «نام سایت؛ `پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهر توپ آغاج» بلامانع است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی